Napisano 24 Styczeń 20169 l niestyka ramu ot tyle. Za ~350 masz 16gb 1600 ddr3l w 2 kościach. Ja tam sobie czasem na wykładzie coś dłubie na zintegrowanej karcie i też daje rade bez problemu na baterii.
Napisano 24 Styczeń 20169 l Za ~350 masz 16gb 1600 ddr3l w 2 kościach. Ja tam sobie czasem na wykładzie coś dłubie na zintegrowanej karcie i też daje rade bez problemu na baterii. wiesz prawdę mówiąc jak jest taka duża scenka to tam zazwycaj ta trawa i drzewa a one się w cale nie tak szybko renderuja i to też zazwyczaj są rendery już do druku więc te 2 rdzeni wtedy tak troche wolno idzie więc to też jest tego typu sprawa. ale mam w planach też zakup ramu. w sumie. chociaż myślę czy po prostu nie kupić nowego lapka. inoo Aczkolwiek prawda jest taka że początkująca osoba może się zachlastać. Bo jednak te 2 rdzenie szybkie nie są i jeżeli nie ma się doświadczenia z ustawieniami sceny materiałów i tym podobnych gotowych presetów etc etc. to ustawianie tego wszystkiego po omacku czyli co się stanie jak zrobie tak i tak no to wtedy fakt taka robota na lapku i5 może być uciązliwa ale jak się wie z doświadczenia i praktycznie. Ilość próbnych renderów jest bardzo znikoma. to jak najbardziej można. w szczególności że też w sumie w blenderze ten selektywny live rendering jest bardzo dobry. i nawet gdy trzeba stwekować jakiś trudny materiał typu szkła żeby reflexie itp ładnie siadały. to bez problemu.
Napisano 25 Styczeń 20169 l Jak się sprawdzają dwie karty do renderu w Cycles? Spięte w SLI mają większą wydajność plus więcej pamięci ale renderuje się dalej "jedna kosteczka"? Co się dzieje gdy mamy dwie karty ale nie spięte w SLI?
Napisano 25 Styczeń 20169 l praktycznie sumuje się moc obliczeniowa (2 takie same karty dadzą prawie 2x szybszy render), max ilość ramu jest z tej mniejszej i są 2 kafelki renderingu
Napisano 25 Styczeń 20169 l Przy renderingu GPGPU nie powinno się w ogóle korzystać z SLI. Podajesz 2 osobne karty w ustawieniach i Cycles sam rozdzieli pomiędzy nie taski. SLI robi z kilku GPU jedną jednostkę która ma tylko trochę większą moc niż pojedyncza karta, to się mija z ideą rozproszonych obliczeń GPGPU.
Napisano 25 Styczeń 20169 l Skąd można pobrać model ludzika, ktorym można sterować? (np zmienić jego pozycje ze stojącej na siedzącą)
Napisano 25 Styczeń 20169 l http://www.blendswap.com/terms/category/rigs http://www.blendswap.com/terms/category/characters (tylko wybrane mają rig)
Napisano 26 Styczeń 20169 l Za chiny nie moge sie tam zarejestrowac, probowalem emailow z wp, o2 i gmail i pojawia mi sie taki komunikat: "This email is not allowed because Blend Swap's automated emails are not received by this domain/server." albo: "That email is already in use, maybe you signed up with that email before?
Napisano 26 Styczeń 20169 l Przy renderingu GPGPU nie powinno się w ogóle korzystać z SLI. Podajesz 2 osobne karty w ustawieniach i Cycles sam rozdzieli pomiędzy nie taski. SLI robi z kilku GPU jedną jednostkę która ma tylko trochę większą moc niż pojedyncza karta, to się mija z ideą rozproszonych obliczeń GPGPU. Czyli można w takim wypadku używać dwóch różnych kart? Zastanawiałem się nad dokupieniem drugiego GTX 580 3GB, ale w takim wypadku mógłbym zainwestować w coś bardziej energooszędnego o porównywalnej wydajności?
Napisano 26 Styczeń 20169 l Czyli można w takim wypadku używać dwóch różnych kart? Zastanawiałem się nad dokupieniem drugiego GTX 580 3GB, ale w takim wypadku mógłbym zainwestować w coś bardziej energooszędnego o porównywalnej wydajności? well... pamiętaj tylko że pamięc sie nie dodaje i będziesz mógł renderować tylko według pamieci najmniejszej karty.
Napisano 4 Luty 20169 l Szukam sposobu na zatrzymanie wygenerowanych partiki w miejscu jednak nie zaraz bo opuszczeniu emitra (drag na maxa) tylko tak aby każde wygenerowane jeszcze chwilę odziaływały fizycznie i powoli zastygały. Coś jak na tym tutku dla Maya:
Napisano 4 Luty 20169 l Zwykły cube na ścieżce http://oi64.tinypic.com/2rdya9f.jpg Przeanalizyj plik blend http://sta.sh/02b4j23ker3m
Napisano 4 Luty 20169 l wtf. dlaczego to ma .jpg xD i jest w nim animacja. how u do that! to zwykly gif tylko ma podwojne rozszerzenie.
Napisano 8 Luty 20169 l Takie szybkie pytanie. Przy dodawaniu włosów można nadać im gradient za pomocą color ramp i hair info (intercept) Próbowałem coś podobnego zrobić tworząc plane, na którym chciałem zrobić taki gradient, ale za każdym razem wychodzi mi jednolity kolor (np. przy kolorach białym i czarnym w CR efekt jest taki, że cały plane jest szary). Co trzeba przestawić żeby było ok ?
Napisano 8 Luty 20169 l Musisz wykorzystać któreś z mapowań z nody Texture Coordinates lub Geometry. Jeśli to sam plane bez zatwierdzonej rotacji to generated coordinates bedzie ok. Jeśli to jakas powyginana wstęga to zrob uv mapping tak żeby kierowała sie w pionie I wykorzystaj mapowanie uv. Potem rozdziel koordynaty nodą SeparateXYZ I ktoryś z outputów da ci twój gradient.
Napisano 9 Luty 20169 l Witam Mam problem z boolenem, ponieważ przy probie wycięcia drugiej dziury w ścianie, pokazuje mi sie taki komunikat http://s24.postimg.org/xet6wxyhg/scr_22.jpg (czerwona ramka) Nie wiem skad to sie wzieło, ale wczesniej w tym samym projekcie nie miałem takiego problemu, teraz czego bym sie ie chycił, to mniej więcej za drugim podejściem widze ten drugi komunikat. Przez to nie moge ruszyć z projektem, a roboty mam duzo, więc prosze o w miare szybką pomoc
Napisano 9 Luty 20169 l a te obiekty wogole sie przenikają :>? + chyba do złego obiektu dałes modyfikator
Napisano 9 Luty 20169 l Przenikają. Zresztą, to nie tylko w przypadku komina mam problem, przykładowo w tej ścianie - pierwsza dziura sie udała, a dalej juz nie idzie http://s27.postimg.org/t1qy4f8fm/image.jpg http://s27.postimg.org/7i0enz2wi/image.jpg Najpierw zaznaczyłem ściane, potem za pomocą"pipety" wybrałem obiekt, ktorym mialem wyciąć dziure, więc chyba do dobrego obiektu dałem modyfikator, a raczej probowalem dac, bo caly czas pisze, ze nie mozna wykonac operacji
Napisano 10 Luty 20169 l Jeżeli problem z Booleanem dalej jest aktualny, to może problem tkwi w podwójnych vertexach? 1. Wejdź w edit-mode, 2. zaznacz wszystko, 3. wciśnij W i wybierz Remowe-doubles 4. wciśnij Ctrl+N żeby przeliczyło normalne. A najlepiej to wyślij plik, w którym będą problematyczne obiekty, bo tak, to mogę tylko zgadywać.
Napisano 10 Luty 20169 l Dzięki, ale juz sobie jakos z tym dałem rade. W sumie, to nie moge nawet stwierdzic konkretnie jak, bo probowalem roznych rzeczy. Niestety teraz mam następny problem modeluje jakis budynek typu szpital i ni stąd ni zowąd wyparowały mi wszystkie okna (około 50 + niektore elementy dekoracji. NIe wiem jak to sie stało, modelowałem obok drugi mniejszy budynek i gdy go prawie ukonczyłem, rozejrzałem sie po scenie, a tu taki zonki. Nie wiem co ten blender odpierdziela i jakim cudem, to wyparowało, jesli większosc z tych okien było jako osobne obiekty. Cofnąłem sie maksymalnie poprzez ctrl + z, ale nie dotarłem do momentu, w ktorym były jeszcze okna. W recovery auto save zachowal sie plik, z ktorego moge skopiować pare okien. Problem w tym, ze nie d sie ich skopiować ! Zaznaczam okno, wciskam ctrl+c http://s10.postimg.org/gcyjq0bh4/scr44.jpg wchodze na nową scene ctrl+v i nic http://s10.postimg.org/bfkz4w9i0/Bez_nazwy_3.jpg
Napisano 10 Luty 20169 l po kliknięciu w Shift+7 (nie na numerycznej) powinny się pojawić, albo po kliknięciu "~" pod Esc.
Napisano 10 Luty 20169 l Oo zarąbiście, po wciśnięciu shift + 7 pojawiły sie wszystkie okna, a juz myslałem, ze bede musiał spędzic nad tym kilka godzin. Dzięki wielkie A mozna wiedzieć co oznacza ten skrót?
Napisano 10 Luty 20169 l Tak jak pisał Maciek Jutrzenka miałeś okna na innej warstwie, akurat na 7. A skrót Shift+(numer) włącza widoczność warstwy (numer) nie wyłączając pozostałych widocznych. Prawdopodobnie przez przypadek kliknąłeś "1" i tym samym tylko 1 warstwa była aktywna.
Napisano 10 Luty 20169 l A nie masz czasem tych okien na siódmej warstwie? Nie wiem, ile już umiesz, więc przepraszam, jeżeli piszę teraz o oczywistościach. Kliknij tą kratkę, na którą strzałka wskazuje (na siódmą warstwę, która jest ukryta). Jeżeli chcesz mieć więcej niż jedną widoczną, kliknij na innej z wciśniętym Shiftem. PS. Najlepiej postępy zapisywać w oddzielnych plikach. Najpierw szpital-1.blend, potem szpital-2.blend itd. Jak coś się zepsuje, będziesz miał do czego wracać.
Napisano 14 Luty 20169 l Już sobie z tym poradziłem poprzez uzycie shift + 7 tylko nie wiem dlaczego okna wrociły w kilku egzemplarzach A o tych oczywistościach nie wiedziałem.
Napisano 19 Luty 20169 l cześć, macie może jakiś szybki sposób na oddzielenie poligonów od siebie? mam bryłę i chciałbym żeby każdy poligon był oddzielnie. jedyny pomysł jak na to mam to zaznaczenie bryły, wybranie chcker deselect, z flipownie normalnych i modyfikator Edge Splite z 0% angel.
Napisano 19 Luty 20169 l Prawie. Zaznacz wszystko I daj sharpa. Ctrl + E > make sharp. Potem edgesplit. Jak maja być osobne obiekty to masz pod P separate by loose geometry.
Napisano 19 Luty 20169 l Prawie. Zaznacz wszystko I daj sharpa. Ctrl + E > make sharp. Potem edgesplit. Jak maja być osobne obiekty to masz pod P separate by loose geometry. wiedziałem ze musi być łatwiej :) bardzo dziękuje :) a jest jakiś sposób żeby jednym obiektem zaznaczyć poligony w drugim obiekcie?
Napisano 2 Marzec 20169 l Witam Za każdym razem kiedy uruchamiam blendera jako strone sartową mam jakiś stary projekt, zamiast pustej stony. Jak to zmienić?
Napisano 3 Marzec 20169 l w menu file -> load factory settings a potem to co Boris czyli File -> save startup file (ctrl+U) :)
Napisano 3 Marzec 20169 l Ale potem zapisuje tylko startup scene a nie cały konfig. Zadziała ale trzeba zaznaczyć żeby nie zapisywał user preferences.
Napisano 14 Marzec 20168 l Witajcie. Mam problem z blenderem. Chcąc uruchomić program wyświetla mi się jedyne białe tło. Co mogę zrobić, żeby program znowu działał? Proszę o pomoc
Napisano 14 Marzec 20168 l @Monio win 8.1, intel + gt 635m, blender 2.76b @Piotruch Wcześniej nie miałem problemów Uruchamiając program widzę ramkę programu i białe tło zamiast zawartości programu.
Napisano 14 Marzec 20168 l A CPU jaki model? Robiłeś update sterowników jakoś ostatnio? Ta wersja blendera działała na tym sprzęcie wcześniej? Popatrz w ustawieniach nvidia optimus czy przypadkiem nie odpalasz blendera z wykorzystaniem GPU zintegrowanego w procesor. Spróbuj pobrać najnowszą wersje blendka z https://builder.blender.org/download/
Napisano 14 Marzec 20168 l Kiedys cos podobnego miałem. Być może problemem jest plik startowy blendera. Nowsza wersja próbuje otworzyć startup file zapisany starą wersją blendera i stąd konflikt
Napisano 15 Marzec 20168 l Jak zrobić eliptycznego torusa? Zrobienie tej bryły i jej rozciągnięcie nie do końca wchodzi w grę. Chcę żeby w każdym miejscu miał taką samą grubość. Jak na razie zrobiłem zwykły walec z wieloma loop cut'ami i zmodyfikowałem go krzywą w interesującym mnie kształcie. To rozwiązanie też nie jest do końca dobre bo długość walca musiałem dopasowywać na oko żeby zmieścił się akurat na krzywej.
Napisano 15 Marzec 20168 l 1. Wstaw na scenę okrąg i rozciągnij go, pozostaw zaznaczony 2. Potem wciśnij Ctrl+A i wybierz ApplyScale 3. Potem wciśnij Alt+C i wybierz CurveFromMesh 4. W panelu po prawej idź do ustawień krzywej 5. Parametr Fill ustaw na Full 6. Potem Depth na większe od zera 7. Resolution wygładza pierścienie O to chodziło? - - - Połączono posty - - - @meferefe: Niedawno były jakieś problemy z nowymi sterownikami od Nvidi, więc jeżeli zmieniałeś, to zobacz czy są jeszcze nowsze (bo już ponoć poprawili). Ewentualnie wróć do starszych. I tak jak pisał Monio, zainstaluj nowszego Blendera. Napisz, czy pomogło.
Napisano 15 Marzec 20168 l Tak, ale to ukryta opcja i działa tylko dla wybranego okna edytora 3d. Musisz w outlinerze wybrać widok Data Blocks. I teraz lecisz tak: - Screens - [Obecny Screen layout, czyli pewnie "Default"] - Areas - [Znajdz Area który w "Editor type" ma ustawiony na 3D View] - Spaces - 3D View Space - 3D Region - 3D View Region - Zaznacz opcje "Lock" Jeśli będziesz tego często używał to mogę zrobić ci guzik który do tej opcji w jakimś mniej zakopanym miejscu. Chcesz? BTW. Do czego ci to potrzebne?
Napisano 15 Marzec 20168 l Chce unikac opcji rotowania widoku planarnego LEFT/Right etc. Wowoczas znika image plane.
Napisano 15 Marzec 20168 l Najprościej odpalić Quad view (CTRL+ALT+Q lub w View Properties -> Display). Potem w background images sobie możesz ustawić wszystkie image plany dla każdej płaszczyzny z osobna.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto