Jump to content

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Recommended Posts

Guest Chrupek3D
Posted

Da sie bejkowac cloth do klatek, ktore beda widoczne jako krzywe (2.5)?

Ewentualnie zwolnic lub przyspieszyc bejkowany cloth... np. stretch'ujac klatki z 50 do 250.

Posted

Chciałbym wyciąć w płaszczyźnie jakiejkolwiek napis, który mam w postaci ścieżki illusratora. Czy ktoś wie jakie są możliwości zrobienia tego w blenderze?

Posted

Z tego co pamietam mozna zapisac sciezke z illustratora jako SVG i zaimportowac path do blendera . To dobra wiadomosc. Zla jest taka, ze najnowsza beta blendera to wciaz beta i nie ma mozliwosci importu svg. Trzeba uzyc wersji blendera 2.49. Mozliwosci wiec sa, ale trzeba troche pokombinowac. Mam nadzieje ze w wersji finalnej beda juz przepisane importery. Pewnie mozna tez poszukac jakiegos buildu 2.5x ktory juz ma zaimplementowany taki importer albo mozolnie odtworzyc krzywe w blenderze.

Posted

dobrze ze piszesz - ja nie używałem innych importów niz obj ale myślałem ze jak będą mi potrzebne to sobie dociągnę plugina. Na szczęście mam oba Blendery w systemie.

Posted

Moze ktos zna rozwiazanie tego problemu - mowie na podstawie swojej skromnej, blenderowej wiedzy. Tak czy owak 2.57 stabilna juz niebawem.

Posted

disaster, jak chcesz wyciąć napis w siatce, to możesz mieć problem bo boolean w blenderze to porażka absolutna. Ostatnio próbowałem coś takiego zrobić i żeby cokolwiek z tego wyszło, musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)

Posted
musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)
no ale blender boolean też robi pochlastaną siatkę ;) i dlatego wszyscy na niego narzekają :) skoro ten proboolean, też tak robi to jaki sens go używać ?
Posted

jakieś pomysły jak w miare prosto i przyjemnie oteksturowac samochodowy fotel skórzany- mam 2 tekstury,skora zwykla i robie teksture skóry perforowanej-bo fotele są grzane-i tu pytanie jak zrobic łatwym sposobem szwy?

Posted

szczuro, sens jest jak najbardziej, bo raz - działa dobrze, dwa - nie ma problemów z wielokątami. Po imporcie do blendera takiej siatki wszystko jest nieładnie cięte na trójkąty (na razie inaczej się nie da) a jak to potem wygląda, wyjaśniać nie trzeba. Jak pojawi się sławny bmesh, przynajmniej część problemów powinna zniknąć.

 

eboo, znaczy gdzie ustawić seams ? jak pokażesz model, będzie łatwiej ci odpowiedzieć.

Posted

fotelep.th.jpg

tak wyglada narazie model-jeszce go poprawiam.Szwy leca tak:http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&client=opera&rls=pl&channel=suggest&tbs=isch%3A1&sa=1&q=fotele+sk%C3%B3rzane+calibra&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Posted

mookie, jest ok kiedy obrabiasz sobie kostki, walce, kulki itp. ale jeśli geometria jest nieco bardziej złożona widać jak kiepskie, wolno działające i niestabilne jest to narzędzie. Nie pisz więc, że jest ok bo po prostu nie jest. Na szczęście boolean nie trzeba często używać dlatego można przymknąć na to oko. Nie narzekam już więcej :)

Posted

Chodzi ci jak uzyskać taki efekt w programie 2d? Ja bym próbował namalować ręcznie bump mapę, ustawiając odpowiednio parametry pędzla np. Spacing, Hardness itp. (mam tu na myśli PS, w gimpie niestety nie sprawdzałem).

Posted

w photoshopie zrb pędzel z kreskami i puść Brush Stroke. W ilustratorze crelu albo flashu machnij po prostu krzywą na czarno z określonym stylem linii.

Posted

Zacni krajanie... czy blender umożliwia nakładanie tekstury ruchomej np. AVI?... ot żeby uzyskać efekt pokazywania różnych urywków filmu na kilku plane-ach... kto ogląda nowych kiepskich wie o co chodzi... w piosence na początku... Pozdrawiam

Guest Chrupek3D
Posted

jaki jest inny sposob na zrobienie linki poruszanej wiatrem?

Kombinowalem z bonami + IK spline (krzywa z soft body), ale srednio to wyglada :/

 

on na tej kicie to ma chyba jakies particle wiecznie zywe...

Guest zelman
Posted (edited)

Modeluję sobie obiekt z obrazka i powstał mi problem, a mianowicie zrobiłem model "mniej-więcej" i teraz zajmuję się detalami, ale tenże model zasłania mi obrazek. Da się zrobić coś, żeby obrazek był przed modelem?

 

E: Blender 2.49

Edited by zelman
Posted

Szczuro dzięki za radę z tym avi... okazało się prostsze niż śmiałem przypuszczać....

 

wziąłem sie ostatnio za wykorzystanie krzywych... okropna sprawa... pojawia się krzywa i rysowanie poprzez zagęszczanie punktów (Subdivide) wydaje się być paranoją... w jaki sposób rysować poprzez dostawianie punktów, które potem można edytować (jak w 3dsMax)... jest sposób? może niejasno to opisałem - chodzi mi o rysowanie jak przy użyciu prostych w "paint" by potem pokrzywić je Bezierem...

Posted

Nie wiem czy to jest Twoje rozwiązanie, ale - możesz zrobić mesh, który składa się z samych krawędzi (Ctrl + LPM dodaje nowy wierzchołek) i w edit mode użyć skryptu Mesh > Scripts > Edges to Curve

Guest zelman
Posted

Ponawiam pytanie: czy da się background przerzucic przed obiekt?

Posted

Teoretycznie nie, bo jak sama nazwa wskazuje - background, to znaczy tło ;) A jak chcesz przerzucić tło przed obiekt, to w takim razie po co Ci on? Tło zasłoniłoby ten obiekt ;)

Posted

mozesz dac obiekt przed obiektem i jakoś blend czy coś nadac mu taki jak tło. Nie pamietam dokladnie, bo materiałami się malo bawie w blenderze.

Guest Chrupek3D
Posted

pod Ubuntu (Blender) to mozna w ogole uzywac kodeka H264?

Jesli udalo Wam sie zainstalowac to dajcie cynk... a moze istnieje jakis fajny kodek, ktory pozwala plynnie przesuwac suwak ('w przut i w tyl') nie gubiac klatek? Odtwarzanie z jpeg'ow jest pamieciozerne.

 

tego nie udalo mi sie zainstalowac (za mocny to ja nie jestem w Ubuntu):

http://www.videolan.org/developers/x264.html

Posted

wie ktos czy mozna w blenderze miec dwa "identyczne" widoki (rotacja zoom move na jednym zmieniaja tez drugi) ale zeby na jednym pracowac w trybie edit mode (widziec siatke) a na drugim tylko obiekt bez wire? jezeli tak to jak to zrobic?

 

chodzi mi o cos takiego:

blendertmp.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Posted

Możesz wyświetlać wygładzony model tą ostatnią ikonką w subsurf modifier (trójkącik), tak że siatka będzie wygładzona już w edit mode. Taka namiastka. Tego co piszesz chyba się nie da.

Posted

no wlasnie tego sie obawialem, chociaz pewnie jakos z ingerencja w pytonga by sie dalo...

 

a tak przy okazji... jaka jest komenda pytongowa dla tego trojkacika o ktorym pisze Ania? Bo chcialem to sobie podpiac pod hotkija... ale sie nie wyswietla komenda do tego i nigdzie nie moge znalezc. :(

Posted

Potrzebuję jakieś Poradniki do najnowszej wersji Blendera chodzi mi głównie o podstawy m.in. Rozciąganie obiektu , łączenie obiektów , modelowanie itp. Wiem są poradniki na youtube ale tam są do starszych wersji.

Posted

Tak tylko ogólny wygład się zmienił. I np jak ktoś na filmie zaznacza jakąś funkcje to ja później tego nie mogę znaleźć w tej nowszej wersji bo to jest gdzieś indziej. I gdzieś czytałem w komentarzach pod filmami że w tych nowszych wersjach jest Interfejs (chociaż nie wiem co to jest ;p) a w tych starszych nie ma.

Posted

o już sobie przypomniałem.... mam taki problemik.... w wizualizacji zrobiłem deskę do krojenia (to bez znaczenia) - w każdym razie obiekt ten za każdym razem gdy odpalam plik znajduje się w tym samym miejscu i choćbym go przesunął i zapisał to po otwarciu znowu jest w tym samym miejscu... warstwa nie jest zablokowana... dziwna sprawka

Posted (edited)

a aby przerwać rendrer to esc, lub w 2.5 x na pasku na górze (przy napisie Render)

z tym obiektem: sprawdz czy nie ma ipo,

Edited by szczuro
  • Confused 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy