Napisano 24 Listopad 200915 l Autor Gomez - niezła koncepcja swoją drogą :), szkoda, że szkic ma marzyciela buirkowego jako silny punkt no i musi być na obrazku zawarty "wróg", ale tak to bym się zastanowił nad takim podejściem. Adam_m - cieszę się, że się podoba Plasti - racja Brumugun - a tak :) ale pozbędę się tej fałdy ciucha nad oponką Kamil.ochel - prawda, ale jeszcze nie zdążyłem poprawić Soska - yessir :D Sorry, że ten update niewiele wnosi, ale porzuciłem Vraya i przewaliłem całą scenę na Mentala, w związku z tym tocząc okrutne boje, ale wg mnie jest teraz zanczna poprawa - dziewczyna już nie straszy. Postaram się w najbliższym czasie jakoś ruszyć dalsze modelowanie. Tak na marginesie - powiedzcie mi czy to ja jestem aż taki tępy czy include/exclude nie działa w światłach w mentalu? Za Chiny Ludowe nie mogę sprawić, by to u mnie odnosiło jakikolwiek efekt. Nie wymóżdżyłem także dotąd jak fotometrykom ograniczać zasięg działania. Edytowane 24 Listopad 200915 l przez ArTooRo
Napisano 24 Listopad 200915 l Światełko ładne. Buzia dziewczyny jest ładniejsza niż przedtem, ale dalej ten zez. Lewym okiem patrzy się na własny nos. Będą rzęsy?
Napisano 25 Listopad 200915 l W photometrykach zasieg dzialania masz w zakladce intensity/color/Attenuation Far Attenuation to niby to wygaszanie swiatla. choc wogole tego nie stosuje dlatego ze photometryki samoistnie sie wygaszaja. Jesli chodzi o include/exclude, to hmmmm jesli excludujesz obiekt z jakiegos swiatla, to nie bedzie on bezposrednio oswietlony, ale swiatlem odbitym od objektow oswtetlonych tym ze swiatlem juz tak. hehe czasem moze dawac to dosc dziwne efekty: ] Modeliki super: ] bardzo mile dla oka.
Napisano 25 Listopad 200915 l Prawa stopa chłopaka jest strasznie dziwnie zgięta, dałbym też jakiś IOR na szkła okularów.
Napisano 25 Listopad 200915 l Ale przymkniesz lasce oczy troche? Bo teraz wyglada na czyms bardzo zaskoczoną. Gorne powieki podążają za galkami ocznymi, wiec jak patrzysz w dol to sie opuszczają a jak w gore to podnoszą. Nie pasuje mi tez but dziewczyny, wyglada troche jakby zalozyla lewy na prawą noge i odwrotnie. Jesli chodzi o chlopaka to wygladzilbym mu tą zmarszczke na brzuchu, takie opiete ciuchy nie marszczą się w ten sposob. http://cache2.asset-cache.net/xc/200327455-001.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=5047FA587DE1CADE14F61C273A2A56C3042AE0F2A9924AF679298E3D1BDC69B5B5AF9B7D601FECA8 http://cache3.asset-cache.net/xc/88022763.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=B891D1489AC1BEAFD4EC1674D0722187C5242686639B0A2B6F95977DA0D37D6A A poza tym, to fajny obrazek moze z tego wyjsc.
Napisano 25 Listopad 200915 l praca zapowiada się zajebiście, fajnie wyszło Ci światło na ostatnim "obrazku" powodzenia
Napisano 21 Grudzień 200915 l Autor Trochę mnie nie było, więc update będzie nieco grubszy niż zwykle :) Ania - tak, rzęsy są teraz teksturą na wygiętym plane. Komic - dzięki za pomoc, posprawdzam to dokładnie. Generalnie to wiem jak działa exclude z GI, ale tu właśnie zdawało się nie być kompletnie żadnej różnicy. Jeszcze nad tym posiedzę w razie czego. matizlob - cieszę się, że dało efekt mookie - stopa jest skarykaturyzowana wg bodaj Asterixa, jeśli będzie razić to skoryguję. Okulary mają IOR, walczę z tym żeby dało to jakiś efekt bo działa zupełnie inaczej niż w Vrayu. Luki Luki - jest dokładnie jak piszesz, taki był zamiar żeby wyglądała na zaskoczoną :) teraz jest nieco inaczej, ale ciągle nie jestem zadowolony, więc możliwe że setny raz wrócę do niej jak skończę resztę modeli. Dzięki za refki zmarszczek na brzuchu, i tak miałem zamiar go poprawić, ale Twoje refki mi bardzo pomogły - zmiana w updacie. Zylak - thx, mam nadzieję, że teraz nie jest gorzej W dzisiejszym updacie: Nowy test render obrazka i wiele drobnych zmian... nie mam siły ich wymieniać :) Szkicowy rigging postaci marzyciela. Na początku riggowałem w ZBrushu zspherami, ale się z tym strasznie motałem przy takiej skomplikowanej pozie. Ostatecznie wysłałem spowrotem do maxa i tam z grubsza zriggowałem bipedem. Teraz drobne poprawki, wyseparowanie koszulki i rzeźbing. Kolejny etap prób poskładania sensownie całości do kupy. To jeszcze nie to, ale jestem chyba coraz bliżej :) Edytowane 21 Grudzień 200915 l przez ArTooRo
Napisano 21 Grudzień 200915 l Nabiera to rumieńców :) Czekam na finał - szkoda, że tak wolno Ci to idzie :P
Napisano 21 Grudzień 200915 l Moglbyś temu na ławce wetknąć jakiś ołówek w usta :) myśle że by fajnie wyglądało :)
Napisano 21 Grudzień 200915 l Bardzo ładnie oświetlone. Kolorowe to wszystko. Podoba mi się postać dziewczyny i chłopaka na ścianie, a nie podoba ten okularnik - taki jakiś obleśny jest. Ta postać w pierwszym planie tylko przeszkadza.
Napisano 21 Grudzień 200915 l Czy ja wiem czy przeszkadza? Mi sie wydaje że bez tej postaci wiele osob by nie zalapalo o co wogole chodzi ;)
Napisano 21 Grudzień 200915 l Fajnie, tylko nie wiem po co ten chłopak na ścianie:P EDIT: Dobra już doczytałem :D:D:D
Napisano 21 Grudzień 200915 l Czy ja wiem czy przeszkadza? Mi sie wydaje że bez tej postaci wiele osob by nie zalapalo o co wogole chodzi ;) Ja i tak nie wiem o co chodzi? Może jakieś marzenia senne?
Napisano 21 Grudzień 200915 l Fajnie idzie tylko szkoda ze updaty tak rzadko bo chetnie bym zobaczyl juz finala wersje. Lubie takie cartoonowe klimaty.
Napisano 22 Grudzień 200915 l Postać z przodu na razie nie wygląda zbyt dobrze, coś między alienem a małpką, ale pewnie sculptem go wyratujesz. Biedna dziewczyna dalej ma zeza. Sukienka bardzo fajnie wyszła z tymi szwami. Może dodaj jej luźny kosmyk włosów na czoło? Żeby zasłonić nasadę włosów, która w tej chwili wygląda trochę jak u lalki (jakby włosy wychodziły zza czoła). Edytowane 22 Grudzień 200915 l przez Ania
Napisano 22 Grudzień 200915 l Autor M@ti - wolno idzie strasznie :/, ale prawda jest taka, że jak wracam z roboty to już mi się nic nie chce no i ogólnie już potem nie ma za dużo czasu. I tak cud, że się zmuszam i coś z tym robię na siłe cały czas. Ostatnio chorowałem, teraz okres gwiazdkowy i jeszcze kilka innych prywatnych spraw... ciągle cuś :) lucek91 - thx :) aknochaco - ciekawy pomysł, jak najbardziej do rozważenia dac77 - w pierwszym poście jest opis, w późniejszych szkic koncepcyjny. Hmm... jeszcze nikt dotąd nie określił okularnika jako obleśnego :) a możesz to jakoś rozwinąć? :D RaVirr - wiem to mylące, ale nie chcę co post pisać, że to zamiennik bo jeszcze trochę tam posiedzi Pawelkos - ja też już bym chętnie finalizował :) zwłaszcza, że mam nowe projekty w głowie, ale jak wydłużą dobę do 30h conajmniej to diametralnie przyspieszę :D Ania - postać z przodu to właściwie będzie prawie to samo co ta idąca, ciuch się zmieni jedynie. Minę chcę zachować tę samą za wyjątkiem oczu, które tu są otwarte. Z tym zezem, kurcze, obiektowo to ma już prawie rozbieżnego :) nie wiem co może powodować taki efekt, ciągle jak piszesz to jeszcze odsuwam, ale teraz ma już lekko rozjechane oczy, bardziej raczej nie da rady. Z kosmykiem to rozważam taką możliwość, włosy są na razie bardzo odcięte od głowy, mam nadzieję, że jak namaluje tekstury to się trochę zrosną wizualnie z czołem.
Napisano 22 Grudzień 200915 l No ja też nie wiem, może ma po prostu zbyt duże oczy, i przez duży obszar białego po bokach tak wygląda. Myślę że nie musi się patrzeć na chłopca "naprawdę", wystarczy żeby na renderze wyglądało dobrze, w 3d nie musi i może sobie być rozbieżne. (o ile kąt kamery zostanie taki sam) Sory że się ciągle tego zeza czepiam, ale jakoś za każdym razem to pierwsze co mi się rzuca w oczy.
Napisano 22 Grudzień 200915 l Mam nadzieję, że ten okularnik to nie twoje alter ego i że się nie obraziłeś. Tak mi się kojarzy jako obleśny gdyż pomimo młodego wielu jest taki trochę statusiały z postury, ten brzuszek piwosza, brak mięśnia i kroki. Te gatki też mu nie pomagają i fakt że ma młodą laskę u boku.
Napisano 22 Grudzień 200915 l Autor Ania - dobrze, że się "czepiasz", po to jest ten temat. Wypróbuję to potem jak wrócę do jej modelu zobaczymy co z tego wyjdzie. dac77 - hehe, okulary noszę rzadko, ale brzuch mi ostatnio powoli rośnie, więc kto wie :D A tak poważnie to byłem po prostu ciekaw dlaczego akurat określenie "obleśny", bo wcześniej nikt jeszcze nie odebrał tej postaci w tak negatywnie odmienny sposób. Oczywiście się nie obrażam, tyle że jestem zaskoczony i staram się z tego wyciągnąć jakieś wnioski. Anatomicznie jest tak jak piszesz tj. efekt jest zamierzony, ale miał na celu wprowadzenie elementu komicznego nie natomiast obrzydzającego. Gatki są jak to u supermanów :) albo dzieciaków, którzy z braku lepszych środków na zbudowanie kostiumu superbohatera użyli tego co mieli dostępne w domu.
Napisano 22 Grudzień 200915 l Cieszę się że się nie obraziłeś. Dla mnie osobiście centrum uwagi tej sceny to ta dziewuszka która wyszła zdecydowanie najlepiej.
Napisano 22 Grudzień 200915 l Naciagane jest to co mowisz, no nie jestem wstanie tak odczytwac tej postaci- chlopczyk jest fajnie komiksowo przerysowany i kojarzy sie wlasnie z takim szkolnym hmm... chcialem tu napisac nieudacznikiem, popychadlem, ale nie no po prostu z marzycielem sie kojarzy... jak dla mnie swieena robota pod wzgledem stylizacji!
Napisano 22 Grudzień 200915 l @Morte - Ty nie jesteś w stanie więc jest naciągane? Każdy człowiek jest inny. I wątek do góry.
Napisano 28 Grudzień 200915 l Jesli chodzi o oczy, to posłuchaj Ani, bo dobrze mówi, teraz troche zezują. Ja w swojej Ais mialem tak ustawione jak na obrazku. Sam sie teraz dziwie jak na to patrze;). Zeby dobrze wygladaly bliki, zrobilem po prostu totalnie osobne oswietlenie dla jednego i drugiego oka. A jak robilem ten turnaround: to dodalem odbitery ktore sie animują razem z obrotem kamery. Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 np. W kazdym razie u Ciebie jest zez;). A, no i obleśnosci nie ma w tym dzieciaczku za grosz. Owszem, to kujon, ale na pewno nie oblesny;).
Napisano 29 Grudzień 200915 l Problem z pozornym zezem występuje jeśli twarz w okolicy oczu nie jest w jednej płaszczyźnie. Można temu zapobiec przez zwężenie zewnętrznych kącików oka.
Napisano 2 Styczeń 201015 l Autor Dzięki za porady. Koncepcji marzyciela w obu wcieleniach nie będę zmieniał, metodę z oczami spróbuję na pewno od razu jak wrócę do modelu dziewczynki (świetna pracka Luki). Niewielki update, mnóstwo rzeczy w nim w powijakach (oczy, palce itp itd.), ale daję żeby nie było, że nic nie robię. Niestety mnożą mi się sprawy na mej głowie i idzie wolniej niż zwykle. Inna sprawa, że duży brak praktyki ze sculptingiem również spowalnia - jedno z drugim się napędza. Za to plus, że nabyłem w tym tygodniu własnego Intuosa 4, więc mogę wreszcie oddać po pół roku nieco starszy tablet pentagrama moim znajomym :) Edytowane 2 Styczeń 201015 l przez ArTooRo
Napisano 2 Styczeń 201015 l rowniez 3mam kciuki za pomyslne dobrniecie do koncowego efektu oraz zamierzonych 5*:D
Napisano 2 Styczeń 201015 l Twarz bardzo fajna, włosy też dają radę. Piszesz że poprawiłeś palce i to mnie trochę niepokoi bo wyglądają na razie na bardzo bazowy model, nawet nieupozowany. W ogóle to sorki że tak z tym swoim obrazkiem wjechałem, ale nie miałem czym innym zilustrować o co chodziło;).
Napisano 3 Styczeń 201015 l Świetnie idzie! Bardzo mi się podoba jak rozwinąłeś ten pomysł! Bardzo, bardzo fajnie!
Napisano 3 Styczeń 201015 l Jak na razie jest ok, ale jeszcze nie ma tak rozmarzonego wyrazu twarzy jak na szkicu. Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 npChyba bo tęczówki nie dotykają brzegu oka. Przynajmniej tu: http://www.entertainmentwallpaper.com/images/desktops/movie/planet_51_03.jpg
Napisano 3 Styczeń 201015 l Bardzo fajne te postacie tworzysz,świetny sympatyczny klimacik:) Czekam na finish w końcu i fronta zawczasu życzę:) Pozdr:)
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Dzięki serdeczne za komentarze i za starsy również :D Luki Luki - miałem na myśli to, że palce i oczy są ledwie zaczęte, a nie ukończone. A za obrazek dzięki, bardzo się przydał i dał dowód na to, że metoda ma uzasadnienie.
Napisano 27 Styczeń 201015 l Autor Surprajs :) Nowy update (jak widać tendencje czasowe nie ulegają zmianie :) ) W updacie to co widać, czyli ciuch długopis itd. Postać sculptuję praktycznie już tylko z tego kąta co jest widoczna - przy tej przytłaczającej ilości czasu, którą dysponuję jest to niestety uzasadnione podejście. Oczy skieruję w odpowiednią stronę raczej dopiero w maxie. Na razie nie wprowadziłem pomysłu aconchaco z ołówkiem w ustach... póki co wydaje mi się, że mogłoby to w ujeciu całości wzbudzić skojarzenie rysownika i jego koncepcji. Leżący teraz długopis jest tak jakby manifestacją lenistwa i w związku z tym rozmarzenia.
Napisano 27 Styczeń 201015 l Bliższe ramię popraw (koniecznie popraw łokieć, i ewentualnie leciutko wygnij ramię), bo teraz wygląda jak kikut. Koszulka świetna.
Napisano 27 Styczeń 201015 l Hah aconchaco? nie pamietam zebym nick zmienial :) A no w sumie z tym motywem rysownika to tez tak mozna odebrac ;) wiec chyba lepiej niech ten olowek lezy ;)
Napisano 2 Luty 201015 l Autor Ponownie dzięki :) Ramię postaram się poprawić w najbliższym czasie zatem. Aknochaco - sorry za przekręcenie ksywki, jakoś tak mi się wbiło do głowy, chyba przez prostszą wymowę. Dziś update nietypowy. Rozpocząłem modelowanie tego "złego" ludka z tej samej bazy co dziewczynkę. Tym razem postanowiłem nagrać filmiki z tych krótkich sesji. Sorry za jakość tego pierwszego, ale wybrałem zły kodek i wyszło jak wyszło. Jeszcze dużo roboty przy grubasie, na razie propocję troszkę leżą i ręce. Dla przypomnienia szkic: oraz rezultat aktualny I dwa filmiki:
Napisano 5 Luty 201015 l nie wiem dlaczego ale twoj bohater przypomina mi ciebie:D(jesli w avatarze to twoja twarz), wydaje mi sie ze robisz cos w rodzaju scenki autobiograficznej, calkiem fajnie, skoncz juz to wreszcie:P:D
Napisano 5 Luty 201015 l Autor Sęks :D plasti - yay, jeśli tak to niezamierzenie :) ja raczej nie jestem i nigdy nie byłem taki pulchny na twarzy :D, ale może coś w tym jest... w sumie pracki są zazwyczaj nacechowane jakimiś elementami/przeżyciami/skojarzeniami autora. Jednakże bez obaw, nigdy nie wyobrażałem sobie siebie z gaciami na rajstopach... jedynie tylko z gaciami na głowie, także fear not ;) Upek drobny zatem: Łapska jeszcze nieupozowane i starałem się za bardzo niepozbywać symetrii, potem go podmodeluję jak już ostatecznie upozuję (dodałem z tyłu boxa niby-szafkę żebyście nie mieli skojarzeń :P). Dałem też filmik z końcówki sculptingu (na którym de facto widać jak moja siatka dłoni ssie), ale nie dawałem już filmiku z pozowania.
Napisano 5 Luty 201015 l Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie.
Napisano 5 Luty 201015 l No jest troche taki stożkogłowy ale na koncepcie też ma taki łeb podłużny.Z włosami może będzie lepiej:) Pozdr:)
Napisano 5 Luty 201015 l Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie. masz spoko sasiadow skoro wygladaja dla Ciebie naturalnieXD ale zarty na bok - troche zbytnio skarykaturyzowany jest ten gruby
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto