Skocz do zawartości

Modele 3d: Skeczbuk


ArTooRo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Jako, że nadal, dość opornie uczę się Zbrusha postanowiłem wzorem innych założyć swój gryzdolnik. Liczę na to, że Wasza krytyka zmotywuje mnie bardziej do pracy :D.

 

Na początek wrzucę niemal wszystko co dotąd wybazgroliłem w Zbrushu (nie ma chyba tylko niczego z projektu "Marzyciel Szkolny") - nie ma tego dużo jak widać :). Basemeshe były robione w 3dsMaxie, w poście poniżej pokazana jest jego aktualna wersja. Większość, o ile nie wszystko, są to prace niepodokańczane.

 

 

 

001ocu.jpg

002wkb.jpg

 

 

higgins.jpg

 

 

yuuhzek.jpg

yuuhzek2.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 148
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za opinie :)

 

Ów pan to rzeczywiście z Magnuma, fajno że choć trochę do Higginsa podobny skoro rozpoznany :). Potem go trochę dopracuję, w tym oczywiście szyję.

 

Mam nadzieję, że będę miał w końcu więcej czasu i zacznę zasypywać Was modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Humanoid nr 1 – najbardziej podoba mi się ubranie :) (twarz ma dobra bryłę, lecz zmarszczki są trochę tak jakby nabazgrane (polecam wątek Antropus'a na zbrushcentral)

 

Higgins – jest podobieństwo więc jest git :) Podoba mi się okolica nad ustami :) Bryle trochę brakuje (powinien być ciut okrąglejszy) ale do tego z kolejnymi głowami sam dojdziesz. Błędy: głowa zbyt jajowata (czaszka), nozdrza i powieki zbyt drobne (lepiej jest zrobić dużo grubsze, wyglądają wtedy fajniej), zmarszczki na powiekach, fałda skóry pod powieką (trochę inny kąt powinien tam być, bez tego załamania). Na koniec dodam, że prezentowanie w ten sposób głowy (ucięta szyja) zazwyczaj sporo odbiera pracy (a tego nie chcemy przecież :) ) - wyjątkiem jest tylko bliskie towarzystwo gilotyny, ale na załączonym obrazku jest jej brak :P

 

Pozostałe 2 głowy technicznie lepsze, ale jakoś mnie nie przekonują (zwłaszcza te cienkie wzorki na nich, ew jedno ciecie) ale to tylko moje subiektywne zdanie (jeden woli córkę, a drugi teściową... :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Miałem chwilkę, pobazgrałem conieco Higginsa. Ucho, oczy, nos, szyja, wąsate - wszystko jeszcze mocno WIP. Przede wszystkim odkryłem, że ma gałki oczne za duże i przez to wszystko inne w okolicy oka leży (jeszcze bez detalu zmarszczek itp.), więc następnym razem zajmę się poprawą właśnie tych okolic głównie i ucha. Przyznam, że jeszcze nie stosowałem się do porad Andy'ego, ale zrobię to.

 

attachment.php?attachmentid=66146&d=1252960286

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzucam do zeszytu dwie rzeczy:

 

Maskota znanego zespołu heavy, na razie jeszcze bazgroł wip.

 

Untitled-2.jpg

 

Ostatnio padł mi dysk, więc te stwory co tu zacząłem przepadły. Przepadła także połowa Marzyciela Szkolnego, więc... zacząłem nowy prosty projekt, ale póki się nie rozwinie na dobre to wrzucam tutaj jako szkic. Ucho ledwo liźnięte a i widoczne błedy w anatomii ulegną poprawie.

 

003.jpg

 

Więcej panny nie zmodelowane, bo tylko tyle widoczne będzie w kadrze.

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uaaa, szkoda tych stuffów z dysku, no to przekleństwo z tymi padającymi dyskami, trzeba se zawsze gdzieś backupa robić, mój WD wydaje coraz częściej dziwne dźwięki... kobita spoko, szyja wydaje się trochę za szczupła względem głowy ale to się może mi tylko wydawać i tył głowy może ciut za wypukły , pzdr :)keep it up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Generalnie to backupuję projekty (zwłaszcza komercyjne), ale tutaj niestety backupy były robione zbyt dawno, żeby pewne rzeczy kontynuować.

 

Dalszy sculpt i upozowanie na szybko, wiem że jest pełno baboli w anatomii - postaram się je potem poprawić. Wiadoma część ciała jest lekko dziwna, bo planuję nałożyć na nią potem ciuch.

 

004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teścik pod rendering. Trochę tekstur już jest, trochę podmalówki delikatnej, widać że jeszcze sporo roboty przede mną. Brwi tymczasowe i krzywe, potem raczej zrobię je z włosia. Kolory i kompozycja w scenie oraz oświetlenie pozostaną prawdopodobnie niezmienione, a dojdzie jeszcze kilka elementów.

 

Render mental ray, hdrka nie moja i będzie inna później.

 

007b.jpg

 

 

Chyba czas z tego powoli zrobić osobny wątek, ale obawiam się że posty w nim znowu będą nieczęste. Się obaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy patrze na pracki Zbrushowskie, to kopara opada. Jedyne co mnie powstrzymuje to moja jednordzeniówka 1.8GHz, 1GB ram i brak tabletu:) Chociaz do mojej obecnej pracki będę potrzebował normal mapkę, wiec mus musem zaraz obczaję ten program (w końcu!!!).

 

Podoba mi się ta postać ostatnia:) Takie prace jak Twoje właśnie pchają mnie dalej na przód i motywują do dalszej pracy, bo zawsze se myślę "Nosz kurde, tyle lat głupiego dłubania w maxie, a tu mi ktoś ze zbrushem wjezdza i jak g***no się czuje". No, no, nie ma co sie burzyć, bo jak ktoś to potrafi to ja też :D hehe

 

P.S. Od raz też przerzucilem swoje dane na drugi dysk, bo strzelilbym se w glowe gdybym w tym momencie stracil wszystko co mam:P Takze thx za przypomnienie, mialem to zrobic dawno temu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne.

 

Ania - zapomniałem poprawić, ale masz rację oczywiście.

Simple_man - na życzenie, sutki są już okrągłe.

Eco - nad oczami ogólnie tym razem trochę posiedziałem, mam nadzieję, że nie na darmo.

Adam_m - trochę z różnych referek żeby wyglądała jak człowiek a trochę z głowy, nie było konkretnego wzorca.

Xaoc - miałem to samo, do ZB również się okrutnie późno zabrałem, wciąż go mało znam, ale zapewniam Cię, że to nie jest tak, że lata w maxie zostają zastąpione zbrushem... to są w zasadzie dwie różne dziedziny grafiki z uwzględnieniem tego, że doświadczenie z organiki w polymodelingu mocno procentuje w sculptingu.

 

Zmiany głównie w okolicy oczu i ogólnie twarzy. Rzęsy są namalowane póki co, ale zrobię je w 3d. Brwi też jeszcze wiszą jako wszawa teksturka :)

 

009b.jpg

 

 

I takie tam surowe zrzutki z mentala.

 

010.jpg

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsyzstko poprawnie fajnie i miło się patrzy, ale oczami i tym co w okolicy to wymiotłeś.

Piersi mi nie pasują tylko bo wyglądają jakby w niewidzialnym staniku siedziały i grawitacji się opierały. No chyba, że na końcu tak też ze sobą poczynią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...oczy o wiele lepiej - choc nie wiem czy nie zrobilbym rzes gornej powieki nieco bardziej wyrazistych (dluzsze i grubsze) oraz inny material brwi - reflect bardziej jak wlosy - bo na razie swieca sie jak skora- ogolnie nie wiem czy tam rozdzialka textury nie jest za niska bo jakies rozmazane te brwi- pewnie najlepiej byloby je "uczesac" z wloskow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze :)

 

Piersi... (tylko nie ss!) owszem będą w "ciuchu" jak to widać w updacie dzisiejszym, stąd kształ nie do końca "poluzowany". Rzęsy są już 3d, ale jeszcze do nich przysiądę pod koniec żeby nadać im charakter. Brwi, tak jak pisałem, to tymczasowa metoda - na razie są teksturką dla orientacji, ale potem będą hairem. Kształty nosa, kąciki ust oraz jeszcze raz za grubej szyji poprawię później przy okazji ponownego wysyłania modelu do ZBrusha.

 

Młoda J.Lo nie służyła za wzór :) nawet mi przez myśl nie przeszła taka refka :)

 

 

Update:

 

Zacząłem ciuch... widać teraz co zamierzałem :) Ciekły metal, ale nie do końca, jak wejdzie do ZBrusha to dojdzie na nim trochę detalu. W tej chwili to w sumie jest surówka, która dopiero będzie podsculptowana stąd masa niedociągnięć. Ramiączko będzie o wiele ciensze.

 

012b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, fajnie i fajnie, ale żeby nie było że każdy beszczelnie bez masła....:)

 

Skoro już tak fajnie idzie to popracuj nad skórą... tzn wiecej detali, jeden pieprzyk to maławo:P Chociaż nie wiem czy to polypaint czy nie... Bo jak ma być za....biście to konkretnie i z pełną gębą:)

 

Pozdr

 

@edit - thx ArTooRo, w końcu sam ruszyłem ze Zbrushem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za skórę , oczy i inne niedociągnięcia zabiorę się zaraz po tym jak skończę wszystkie obiekty w scenie.

 

Niesamowitym zbiegiem okoliczności znalazłem chwilkę czsau żeby sobie przypomnieć o tym projekcie. Ciuch praktycznie skończony, coś tam liźnięte z tłem i kulka uległa zmianie, reszta nieruszona. A teraz będę modelował jaszczurki, ale na razie nie powiem po co :P

 

015cx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że oczy robią wrażenie. Jakby dać ładny fryz zamiast tych kulek i pozbyć się tego spływającego stanika to byłaby gotowa naprawdę fajna pracka pod warunkiem doświetlenia twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vega - w zamierzeniu ciekły metal, coś na wzór rtęci - cały ciuch jest z takiego budulca... i kule też

 

dac77 - dzięki, oczy jeszcze wymagają pracy, fryz będzie.

 

viater - thx, ciuchy nie są futurystyczne, miałybyć raczej surrealistyczne. Niedługo sprawa się wyjaśni jak dokleję jaszczury tam gdzie trzeba.

 

KoMic - dzięks i racja.

 

Ania - dzięki, szczerze mówiąc to myślałem o prostych włosach, ale to dlatego, że się nad nimi jakoś szczególnie nie zastanawiałem. Niemniej jednak taki pomysł jest dość przewrotny :). Jeśli mi wyjdą loki to takie zrobię - dotąd jeszcze włosów czy futra kręconych nie robiłem, warto spróbować.

 

Słowo się rzekło: ot jaszczur.

 

016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności