Skocz do zawartości

Modele 3d: Skeczbuk


ArTooRo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 148
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za komentarze :)

 

Modelowanie praktycznie ukończone (jeszcze drobne poprawki tu i tam). Rozważam czy babce nie rozchylić lekko paszczy, szyję jej jeszcze muszę poprawić.

 

Jaszczury na swoich miejscach... teraz mam nadzieję widać o co chodzi mniej więcej :). Zaznaczam, ze jaszczurki będą z równie srebrnego shadera co ciuszek i kule, a ogon tego jaszczurasa na ramienu będzie zespawany z ciuszkiem, by pokazać, że to właśnie ogon się rozlewa w ciuch. Niestety pewnie większość detalu zniknie pod srebenym shaderem - będę z tym walczył, by się jak najwięcej ostało. Kule to teraz koszmar poygonowy, będę się musiał nakombinować by to wysłać do Maxa i go nie zamęczyć na śmierć ilością poly.

 

018.jpg

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew oraz porady.

 

Render będzie w mentalu tak jak poprzednie (fakt, że vray proxy użyteczne również są). Decimation mastera miałem w planach od samego początku. Długo mielił więc zwątpiłem czy w ruch nie pójdą mapy displace, ale okazało się, że decimation go ładnie przetrawił tyle, że po pewnym czasie dopiero.

 

Piersi zostają :). Widywałem szczuplejsze kobiety o wiele chojniej obdarzone, akurat tutaj wielkiej przesady nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny up i pewnie znów będzie trochę przerwy.

 

019c.jpg

 

Do włosów (i brwi) to jeszcze troszkę, bo muszę podreperować scenę ogólnie. Jeszcze mnóstwo do poprawienia. Ona jest wciąż mało realistyczna, tło jest do wymiany, z tym srebrnym shaderem jeszcze nie jestem w 100% zadowolony chyba, Jaszczurki są raczej słabo widoczne, zaznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wygląda:).Myślałeś żeby spróbować przeżroczystości na kulkach i biustonoszu,ciekawe jak by wyglądało z caustykami:D?

Trochę kompozycja u góry obrazka mi nie pasi,ta duża kulka z jaszczurką jakos nie współgra z głową,może zmniejszyć albo odsunąć żeby kawałek nawet za kadr wyszła albo niżej/wyżej na próbę?

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze Ci idzie, mam tylko zastrzeżenie co do tego jajka (?) z jaszczurką - jej ulokowanie na pierwszym planie nie jest zbyt czytelne, trudno powiedzieć, czy znajduje się przed, czy za dziewczyną. Być może to kwestia kierunku, w którym spogląda bohaterka, w każdym bądź razie coś tutaj nie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomocne uwagi. Nie próbowałem z przeźroczystością, bo chciałem żeby to było wrażenie ciekłego metalu. Z kompozycją to faktycznie chyba racja, rozważam pomniejszenie tej kuli, jeszcze się zobaczy. Co do rozróżnienia planów również prawda stąd taki test na poprzednim upie na szybko:

 

Zagęściłem powietrze w PSie, do takiego efektu mniej lub więcej będę pod koniec dążył.

 

019dg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już lepiej, aczkolwiek mógłbyś umieścić jeden bąbel powietrzny (latającą kulę) pomiędzy jaszczurką a bohaterką, tak, aby zasłaniał on jej ramię, ale był już sam przesłonięty przez gada (dla jeszcze lepszego zróżnicowania planów). Wydaje mi się również, że dziewczyna powinna spoglądać odrobinę bardziej w swoją lewą stronę (teraz odnoszę wrażenie, że jej wzrok wędruje gdzieś za kadr, a nie na zwierzaka).

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej zaskoczenia w wyrazie twarzy, ale subtelnie:)

Może naprawdę delikanie unieś brew tę bliżej jaszczurki, leciutko otwórz usta,

popróbuj, pewnie będzie warto.

 

Prawa łapka jaszczurki ta co sięga, wygląda nieco koślawo, jakoś tak nieatrakcyjnie.

Tło przy tej jaszczurce też powinno być chyba raczej nieco rozjaśnione.

 

A propos kadru, zobacz gdzie ona patrzy, jakbyś podniósł nieco kulkę to chyba byś lepiej trafił. Spróbuj dodać nieco więcej kadru po bokach i u góry, a może z prawej i góry jedynie.

 

Super pracka może być:D

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze się to rozwija.

Mam zastrzeżenia co do metalu. Metal na biustonoszu wygląda bardzo fajnie, ale ten na górnym jajku jest zbyt chropowaty, wygląda trochę jak posrebrzany styropian. Dałabym tam taki sam, gładki, co na biustonoszu.

Być może da się uzyskać ciekawy efekt na odbiciach odchylając nieco kawałki skorupki. Teraz chyba mimo rys leżą dokładnie na powierzchni kuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy up na szybko.

 

Dzięki wszystkim za komentarze i Levus Tobie za pomoc z kompozycją.

 

Zastosowałem się do większości zmian, nie wszystko jeszcze zdążyłem jednak poprawić. Kompozycja jest w toku (trochę za mało zmniejszyłem kulę z jaszczurką jeszcze). Dodałem do tego pomysł z innym rozmieszczeniem kul w tle. Sporo popracowałem nad skórą i miną. Zęby to na razie cylinder, będą wymodelowane. Na brwi nadal nie patrzcie, to tylko brzydka naklejka do czasu aż zrobię je z haira. Światło w kulce na razie zgasiłem. Metal w trakcie roboty, dobry pomysł z tym odgięciem skorupek.

 

024e.jpg

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest super wg mnie ale te jej zęby to tak zostaną czy tylko tak na próbę ? Bo wygląda jak osłonka na zęby. Ale wogóle to świetnie jest, jedyne co mogę powiedzieć że lepiej było wcześniej (narazie) -o zęby mi tylko chodzi że były schowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wczesniejsze wersje fejsa lepsze. Naprawde fajnie ta panna wyszla, niezle sobie radzisz.

Z lysa glowa bardzo trudno bedzie podwyzszyc realizm, bo kazdy czlowiek wyglada z wlosami bardziej naturalnie:) no i ciekawie kombinujesz, taki surreal jak mowi Reanimator:)

 

Good luck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie dziękuję za komenty :)

Co do zębów i włosów to sprawa się już wyjaśnia w tym upie.

Co do surreala to tak :D taki był zamysł, a tym bardziej cieszy, że jest kojarzony z latami 80-tymi :)

 

 

 

 

Zanim przejdę do update trochę słów wyjaśnień:

 

Tak na prawdę to nei chciałem jeszcze tego dawać jako up, ale już dawno mnie tu nie było, więc wrzucam.

 

- włosy: walczyłem z kręconymi włosami dzielnie jak lew, ale kręcone loki to duża segmentacja włosów i duuuuży problem dla kompa, a słabej maszynki nie mam. Musiałem więc odpuścić i ostało się na fryzurze a'la kleopatra, która wg mnie pasuje do scenki. Kontrola kształtu fryzurki? hmmm.... niechaj błogosławiona będzie metoda kontroli splajnami :D. Włoski są na razie wyrenderowane z innego obrazka i wklejone tutaj postprodukcyjnie. Renderowane przez mr prim, na razie z dość niską segmentacją. Same włosy jeszcze mają za mało połysku nakierowanego światłem i wyglądają płasko, ale to się zrobi.

 

-kolory: druga najwidoczniejsza zmiana, nie twierdzę jeszcze, że ostateczna. Kupuję i czytam ostatnio Diunę w wydaniu Rebisu i mocno przypadły mi do gustu obrazy pana Wojtka Siudmaka, stąd taki mocno inspirowany dobór palety. Na razie to też głównie szkic-machlojki w Fotoszkopie, ostatecznie to powinno wyglądać lepiej.

 

-skorupek na kuli jeszcze nie odgiąłem, ale mam taki zamiar. Dodam też zapewne spadające mniejsze odłamki z tej dziury, która jaszczur pozostawił. Samą kulę kompozycyjnie ruszę nieco w lewo.

 

-jak już jesteśmy przy jaszczurach to ten mały na dole wymaga dodetalowania w Zbrushu, tego górnego też pewnie ruszę, aktualnie to on chyba po przeniesieniu do maxa nie do końca dotyka tej kuli na której stoi.

 

-bluzka przez swój chromowany materiał (nie używam tutaj GI) zdaję się nie współgrać z materiałem skóry, coś mało tam cieni, będę musiał się problemowi przypatrzyć.

 

-ze skóry też jeszcze nie jestem do końca zadowolony, muszę popracować nad bumpem i epidermalem.

 

-brwi już są 3d

 

-zęby nie mają jeszcze tekstury i wyglądaja jak dwa mentosy mimo, że wymodelowałem całą górną szczękę z dziąsłem :P. Okolice górnej wargi też wymagają minimalnego przefasonowania.

 

 

Ufff to tyle eseju, jak widać są to już drobnostki. Może się to uda niedługo dokończyć.

 

A teraz sam update :)

 

034c.jpg

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie się zaczyna robić, choć kolorystycznie moim zdaniem trochę nudnawo, pomarańcz, brąz, żółć, mało mistyki imo:)

 

Nad shaderkiem skóry jeszcze bym siedział, miejscami są nieładne cienie (szyja, nieoświetlona strona twarzy, cień pod jej prawą piersią, może jakbyś skoloryzował okluzję na czerwony lub pomarańczowy wzmocniłbyś efekt sss na skórze, bo bardzo mocnym brudnym cieniem się tam sypnęło pod tym cyckiem).

Bump wymaga odrobiny pracy.

Oczka są fajne całkiem, choć nie wiem czy bym lekko nie zzezował jej lewego oka w strone jaszczurki.

 

Fryzura spoko jak dla mnie, podoba mi się, choć same włosy wymagają jeszcze sporo pracy, podobnie metal, zupełnie odstaje od całości kompozycji.

 

Może powinieneś doświetlić o prawego dolnego rogu, lub od prawej, delikatnym światełkiem z wygaszaniem.

 

Jej lewe ramię ma chyba niepoprawny kształt, można się kłocić, że to taki kąt, ale ten łuk chyba jest zbyt obły.

 

Kulki w tle, druga i trzecia co do wielkości wyglądają na sztucznie wblendowane i skontrastowane, nieładnie imo wyszło przepalenie światła, wyszarzona żółć i biel.

 

Generalnie praca ma bardzo duży potencjał, jednak chyba trzeba nad nią nieco czasu spędzić.

 

powodzenia!

i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu w oczy rzuca się grzywka - moim zdaniem zbyt prosta, zbyt ciemna, wygląda to tak, jakby została wklejona w postprodukcji. Dodałbym kilka kosmków, które potwierdziłyby dynamiczną pozę kobiety (rozumiem, że zaskoczona/zachwycona obróciła się w kierunku zwierzaka). Poza tym ok, choć nieco zbyt pocztówkowo, trochę studyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być złośliwy, i nie żebym się czepiał za bardzo mooki, ale te włoski są wklejone do tego obrazka postprodukcyjnie. Według mnie też są do poprawy jeszcze, bo rzeczywiście nie wyglądają jeszcze tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam uwage odnosnie kulek.Wydaje mi sie, ze praca bylaby bardziej spojna gdyby kule te tak samo zachowywaly sie jak ubranie. Tzn jak ciekly metal, a nie takie spekane. jaszczurka mogla by byc zespolona lapami i ogonem z kula.

Tak czy inaczej rewelacja: ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki za odpowiedzi i sugestie :D

 

Viater - słuszna uwaga z rzęsami.

 

Levus - z kolorstyką mówisz... jeszcze się przyjrzę na koniec, ale mi taka brudna stylistyka tu raczej pasuje. O skórze i włosach pisałem, że to jeszcze właśnie jest do dopracowania, czyli jest dokładnie tak jak piszesz. Metal mi jakoś nie chce współgrać z resztą, będę to musiał na spokojnie spróbować rozkminić. Ramię zerknę, chociaż wolałbym nie zmieniać, bo to wpłynie na upozycjonowanie tej jaszczurki na ramieniu. Kulki w tle to wina fotoszopki, tj. świadoma bo namazałem na gotowym obrazku dla złapania ogólnego pomysłu na scenkę i mgiełkę nie przejmując się jeszcze takim dopracowaniem. Póki co postprodukcję robię prawie po każdym większym renderze niedbale w 5 minut żeby ogarnąć całość. Czasu jeszcze trzeba sporo jak piszesz, tylko że raczej na koniec pójdę na pewne kompromisy, boję się że jak jeszcze przeciągne to ją spotka los "Marzyciela SZkolnego" aczkolwiek tu backupy robię za każdą sesją dzienną.

 

Mookie - Włosy są teraz wklejone żywcem z renderu o innym oświetleniu dlatego są płaskie. Nawet widać naokoło nich nieco ciemniejsze tło - nie miałem czasu renderować ich na nowo, mam testy tych nowszych w niskiej rozdziałce i małym AA. Nad dynamiką włosów się zastanawiam, zobaczę jak to wyjdzie w relacji czas/jakość.

 

Cyanide - otóż to.

 

Dac77 - jak wyżej. Fryzka jest coś a'la kleopatra stylizowana.

 

Plasti - tak przypuszczałem, że nie każdemu przypadnie do gustu, ale taka fryzura ma swoje uzasadnienie w klimacie sceny wg mnie.

 

KoMic - na początku tak planowałem właśnie, ale ta nowa koncepcja wydawała mi się nieco ciekawsza i bardziej nawiązywała do takiego "wyklucia się", genezy tych dziwnych ciekło-stałych jaszczurków. Teraz już jest troche późno na zmianę koncepcji pod tym kątem.

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracka została ukończona i zamieszczona w wątku tutaj:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=944551#post944551

 

Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc, uwagi i krytykę!

Jak widzicie praca dość mocno zmieniła swoje oblicze. Starałem się wpasować w Wasze sugestie nie gubąc swojej własnej koncepcji. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.

Sam jej jeszcze na świeżo nie oglądałem, jak się wyśpię to obym się nie wystraszył efektu rano, bo straciłem obiektywizm kompletnie :)

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne się skończyło i czas zabrać się do roboty :D

 

Następny projekt to będzie wypracowanie sobie dobrego bazowego męskiego sculpta dla przyszłych modeli. Zaczynam więc od ułożenia dobrej topologii dla bazówki i ot efekt:

 

001.jpg

 

Siatka może wydawać się nieco zbyt gęsta jak na model bazowy, ale topologia jest tak zaplanowana, by nie było w siatce ani jednego nie-czworokąta i jak najmniej "gwieździstych" splotów linii, czyli takich które by tworzyły punkt zbiegu mniej lub więcej niż 4 linii naraz. Do tego "gwieździste" sploty w miarę możliwości również między sobą dzielą jedną wspólną linię. Model nie jest jeszcze, delikatnie mówiąc, zbyt anatomicznie poprawny, ale baza do sculptowania już jest. Jeśli siatka się okaże mimo wszystko zbyt gęsta to się ją potem zretopologizuje.

 

A dalej... pierwszy projekt do jakiego zamierzam wykorzystać tę bazę, o ile się ją uda dobrze skończyć, to będzie Scorpion z Mortal Kombat :D. Od zawsze byłem fanem klasycznych Mortali - nawet na długo przedtem zanim Boon i Tobias narysowali pierwszy koncept na kartce papieru w kratkę, to już w łonie matki byłem największym fanem. Te w 3d są ble i się nie liczą.

 

Zapytałem autora, Vincenta Proce, i dostałem pozwolenie na wykonanie postaci z TEGO OTO przezajefajnistego koncept artu Scorpiona, którego Midway'owi nie było dane wykorzystać w żadnej z dotychczasowych gier. Postaram się więc owego czynu dokonać w jakości jak najgodniejszej znamienitego nindży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx :)

 

Dobra, zacząłem dość nietypowo, bo od ramienia. Analizuję teraz poszczególną część ciała i potem rzeźbię. Dłoń jeszcze nie ruszona. Reszty nie pokazuję, bo jest tylko pobieżnie liźnięta i będziecie marudzić :D

 

002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to wychodzi, popraw tylko triceps bo mi się wydaje jakiś taki nijaki w porównaniu do reszty, ale może tylko mi się wydaje, albo coś. Powiedziałbym coś jeszcze o nadgarstku, ale z tym poczekam aż skończysz dłoń bo teraz nie ma sensu. Go go do przodu.

 

Pozdrawiam Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toć za gęsta ta siata panie. Nie chce mędrkowac nad siatkami ale te gwiazdki wcale tak bardzo nie przeszkadzają. na nadgarstku jest za gęsto, na plecach za rzadko, na szyi za gęsto i na klacie znów za rzadko. Na dłoniach chyba niepotrzebne detale w zgięciach palców. Nie są to duże różnice i musiałbys robic bardzo drobne detale żeby je odczuc.

Możesz kiedys odczuc potrzebe topologii lepiej deformującej sie w stawach lub bardziej quadowej i równomiernej. To są preferencje osobiste i pewnie zmieniają się z czasem i doświadczeniem.

Kiedys zrobiłem baze z podobnymi założeniami ale wyszło mi znacznie skromniej i dzięki temu bardziej równomiernie (quady wszędzie zamiast prostokątów, na szyi troche). 1906 poly (bez twarzy jednak, jak widać niżej).

 

Koncept świetny. Obojczyki mu wygnij w kształt S bo robisz chyba ten powszechny błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazanie obojczyka, zapomniałem o esowatości, już poprawione.

Co do siatki - pewnie na koniec i tak zdecyduję się na zbrushowskie retopo, co do gęstości to już ją zaczynam odczuwać, tj. jej braki w pewnych miejscach. Na swoje usprawiedliwienie jedynie napiszę, że to mój pierwszy pełen niecartoonowy model od stóp do głów jaki robię z udziałem Zbrusha, więc jakieś rozwiązanie będę musiał na koniec wyklarować.

 

Jeszcze jeden mały up dzisiaj:

 

004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek http://dl.dropbox.com/u/3140435/Baza_Postac-8Mpoly.rar

 

ArTooRo nie czujesz że za szybko wszedłeś na wyższe rozdzielczości modelu? Ja tu widze braki w ogólnym kształcie, brak zaznaczonej dolnej klatki piersiowej (żebra), kształt tricepsa gdzie przechodzi w łokieć, środek klaty - powinna byc tam przerwa między mięśniami a nie pojedyńcz linia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek - bardzo mi miło :D, ale nie radziłbym tego wrzucać do refek, o ile nie chcesz być wprowadzany w błąd, bo ja się dopiero uczę anatomii (chyba, że to o siatce Gomeza to wrzucaj wrzucaj :D)

 

Gomez - latam między levelami, staram się poprawiać jak coś wypatrzę wracając na niższe poziomy. Dzięki za uwagi, już poprawione. Dobrze, że mi piszesz takie rzeczy, zazwyczaj po prostu tego nie zauważam, czasem po prostu mam zamiar poprawić w drugim podejściu. To co wrzucam i tak czeka jeszcze powtórny ogląd i wejście w wyższy poziom, więc błędy są.

 

Także wytykać mi paluchami :D, ja dopiero się uczę anatomii w detalu i tak konkretnie, zwykle modelowałem wszystko tak z grubsza bez zrozumienia.

 

Jakiś up wkrótce, jak ruszę trochę facjatę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności