Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Spróbuj rozrysować tą twarz z profilu i zobaczysz co nie gra. Jak znajdę chwilę to narysuję ją w takim profilu jak ją teraz widzę. Oczywiście chodzi mi o to, że z nosem nie gra. ;)

 

 

Zgodzę się, nos wygląda jakby w połowie się łamał. Owszem - nos ma to do siebie, że czasem się łamie, ale nie wydaje mi się, że aż tak skrajnie :) Poza tym podoba mi się jaki "malarski" efekt osiągasz ciekawie dobraną paletą.

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Racja, trwając w uporze pominąłem błąd, w sumie to skupiłem się tylko na odświeżeniu tej pracy i nadaniu kolorów z góry zakładając, że jest ok ;p.

 

Wersja poprawiona (lepiej?).

 

EDIT: Dzięki Fusman.

ozeaszbetter2w.jpg

Napisano

ale nikt nie mowi o dopieszczaniu - popraw po prostu samą konstrukcje-nos ktory jest złamany,usta, dziwne zmarszczki w okolicach brwi. Nos wygląda jakby miał cm dlugosci i był zadarty jak u świniaka.. jezeli celem twoich mazideł nie jest poprawna konstrukcja to ja sie juz wiecej nie czepiam;]

 

pzdr.

Napisano

Nicponim, może niejasno się wyraziłem - jak będę miał czas na poprawianie staroci, to się za to zabiorę ;). Wczoraj w nocy miałem fazę i zaraz po grubasie jak przeglądałem folder z pracami wpadł mi ten w oko i pomyślałem, że go trochę poprawię (w końcu figuruje w moim portfolio). Dla chętnych wersja sprzed poprawek http://img24.imageshack.us/img24/8030/ozeasz.jpg . Po prostu szkoda mi soboty na niego, wolę namalować coś nowego ;).

Napisano

uzywasz jednego pedzla? spróbuj używać kilku, nos jest zadarty do góry za bardzo,drugie oko za male, cos tez nie gra z walorem, sprawia wrazenie bardzo malej skali za malo natezenia pod szyja gdzie cien wyglada jak odcien skory, na wlosach ktore powinny byc ciemniejsze,ruchy pedzla w niektorych miejscach sa przypadkowe i nie podkreslaja ksztaltu

Napisano
Luźna głowa z głowy
wyglądająca jak głowa właściciela ;)

 

joelo spróbuj zrobić kilka baniek gości z różnymi rysami twarzy żeby pozbyć sie twojego archetypu i być elastycznym.

no chciałbym zobaczyć trochę kobie bo chyba w tej teczce jeszcze nie zawitały :)

Napisano

Joel, ta plamka światła w kowboju miała być płaska, ale nie poziomo :D Dałeś tam dwa cienie, jakby były dwa źródła światła :]

W martwych dużo szukasz różnych kolorów, a w tym portretach trzymasz się jednej, bezpiecznej skali. Zarost często wydaje się zielony, niebieski, a nie zwyczajnie szary. We włosach i oczach mogłeś poszukać ich też ciut więcej.

Napisano

Hmm, ja tez tak w pierwszej chwili pomyslalem, ale skoro swiatlo pada pod takim katem, ze cien rzucany przez rondo kapelusza na prawiepionowa powierzchnie jest krótszy niz samo rondo, to dziurka powinna byc faktycznie rozciagnieta poziomo. Potwierdzaja to moje doswiadczenia z latarka :)

 

Jesli chodzi o ostatni portret, to ma strasznie gruba szyje, poza tym normalna, zdrowa szyja powinna raczej lekko rozszerzac sie ku gorze a nie ku dolowi, chyba ze mamy do czynienia z takim grubasem jak ten w kapeluszu

Napisano

tr3buh - używam od jednego do 3 pędzli, ale tu ich ilość nie ma znaczenia. Dziękuję za wyczerpujący wykres usterek ;).

 

Coyote - Heh, złapałeś mnie, może ja nie widzę tu siebie, ale wiem, że brak mi tej rozmaitości różnych rysów. Zanim jeszcze wrzuciłem tego kolesia, to podczas malowania mi właśnie przyszło do głowy, by poszkicować różne głowy i podpatrzeć relacje. No ale cóż, póki tego nie zrobiłem, to chyba jeśli robię głowę absolutnie z pamięci, to oczywistością oczywistą jest fakt, że podświadomie dobiorę jakiś archetyp. Co do pań - tak, sam o tym myślałem, zobaczę co da się zrobić ;).

 

prrrszalony - Tak macie wszyscy rację z tą plamką, ale czy jest ok, czy nie, to fajnie wygląda nie xD?. Jeśli chodzi o kolory, to mi wstyd, bo używałem zieleni i niebieskości do brody, ale widocznie w toku pracy zbyt te kolory zneutralizowałem.

 

Urbanboogie - dzięki za uwagi.

 

Reasumując - macie panowie racje... ale litości robiłem to przed snem ze świadomością, że zaraz północ, a ja muszę jutro do szkoły xD.

 

Jednak tu powyższe usprawiedliwienie traci ważność - trochę nad kolesiem popracowałem, jeśli uważacie, że zbyt ciemno, to cóż, po prostu lubię takie nasycenie, chyba mi się wyrobiło takie skrzywienie od kiedy mnie kopaliście za mleko na pracach ;).

mansface3.jpg

Napisano

Lepiej, lepiej :)!

jeśli chodzi o czepianie to ja bym się teraz przyczepił do BLADYCH KOLORÓW! nie wiem czy to kwestia monitora czy po prostu tak jakoś Ci wychodzi ale twoje prace wyglądają jakby były za niezłą mgłą... ;\. Jeśli dobrze pamiętam to ktoś, kiedyś już zwracał na to uwagę ;).

 

Co całej twarzy (kształtu itp) ciągle zrobił bym coś z tą grubaśną szyją, o ile cała twarz jest naprawdę fajnie narysowana to szyja wydaje się byś jakimś nieokreślonym walcem.

 

taka szybka podmalówka 1 wersji:

http://img121.imageshack.us/img121/4201/joelovercsox0w6i1.jpg

(miałem wrzucić kolo 4 rano ale zasnąłem na klawiaturze ;\ )

nie mówię, że lepiej tylko jak ja to widzę :). Mam nadzieję, że się przyda :).

 

Tyle czepiania ;}.

 

Tera pochwały !

Pozwoliłem sobie przejrzeć na szybko Twoje portfolio strasznie przypadły mi do gustu twoje akryle! Oby takich więcej! i jeszcze lepszych!

 

Poza tym poczyniłeś strasznie duże postępy od pierwszego postu na max3d :)!

 

Ogółem - ładnie ciśniesz! Jak tak dalej pójdzie w przyszłości będziesz nieźle miażdżył ;).

 

Pozdrawiam,

SeBeL

Napisano

Sebel chopie dzięki, jednak jedna rzecz mnie zastanawia. Która praca jest blada? Bo jeśli chodzi o te ostatnie to specjalnie dbam o nasycenie, jeśli chodzi o wcześniejsze - cóż, te w portfolio albo będę poprawiał, albo zastępował. W każdym razie uważam, że to już moją przywarą nie jest. Co do szyi, to jest jakiś tam wojownik, nie może mieć chudej szyi, co najwyżej na poziomie ucha powinienem ją jakoś wyprofilować, ale odchudzanie odpada. W twojej wersji proporcje odpowiadają budowie przeciętnego zjadacza chleba (a właśnie dzięki za fatygę z Overem). Jeszcze dziś powinienem go trochę dopieścić, ale to już raczej fanaberie (arghh, homework).

Napisano

Która praca blada? a no ta mnie się wydawała:

http://img831.imageshack.us/img831/2482/mansface.jpg

Oczywiście już to poprawiłeś ale często jak przeglądałem Twoją teczkę to mam wrażenie jakby prace były za mgłą.

 

Wracając do tematu szyi. Moim zdaniem jeżeli chcesz aby facet wyglądał na potężnego byka to na pewno nie załatwisz to powiększając jego szyję do niemożliwych rozmiarów. Wszystko musi się trzymać jakoś kupy.

Moim zdaniem lepiej zamiast pogrubiać szyję powiększyć kaptury ;).

 

3 przykłady kulturystów z google.pl - hasło: body-builder.

 

http://s2.hubimg.com/u/1054473_f520.jpg

http://www.elitefitness.com/reports/vince/images/young_arnold_schwarzenegger.jpg

http://www.worldart.com.au/userimages/user-502430_1166572312.bmp

 

w ostatnim chyba jest to o co Ci najbardziej chodzi. Zauważ również, że na każdym zdjęciu dobrze jest zaznaczony mostkowo-obojczykowo-sutkowy (tak pofatygowałem się i użyłem googli drugi raz :D)

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99sie%C5%84_mostkowo-obojczykowo-sutkowy

 

tego też mi zabrakło w twojej pracy :\.

 

W sumie to by było na tyle ;).

 

Pozdro :)

Napisano

Musisz popracowac nad relacja szyja glowa i to koniecznie, bo kuleje to w tych miejscach. Druga sprawa popracuj nad przestzrennoscia bryl, bo o ile sama twarz tworzy nam iluzje troj wymiarowoscito niektore miejsca dookola sa plaskie na potege. Najlepiej cwiczyc na modelu, ale jesli amcie w szkole jakis odlew, to takze bedzie dobre rozwiazanie.

 

Aha i musisz tez przestawic swoje upodobania do robienia wyraznych plam w miejsach gdzie przejscie winno byc gladkie, jak teraz na czole. Widoczne pociagniecia pedzla daja efekt malarski, ktory i mi sie podoba, ale nalezy to robic umiejetnie i z glowa.

 

I teraz nie pisz mi ze mam racje, tylko do roboty! zero pitu pitu ;]

Napisano

Dobra panowie - Icecold, Sebel dzięki za rady, postaram się je wykorzystać w przyszłej pracy. Niniejszym wszem i wobec odkładam pracę na półkę (a właściwie, to do portfolio). A i pozbyłem się naramiennika, bo była taki w ogóle od czapy, co innego, gdyby cały był w zbroi...

mansfaceimpastoes.jpg

Napisano

o widzę broda Ci rośnie :)

wyglada dobrze, rzeczywiście zbroja nie była potrzebna, korzystając z odwiedzin chciałem zachęcić do zabawy sculptowaniem - mocno wyciąga nasz warsztat a sama nauka narzędzi to 1-2 dni i pozwala bawić się w rozbudowaną anatomię, do jakiej często nie chce się w 2d siadac. A wiedza naprawdę się przydaje.

Napisano

Dzięki ola-f, w sumie moją przygodę z grafiką komputerową zacząłem od 3d, mam zbrusha i mógłbym czasem coś porzeźbić, sądzę, że i tak się za niego zabiorę, bo w szkole mamy rzeźbę. A tak nawiasem jeśli chodzi o szkołę, to mam 3 plastyki w tygodniu - mało, bo ministerstwo nie chcę dać więcej, bo podobno za dużo by było godzin. Na razie na malarstwie (do tej pory 2 lekcje) miałem postawione martwe do namalowania. O! Mam zdjęcia na telefonie, to pokażę. Jak przejdziemy wreszcie (jeśli) do części typowo teoretyczno-edukacyjno praktycznej, to powiem jak to wygląda. Póki co wychodzi to na typową humanistyczną klasę w ogólniaku z możliwością pomalowania sobie w poniedziałki, no, ale jeszcze się chyba nie rozkręciło.

Napisano

no tak, ale po progresie jaki zrobiłeś, to już będzie inne 3d zapewniam ;)

Jaka szkoła by nie była najwazniejsz robić rzeczy wspolnie z innymi zapaleńcami.

Napisano

Jaka szkoła by nie była najwazniejsz robić rzeczy wspolnie z innymi zapaleńcami.

 

True, true, maluje się fajnie, tylko jeden mały drobiazg. W klasie oprócz mnie jest 2 facetów, a pech chciał, że zgodnie z podziałem według listy (dzielona jest na przykład plastyka, wf itp.) jestem jedynym facetem w grupie. ;D

Napisano (edytowane)

A co to dziewczyny nie potrafią malować? Heh nie myślałem że jesteś taki młody - co ja robiłem przez to liceum:D.

Edytowane przez Lucek
Napisano
A co to dziewczyny nie potrafią malować?

 

Może nie nie potrafią, ale malują jak licealistki, nie żeby to był problem, po prostu każdy idzie swoim tempem.

Napisano

Znakomite kolorystycznie sa te szkice do obrazu akrylami, np ten http://img641.imageshack.us/img641/6758/dscf1688z.jpg.

 

Natomiast ostatnie 3 portrety kolorystycznie nuda, tzn brak jakiejs rownowagi cieple-zimne, za mocno podkrecasz saturacje i ocieplenie calosci. Moze wstepne wersje sa blade ale wbrew pozorom sa bogatsze kolorystycznie, budowane na roznych tonach jak tu http://img831.imageshack.us/img831/2482/mansface.jpg, natomiast koncowa wersja juz jednakowo po calosci potraktowana, te soft lighty czy inne filtry zaczynaja calosc nasycac ale kolor sie gubi.

Napisano

Dziękuję panowie, Leander, przyznam się, że sam o tym myślałem, cóż, jeszcze do tego wrócę. Zgodnie z tym co mówiłem wrzucam drobny feedback z pracy ze szkoły. Do tej pory mieliśmy 2 lekcje malarstwa i na obu była martwa. Mieliśmy za każdym razem 3 godziny lekcyjne na skończenie pracy. Ogólnie, to było fajnie, choć nie wiem, czego miało nas nauczyć po prostu malowanie martwej, może nauczyciele prowadzili jakiś rekonesans wśród nas. Denerwowała mnie duża ilość draperii obiekty w małej skali i jaskrawe kolory. Lubię malować draperie, ale pod presją czasu poniżej 1,5 h malowanie 8 różnych typów materiału miało raczej charakter pobieżny w stosunku do całości. No dobra, koniec pustej gadaniny, oto moje wypociny ze szkoły (format pracy A2, papier marketowy chyba jakiś):

 

EDIT: A i wybaczcie jakość zdjęć, no wiecie - telefon... ;)

zdjcie0473b.jpg

zdjcie0487q.jpg

Napisano

Jesli malujesz jakąś martwą to nie musisz jej malować w całości. Zrób sobie założenie, znajdź ciekawy kadr i uderz na mniejszą liczbę przedmiotów ;)

Napisano

Zmieniłem trochę kolorystykę faceta, która jak słusznie zauważył Leander była pod pewnymi względami jednolita. Tak lepiej? Nie poddam się, póki nie zacznie się podobać ;D (przynajmniej spróbuję...). Ew. jak będzie czas to wrzucę do Paintera i wystylizuję ją na bardziej malarską jakimiś fajnymi pędzlami, lubię takie rzeczy.

mansfaceimpastoesprekop.jpg

Napisano

Dzięki szalony, dałbym repkę, ale już nie mogę ^^.

 

Khazad, wydaje mi się, że i do kadrowania dojdziemy, chyba na razie chcą wymusić zwinne uchwycenie jak największej ilości elementów, specjalnie robią takie rozległe kompozycje.

Napisano

Joel, jak sobie podejrzysz walor to zobaczysz, ze lewy policzek (ten "krótszy") zlewa sie z tłem, można go odciąć albo mocno pociemniając tło albo dać inne światło - tzw. broad 3/4, kiedy "szersza" część twarzy jest oświetlona, a po "węższej" części jest taki charakterystyczny trójkąt światła, reszta jest ciemna i to tu by chyba idealnie pasowało, ewentualnie można dodać jeszcze chłodny rimlight, z tą gamą pięknie by to zagrało (na ciepłej skórze chłodne światełko), no i skoro masz takie dosyć niskie nasycenie wszędzie to dowal kontrast mocniejszy na konkretny fragment twarzy - powinno ładnie "wyskoczyć" :D pozdrówki.

Napisano

i znow "przeczerwienione" wzsystko jak diabli :) wczesniejsze wersja zdecydowanie lepsza, poproboj moze w innym oswietleniu, otoczeniu? bo jak zamkniesz sie w takiej kolorystyce tonacji skory to ciezko ci bedzie cos potem namalowac w innych warunkach.

Napisano

czy ja wiem, czy takie to "przeczerwienione" i poprzednia lepsza?

nie jestem pewien za to, czy taka szyje ktos ma procz pudziana..

no i trzeba pilnowac symetrii twarzy w perspektywie..

najciekawiej malarsko rozwiazales nos i okolice ust

 

pozdro

Napisano

nie lepiej czasem korzystać z forumowego topica o nazwie WIP... czytelniej by teczka wyglądała (sam też tak robiłem, ale przy 50 stronach to się już kajos robi :P)

Dziwne proporcje ma ta facjata, podchodzą pod karykature, przykra relacja między szyją a okolicą ucha, potylicą... pozdro

Napisano

gdzies kiedys napisales ze szkoda ci czasu by poprawiac jakis tam portret- a tutaj nie szkoda ci czasu? zamiast poprawiac w nieskonczonosc jeden ( i tak skopany z góry przez proporcje ) portret, zrobiłbyś se kilka szybkich szkicy z roznymi twarzami przy roznym oswietleniu ( np. bazujac na screenach z filmow). Sporo sie pewnie przez te poprawki nauczyles, ale sadze ze jeszcze wiecej bys sie nauczyl robiac kilka szybkich portrecikow ....

 

pzdr.

Napisano

W tym linku od prrrszalonego wspomniana zostala fajna rzecz. Prosta ale fajna. Jesli juz koniecznie chcesz dopieszczac ten portret to moze sprawdz sobie jak wyglada ten kolega na tle o innych odcieniach. Tutaj masz tlo i postac w tych samych barwach niemalze - po co podciagac kontrast jak mozna zagrac kolorem i zrobic - nie wiem, zielonkawe, niebieskawe tlo - mozna potem troche tego koloru tla odbic na postaci delikatnie i juz sie ma szanse wszystko ladnie zgrac bedac jednoczesnie kontrastowe. Cieple kolory postaci na chlodnych kolorach tla. W ten desen.

Napisano

Dziękuje panowie za odzew. Nicponim, zaznaczyłem, że ni będę siedział przy starociach, mam jednak czas pracować przy świeżych pracach.

Dzięki Nezumi, postaram się mieć to na uwadze następnym razem.

 

A teraz szkic, będę robił to dalej(może jeszcze dziś), będzie druga postać, dlatego tyle miejsca po lewej.

fight3x.jpg

Napisano

Duzo lepiej z kontrastami i kolorem, ale swoje postaci ciagle rysujesz/malujesz w ten sam sposob. Bardzo szybko zlapiesz sie na tym, ze wiekszosc twoich designow bedzie do siebie mega podobna o ile nie zaczniesz cwiczyc zroznicowania. Studiuj przede wszystkim rozne rasy, przedzialy wiekowe oraz chudych, otylych osobnikow.

Napisano

no i kompozycja musi byc okreslona od razu, nie moze byc tak ze zostawiasz pol kartki wolna bo pozniej cos tam dodasz...wykadruj sobie lepiej sama postac w ustawieniu horyzontalnym i ciśnij;]

 

pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności