Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję blendera z możliwością używania tekstur wektorowych. Wiem, że były takie bildy już dawno ale w obecnych chyba nie ma tego addona ? Prosił bym was o jakieś linki. Pozdrawiam

 

 

Edit:

(kiedyś filiciss robił bardzo dobre bildy m.in. z vectexem gdzieś w okolicy marca

słuch o nim zaginą sprawy nie śledziłem- ktoś z was słyszał coś o nim?)

Edytowane przez kolaborant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz mieć gładkie przejścia http://feeblemind.org/blog/index.php?post/2005/02/27/16-didacticiel-usage-des-masques-de-textures-tutorial-using-texture-stencils

jeśli przejścia mogą być ostre i wzdłuż siatki to daj dwa materiały i przypisz odpowiednim ściankom

unwrap by sie przydał dla wiekszej kontroli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać.

Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać.

Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?

najpierw też szukałem czegoś na temat tego spaceView3D ale to była zła droga :)

proste zapytanie z nazwą narzędzia "blender limit selection to visible shortcut" dało ten wynik

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?204502-Shortcut-for-Limit-selection-to-visible-in-2.55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki szczuro, właśnie tak pobłądziłem szukając tego tekstu z hinta i pomyślałem, że nie ma odpowiedzi w sieci, skoro nie znalazłem .

@n-pigeon w sumie to "z" jest najbardziej pod ręką i przełączyć się w wireframe jest najprościej, ale jak się robi retopologię, to widok siatki już nie daje rady i bardzo często się muszę przełączać, żeby raz pokazać i złapać werteksy ukryte wewnątrz bryły hi-poly, a raz zobaczyć jak się układa lo-poly ze schowanym tym, co nie wystaje. Tak często, że aż się chce skrótu, żeby nie celować co chwile w ten guziczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, raczej z pythona ale mam nadzieję, że rozwiązanie jest dziecinnie proste mimo tego jak długo już szukam rozwiązania.

To tak. Robiłem sobie małą gierkę i to był mój debiut w pythonie.

Właściwie z wszystkim sobie poradziłem, dokumentacja jest naprawdę super, ale nie potrafię pracować na kilku scenach.

Chcę coś, przesłać, odebrać, edytować; zmienną lub parametr obiektu w innej scenie i chce to zrobić skryptem.

Próbowałem pobrać scenę urywając np.: bge.logic.getSceneList() nie udało się.

Wujek google jakoś nie pomógł.

 

Blender 2.59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi.

 

sequencer.jpg

 

Kolejno do ustawienia:

-resolution

-frame range

-frame rate

te 3 opcje powinieneś ustawić na początku pracy.

 

-post processing (w zależności co robiłeś)

-output (miejsce docelowe, format pliku -> u mnie kodeki Xvid, w zależności co wybierzesz masz opcje w panelu "Encoding")

-ja jeszcze odznaczałem AA

 

i klikasz ANIMATION

 

To te z najważniejszych.

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

jakież to ja męki przechodziłem, bo z wyłączonym trybem 'Limit selection', nie mogłem zaznaczać vertexow. Już myślałem, ze nowa wersja jest spartolona, ale w starych było to samo. No i problem jest w ustawieniach panelu nvidi - trzeba wyłączyć aliasing, który włączyłem na potrzeby UDK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram .

W blenderze instancje robisz zamiast shift+d (kopia), za pomocą alt+d (instancja), ale nie wiem czy Cycles nie robi i tak kopii (musiałbyś się dowiedzieć czy obsługuje instancje czy przed renderingiem robi kopie obiektów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instancje w praktyce nie działają sprawdziłem ale w teori jak powinno być nie wiem ale przed renderingiem coś przemula więc może robi kopie obiektów. Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.

nie wiem czy cycles to już ma, ale w normalnym blenderze:

- możesz renderować z linii komend bezpośrednio do pliku,

- w panelu render opcja Display jak zmienisz na keepUI to nic sie nie wyświetli, ale nie wiem czy oszczędzi ram :)

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności