Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

jedyny skrót jaki znam to edit mode/poprzedni tryb. Czyli Tab. ale chetnie zaamietam jezeli będa skróty do wszystkich trybów.

 

mam pytanie byl taki temat ale go nie moge znalexc z renderfarmą na fejsbooce ma ktos linka do tego etc. chciałem zgłębić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w uruchomieniu external luxrender.

 

-Wersja Blendera 2.57b

-System Windows 7 64bit

-update ze strony http://graphicall.org/76

-Przeczytany help ze strony http://www.luxrender.net/wiki/LuxBlend_2.5_installation_instructions

 

Przy statcie monit:

blenderror32e3.jpg

 

Gdy odpalam rendera z Blendera, brak reakcji (czarny ekran rendera), ścieżka do luxrendera podana.

 

Poradziecie coś skutecznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skopiowałem PyLuxa z folderu luxa (c:Program files\Blender foundation\Blender\lux) do addonow i teraz wywala mi cos takiego przy próbie renderowania.

 

Przynajmniej widzi pyluxa ale kaszani ekspor :

 

luxerrr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że domyślnie chce ci wyeksportować pliki bezpośrednio na C:, trochę to ryzykowne, bo będziesz miał straszny burdel, może i z tego powodu wywala błąd. Na wszelki wypadek ustaw jakiś inny katalog (ustawienia renderingu, C:\tmp chyba byłby najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej szybkie pytanie, bo mam nadzieje, ze odpowiedz jest prosta. Da się jakos zmienić samplowanie tekstury, bo jest spory dysonans miedzy tym co sbie zarojektowałem w PSie a tym co pokazuje blender (na dole). Chodzi mi o ostrośc tekstury. Plik ma jakośc 3600px szerokości.

render.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok link szczura mnie naprowadził - uzywam 2.5. dla potomnych w 2.5 zmienia się to w:

Image Sampling > Filter

Ja ustawiłem sobie Area z wartością 8 i filter size .5

 

dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem,eksportuje model do gry,exporter wyrzuca mi błąd że obsługuje tylko pollygonowe facy.Dodam że używałem opcji quads->trianges. Wcześniej model eksportował sie poprawnie tylko teraz powstał ten błąd. Domyślam sie że mogłem zrobić edges poprzez extrude jakiegoś verta który mi się przypadkiem zaznaczył gdy przemodelowywałem parę rzeczy.Skoro wszystkie ścianki sa trójkącikami to znaczy że błąd robi mi jakies niepotrzebne edge.Teraz pytanie czy jest jakiś skrypt/polecenie z blendera znajdujące połączenie verta z tylko jednym vertem-czyli ten nieszczęsny vert powstały po extrue??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo, mam problem

Przy wytłaczaniu (funkcji extrude) dodatkowych wierzchołków czy ścian tworzą mi się one niby normalnie, ale gdy potem chcę przenieść wierzchołek to przenoszę ale pozostaje tam jeszcze jeden.

Czyli tak jakby nakładało się ich kilka na jeden.

Oto screen z problemu:

https://lh6.googleusercontent.com/_wYCIK2bo5TY/TdgwZ_aWaDI/AAAAAAAAAgs/NoFXwqs-OD8/problem%20blender.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś jak zlikwidować ten problem?

 

found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python

Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams

ImportError: No module named encodings.utf_8

Przerwane

 

System: Ubuntu 32bit

 

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne absurdalne pytanie do kolekcji... co zrobić, żeby obiekt nie rzucał cienia... ale, bez modyfikacji powierzchni na która cień jest rzucany ani oświetlenia....np. taka sytuacja stoją dwie postacie ... jedna rzuca cień a druga nie...

 

dałem do sceny żyrandol i rzuca mi na ścianę gigantyczny cień... nie chcę go, ale pozostałe cienie na ścianie miałyby zostać... taka sytuacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ustawieniach światła w zakładce shadow włącz "this layer only" (w 2.4x "layer") i wrzuć żyrandol na warstwę na której nie ma światła

 

ps. piszcie przy pytaniach do jakiego blendka potrzebujecie, będzie łatwiej odpowiadać. Albo niech mod podzieli temat na 2.4x i 2.5x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś jak zlikwidować ten problem?

 

found bundled python: /home/Dobrotek/Pobrane/BlenderYafaray/2.57/python

Fatal Python error: Py_Initialize: can't initialize sys standard streams

ImportError: No module named encodings.utf_8

Przerwane

 

System: Ubuntu 32bit

 

Z góry dziękuję :)

 

Racja szczuro: w moim przypadku jest to 2.57 (nawet jest na ścieżce podane) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrotek: u Ciebie sie domysliłem wersji, ale na błędy mało co pomogę bo u mnie działa ;)

tak dla picu wpisałem w google "ImportError: No module named encodings.utf_8" i pierwszy wynik to :P http://www.siafoo.net/user/stou/blog/2010/03/25/Blender-2-5-No-module-named-encodings-utf_8

 

Też to znalazłem, ale nie szło :P

 

O ile dobrze rozumiem, należy skasować pythona umieszczonego w SVNowskim Blenderze, i wprowadzić tam plik .py z dowiązaniami (?)

podobnego do tego niżej:

BF_PYTHON="/usr/lib64/python3.1"

BF_PYTHON_LIBPATH = '${BF_PYTHON}/lib-dynload'

BF_PYTHON_VERSION = '3.1'

BF_PYTHON_INC = '/usr/include/python${BF_PYTHON_VERSION}'

BF_PYTHON_BINARY = '/usr/bin/python${BF_PYTHON_VERSION}'

 

ale za to wszystkie narzędzia w panelu pójdą w las, czy zniknie widoczność i będzie można normalnie to zapisać jako "Save as default"?

 

Bo ostatnio tak się przejechałem na eksperymentowaniu w ten sposób (cały folder z pracami mi zaszyfrowało i nie mogę się dorwać, ale to nie na temat) i nie mam zaufania do takiego komplikowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zielonego pojęciam, to raczej wychodzi poza moje kompetencje ;) jak rozumiem bawisz sie w svn, kompilacje itd a to raczej nie jest proste pytanie i nie ma na nie szybkiej odpowiedzi :)

może się mylę i wyskakuje Ci to przy wersji oficjalnej ściągnietej z blender.org lub graphicall.org, wtedy pobranie innej powinno rozwiązać problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu... Szczuro... uuu :P

 

W kompilowanie się nie bawię, za dużo szumu z tym się robi ;)

 

Obie wersje jakie znalazłem na graphicall'u dają ten sam efekt, więc będę musiał spróbować sam z tym exporterem do Yafaraya ;) Z oficjalnej dopiero pobiorę i spróbuję z przekopiowaniem katalogu do Yafka od graphicall'a do tego oficjalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zielony jestem w grafice 3D, dostalem projekt wykonany w blenderze, jest to pojazd oparty na ramie rurowej, czy z blendera jestem w stanie odczytac poszczegolne dlugosci rur i katy ich giec ? Moge podeslac plik jesli ktos jest mi w stanie pomoc.

 

Dzieki za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrotek: a yafek :) to tez nie moja bajka ja tylko internal :P ale kajam się, że nie wiem wszystkiego i obiecuje poprawę ;)

 

carat: w blenderze możesz włączyć wyświetlanie długości edgów i wartości kątów między nimi. W 2.5x są też jakieś addony do pomiaru ale nie używałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

szkoda, że niektórzy doradzają ATI jako karte do 3D, ale to nie mój, nasz, wasz... tylko ich problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wie, czy da się gdzieś w Blenderze 2.57 zmieniać domyślne wartości parametrów różnych funkcji? Konkretnie chodzi mi np. o treshold przy Remove Doubles - domyślna wartość jest mimo wszystko trochę za mała i czasami nawet jak się przemieści wierzchołek przy użyciu przyciągania to niestety nie łapie i trzeba zwiększać wartość.

 

Tak sobie pomyślałem, że pewnie można pogrzebać w plikach pythona ale niestety trochę tego jest - nie wiem gdzie zacząć szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na blendercookie był tutek ze smokiem. Metodyka - normalny boxmodeling i elementy sculptu ;)

 

Jeżeli nie zwracasz uwagi na użyte narzędzia, tylko przekształcanie modelu bazowego w kompletny sculpt to na youtube/vimeo poszukaj pod hasłami "Zbrush sculptin timelapse" etc i tam będziesz miał wyłożone w jaki sposób manipulują obiektem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie chce się nauczyć samego sculptowania bo widze ze to jest o wiele szybsze niz boxmodeling a z reszta bardzo nie lubie tak modelować w blenderze ze względu na brak ngonów i tworzące się trójkąty :/ jestem osobą bardzo niecierpliwą i irytuje mnie to jak nad czyms pracuje nawet te 10-15 minut i nagle sie okazuje ze muszę zacząć od początku bo cos źle zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cycles będzie wspierać ATI kiedy skończą wsparcie dla OpenCL, ale i tak sądzę że ati nadaje się jedynie do gier na windowsie, ale to ich wina, by kosztować mniej w sklepie ograniczają fundusze na programistów sterowników i dział rozwoju :) na dzień dzisiejszy nvidia to najlepsza inwestycja.

 

Jak macie ATI, to sprawdźcie najnowsze stery, przed chwilą pomagałem bratu z pewnym projektem do którego potrzebna była na szybko dość realistyczna wizka urządzenia. Zainstalowałem u niego na laptopie z ATI HD4550 Blendera z Luxrenderem, z ciekawości włączyłem tryb hybrydowy CPU+GPU nie licząc na nic, i.... o dziwo działa i momentami nawet 90% wyciska:). W pracy mam jakieś HD 48xx i nie działało, przy najbliższej okazji sprawdzę z nowymi sterownikami.

Co prawda Luxrender to nie Cycles ale też działa na OpenCL. Z tego co wiem, brat dosłownie kilka dni temu ściągnął nowe sterowniki, które okazały się być chyba dość przełomowe bo rozwiązywały problemy w innych programach (w jego przypadku Inventor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ponownie zaufam ati jeśli następne 3 wydania sterowników na Linuxa, też będą sprawne. Bo z nimi to różnie bywało :) windowsowe jakoś działają, ale też mają swoje za uszami.

ATI to budżetówka i to się raczej nigdy nie zmieni, nvidia jednak coś robi ponad, rozwija różnorodne technologie i to zarówno hardwerowe jak i sofwerowe, również Cycles działa na bibliotekach autorstwa nvidi, nie mam na myśli jedynie CUDA. ATI ich goni tylko dlatego że musi. Dlatego uważam, że ATI to karty jedynie do gier. Polecam je każdemu znajomemu który używa windowsa i składa kompa do grania, ale grafikowi nigdy z w pełni czystym sumieniem bym jej nie zaproponował. :)

 

Cieszę się że wam działa, ponieważ tak powinno być :) , ale ja jeszcze dłuuuugo nie zaryzykuje. 100-200 zł na 3 lata to nie taki majątek, wole zainwestować niż się martwić, ale to moja osobista decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość ustawienia blendera żeby zaznaczał tak jak w innych programach typu 3ds max ? czyli automatyczny deselect jeżeli się nie trzyma ctrl'a i box select na lewym przycisku ? Bo to by pewnie nie tylko mi ułatwiło modelowanie w blenderze : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności