Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 150
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Morte
Napisano

Dobry pomysł choć goz ma już przecież swój temat, może by admina poprosić o połączenie wątków?

Napisano

Hmmm... poki tego nie uzyje, to sie nie jaram. Zbrush przy wersji 3 udowodnil, ze w swoich filmach promocyjnych (przedpremierowych) potrafi niezle sciemnic.

 

Wyglada fajnie, ale czy bedzie wygodne? Poki co wyglada na to, ze mozna nakladac texture bez wchodzenia w Projection. No, chyba ze to ciagle polypainting.

Napisano

dla mnie to wyglada jak mocno rozbudowany imageplane, ten cały light box też fajny, ale jakoś bez szału.

Może mój chłodny stosunek do tych marketingowych zagrywek. najpierw u wacomoa wszystko sie zaczyna, teraz world is your canvas... ech odpuścili by sobie.

Napisano

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać ładowanie dużych siatek w tej majce. Ja jak załaduję 500 000 to Maya nie daje rady. Coś mi się wydaje że takie polycounty nie przejdą bez retopo i optymalizacji. A tutaj że niby takie przerzucanie bez problemu tych modeli razem z mapami - Jak tak to będzie wyglądać to kupuję zbrusha bez 2 zdań.

Napisano

A po co przerzucać ciężką siatkę przez gozbrush,przecież nie będziesz zmieniał geometrii na modelu 500000 poly...A do normalek i retopo można użyć decimation majstra:).Najlepsze jak zrobił dziurę na wylot w majce a w zbrush łyknął bez problemu i przeniósł detale highpoly:)Chyba projekcje dopracowali:)

Napisano

Hehe, konkret. Po nad wyraz "ciekawym" filmiku o zabawach z fotami spodziewałem się potężnej dawki pustego marketingu spod znaku "błyskawicy", a tu naprawdę użyteczny stuff się szykuje. Miło, nawet bardzo :).

Napisano (edytowane)

Dobre, dobre - zwlaszcza z ta dziurka wypasik.

 

Ale jak to - nie ma GoZ - Blender? Przeciez jest na Maca... :O

;););)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

swoją drogą blender będzie mógł robić to samo, multires stało się modyfikatorem i można edytować pierwotnego mesha. Na dzisiaj z tego co patrzyłem można wycinać takie dzióry, z tym ze detalu jednak nie trzyma:P

A co do samego z brusha- bardzo fajnie to wyglada, ale mam nadzieję ze programików wspieranych przez GoZ bedzie wiecej...

Napisano

Ciekawe co wymyslili jesli chodzi o samo rzezbienie. Malowanki fajne, GoZ super pomysl ale... gdzie jakis sculpt? :D

Pamietam kiedy zobaczylem pierwszy raz wideo "NEXT STEP" do Z3 (do dzis je mam gdzies na dysku) to mi szczena opadla - ilosc ficzerow wymiatala (nawet jesli filmik byl podrasowany nieco ;)). Watpie zeby tym razem tez dodali az tyle nowosci, ale chcialbym juz zobaczyc co tam za cuda chowaja w zanadrzu :P

 

Swoja droga az mi zal Autodeska z tym Mudboxem - przypomina mi takiego zawodnika z paraolimpiady - robi co moze i chwala mu za to, ale jednak niepelnosprawny...

Napisano

Filmik "next step" był marketingowym balonikiem, jak dla mnie był naprawdę zabawny.

 

A czego byś chciał do rzeźbienia? Na pewno dojdzie align brusha do normalnych (w wersji mac'owej już jest), ale jakiś specjalnych brushy dla niepełnosprawnych w rzeźbieniu bym się nie spodziewał ;).

 

Pozdrawiam,

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Reanimator - jakos rozwiniesz czy zawarles juz wszystko co miales do powiedzenia?

Bo nie wiem czy sie nie zgadzasz z tym ze mudbox odstaje od zbrusha, czy moze urazilo cie porownanie do niepelnosprawnych czy jaka cholera.. A moze uwazasz ze nie powinno mnie ciekawic co tam zmienili/dodali w Z4? Pelnym zdaniem i nie z pelnymi ustami prosze :P.

 

W razie czego - nie chce nikogo obrazac, to tylko porownanie. Sportowiec bez nogi - chocby nie wiem jak pieknie tego nie ujac - pozostaje mniej sprawny niz sportowiec co ma te nogi dwie. Mowimy o praktycznych wynikach bez uciekania sie w dyskusje o czlowieczenstwie i sratatata polityczna poprawnosc.

Mudbox chocby nie wiem jak go lubic nie ma takich opcji jak transpose, tworzenie UV czy retopo. Jest tak czy nie?

 

Gotham - filmik byl podkrecony - zwlaszcza to "rzezbienie koncepcyjne" (co nie znaczy ze nie dalo sie tego wykonac podobnie, ale na pewno nie tak ladnie i latwo jak na filmiku), ale nie rozbiegal sie z rzeczywistoscia tak bardzo. Pamietam ze matcap i transpose zrobily na mnie najwieksze wrazenie.

To czego bym chcial nie ma znaczenia bo i tak dostane to co oni tam dodali (wishlist w tym momencie? Nie sadze...).

I nie narzekam - jestem ciekaw po prostu. Nawet jakby 4ka nie wychodzila w ogole to wciaz jest to program z najlepszym "feelingiem" jesli chodzi o rzezbe.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

ej ej chłopcy, watek jest o newsach o Z4 a nie o wyższości Zetki nad mudem- chcecie się pokłócić to może w innym wątku.

Napisano

Nezumi, chodzi mi o to, ze chociaz jeszcze nikt nie widzial Twoich prac w jednym i drugim sofcie, to porownujesz je, jakbys oba znal doskonale, chociaz mam bardziej wrazenie, ze oba znasz z materialow marketingowych.

 

Wklejasz te teksty do kazdego watku zwiazanego z jednym, lub drugim softem...

 

Z calym szacunkiem.

Napisano

Morte - raczej nie sposob dyskutowac o jednym z tych softow bez uciekania sie do porownan skoro na rynku tak na prawde funkcjonuja jedynie te dwa tytuly (plus moze 3DCoat ale tego znam - i tu mialby racje Reanimator :D - jedynie z materialow marketingowych...).

 

Reanimator - no, to merytorycznie podszedles do sprawy... ;)

Pisalem juz, ze nie widze powodu pytania sie ludzi z forum czy dana prywatna praca jest OK, dopoki sam widze niedorobki. Dodatkowo przez ostatni rok-dwa trzaskam tylko komercje (jak sie zostaje tata to doba sie skraca i na nic nie ma czasu...), a komercja ma podobac sie klientowi i tylko jego zdanie mnie interesuje.

Jaki ma wplyw niezamieszczanie prac na znajomosc softow - nie mam pojecia prawde mowiac ;) Idac tym tropem - nigdy mnie nie widziales, wiec moze ja nie istnieje? :/

 

Mudboxa nie znam dobrze bo mi totalnie nie podszedl po prostu. Poznalem go jednak na tyle zeby wiedziec ze mi nie pasuje :D W z-brush transpose jest dla mnie zbawienne bo jesli chodzi o rig to jestem cienias nad cieniasy. Poza tym jest szybkie. Retopo - moze nie jest jakies najlepsze ale zdecydowanie mi wystarcza a Z-kulki sprowadzaja czesto base mesha do kilku klikniec. Zadnej z tych opcji nie mam w mudzie.

 

Nie odbierz tego jako zacheta do klotni - po prostu rozmawiajmy o programach a nie o sobie nawzajem.

 

Zupelnie inaczej sobie wyobrazalem moj 666 post... :D

Gość Morte
Napisano

phew- pixologic wypuszcza Zbrusha 3.2 na mac-i:)

Moze jednak będą sie trzymać tych terminów..

A ma ktoś maca żeby sprawdzić jak w praniu wygląda goz?

Napisano

Na poczatku nie skumalem ze to plugin - myslalem ze to ten nieznany dotad ficzer z 4ki :D

 

Paint w Zbrushu? W sumie czemu nie - od przybytku glowa nie boli.

Napisano

chyba niekoniecznie, bo by to pokazali. teraz sciemniaja, ze przydatny gdy o jezu o jezu musisz cos nagle nakreslic, a pod reka nie masz zlamanego olowka, ani nic, jestes na ksiezycu i masz tylko zbrusha 4.

  • Like 1
Napisano

Reanimator nie trzeba zb4 to jest plugin który możesz już ściągnąć dla zb 3.1 :)

 

Nawet gdyby działał z projection masterem to i tak są tam narzędzia typowo do szkiców i słabo to widzę przy wykorzystaniu do malowania tekstur.

Napisano

Ojejku,jejku to tylko taki szkicownik,skromniejsza(dużo) wersja corel paintera,nie ma co się zachwycać ani narzekać.Dali za darmo,komuś napewno się przyda jak będzie chciał pomazać:).Całkiem fajnie się rysuje,ot fajny bajer;)

  • Like 1
Napisano

Dzieki mafida za normalnosc ;)

Meczace sa juz te ekstremalne podejscia niektorych - z jednej strony "OMG!!!! WOOOOOOW!!!! I LOVE YOU!!!!" a z drugiej "aaaale bzdura... i po co to komu... pffff..."

 

Jak sie komus przyda to sobie zainstaluje darmowy plugin. Po prostu.

  • Like 1
Napisano

Meczace sa juz te ekstremalne podejscia niektorych - z jednej strony "OMG!!!! WOOOOOOW!!!! I LOVE YOU!!!!" a z drugiej "aaaale bzdura... i po co to komu... pffff..."

 

No ja też się strasznie zmęczyłem aż nie mogę tchu złapać ;)

 

Patrząc od strony użytkownika na pewno więcej pożytku by było z jakiegoś systemu malowania textur niezależnego od liczby poly i z porządnymi narzędziami żeby się dało jak najwięcej wyciągnąć nie wchodząc co minutę do photoshopa. W końcu zb to program wspomagający tworzenie grafiki 3d więc dobrze by było mieć taką możliwość.

 

Sam paintstop jest całkiem fajny ale jak się okaże że z malowaniem textur nie zrobią nic ciekawego bo sobie paintstopa pisali to jak najbardziej przynajmniej dla mnie będzie to powód do narzekań.

Napisano

nie no ogólnie mnie się paintstop podoba szczególnie ze nei dysponowałem softem takim jak painter czy cos w tym stylu, ale faktycznie jest takie poczucie czy nie mogliby wydac kasy na cos innego...

a tymczasem zspheres 2 dosc obiecujaca aczkolwiek filmik rodzi tez sporo pytan...

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=073956

Napisano

prawię spadłem z krzesła, jakaś niesamowita historia że można budować strukturę mięśni na zphere'ach jednocześnie nie było pokazane specjalnie kiedy robi się z tego polymash i jaka wychodzi topologia

 

mimo wszystko czad, dodatkowo filmik i muzyka bardzo nakręcająca, oni to umieją robić sensacje

  • Like 1
Napisano

...do tego niech poprawia retopo i mozliwosc budowania topologi na tych miesniach i jest wypasior:]...otrzymujesz gotowy mesh(lepszy niz prosty box) do dalszej pracy:)) nice..

Napisano

Jak się przyjrzycie i zatrzymacie w odpowiednim momencie to zobaczycie topologię. Powstaje równomierna gęsta siatka składająca się z quadów ale jest dużo miejsc gdzie z vertexów wychodzi pięć krawędzi a wiadomo takie miejsca się różnie smoothują.

Taka siatka na pewno pozwoli na wyciągnięcie każdego detalu ale nie powiem żeby była to siatka marzeń.

Jak do tego zrobią jakieś konkretne narzędzia do retopo to będzie coś :)

Napisano

Też zauważyłem ta równą siatkę i powiem ci że nieraz by mi się to przydało. 5 wertow nie unikniesz jak coś extrudujesz więc trzeba z tym żyć.

Co do tego lepszego mesha niż box to nie wiem czy to będzie jakiś wypas. Ja w tym widzę jedno dobre zastosowanie o którym nie wspomnieli - rigowanie i odkształcanie siatki już wyrzeźbionej.

Nie wiem czy tylko mnie się tak wydaje ale wygląda to jakby gościu malował zspherami.

  • Like 1
Napisano

Świetne te nowe zsferki,jak się dobrze mięśnie zaprojektuje to połowa roboty przy sculptowaniu odpadnie:)A nawet jak retopo nie poprawią to zawsze można w zewnętrznym programie walnąć...:p

Napisano

Sferki robia wrazenie, ale obawiam sie, ze to bedzie kolejny bajer, jak swego czasu HD poly. Niby jest, niby mozna robic cuda, niby robi wrazenie na filmikach promocyjnych, ale jest bezuzyteczne w produkcji.

 

Obym sie mylil, bo to bedzie genialne ;)

Napisano
Sferki robia wrazenie, ale obawiam sie, ze to bedzie kolejny bajer, jak swego czasu HD poly. Niby jest, niby mozna robic cuda, niby robi wrazenie na filmikach promocyjnych, ale jest bezuzyteczne w produkcji.

 

Obym sie mylil, bo to bedzie genialne ;)

 

 

Wszystko wyjdzie w "praniu" , mnie bardziej kręci GoZ ale staram się nie nakręcać :D .

Napisano

Jakoś mnie nie przekonuja te hardsurfaceowe rzeczy. Może do jakiegoś szybkiego concept sculptingu pojazdów się zdadza. Jak wyjdzie 3.5 trzeba bedzie poprostu samemu sie przekonać. Noise wyglda bardzo obiecująco. Zobaczymy czy nowe zspherki dadzą radę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności