Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Wyświetleń 498,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    Mozesz wlaczyc snap to grid:  

  • Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Napisano

Mam taki problem ma taki mały projekt w blenderze i potrzebuje go wyrenderować w yafaray czy mógłby mi ktoś pomoc jestem nowa i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić?

Napisano

Blender 2.49 zainstalowałam pytona 2.6.2 później instalowałam yafaray 0.1.1 i nie wykrywa mi go w blenderze nie wiem dlaczego

Napisano

taki sam mam problem z luxrenderem mógłby mi ktoś podesłać jakiegoś gotowca do zainstalowania?

Napisano

Angeliko - skorzystaj z linka, którego Ci podesłałem do graphicalla, nie będziesz musiała instalować żadnych Pythonów i Yaf(a)raya, jest on bowiem wbudowany w Blendera.

Napisano

dziękuje udało się ale po odinstalowaniu wszystkiego teraz proszę o pomoc z luxrenderem jak go zainstalować co potrzebuje?

Napisano

Siemsko. Mam kilka problemów z video sequencerem:

1. Bywa że jak wciskam "animation" to zamiast liczyć wstawione pliki fimowe blendek renderuje mi scene.

Z banalniejszych:

2Jak skalować i ciąć sekwencje w sequencerze?

Napisano

Papa Pio - upewnij się, że w ustawieniach renderingu masz zaznaczone Sequencer. Co do skalowania i cięcia - chwytasz za końcówkę lub początek klipu (przyciemniony prostokącik) i przesuwasz (G), cięcie - K (po zaznaczeniu klipu).

Edytowane przez mookie

Napisano

z tym przesuwaniem koncowek to nie skaluje a obcina - skraca... a ja chcialbym cala sekwencje spowolnic lub przyspieszyc...

Napisano

shift+A -> efect strip-> speed control ale używasz na własną odpowiedzialność :)

Napisano

ej a blender 2.6 nie ma już obszarów do renderowania - zaznaczanie fragmentu jaki był w 2.4x czy ja nie mogę tego znaleźć?

Napisano

@ ola-f te na graphicallu mają nie wiem jak oficjalny

BTW pobrałem z tamtąd najnowszą wersje z passami

 

http://www.graphicall.org/444

 

i nie mogę teraz przełączyć z cpu na gpu a do tej pory śmigało aż miło i nie wiem czy to moja wina czy znowu coś skopali

 

 

b33f10caf6e7.png

 

 

To nie wina innego thema bo w poprzedniej wersji działało jak trzeba

Napisano
  • Autor

@RUNNER18

 

Jeszcze nie było commitu który dodaje passy dla GPU więc może dlatego, pamiętaj, że używasz wersje niestabilną.

Napisano

Rozwiązałem mój problem - nic nie było skopane tylko przenieśli tą opcje do User Preferences (Ctrl+Alt+U) w zakładce System w lewym dolnym rogu jest Compute Device i Voila.

Napisano

Angeliko - pokaż swoje ustawienia materiałów, na pewno coś zrobiłaś nie tak.

Napisano

Mam takie pytanie ile mniej więcej czasu potrzebuje luxblend aby wyrenderować jedną klatkę bo już to trwa 12 godzin i nawet tekstury nie mam i nie wiem czy wszystko jest ok

Napisano

Jeśli chcesz renderować jakąś animacje to luxrender raczej odpada. Osobiście polecam Vray (niestety jest płatny i z tego co pamiętam było z tym sporo kombinowania by działał ale to jeszcze za czasów 2.49) albo Cycles'a też jest na zasadzie unbias jak lux a jest sporo szybszy lepiej zintegrowany z blenderem , łatwiejszy w obsłudze (przynajmniej dla mnie), i przedewszystkim jest także w wersji na GPU co jeśli ma sie karte Nvidii znacznie przyspiesza render lecz trzeba wtedy pamiętać o limicie pamięci jaki ma karta. Rendery z luxa są bardziej poprawne fizycznie , ale cycles pozwala na więcej kombinowania np z oświetleniem.

 

PS blendera z Cyclesem można pobrać z tąd

http://www.graphicall.org/444

Napisano

w lux, tekstura powinna być od samego początku. Czas renderowania jest chyba właściwie nieskończony. Uzytkownik określa kiedy efekt jest zadowalający, a czas uzyskania zadowalającego efektu jest zależny od sceny i kompa :)

Napisano

rozumiem tylko niestety muszę wyrenderowac w lux wiec czy wiesz moze czy to jest poprawne ze np. zamiast poprawnej tekstury po 12 godzinach są paski a niektóre elementy nawet nie maja koloru

Napisano

myśle że obiekt jest źle zmapowany ale na luxie sie nie znam wiem tylko, że tak być nie powinno.

Napisano

No próbnie powinien Ci pewnie policzyć w kilka minut. Swoją drogą w 12godzin to chyba juz znasz cały internet spod hasła luxrenderer więc na pewno dasz radę.

 

dlaczego zamiast tekstury mam paski

coś skopałś (odpowiedź sensem dorównująca pytaniu).

Napisano

Jak możesz to podeślij screen rendera na którym te paski widać i ustawienia mapowania textury na obiekcie z blendera i panelu luxa jeśli ma taką zakładke oraz siatke uv jeśli tą metodą mapowałaś. Bez tego ciężko będzie coś powiedzieć

Napisano

Czy da się jakos polaczyc objekty zeby tworzyly jedna calosc ale zarazem zachowaly odrebnosc?Cos jak parrent. Chodzi tu o to, ze uzywajac opcji Append chcialbym za jednym zamachem cala strukture przerzucic do nowego projektu, a nie pojedyncze objekty.

mam nadzieje, ze jest to zrozumiale:)

Napisano

można grupować ctrl+G, ale grupy nie zachowują się jak w innych programach: po zaznaczeniu jednego obiektu z grupy przesuwasz tylko go. ale całe grupy możesz appendować

Napisano

jest jakas oryginalna strona cyclesa bo na blender.org są szczątkowe informacje, chyba ze na jakimś dev blogu mam szukać?

Napisano

danko, bede wypatrywał oficjalnego bulidu dla multigpu

Napisano

jest oprogramowaniem open source, wbudowanym w blendera rendererem (silnikiem renderującym). O taką odpowiedz Ci chodziło ?

Edytowane przez szczuro

Napisano

Mam takie pytanie dal użytkowników Cyclesa. Dlaczego na obiektach bez żadnego materiału ani tekstury wychodzą mi takie artefakty? Jak się ich pozbyć?

problemji.jpgZnalazłem odpowiedz na moje pytanie.

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?239151-Please-help-strange-artifacts-in-my-cycles-render.&

Może komuś się przyda. Muszę sobie plusa dać ;)

Edytowane przez Slim_
znalazłem odpowiedz

Napisano

Jak szybko uporządkować normale faceów bo zrobiłem trawe przez dupliface i przy obracaniu z random falloff części faceów obróciły sią normale. Faceów jest 480k więc ręcznie wybieranie tych ze spieprzonymi normalami nie wchodzi w gre. Wszystkie face są na jednej płaszczyźnie więc jeśli możnaby zaznaczyć face poprzez zaznaczenie normala było by po problemie ale nie wiem czy tak sie da. Wytłoczenie wszystkich face i ponowne przeliczenie normali skutkuje wybiciem blendera. Macie jakiś pomysł ?

 

1fe944b57c27.jpg

Napisano

zobacz czy meshlab nie ma opcji do "porządkowania" normali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności