Napisano 22 Styczeń 201213 l Mam taki problem ma taki mały projekt w blenderze i potrzebuje go wyrenderować w yafaray czy mógłby mi ktoś pomoc jestem nowa i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić?
Napisano 22 Styczeń 201213 l Yaf(a)ray ma jedną z najlepszych dokumentacji ze wszystkich bezpłatnych silników renderujących. http://www.yafaray.org/documentation/userguide
Napisano 22 Styczeń 201213 l zainstalowałam paytona później yafaraya ale nie pojawia się on w blenderze ??
Napisano 22 Styczeń 201213 l Jaka to jest wersja Blendera? Z każdą wersją Blendka wymagana jest inna wersja Pythona, i inna Yafaraya.
Napisano 23 Styczeń 201213 l Ściągnij odpowiedniego dla siebie builda stąd: http://graphicall.org/?keywords=yafaray Uruchom add-ona Yaf(a)raya i gotowe.
Napisano 23 Styczeń 201213 l Blender 2.49 zainstalowałam pytona 2.6.2 później instalowałam yafaray 0.1.1 i nie wykrywa mi go w blenderze nie wiem dlaczego
Napisano 23 Styczeń 201213 l taki sam mam problem z luxrenderem mógłby mi ktoś podesłać jakiegoś gotowca do zainstalowania?
Napisano 23 Styczeń 201213 l Angeliko - skorzystaj z linka, którego Ci podesłałem do graphicalla, nie będziesz musiała instalować żadnych Pythonów i Yaf(a)raya, jest on bowiem wbudowany w Blendera.
Napisano 23 Styczeń 201213 l W takim razie dział Download na stronie Yaf(a)raya; przeczytaj o możliwych problemach związanych z instalacją programu. http://www.yafaray.org/documentation/install http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=13&t=2423
Napisano 23 Styczeń 201213 l dziękuje udało się ale po odinstalowaniu wszystkiego teraz proszę o pomoc z luxrenderem jak go zainstalować co potrzebuje?
Napisano 25 Styczeń 201213 l Siemsko. Mam kilka problemów z video sequencerem: 1. Bywa że jak wciskam "animation" to zamiast liczyć wstawione pliki fimowe blendek renderuje mi scene. Z banalniejszych: 2Jak skalować i ciąć sekwencje w sequencerze?
Napisano 25 Styczeń 201213 l Papa Pio - upewnij się, że w ustawieniach renderingu masz zaznaczone Sequencer. Co do skalowania i cięcia - chwytasz za końcówkę lub początek klipu (przyciemniony prostokącik) i przesuwasz (G), cięcie - K (po zaznaczeniu klipu). Edytowane 25 Styczeń 201213 l przez mookie
Napisano 25 Styczeń 201213 l z tym przesuwaniem koncowek to nie skaluje a obcina - skraca... a ja chcialbym cala sekwencje spowolnic lub przyspieszyc...
Napisano 26 Styczeń 201213 l shift+A -> efect strip-> speed control ale używasz na własną odpowiedzialność :)
Napisano 26 Styczeń 201213 l ej a blender 2.6 nie ma już obszarów do renderowania - zaznaczanie fragmentu jaki był w 2.4x czy ja nie mogę tego znaleźć?
Napisano 26 Styczeń 201213 l @ ola-f te na graphicallu mają nie wiem jak oficjalny BTW pobrałem z tamtąd najnowszą wersje z passami http://www.graphicall.org/444 i nie mogę teraz przełączyć z cpu na gpu a do tej pory śmigało aż miło i nie wiem czy to moja wina czy znowu coś skopali To nie wina innego thema bo w poprzedniej wersji działało jak trzeba
Napisano 26 Styczeń 201213 l Autor @RUNNER18 Jeszcze nie było commitu który dodaje passy dla GPU więc może dlatego, pamiętaj, że używasz wersje niestabilną.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Rozwiązałem mój problem - nic nie było skopane tylko przenieśli tą opcje do User Preferences (Ctrl+Alt+U) w zakładce System w lewym dolnym rogu jest Compute Device i Voila.
Napisano 27 Styczeń 201213 l Angeliko - pokaż swoje ustawienia materiałów, na pewno coś zrobiłaś nie tak.
Napisano 30 Styczeń 201213 l Mam takie pytanie ile mniej więcej czasu potrzebuje luxblend aby wyrenderować jedną klatkę bo już to trwa 12 godzin i nawet tekstury nie mam i nie wiem czy wszystko jest ok
Napisano 30 Styczeń 201213 l Jeśli chcesz renderować jakąś animacje to luxrender raczej odpada. Osobiście polecam Vray (niestety jest płatny i z tego co pamiętam było z tym sporo kombinowania by działał ale to jeszcze za czasów 2.49) albo Cycles'a też jest na zasadzie unbias jak lux a jest sporo szybszy lepiej zintegrowany z blenderem , łatwiejszy w obsłudze (przynajmniej dla mnie), i przedewszystkim jest także w wersji na GPU co jeśli ma sie karte Nvidii znacznie przyspiesza render lecz trzeba wtedy pamiętać o limicie pamięci jaki ma karta. Rendery z luxa są bardziej poprawne fizycznie , ale cycles pozwala na więcej kombinowania np z oświetleniem. PS blendera z Cyclesem można pobrać z tąd http://www.graphicall.org/444
Napisano 30 Styczeń 201213 l w lux, tekstura powinna być od samego początku. Czas renderowania jest chyba właściwie nieskończony. Uzytkownik określa kiedy efekt jest zadowalający, a czas uzyskania zadowalającego efektu jest zależny od sceny i kompa :)
Napisano 30 Styczeń 201213 l rozumiem tylko niestety muszę wyrenderowac w lux wiec czy wiesz moze czy to jest poprawne ze np. zamiast poprawnej tekstury po 12 godzinach są paski a niektóre elementy nawet nie maja koloru
Napisano 30 Styczeń 201213 l myśle że obiekt jest źle zmapowany ale na luxie sie nie znam wiem tylko, że tak być nie powinno.
Napisano 30 Styczeń 201213 l No próbnie powinien Ci pewnie policzyć w kilka minut. Swoją drogą w 12godzin to chyba juz znasz cały internet spod hasła luxrenderer więc na pewno dasz radę. dlaczego zamiast tekstury mam paski coś skopałś (odpowiedź sensem dorównująca pytaniu).
Napisano 30 Styczeń 201213 l Jak możesz to podeślij screen rendera na którym te paski widać i ustawienia mapowania textury na obiekcie z blendera i panelu luxa jeśli ma taką zakładke oraz siatke uv jeśli tą metodą mapowałaś. Bez tego ciężko będzie coś powiedzieć
Napisano 31 Styczeń 201213 l Czy da się jakos polaczyc objekty zeby tworzyly jedna calosc ale zarazem zachowaly odrebnosc?Cos jak parrent. Chodzi tu o to, ze uzywajac opcji Append chcialbym za jednym zamachem cala strukture przerzucic do nowego projektu, a nie pojedyncze objekty. mam nadzieje, ze jest to zrozumiale:)
Napisano 31 Styczeń 201213 l można grupować ctrl+G, ale grupy nie zachowują się jak w innych programach: po zaznaczeniu jednego obiektu z grupy przesuwasz tylko go. ale całe grupy możesz appendować
Napisano 31 Styczeń 201213 l jest jakas oryginalna strona cyclesa bo na blender.org są szczątkowe informacje, chyba ze na jakimś dev blogu mam szukać?
Napisano 1 Luty 201213 l Na wszelki wypadek, gdybyś nie słyszał o graphicallu z wieloma buildami. http://www.graphicall.org/
Napisano 5 Luty 201213 l jest oprogramowaniem open source, wbudowanym w blendera rendererem (silnikiem renderującym). O taką odpowiedz Ci chodziło ? Edytowane 5 Luty 201213 l przez szczuro
Napisano 6 Luty 201213 l Mam takie pytanie dal użytkowników Cyclesa. Dlaczego na obiektach bez żadnego materiału ani tekstury wychodzą mi takie artefakty? Jak się ich pozbyć? Znalazłem odpowiedz na moje pytanie. http://blenderartists.org/forum/showthread.php?239151-Please-help-strange-artifacts-in-my-cycles-render.& Może komuś się przyda. Muszę sobie plusa dać ;) Edytowane 6 Luty 201213 l przez Slim_ znalazłem odpowiedz
Napisano 6 Luty 201213 l Jak szybko uporządkować normale faceów bo zrobiłem trawe przez dupliface i przy obracaniu z random falloff części faceów obróciły sią normale. Faceów jest 480k więc ręcznie wybieranie tych ze spieprzonymi normalami nie wchodzi w gre. Wszystkie face są na jednej płaszczyźnie więc jeśli możnaby zaznaczyć face poprzez zaznaczenie normala było by po problemie ale nie wiem czy tak sie da. Wytłoczenie wszystkich face i ponowne przeliczenie normali skutkuje wybiciem blendera. Macie jakiś pomysł ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto