Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D

Da sie bejkowac cloth do klatek, ktore beda widoczne jako krzywe (2.5)?

Ewentualnie zwolnic lub przyspieszyc bejkowany cloth... np. stretch'ujac klatki z 50 do 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam mozna zapisac sciezke z illustratora jako SVG i zaimportowac path do blendera . To dobra wiadomosc. Zla jest taka, ze najnowsza beta blendera to wciaz beta i nie ma mozliwosci importu svg. Trzeba uzyc wersji blendera 2.49. Mozliwosci wiec sa, ale trzeba troche pokombinowac. Mam nadzieje ze w wersji finalnej beda juz przepisane importery. Pewnie mozna tez poszukac jakiegos buildu 2.5x ktory juz ma zaimplementowany taki importer albo mozolnie odtworzyc krzywe w blenderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

disaster, jak chcesz wyciąć napis w siatce, to możesz mieć problem bo boolean w blenderze to porażka absolutna. Ostatnio próbowałem coś takiego zrobić i żeby cokolwiek z tego wyszło, musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałem to przerzucić do maxa potem proboolean, potem z powrotem do blendera i na końcu ręczne poprawianie pochlastanej siatki ;)
no ale blender boolean też robi pochlastaną siatkę ;) i dlatego wszyscy na niego narzekają :) skoro ten proboolean, też tak robi to jaki sens go używać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś pomysły jak w miare prosto i przyjemnie oteksturowac samochodowy fotel skórzany- mam 2 tekstury,skora zwykla i robie teksture skóry perforowanej-bo fotele są grzane-i tu pytanie jak zrobic łatwym sposobem szwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczuro, sens jest jak najbardziej, bo raz - działa dobrze, dwa - nie ma problemów z wielokątami. Po imporcie do blendera takiej siatki wszystko jest nieładnie cięte na trójkąty (na razie inaczej się nie da) a jak to potem wygląda, wyjaśniać nie trzeba. Jak pojawi się sławny bmesh, przynajmniej część problemów powinna zniknąć.

 

eboo, znaczy gdzie ustawić seams ? jak pokażesz model, będzie łatwiej ci odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotelep.th.jpg

tak wyglada narazie model-jeszce go poprawiam.Szwy leca tak:http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&client=opera&rls=pl&channel=suggest&tbs=isch%3A1&sa=1&q=fotele+sk%C3%B3rzane+calibra&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mookie, jest ok kiedy obrabiasz sobie kostki, walce, kulki itp. ale jeśli geometria jest nieco bardziej złożona widać jak kiepskie, wolno działające i niestabilne jest to narzędzie. Nie pisz więc, że jest ok bo po prostu nie jest. Na szczęście boolean nie trzeba często używać dlatego można przymknąć na to oko. Nie narzekam już więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci jak uzyskać taki efekt w programie 2d? Ja bym próbował namalować ręcznie bump mapę, ustawiając odpowiednio parametry pędzla np. Spacing, Hardness itp. (mam tu na myśli PS, w gimpie niestety nie sprawdzałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacni krajanie... czy blender umożliwia nakładanie tekstury ruchomej np. AVI?... ot żeby uzyskać efekt pokazywania różnych urywków filmu na kilku plane-ach... kto ogląda nowych kiepskich wie o co chodzi... w piosence na początku... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

jaki jest inny sposob na zrobienie linki poruszanej wiatrem?

Kombinowalem z bonami + IK spline (krzywa z soft body), ale srednio to wyglada :/

 

on na tej kicie to ma chyba jakies particle wiecznie zywe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zelman

Modeluję sobie obiekt z obrazka i powstał mi problem, a mianowicie zrobiłem model "mniej-więcej" i teraz zajmuję się detalami, ale tenże model zasłania mi obrazek. Da się zrobić coś, żeby obrazek był przed modelem?

 

E: Blender 2.49

Edytowane przez zelman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczuro dzięki za radę z tym avi... okazało się prostsze niż śmiałem przypuszczać....

 

wziąłem sie ostatnio za wykorzystanie krzywych... okropna sprawa... pojawia się krzywa i rysowanie poprzez zagęszczanie punktów (Subdivide) wydaje się być paranoją... w jaki sposób rysować poprzez dostawianie punktów, które potem można edytować (jak w 3dsMax)... jest sposób? może niejasno to opisałem - chodzi mi o rysowanie jak przy użyciu prostych w "paint" by potem pokrzywić je Bezierem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest Twoje rozwiązanie, ale - możesz zrobić mesh, który składa się z samych krawędzi (Ctrl + LPM dodaje nowy wierzchołek) i w edit mode użyć skryptu Mesh > Scripts > Edges to Curve

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

pod Ubuntu (Blender) to mozna w ogole uzywac kodeka H264?

Jesli udalo Wam sie zainstalowac to dajcie cynk... a moze istnieje jakis fajny kodek, ktory pozwala plynnie przesuwac suwak ('w przut i w tyl') nie gubiac klatek? Odtwarzanie z jpeg'ow jest pamieciozerne.

 

tego nie udalo mi sie zainstalowac (za mocny to ja nie jestem w Ubuntu):

http://www.videolan.org/developers/x264.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktos czy mozna w blenderze miec dwa "identyczne" widoki (rotacja zoom move na jednym zmieniaja tez drugi) ale zeby na jednym pracowac w trybie edit mode (widziec siatke) a na drugim tylko obiekt bez wire? jezeli tak to jak to zrobic?

 

chodzi mi o cos takiego:

blendertmp.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tego sie obawialem, chociaz pewnie jakos z ingerencja w pytonga by sie dalo...

 

a tak przy okazji... jaka jest komenda pytongowa dla tego trojkacika o ktorym pisze Ania? Bo chcialem to sobie podpiac pod hotkija... ale sie nie wyswietla komenda do tego i nigdzie nie moge znalezc. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ogólny wygład się zmienił. I np jak ktoś na filmie zaznacza jakąś funkcje to ja później tego nie mogę znaleźć w tej nowszej wersji bo to jest gdzieś indziej. I gdzieś czytałem w komentarzach pod filmami że w tych nowszych wersjach jest Interfejs (chociaż nie wiem co to jest ;p) a w tych starszych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o już sobie przypomniałem.... mam taki problemik.... w wizualizacji zrobiłem deskę do krojenia (to bez znaczenia) - w każdym razie obiekt ten za każdym razem gdy odpalam plik znajduje się w tym samym miejscu i choćbym go przesunął i zapisał to po otwarciu znowu jest w tym samym miejscu... warstwa nie jest zablokowana... dziwna sprawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności