Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

No ba. Blendek jest super lekki i stabilny jak żaden inny pakiet.

Ostatnio kupiłem sobie low-endowego lapka, Asus TP200SA. 11 cali, celeron 2 rdzenie, 2 giga ramu, zintegrowana grafa, czyli pierdółka. Śmigam sobie w komunikacji miejskiej pomiędzy chata i pracą i pisze addony w pythonie. Większość softów pewnie by się nawet nie odpaliła na tym sprzęcie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ba. Blendek jest super lekki i stabilny jak żaden inny pakiet.

Ostatnio kupiłem sobie low-endowego lapka, Asus TP200SA. 11 cali, celeron 2 rdzenie, 2 giga ramu, zintegrowana grafa, czyli pierdółka. Śmigam sobie w komunikacji miejskiej pomiędzy chata i pracą i pisze addony w pythonie. Większość softów pewnie by się nawet nie odpaliła na tym sprzęcie. ;)

 

Ja obecnie 95% zleceń obrabiam na 17 calowym laptopie 2 rdzeniowe i5 za 2300zł 6 giga ramu. Czasem przy dużych exteriorach "osiedle" to musze wysłać na farmę bo niestyka ramu ot tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ~350 masz 16gb 1600 ddr3l w 2 kościach.

 

 

Ja tam sobie czasem na wykładzie coś dłubie na zintegrowanej karcie i też daje rade bez problemu na baterii.

 

wiesz prawdę mówiąc jak jest taka duża scenka to tam zazwycaj ta trawa i drzewa a one się w cale nie tak szybko renderuja i to też zazwyczaj są rendery już do druku więc te 2 rdzeni wtedy tak troche wolno idzie więc to też jest tego typu sprawa. ale mam w planach też zakup ramu. w sumie. chociaż myślę czy po prostu nie kupić nowego lapka. inoo

 

Aczkolwiek prawda jest taka że początkująca osoba może się zachlastać. Bo jednak te 2 rdzenie szybkie nie są i jeżeli nie ma się doświadczenia z ustawieniami sceny materiałów i tym podobnych gotowych presetów etc etc. to ustawianie tego wszystkiego po omacku czyli co się stanie jak zrobie tak i tak no to wtedy fakt taka robota na lapku i5 może być uciązliwa ale jak się wie z doświadczenia i praktycznie. Ilość próbnych renderów jest bardzo znikoma. to jak najbardziej można. w szczególności że też w sumie w blenderze ten selektywny live rendering jest bardzo dobry. i nawet gdy trzeba stwekować jakiś trudny materiał typu szkła żeby reflexie itp ładnie siadały. to bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy renderingu GPGPU nie powinno się w ogóle korzystać z SLI. Podajesz 2 osobne karty w ustawieniach i Cycles sam rozdzieli pomiędzy nie taski.

SLI robi z kilku GPU jedną jednostkę która ma tylko trochę większą moc niż pojedyncza karta, to się mija z ideą rozproszonych obliczeń GPGPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za chiny nie moge sie tam zarejestrowac, probowalem emailow z wp, o2 i gmail i pojawia mi sie taki komunikat:

"This email is not allowed because Blend Swap's automated emails are not received by this domain/server."

 

albo: "That email is already in use, maybe you signed up with that email before?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy renderingu GPGPU nie powinno się w ogóle korzystać z SLI. Podajesz 2 osobne karty w ustawieniach i Cycles sam rozdzieli pomiędzy nie taski.

SLI robi z kilku GPU jedną jednostkę która ma tylko trochę większą moc niż pojedyncza karta, to się mija z ideą rozproszonych obliczeń GPGPU.

 

Czyli można w takim wypadku używać dwóch różnych kart? Zastanawiałem się nad dokupieniem drugiego GTX 580 3GB, ale w takim wypadku mógłbym zainwestować w coś bardziej energooszędnego o porównywalnej wydajności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można w takim wypadku używać dwóch różnych kart? Zastanawiałem się nad dokupieniem drugiego GTX 580 3GB, ale w takim wypadku mógłbym zainwestować w coś bardziej energooszędnego o porównywalnej wydajności?

 

well... pamiętaj tylko że pamięc sie nie dodaje i będziesz mógł renderować tylko według pamieci najmniejszej karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam sposobu na zatrzymanie wygenerowanych partiki w miejscu jednak nie zaraz bo opuszczeniu emitra (drag na maxa) tylko tak aby każde wygenerowane jeszcze chwilę odziaływały fizycznie i powoli zastygały. Coś jak na tym tutku dla Maya:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie szybkie pytanie.

 

Przy dodawaniu włosów można nadać im gradient za pomocą color ramp i hair info (intercept)

 

Próbowałem coś podobnego zrobić tworząc plane, na którym chciałem zrobić taki gradient, ale za każdym razem wychodzi mi jednolity kolor (np. przy kolorach białym i czarnym w CR efekt jest taki, że cały plane jest szary).

 

Co trzeba przestawić żeby było ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykorzystać któreś z mapowań z nody Texture Coordinates lub Geometry. Jeśli to sam plane bez zatwierdzonej rotacji to generated coordinates bedzie ok. Jeśli to jakas powyginana wstęga to zrob uv mapping tak żeby kierowała sie w pionie I wykorzystaj mapowanie uv. Potem rozdziel koordynaty nodą SeparateXYZ I ktoryś z outputów da ci twój gradient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z boolenem, ponieważ przy probie wycięcia drugiej dziury w ścianie, pokazuje mi sie taki komunikat http://s24.postimg.org/xet6wxyhg/scr_22.jpg (czerwona ramka) Nie wiem skad to sie wzieło, ale wczesniej w tym samym projekcie nie miałem takiego problemu, teraz czego bym sie ie chycił, to mniej więcej za drugim podejściem widze ten drugi komunikat. Przez to nie moge ruszyć z projektem, a roboty mam duzo, więc prosze o w miare szybką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenikają. Zresztą, to nie tylko w przypadku komina mam problem, przykładowo w tej ścianie - pierwsza dziura sie udała, a dalej juz nie idzie

http://s27.postimg.org/t1qy4f8fm/image.jpg http://s27.postimg.org/7i0enz2wi/image.jpg

 

Najpierw zaznaczyłem ściane, potem za pomocą"pipety" wybrałem obiekt, ktorym mialem wyciąć dziure, więc chyba do dobrego obiektu dałem modyfikator, a raczej probowalem dac, bo caly czas pisze, ze nie mozna wykonac operacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli problem z Booleanem dalej jest aktualny, to może problem tkwi w podwójnych vertexach?

1. Wejdź w edit-mode,

2. zaznacz wszystko,

3. wciśnij W i wybierz Remowe-doubles

4. wciśnij Ctrl+N żeby przeliczyło normalne.

 

A najlepiej to wyślij plik, w którym będą problematyczne obiekty, bo tak, to mogę tylko zgadywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale juz sobie jakos z tym dałem rade. W sumie, to nie moge nawet stwierdzic konkretnie jak, bo probowalem roznych rzeczy.

Niestety teraz mam następny problem modeluje jakis budynek typu szpital i ni stąd ni zowąd wyparowały mi wszystkie okna (około 50 + niektore elementy dekoracji. NIe wiem jak to sie stało, modelowałem obok drugi mniejszy budynek i gdy go prawie ukonczyłem, rozejrzałem sie po scenie, a tu taki zonki. Nie wiem co ten blender odpierdziela i jakim cudem, to wyparowało, jesli większosc z tych okien było jako osobne obiekty. Cofnąłem sie maksymalnie poprzez ctrl + z, ale nie dotarłem do momentu, w ktorym były jeszcze okna.

 

W recovery auto save zachowal sie plik, z ktorego moge skopiować pare okien. Problem w tym, ze nie d sie ich skopiować !

Zaznaczam okno, wciskam ctrl+c http://s10.postimg.org/gcyjq0bh4/scr44.jpg wchodze na nową scene ctrl+v i nic http://s10.postimg.org/bfkz4w9i0/Bez_nazwy_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo zarąbiście, po wciśnięciu shift + 7 pojawiły sie wszystkie okna, a juz myslałem, ze bede musiał spędzic nad tym kilka godzin. Dzięki wielkie

A mozna wiedzieć co oznacza ten skrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Maciek Jutrzenka miałeś okna na innej warstwie, akurat na 7. A skrót Shift+(numer) włącza widoczność warstwy (numer) nie wyłączając pozostałych widocznych. Prawdopodobnie przez przypadek kliknąłeś "1" i tym samym tylko 1 warstwa była aktywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz czasem tych okien na siódmej warstwie? Nie wiem, ile już umiesz, więc przepraszam, jeżeli piszę teraz o oczywistościach.

 

Kliknij tą kratkę, na którą strzałka wskazuje (na siódmą warstwę, która jest ukryta). Jeżeli chcesz mieć więcej niż jedną widoczną, kliknij na innej z wciśniętym Shiftem.

2016-02-10_23h45_03.png

 

PS. Najlepiej postępy zapisywać w oddzielnych plikach. Najpierw szpital-1.blend, potem szpital-2.blend itd. Jak coś się zepsuje, będziesz miał do czego wracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, macie może jakiś szybki sposób na oddzielenie poligonów od siebie?

 

mam bryłę i chciałbym żeby każdy poligon był oddzielnie.

 

jedyny pomysł jak na to mam to zaznaczenie bryły, wybranie chcker deselect, z flipownie normalnych i modyfikator Edge Splite z 0% angel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie. Zaznacz wszystko I daj sharpa. Ctrl + E > make sharp. Potem edgesplit. Jak maja być osobne obiekty to masz pod P separate by loose geometry.

 

wiedziałem ze musi być łatwiej :)

bardzo dziękuje :)

 

 

a jest jakiś sposób żeby jednym obiektem zaznaczyć poligony w drugim obiekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić eliptycznego torusa?

Zrobienie tej bryły i jej rozciągnięcie nie do końca wchodzi w grę. Chcę żeby w każdym miejscu miał taką samą grubość.

 

Jak na razie zrobiłem zwykły walec z wieloma loop cut'ami i zmodyfikowałem go krzywą w interesującym mnie kształcie. To rozwiązanie też nie jest do końca dobre bo długość walca musiałem dopasowywać na oko żeby zmieścił się akurat na krzywej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wstaw na scenę okrąg i rozciągnij go, pozostaw zaznaczony

2. Potem wciśnij Ctrl+A i wybierz ApplyScale

3. Potem wciśnij Alt+C i wybierz CurveFromMesh

4. W panelu po prawej idź do ustawień krzywej

5. Parametr Fill ustaw na Full

6. Potem Depth na większe od zera

7. Resolution wygładza pierścienie

 

O to chodziło?

 

- - - Połączono posty - - -

 

@meferefe: Niedawno były jakieś problemy z nowymi sterownikami od Nvidi, więc jeżeli zmieniałeś, to zobacz czy są jeszcze nowsze (bo już ponoć poprawili). Ewentualnie wróć do starszych. I tak jak pisał Monio, zainstaluj nowszego Blendera. Napisz, czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to ukryta opcja i działa tylko dla wybranego okna edytora 3d.

Musisz w outlinerze wybrać widok Data Blocks. I teraz lecisz tak:

 

- Screens

- [Obecny Screen layout, czyli pewnie "Default"]

- Areas

- [Znajdz Area który w "Editor type" ma ustawiony na 3D View]

- Spaces

- 3D View Space

- 3D Region

- 3D View Region

- Zaznacz opcje "Lock"

 

Jeśli będziesz tego często używał to mogę zrobić ci guzik który do tej opcji w jakimś mniej zakopanym miejscu. Chcesz?

BTW. Do czego ci to potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności