Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D

czy w Blenderze można na stałe ustawic axis Y na "up"?

(obecnie axis Z robi za "up", przez co walcze z przyzwyczajeniami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wings też ma Y, i z własnego doświadczenia wiem że można się szybko przyzwyczaić, trzeba tylko wiedzieć że jest inaczej, i przy eksporcie/imporcie między programami przekręcać scenę (w .obj jest taka opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest skrót na renderowanie obrazka ?

bo irytuje mnie to ze zawsze trzeba wracac sie do render i klikac image lub animation

i czy jest opcja w blenderze jak turbosmooth ?

 

render jest pod F12

 

jeśli chodzi o turbo smooth to szukasz modyfikatora subdivision surface :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem jak połączyć face'y, tak żeby obiekt z modyfikatorem smooth, był normalnie wygładzony, a nie żeby niektóre krawędzi się zapadały do środka. Nie wiem też, jak oddzielić jeden obiekt od drugiego, gdy są w jednej grupie, ani jak przyczepić jeden obiekt do drugiego. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem jak połączyć face'y, tak żeby obiekt z modyfikatorem smooth, był normalnie wygładzony, a nie żeby niektóre krawędzi się zapadały do środka.

 

Podejrzewam że chodzi o źle odwrócone normalne, żeby sprawdzić ich kierunek włącz boczny panek klawiszem N, w trybie Edit Mode w rolecie Mesh Display zaznacz Normal Face. Jeśli normalne ją po obracane w różne kierunki (prawidłowy kierunek normalnej to widziany przez kamerę) możesz je naprawić w lewym bocznym panelu(T) i wybierając Normals Recalculate (ctrl + N)

 

Nie wiem też, jak oddzielić jeden obiekt od drugiego, gdy są w jednej grupie

 

Wybierasz fragment siakti korą chcesz oddzielić i klawisz P następnie Selection, chyba o to Ci chodziło :)

 

ani jak przyczepić jeden obiekt do drugiego.

w Object Mode wybierasz elementy do 'przyczepienia' i naciskasz Ctrl + J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ko pytanie mam nadzieje ze proste. Zrobiłem sobie żelkę o takich właściwościach softbody jak chcę. Jest mozliwosc jakiegoś przekopiowania parametrów softbody na drugi obiekt - bardziej skomplikowany, bo tamta kostka była tylko dla szybkiego bejkowania efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.49 - zaznaczasz oba obiekty, źródłowy jako aktywny i Ctrl C > Soft Body settings. W 2.5 jest addon Copy attributes, czy coś o podobnej nazwie, ale w czasie kiedy go używałem nie kopiował ustawień - tylko samą informację czy obiekt ma softbody włączone ;>

Edytowane przez muody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T by włączyć lewy panel, F6 też daje dostęp do opcji ostatnio użytego narzędzia tyle że w postaci popupa.

i jakby co, to prawy panel masz pod N.

 

edit:// i jeszcze przez menu view -> toolshelf albo view -> properties zależnie który panel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zainstalować add-on'sy , skrypty w blenderze 2.49b?chodzi o wersję zip'ową.w wersji portable wszystko jest gotowe i działa. w wersji zipowej przy wybieraniu z file i np import autodesk dxf wyskakuje: error.python script error. check script console

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanki i kolegi... :P Czy da się jakoś przypisać tekstury do obiektów w taki sposób, że gdy otworzę projekt na innym komputerze to one wciąż będą? Próbowałem wrzucać wszystkie tekstury do folderu z plikiem blend i cały folder kopiować na pendraka (pen drive), ale nic z tego na innym kompie i tak tekstur brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też "Pack Into .blend file" albo jak jesteś na innym kompie "Find Missing Files" :) dlatego nie podawałem jednego rozwiązania ;)

w opcjach w zakładce "File"(2.5x) "File Paths"(2.4x) możesz włączyć "Relative Paths" i zapisać jako domyślne na stałe. Działoaoczywiście jeśli .blend znajduje się na dysku, wiec jak tworzysz nowy projekt to od razu zapisz ;)

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie się włącza i wyłącza okno konsoli przy odpalaniu blendera, żeby pojawiało się wraz z uruchomieniem blendera lub nie? oraz jak zmienić ścieżkę zapisu pliku startup.blend. a także czy zauważyliście że coś jest nie tak z wybieraniem obiektów z alt'em. w wersji 2.57 zaznacza przez dodawanie obiektu do wcześniej wybranego a w wersji 2.49 zaznaczał jeden wybrany

Edytowane przez drakul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzowie blendera czy wiecie gdzie się włącza i wyłącza okno konsoli przy odpalaniu blendera, żeby pojawiało się wraz z uruchomieniem blendera lub nie? oraz jak zmienić ścieżkę zapisu pliku startup.blend. a także czy zauważyliście że coś jest nie tak z wybieraniem obiektów z alt'em. w wersji 2.57 zaznacza przez dodawanie obiektu do wcześniej wybranego a w wersji 2.49 zaznaczał jeden wybrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszedł czas na animację i oczywiście jest problem... (Tutki Ani są na wagę złota...) gdy zginam rękę mojej postaci to zachowuje się tak jakby nie miała łokcia tylko ramię ośmiornicy - nie ma twardego załamania... i inna rzecz... czy jest jakiś sposób, żeby stopy nie zmieniały pozycji, gdy przesunę np biodra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zgięciem poradziłem sobie zagęszczając siatkę w łokciach... jest jeszcze parę baboli np. jak zegnę rękę to miejsce bicepsa robi się płaskie :/... eh rigg to jednak nie taka lekka sprawa...

 

Wiecie może gdzie mogę znaleźć jakiś polski tutek o rigowaniu? ale taki kompleksowy od zera do bohatera i najlepiej pisany albo jako filmik do ściągnięcia, bo w chacie nie mam netu a w pracy głośników :D sytuacja patowa....

Edytowane przez Papa Pio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem przedstawicielem MiXStudios Corporation - stosunkowo świeżego amatorskiego studia zajmującego się tworzeniem gier i programów (głównie gier). Obecnie studio ma na swoim koncie gry, które nie ukazały się nawet w internecie. Były to krótkomówiąc "wtopy".Podczas ich tworzenia nie było nawet określonego scenariusza. Teraz jednak trwają prace nad nowym projektem: DeadFall.Gra ta ma być dla MiX Studios pierwszą grą wkraczającą na rywalizację z "wysokobudżetowcami" z przed kilku lat typu Left 4 Dead (pierwsza część oczywiście), Half-Life (również ''jedynka''), bądź też Counter-Strike 1.5, 1.6, CZ. Dobrane programy (m.in.FPS Creator) sprawiają, iż już w wersji testowej silnik graficzny oraz fizyczny dają podobne, jak nie wyższe efekty niż w Counter-Strike'u 1.6. Dodatkowe smaczki typu interakcja z otoczeniem oraz szeroki arsenał wybijają grę ponad typowo amatorskie produkcje. DeadFall ma również tryb multiplayer (niestety w wersji v1.1, czyli aktualnej, ma jedynie możliwość gry przez LAN, lub program Hamachi). Prace zaszły daleko, lecz do dalszej pracy potrzebujemy ludzi, umiejących zrobić animację na wzór wyrysowanych map i pomieszczeń. Mają to być głównie animacje wyświetlające się w trakcie gry, lecz naprawdę dla animatorów roboty nie brakuje. Co do grafików, mają oni na zlecenie reżysera, według jego instrukcji zająć się logiem do gry (tyraźniejsze planowane logo jest dobre lecz brakuje cieniowania i podobnych "bajerów". Jeśli jesteście zainteresowani i chcecie znać detale, proszę o kontakt z głównym zarządcą projektu: [email protected] (ze względu na wadliwość skrzynek pocztowych, polecam jednak zarejestrować się na naszej stronie ( http://www.mixstudios.hpu.pl ) i napisać prywatną wiadomość [PW] na konto Admin. Wtedy ma się gwarancję, iż wiadomość do nas dotrze). Z pozdrowieniami MiX GAMES Studios [info na temat gry na naszej stronie : http://www.mixstudios.hpu.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności