Slim_ Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Wielkie dzięki szczuro! Tego szukałem. Łap rep+ :)
Angelika Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Mam taki problem ma taki mały projekt w blenderze i potrzebuje go wyrenderować w yafaray czy mógłby mi ktoś pomoc jestem nowa i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić?
mookie Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Yaf(a)ray ma jedną z najlepszych dokumentacji ze wszystkich bezpłatnych silników renderujących. http://www.yafaray.org/documentation/userguide
Angelika Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Wiem ale nawet nie chce mi go zainstalować proszę o pomoc
Angelika Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 zainstalowałam paytona później yafaraya ale nie pojawia się on w blenderze ??
Ajgor Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Jaka to jest wersja Blendera? Z każdą wersją Blendka wymagana jest inna wersja Pythona, i inna Yafaraya.
mookie Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Ściągnij odpowiedniego dla siebie builda stąd: http://graphicall.org/?keywords=yafaray Uruchom add-ona Yaf(a)raya i gotowe.
Angelika Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Blender 2.49 zainstalowałam pytona 2.6.2 później instalowałam yafaray 0.1.1 i nie wykrywa mi go w blenderze nie wiem dlaczego
Angelika Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 taki sam mam problem z luxrenderem mógłby mi ktoś podesłać jakiegoś gotowca do zainstalowania?
mookie Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Angeliko - skorzystaj z linka, którego Ci podesłałem do graphicalla, nie będziesz musiała instalować żadnych Pythonów i Yaf(a)raya, jest on bowiem wbudowany w Blendera.
Angelika Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 ale jeśli chce żeby to był blender 2.49 to który to jest
mookie Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 W takim razie dział Download na stronie Yaf(a)raya; przeczytaj o możliwych problemach związanych z instalacją programu. http://www.yafaray.org/documentation/install http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=13&t=2423
Angelika Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 dziękuje udało się ale po odinstalowaniu wszystkiego teraz proszę o pomoc z luxrenderem jak go zainstalować co potrzebuje?
Papa Pio Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Siemsko. Mam kilka problemów z video sequencerem: 1. Bywa że jak wciskam "animation" to zamiast liczyć wstawione pliki fimowe blendek renderuje mi scene. Z banalniejszych: 2Jak skalować i ciąć sekwencje w sequencerze?
mookie Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 (edytowane) Papa Pio - upewnij się, że w ustawieniach renderingu masz zaznaczone Sequencer. Co do skalowania i cięcia - chwytasz za końcówkę lub początek klipu (przyciemniony prostokącik) i przesuwasz (G), cięcie - K (po zaznaczeniu klipu). Edytowane 25 Styczeń 2012 przez mookie
szczuro Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 ...tnie w aktualnej klatce czyli tam gdzie jest zielony pasek :)
Papa Pio Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 z tym przesuwaniem koncowek to nie skaluje a obcina - skraca... a ja chcialbym cala sekwencje spowolnic lub przyspieszyc...
szczuro Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 shift+A -> efect strip-> speed control ale używasz na własną odpowiedzialność :)
olaf Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 ej a blender 2.6 nie ma już obszarów do renderowania - zaznaczanie fragmentu jaki był w 2.4x czy ja nie mogę tego znaleźć?
RUNNER18 Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 @ ola-f te na graphicallu mają nie wiem jak oficjalny BTW pobrałem z tamtąd najnowszą wersje z passami http://www.graphicall.org/444 i nie mogę teraz przełączyć z cpu na gpu a do tej pory śmigało aż miło i nie wiem czy to moja wina czy znowu coś skopali To nie wina innego thema bo w poprzedniej wersji działało jak trzeba
n-pigeon Napisano 26 Styczeń 2012 Autor Napisano 26 Styczeń 2012 @RUNNER18 Jeszcze nie było commitu który dodaje passy dla GPU więc może dlatego, pamiętaj, że używasz wersje niestabilną.
RUNNER18 Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 @RUNNER18 pamiętaj, że używasz wersje niestabilną. co ty nie powiesz :)
n-pigeon Napisano 26 Styczeń 2012 Autor Napisano 26 Styczeń 2012 po słowie "skopali" miałem prawo przypuszczać, że nie wiesz ;]
RUNNER18 Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 a jak nazwać coś co wcześniej działało a po aktualizacji już nie ;)
Angelika Napisano 26 Styczeń 2012 Napisano 26 Styczeń 2012 Co zrobić gdy Yafaray nie chce przypisać materiału
RUNNER18 Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Rozwiązałem mój problem - nic nie było skopane tylko przenieśli tą opcje do User Preferences (Ctrl+Alt+U) w zakładce System w lewym dolnym rogu jest Compute Device i Voila.
mookie Napisano 27 Styczeń 2012 Napisano 27 Styczeń 2012 Angeliko - pokaż swoje ustawienia materiałów, na pewno coś zrobiłaś nie tak.
Angelika Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 Mam takie pytanie ile mniej więcej czasu potrzebuje luxblend aby wyrenderować jedną klatkę bo już to trwa 12 godzin i nawet tekstury nie mam i nie wiem czy wszystko jest ok
RUNNER18 Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 Jeśli chcesz renderować jakąś animacje to luxrender raczej odpada. Osobiście polecam Vray (niestety jest płatny i z tego co pamiętam było z tym sporo kombinowania by działał ale to jeszcze za czasów 2.49) albo Cycles'a też jest na zasadzie unbias jak lux a jest sporo szybszy lepiej zintegrowany z blenderem , łatwiejszy w obsłudze (przynajmniej dla mnie), i przedewszystkim jest także w wersji na GPU co jeśli ma sie karte Nvidii znacznie przyspiesza render lecz trzeba wtedy pamiętać o limicie pamięci jaki ma karta. Rendery z luxa są bardziej poprawne fizycznie , ale cycles pozwala na więcej kombinowania np z oświetleniem. PS blendera z Cyclesem można pobrać z tąd http://www.graphicall.org/444
szczuro Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 w lux, tekstura powinna być od samego początku. Czas renderowania jest chyba właściwie nieskończony. Uzytkownik określa kiedy efekt jest zadowalający, a czas uzyskania zadowalającego efektu jest zależny od sceny i kompa :)
Angelika Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 rozumiem tylko niestety muszę wyrenderowac w lux wiec czy wiesz moze czy to jest poprawne ze np. zamiast poprawnej tekstury po 12 godzinach są paski a niektóre elementy nawet nie maja koloru
RUNNER18 Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 myśle że obiekt jest źle zmapowany ale na luxie sie nie znam wiem tylko, że tak być nie powinno.
olaf Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 No próbnie powinien Ci pewnie policzyć w kilka minut. Swoją drogą w 12godzin to chyba juz znasz cały internet spod hasła luxrenderer więc na pewno dasz radę. dlaczego zamiast tekstury mam paski coś skopałś (odpowiedź sensem dorównująca pytaniu).
RUNNER18 Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 Jak możesz to podeślij screen rendera na którym te paski widać i ustawienia mapowania textury na obiekcie z blendera i panelu luxa jeśli ma taką zakładke oraz siatke uv jeśli tą metodą mapowałaś. Bez tego ciężko będzie coś powiedzieć
TomekBlender Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 Czy da się jakos polaczyc objekty zeby tworzyly jedna calosc ale zarazem zachowaly odrebnosc?Cos jak parrent. Chodzi tu o to, ze uzywajac opcji Append chcialbym za jednym zamachem cala strukture przerzucic do nowego projektu, a nie pojedyncze objekty. mam nadzieje, ze jest to zrozumiale:)
szczuro Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 można grupować ctrl+G, ale grupy nie zachowują się jak w innych programach: po zaznaczeniu jednego obiektu z grupy przesuwasz tylko go. ale całe grupy możesz appendować
olaf Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 jest jakas oryginalna strona cyclesa bo na blender.org są szczątkowe informacje, chyba ze na jakimś dev blogu mam szukać?
wesol Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Cycles
olaf Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 danko, bede wypatrywał oficjalnego bulidu dla multigpu
mookie Napisano 1 Luty 2012 Napisano 1 Luty 2012 Na wszelki wypadek, gdybyś nie słyszał o graphicallu z wieloma buildami. http://www.graphicall.org/
Angelika Napisano 4 Luty 2012 Napisano 4 Luty 2012 Mam takie pytanie jakiego typu oprogramowaniem jest silnik Internal
szczuro Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 (edytowane) jest oprogramowaniem open source, wbudowanym w blendera rendererem (silnikiem renderującym). O taką odpowiedz Ci chodziło ? Edytowane 5 Luty 2012 przez szczuro
Slim_ Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 (edytowane) Mam takie pytanie dal użytkowników Cyclesa. Dlaczego na obiektach bez żadnego materiału ani tekstury wychodzą mi takie artefakty? Jak się ich pozbyć? Znalazłem odpowiedz na moje pytanie. http://blenderartists.org/forum/showthread.php?239151-Please-help-strange-artifacts-in-my-cycles-render.& Może komuś się przyda. Muszę sobie plusa dać ;) Edytowane 6 Luty 2012 przez Slim_ znalazłem odpowiedz
RUNNER18 Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 Jak szybko uporządkować normale faceów bo zrobiłem trawe przez dupliface i przy obracaniu z random falloff części faceów obróciły sią normale. Faceów jest 480k więc ręcznie wybieranie tych ze spieprzonymi normalami nie wchodzi w gre. Wszystkie face są na jednej płaszczyźnie więc jeśli możnaby zaznaczyć face poprzez zaznaczenie normala było by po problemie ale nie wiem czy tak sie da. Wytłoczenie wszystkich face i ponowne przeliczenie normali skutkuje wybiciem blendera. Macie jakiś pomysł ?
Gość Chrupek3D Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 zobacz czy meshlab nie ma opcji do "porządkowania" normali.
szczuro Napisano 6 Luty 2012 Napisano 6 Luty 2012 może nie do końca rozumiem, ale ctrl+N lub shift+G tu nie pomoże ? 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się