Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ice, jednak bym na tym cieniowaniu się nie opierał, ak pisałem wcześniej i co pisał Urbanboogie to cieniowanie jest bardzo popularne, bardziej uproszczenie i geometryzacja tych cieni odróżnia rysunki z tej szkoły :D

Co do linków, to tutaj bezpośrednich uczniów wpomnienia

http://www.dhfa.net/Artiststatement2.html

http://www.fredfixler.com/index.php/cave-22/

No i posty rone Lemena na CA

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14739

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14119

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14035

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=14035

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=84105 (ciężko to nazwać poradnikiem o tej metodzie, ale z rozpędu i to warto podrzucić ;) )

 

Gist

http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=135935 (chyba to samo dał Ice, nie jestem do końca pewien czy się w pełni pokrywa)

Jest też ciekawy film Wattsa, ucznia Fixlera ;)

Lemen ostatnio zrobił film dla Gnomon, w którym porusza między innymi podejście Reillego. Wcześniej też widziałem zapowiedzi jego innych filmów, niestety nie widziałem całych. Był też jakiś blog o tym, ale nie chce mi się szukać :P

 

W sieci jest tego sporo i wydaje mi się, że to konkrety. Wiadomo, nie jest to metoda, która da odpowiedzi na wszelkie pytania na temat natury wszechświata, ale pomaga. I w tym jest jej urok. Dla wielu truizmy, dla wielu nowości. Każdy wie, w której grupie się znajduje i niech sam oceni. Nie jest to też żadna sekta, która gwarantuje sukces, o ile przestrzega się jakiś rytuał. Co osoba, to inaczej interpretuje i działa. Nie ma tu mowy o sztywnym systemie :]

 

Swoją drogą, to ciekawa nowela z tego wychodzi, Bridgman uczył Reillego i Loomisa, Reilli Fixlera, Fixler Wattsa, Lemena, Watts Gista (żeby wymienić tych popularniejszych "uczących" na naszym forum), całość można jeszcze bardziej rozwinąć :D

Wszystko pozostaje w rodzinie.

 

Wybacz Joel.

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Prrszalony nie zgodze sie w 100% z poczatkiem twego postu.

 

Ludzie z Florencji zaczynaja mniej wiecej tak samo, jak ci dzialajacy metoda "R"

"R" po prostu w efekcie koncowym ( jak dla mnie ) jest bardziej dynamiczna, oczywiscie rysunkowa, a nie jest to zrobione weglem zdjecie, ale reszta twojego postu zgadzam sie w 100%.

 

I tym samym koncze lekki offtop, ktory jednak moze byc dla niektorych nieco przydatny. A Szalonemou proponowal bym repe za garsc linkow.

Napisano

Dzieńdobry, dzisiaj speedzior pod jakąś konkretniejszą ilustrację. Bardzo proszę o jakieś sugestie w kwestii ujęcia, kadrowania i w ogóle ogarniania perspektywy, bo to mój problem przy ilustracjach: Mam tępą głowę i brak pomysłów na fajne ujęcia... w ogóle brak fajnych pomysłów. No i drugie to perspektywa...

meetingattheruins.jpg

Napisano

Cieszę się, że jakaś moja wypocina się podoba - dzięki Urbanboogie.

 

Mam prośbę natury koncepcyjnej, proszę o jakieś ewentualne sugestie, co dodać, co poprawić, gdzie poszerzyć, tak by było ciekawie.

Napisano

jest fajna senna atmosfera moze pod to dopasuj story

 

a co do sugestii natury kncepcyjnej mam jedna:

radz sobie sam, nikt tego za Ciebie nie namaluje ;]

Napisano

Ten wielbłąd jest w pełnym słońcu! Czemu dałeś kolorki jak za mgłą? Prawie go nie widać. Przydało by się więcej błękitu i fioletu, bo kolorki są takie niby okej, ale wiem, że stać Cię na więcej. No i daj temu jakąś historię bo póki co to nie wiadomo o co chodzi.

Napisano (edytowane)

a co do sugestii natury kncepcyjnej mam jedna:

radz sobie sam, nikt tego za Ciebie nie namaluje ;]

 

Nie bądź taki sprytny xD. Jak bym chciał by malowali za mnie, to bym wrzucił do overpaintingu, mała rada nie zaszkodzi, choć i tak coś doradziłeś, nieco mgliście, ale jednak ;).

 

EDIT: Florian zapostowałem zaraz po tobie. Jeśli chodzi o wielbłąda, to racja, dam mu bardziej żywe, już to rozważałem, jednak zostało w fazie rozważań. ;)

 

No i daj temu jakąś historię bo póki co to nie wiadomo o co chodzi

 

No ale ja właśnie w tej sprawie xD. Na tyle na ile moja płytka wyobraźnia sięga, jeśli się dopatrzysz, to zobaczysz, ,że jest grupa ludzi w cieniu, widać, że już trochę tam siedzą - pewnie czekają. A tu nagle przychodzi jakiś koleś, a jego przybycie wzbudziło ożywienie w grupie w cieniu - to jest szkielet. Dalej można to rozwinąć, na przykład jako szlak kupiecki, albo jakieś spotkanie w konkretnym celu. No i tutaj chciałbym wywołać jakąś burzę mózgów i coś posklecać ze swojej i kawałków waszych idei.

Edytowane przez Joel
Napisano

Siema pozwoliłem sobie na szybciutkiego covera i od razu chciałbym dodać, że moja przeróbka ma masę błędów. Z resztą sam się uczę więc wiesz na pewno o co mi chodzi. Przede wszystkim zmieniłbym lekką kąt położenia tych kolumn i ścian. Zrobiłbym generalnie jakąś fortece, miasto (dlatego zamknąłem to przejście z lewej ) która ma chronić przed burzami piaskowymi (lekko obsypałbym mury piachem ). Witającego gościa ciut bym na słońce wystawił bliżej typa z wielbłądem co by dodało lekkiej historyji że to niby starzy kumple są ;). A w środek może jakieś lekkie zarysowania, że tam się w mieście coś dzieje, może jakieś stragany albo coś, ale tak jak napisałem - kupa błędów przy przeróbce jest, więc jakiś master lepiej żeby ci coś doradził :) Aha może by było nad poszerzeniem kadru pomyśleć np w górę co by więcej tego miasta było widać.

Zdrówko!

 

coverojg.jpg

Napisano

Wow, Resh, to ujęcie jest o niebo lepsze od mojego!!! Fantastycznie, dzięki, na pewno wezmę pod uwagę twoje rady. Co do rozszerzenia, to się tak właśnie zastanawiam, czy do góry, ale to odwiedzie wzrok od grupy ludzi przy bramie, a może coś wszerz?....

Napisano (edytowane)

Poki co moge tylko pisac, bo zdycham jeszcze po operacji

 

Joel Bedyk ma racje i nie chodizlo mu o to, jak TY TO odebrales.

U nas w Drimagine uczy Kamil Witkowski, gosc zna sie na rzeczy ( mozesz poszukac jego starych prac tu gdzies na maxie )

 

I opowiedzial Kojotowi i mnie pewna historyjke:

Kiedy sie uczyl, zawsze latal do swojego profesora po rady odnosnie prac. I pewnego dnia zrozumial, ze doszlo to do tego stopnia iz sam nie byl w stanie stworzyc zadnej samodzielnie, bez czyjegos zdania/opinii/porad . No i postanowil zmienic ten stan rzeczy...

 

All credits to K. Witkowski * ;]

 

 

Kolory masz swietnie dobrane, kadr od resha tez jest ciekawy, lekko tylko poprawic mu perspektywe, dodac to i owo. Z tym swiatlem na wielbladzie to sluszna uwaga.

 

Podsumowujac zrob jakas w pelni skonczona prace sam, pokazesz wtedy i juz po fakcie wyjda bledy. Wtedy ew rady maja wiekszy "efekt psychologiczny" poniewaz wlozyles juz sporo wlasnej pracy w cos co nie koniecznie bylo poprawne i lepiej wkuje ci sie to do mozgu przy kolejnej.

 

Peace.

Edytowane przez ICE
Napisano

Jeżeli w jakiś bok to trzeba się zastanowić co chcesz pokazać - więcej muru? Moim zdaniem w górę będzie lepiej, możesz ukazać wtedy wielkość fortecy. Tak czy siak musisz sam podjąć decyzję :)

Napisano

Dzięki panowie, doskonale rozumiem co macie na myśli z samodzielnością, mnie chodziło raczej o pomysły na stylizacje, ale może i z tym powinienem sam dojść...

W takim razie troszkę się jeszcze za to zabiorę, i wrzucę coś, co będzie można skrytykować.

Napisano

fajna praca, ma klimat.

na overze kadr ciekawszy, właśnie tego skosu przedtem brakowało.

w oryginale kolumny i mur tworzą wielki statyczny prostokąt o krawędziach idealnie równoległych do krawędzi obrazu, dlatego robi się tam nudno.

 

oprócz tego coś mi się wydaje że za krótki cień te kolumny rzucają, zwłaszcza że cień na nich samych sugeruje obecność sporego daszku, który na pewno przedłużyłby cień na piasku.

na overze trochę pomogło domalowanie ścian, ale wciąż coś mało tego cienia z tyłu.

Napisano

Dobre - jak rzucac pomysly to ja taki zeby... kompletnie to inaczej zrobic :D

Kamerke mianowicie ustawic pomiedzy panami czekajacymi i wrzucic ich na pierwszy plan. Mowisz ze oni sa poruszeni tym przybyciem - wiec ekspresyjne pozy, gesty, wyrazy twarzy - jeden koles krzyczy cos w stylu JUZ JEST! PRZYJECHAL! na drugiego pokazujac reka w strone majaczacego w oddali przybysza. Ten drugi siedzial oparty o sciane a teraz zrywa sie by zobaczyc kto idzie, kolejny zas nieco za nimi macha w strone przybywajacego (proroka?), ktory ledwie majaczy na horyzoncie. Zdecydowanie wiecej roboty, ale ujecie ciekawsze i zywsze - tutaj co prawda widac ogrom kolumn ale wygladaja jakby ktos polozyl wielkie klocki na pustyni - brama do nikad (jesli juz tak, to jakies moze zarys miasta za nia..) i cierpi na tym sama sytuacja.

Jesli jest to historia z serii biblijnych - pokaz ludzi bo to oni sa w centrum tego typu opowiesci. Chyba ze chcesz bardziej enviro - ale wtedy ucierpi sama historia bo beda to male ludki przytloczone krajobrazem, a nie opowiada sie historii 4 mrowek pokazujac kopiec z odleglosci kilku metrow ;)

 

Powodzenia - kolorki zwyczajowo super! Mam bardzo podobny klimatycznie i kolorystycznie obraz w moim kosciele (nie zebym byl pastorem :D, na innym poziomie "moim").

Napisano

a mi własnie pasuje to ujęcie przez skale spokój i pustkę, przez to właśnie działa w taki sposób, ze ma się ochotę zastanowić nad tym, nic nie odciąga uwagi od sedna, a tylko podkreśla. No i widać jaki mały jest człek :]

Klolory extra, a z perspektywą faktycznie można by pójsc w kierunku który zaproponował resh

Napisano

Panowie, dziękuję wam bardzo! Mam taki pomysł - skończę jedną, bardziej a la enviro, zmieniwszy kadr, tak jak pokazywał resh (już wczoraj zacząłem).Oraz drugą taką, jaką zaproponował Nezumi, bo pomysł bardzo mi się podoba.

Napisano

No to jedziem dalej - tu dalej cisnę scenkę z daleka...

meetingattheruins3.jpg

 

...a tu szkic wersji równoległej. Wybaczcie, że znowu tałesy, ale mam słabość do białej draperii.

arrivali.jpg

Napisano

Wydaje mi się, że podłoże/ziemia powinna być dużo bardziej jaśniejsza niż ściany, bo w końcu łapie światło bezpośrednio. Poza tym za szybko jak na mój gust próbujesz pakować tam ornamenty. Poczekaj z tym aż wszystko odpowiednio powartościujesz.

Napisano

Dobre - jesli mozesz to skoncz obydwa bo kazdy ma cos w sobie. Popracowalbym nad mowa ciala bo teraz panowie wygladaja jakby jeden mowil "mieliscie przed przerwa jeszcze konie napoic" a dwoch zaleglo przy scianie ;) Pochylilbym troche tego goscia co pokazuje reka - wiecej dynamizmu, bo sztywno sie trzyma. No i horyzont urozmaicic - wydmy tez moga byc ciekawe a nie plaskie i rowne ;)

Jedziesz jedziesz - pozytywnie!

Napisano

Jest klimat, no i chciało by się aż napisać jakiś scenariusz :)

Ale jednak wolę pierwsze ujęcie. Jest ono wprowadzeniem do jakiejś historii, a to drugie takie nijakie...

 

Z Mocą, Daniel

Napisano

Wydaje mi się że kolumny i ściany powinny rozjeżdżać się bardziej na boki i nieco powiększać w stronę góry ilustracji, skoro postacie są widziane jakby z lotu ptaka. Przydałby się drobny akcent kolorystyczny, sugerowałbym dodanie jakiegoś obiektu w kolorze fioletowym lub błękitnym.

 

Jeśli chodzi o inspiracje to zapewne będzie Ci się podobać malarstwo Henryka Siemiradzkiego. Jeśli chcesz malować sceny antyczne / biblijne w stylistyce kiczu to jest to według mnie artysta, na którym można się wzorować.

Napisano (edytowane)

Gosciu w bialej plachcie ma powazne problemy z budowa i proporcjami ciala.

( tutaj widac, ze nie myslisz, jak twoje postaci zbudowane sa pod spodem kiedy maja na sobie sporo lachman)

 

Najbardziej przeszkadza mi szyja, "krotkosc" raczek i nozek.

Stopy winny byc takze nieco inaczej rozstawione, bo poki co jego pozycja wydaje sie jakas taka "odd".

 

Z rad, prosta ale wydaje mi sie ze dodala by do pracy.

 

Niech zaistnieje tam wiatr, ktory szargal by pustynnym kurzem w te i tamte.

Doda to klimatu i dynamiki do pracy.

 

 

P.S Poogladaj sobie troche Kapitańskich prac ( envirkow ) pomysl, co tak bardzo ci sie w nich podoba i postaraj sie wprowadzic to do swojej pracy.

Edytowane przez ICE
Napisano

Uff właśnie wróciłem ze szkoły. Panowie dzięki. Zgadza się Florian, podłoże będzie jaśniejsze, Urbanboogie - no to teraz naprawdę sfailowałem ;p (wstyd, już poprawiam). Bedyk - obie sceny mają ze sobą raczej wspólną tematykę. Nezumi, Jedi, Icecold - praca druga jest w fazie "poświęciłem 5 minut na wypchanie białej przestrzeni". Jeśli chodzi o postaci, to robione były lassem na szybko, a z błędów anatomicznych zdaje sobie sprawę. Po prostu wychodzę z założenia wynikającego ze stycznością z malarstwem tradycyjnym, że na szkicu już podkolorowanym, gdzie usunięta jest wszelka biel płótna i ustawione są mniej-więcej elementy kompozycyjne maluje się lepiej, poza tym działa tu relatywizm barw, więc za poprawki będę się brał, ale jeszcze nie teraz.

SBT77- dzięki, z pewnością przejrzę. Dzięki za rady.

Napisano (edytowane)

W międzyczasie - coś przed spaniem na rozluźnienie. Heh, wyrwałem sobie 30 min. po 22:00, w ogóle przez tydzień do kompa nie mogłem usiąść, tak ze wszystkim w szkole ganiają ;p. A tak btw, to przeglądałem wczoraj pocztę i patrzę FREE TAD WORKSHOP!:D Miałem okazję posłuchać wykładu, tylko, że strasznie późno, więc pracę domową "odłożyłem na drugi plan" ;p.

 

EDIT: Darn it, znowu zbladł kolor, ostatnim razem rozwiązałem to zmianą formatu, jednak zastanawiam się, czy jest jeszcze jakaś opcja...

fatcowboykopiad.jpg

Edytowane przez Joel
Napisano

No właśnie Ola-f widzisz, ale ostatnio robię dużo thumbnails, także akrylem itp. A w zasadzie, to zapomniałem, ale mam kilka thumbów do envirki akrylem, jak wrócę do szkoły to zuploaduję.

Napisano

Jak mówiłem - wrzucam thumby...

Otóż tydzień temu zrobiłem sobie takie drobne szkice, do obrazu, który mam nadzieję powstanie, w każdym razie dziś go zacznę.

 

dscf1692m.jpg

 

I close up:

 

raz

dscf1685o.jpg

 

dwa

dscf1686rj.jpg

 

trzy

dscf1687x.jpg

 

cztery

dscf1688z.jpg

 

Kolorystycznie podoba mi się trzeci, jednak najciekawszy moim zdaniem jest układ z drugiego, a co wy o tym myślicie?

Napisano

Bardzo mi sie podobaja thumby, szczegolnie ten na ostatnim close upie fajnie sie prezentuje z daleka, chyba przez to efektowne swiatlo. Kowboj tez niezly, wyglada jak ten gruby co sie lal z pudzianem :D

Napisano

Lordbiernac - szkice robię na papierze - w tym wypadku zwykły techniczny z marketu. Jednak prace na wykończenie robię na płótnie.

 

Ola-f - no mi właśnie podoba się pod tym względem drugi

 

Urbanboogie - Dzięki chopie.

Napisano

A są jakieś papiery specjalne do akrylu, czy cuś? Jak się komuś nie chce chrzanić z płótnem dla byle szkicu ;) Bo robiłem jakieś próby na zagruntowanej tekturze, ale jakoś nie czułem interakcji farby z podłożem. Nie wiem, może za dużo oczekuję po tym ;)

Napisano

Oczywiście, że jest papier do akrylu, przynajmniej Canson robi takie bloki, ale najlepiej jest kupić sobie duży arkusz jakiegoś 300 gramowego papieru z fajną fakturką - taniej wychodzi. Tektura mi się nie widzi do akrylu ;). A to ja zapytam o akwarele, bo wiem, że się panowie znacie. jaką markę polecacie, ew. jakie macie rady, by nie przepłacić i zachować dobrą jakość.

Napisano (edytowane)

Fajny "komboj" dobrze dobrales palete, ale troche rzeczy mi nie podpasilo wiec strzelilem szybki paintover.

Teorytycznie swiatlo blokowane przez kapelusz, potocznie zwane cieniem rzuconym winno byc wymodelowane nieco inaczej, ale nie chcialem ( czytaj nie chcialo mi sie ) tak znacznie przemalowywac twojej pracy.

 

Co zmienilem?

 

Poprawilem anatomie, nawet tak gruby grubas wygladal by nieco inaczej, moja wersja jest nieco odchudzona. Dodalem nasycenia w miejscach bardziej ukrwionych i troche chlodnych kolorow na brodzie i w okolicy, podrasowalem nieco jego brwi, ktorych nie mial wogole, ostatecznie twoj pomysl tez byl fajny. Taki brak brwi na pewno dodaje unikalnosci postaci. Odbilem swiatelko na gornej czesci oczodolow, gdyz przy tak silnym swietle bankowo trafilo by ono na odstajace w tym miejscu powierzchnie. Draznilo mnie tez troche to ucho, w zasadzie powinno byc odchylone bardziej do tylu, ale tego tez juz nie przemalowalem.

 

Generalnie bardzo fajy obrazek Joel, idziesz do przodu, ale kadruj lepiej bo to ujecie bylo nieco nieciekawie ustawione! ;>

 

fatcowboykopiad.jpg

 

fatcowboykopiad.jpg

Edytowane przez ICE
Napisano
nawet tak gruby grubas wygladal by nieco inaczej

 

Powiedz to Mullinsowi ;).

 

Wow Icecold fantastyczne, dzięki! Rutynowo się wytłumaczę, że to był odchamiacz przed snem, ale to nie oznacza, że mogę popełniać błędy. Twój over wygląda sto razy lepiej (choć lubiłem ten "kołnierz", który mi usunąłeś ;)), powiem szczerze, że powinienem więcej czasu poświęcić na typowe ćwiczenia z natury - na razie sprawa ma się tak, że Joel wrzeszczy na każdego by regularnie malował z natury, a sam nie malował ot tak dla ćwiczeń od wielu miesięcy, między innymi z braku czasu. No cóż, jak czasu nie ma, to trzeba go sobie zrobić. Anywas dzięki jeszcze raz.

Napisano

Dzięki Joel za info z akrylami. Co do akwareli to na początek polecałbym Petersburgi (tak się chyba nazywają). Rosyjskie farbki w kostkach. Zdaje się, że najlepsza relacja jakości (i wielkości kostki) do ceny. A co do papierów to albo pojedyncze arkusze, albo np. bloki Fabriano (polska produkcja, maluje na nich od lat, są spoko i niedrogie).

 

A żeby uniknąc totalnego offtopa to plamka światła padająca przez z grubsza poziomą dziurkę na z grubsza pionową powierzchnię miałaby zapewne nieco bardziej pionowo podłużny, eliptyczny kształt... Ufff, doszukałem się dziury w całym ;)

Napisano (edytowane)

Dzięki lordzie za info o akwareli - tak się składa, że mam 7 arkuszy A2 bloku Fabriano - dostałem ;). Dzięki za uwagę o plamce, czasem nie biorę takich banałów pod uwagę - załączam poprawionego grubasa.

fatcowboykopia2g.jpg

Edytowane przez Joel
Napisano

eee ale szkoda, ze go tak skontrastowales mocno... teraz wg mnie stracil na swoim poprzednim uroku gdzie bylo lekko z detalem i kolorem pojechane :) Zwroc uwage na over Ice, nic wiecej nie trzeba juz podkrecac ;)

Napisano (edytowane)

Dzięki DaRoZ za uwagę . Jednak ja uważam, że więcej widać pociągnięć i praca jest bardziej malarska, no ale cóż, to moje zdanie. Voila: Jaśniejsza wersja. EDIT: I powiedzcie, które portfolio ładniejsze, to od Carbonmade, czy to od Deviant art'a ? (linki w podpisie).

 

fatcowboykopia2.jpg

 

A tu w ramach odświeżania jeszcze remake staarej pracy, którą możecie znaleźć w teczce i w portfolio (no, może w portfolio już nie ;))

 

ozeaszbetter.jpg

Edytowane przez Joel
Napisano

Primo - to nie mikołaj, nie patrz pod kątem stereotypowego kojarzenia połączenia czerwonej czapki i białego obwodu z mikołajem, na bliskim wschodzie też nosili czerwone czapki. ;) Secundo, nos paradoksalnie właśnie tak wygląda. Mimo to dzięki za uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności