claude Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 (edytowane) Mam szybką akcje do zrobienia, kufel piwa, bombelki , piana i rozchlastana woda. a tu moje wypociny, które zrobiłem przez noc i ranek, dopiero teraz zabiorę się za wodę Edytowane 29 Grudzień 2009 przez claude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Nie zazdroszczę robienia tej piany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Piana wyszła spoko, tak samo jak całość... Powodzenia w robieniu wody ;) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Zapowiada się całkiem spoko. Perspektywę masz inną niż na refce i stąd wrażanie że proporcje są nie cacy. Trzeba będzie popracować jeszcze nad studiem. Te światła plane są trochę za mocne. Wstaw też jakieś podłoże. Może jakieś hdr w odbicia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2009 jeszcze daleko do dobrze, jeśli ktoś ma doświadczenie z oświetleniem może pomoże mi ustawić światła - u mnie te vraylight'y się za bardzo odbijają nie wiem czy zmniejszać ich siłę czy może osłabić odbicia na materiale - a może zrobić poprostu duże ale słabsze te vraylight - piana na górze może nawet ujdzie ale to przejście pomiędzy piwem a pianą jest słabe muszę posiedzieć nad sccaterem i wsadzić tam osobne bombelki każa pomoc na wagę piwa dla mnie bo mam krótki termin żeby to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbaqbaMAX3D Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 (edytowane) Odbicia w szkle to swiatla, zamiast ich uzyj moze plane z przejsciem tonalnym, czyli studio :( piana w srodkowych partiach wyszła Ci wiarygodniej niz na referce :) ambitne zadanie, ciekawe jaki bedzie fin :) Edytowane 29 Grudzień 2009 przez qbaqbaMAX3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Wydaje mi się że w refce masz to piwko oświetlone mocniej od tyłu niż z przodu. Ior materiałów może się też nie zgadzać. Zwróć uwagę na rozkładanie się światła na grubości szklanki. Pewnie znasz, ale dorzucam: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_glass_liquid.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Jak robisz te małę bąbelki w piwie :) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Hehe ciężki temat ci się trafił. Gdyby to była stilka to jeszcze od biedy można podmalować w PS. Ale przy animacji tak łatwo nie pójdzie. Bez rozdzielenia tego na passy się nie obejdzie. Reflection na kuflu nie licz od vraylightów. Przepalenia na szkle to niezbyt miła rzecz. Wyrenderuj osobny pass bez refleksów z pianą, bąbelkami etc. dopracuj możliwie jak najlepiej oświetlenie i tło które będzie widoczne dla refrakcji. Zauważ też że u ciebie piwo ma jednolity gradient, podczas gdy na referce widać tło studia, widać jakieś jaśniejsze i ciemniejsze plamy. Na kolejnym pasie policz sam reflection. Plane'y z gradientami powinny dać ci takie miłe odbicia jak na referce. Woda rozbryzgująca to aktualnie twoje najmniejsze zmartwienie hehe. Piana: wygląda jak styropian i jest za bardzo przepalona. Fallof by się tutaj jakiś przydał na materiale, reflection (jakaś hdrka czy znowu plane'y) i zmiana oświetlenia. Pamiętaj, że do tego dojdzie ci jeszcze masa postprodukcji. No jak na 7 dni to sporo pracy ci zejdzie :) Pozdrawiam ps: prezentowanie tej referencji od agencji nie jest z czasem niezgodne z NDA? ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2009 dzięki tweety wielkie dzięki niestety jestem leszczem, który nie potrafi odmówić wyzwania jeśli się takowe trafi wskazówki bardzo pomocne z tego co zrozumiałem - rozdzielić na pasy mocne reflection na kuflu i dla bombelków i resztę - dopracowanie studia - plane'y z vrayligh materiałem zamiast vraylight'ów - na piane fallof i osobna hdr'ka trzeba się wziąć w garść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 nie wiem czy Ci ktos w koncu odpowiedział czy nie w sprawie stawki, ale chyba nie wiesz ile masz pracy przed sobą. Jak render ma byc na za 5 dni od temtego czasu, to w chwili pytania o stawkę powinienes juz puszczać rendery :) pracy nie oceniam, godzina siedzenia w czymkolwiek. Lepiej się zepnij, nie postuj niczego tylko pracuj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 śmiałbym się jak by się okazało że refki to nie foto a rendering. W naszych czasach to całkiem możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Ale zupełnie byłoby bez sensu. Woda może jest i 3d to nie żaden problem. Ale reszta to efekt pracy w studio foto i PS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2009 Dzięki za wszystkie rady Wczoraj większość dnia siedziałem w realflow aby wygenerować kilka rozbryzgów, później próba pogodzenia oświetlenia kufa i ciemnego tła na którym będzie animka. Wymyśliłem ze do piwa i kufla dam odzielnny eniviroment z HDR a woda będzie prześwitywała przez tło. W miare ok to wygląda oczywiście dużo jescze do dopracowania. Może ustawie sobie studio i zrobię własne HDR. Zrobiłem krótką animke, która do testu przed snem oczywiście zapomniałem zrobić invisible świateł i ten tego, ale widać ogólny koncept, teraz muszę siedzieć nad dopracowaniem całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 31 Grudzień 2009 cały czas próbuje zasymulować fajnie rozbryzgi wody wokół kufla, robię dużo prób i zawsze coś mi nie pasuje, może podpowiecie mi które bryzgi się bardziej podobają, a może połączyć dwa jeden taki zbity gęsty drugi zasymulować rozchlastany na małe kawałki niektóre testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 woda ma sporą higroskopijność (czy jakoś tak), wiec w zblizeniu bedzie najblizej tego niebieskiego a moze nawet gęstsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 Ten po prawej, a tak serio to trudno powiedzieć bez materiału, bo wtedy percepcja się zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 31 Grudzień 2009 chyba będę testował po kolei jak te bryzgi wyglądają w renderze 1. test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Luki Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 woda ma sporą higroskopijność (czy jakoś tak), wiec w zblizeniu bedzie najblizej tego niebieskiego a moze nawet gęstsza. Pewnie chodziło Ci o napiecie powierzchniowe, bo higroskopijność jakkolwiek związana z płynami to zupełnie co innego;). Dla mnie pierwszy dwa u góry zmixowane z tym ostatnim po prawej dałyby najlepszy efekt chyba. Moim zdaniem to już bardzo fajnie to wygląda, na tym gifie dobra jest woda po lewej stronie, a po prawej jakaś taka mało wzburzona, i przez to ze sie w niej nic nie odbija i nie refraktuje zbyt wiele wygląda nieciekawie.. No i jesli i nie musisz to nie baw się w animacje, to chyba ma wyglądać dobrze tylko w stillce? Edit: na ostatnim obrazku jakbyś wyrzucił trochę geometrii takiej z niczym niezwiązanej (ale nie za dużo) to byłoby fajnie. Ale nadal po prawej masz taki wielki plaski kawal wody, właściwie jej krawędź tworzy taka nitke i trochę nieczytelne jest czy to rzeczywiście krawędź wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Luki Luki - dzięki za radę, zaraz spróbuje. Tamte stare bryzgi robiłem inną metodą, nie wiem czy je zostawię, na nowym renderze je usunąłem - woda będzie w stop klatce zatrzymana ale mam wyrenderować animke do koła tego kufla Zebrałem testy do kupy, proszę głosować 1. test 2. test bez starych chlapów 3. test, rzadziocha 4. test, i jeszcze jedno dosyć gęste na renderach bryzgi są do siebie bardziej podobne 5. test, ostatni bo widzę że na renderach nie aż takich różnic w odbiorze Edytowane 31 Grudzień 2009 przez claude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 1 najlepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) 3 jest sexy ale to piwo to chyba zamarznięte. Poza tym oświetlone nieciekawie i tło do wymiany. Jak do reklamy to musi wyglądać atrakcyjniej. Zdrówko i szczęśliwego nowego roku! Edytowane 31 Grudzień 2009 przez Lucek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 masz racje, napieciepowierzchniowe, zaraz odwiedze wikipedie w ramach pokuty ;) Realizm realizmem, ale najbardziej mi sie podoba 1 i 3. tylko kufel mi nie leży jeszcze, ale rozumiem, że postpro go czeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 Druga lub trzecia. Pierwsza ma jakąś dziwną prostą strugę która niepotrzebnie przyciąga uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 ale 1 jest najrealniejsza, woda nigdy sie nie rozbija na takie male kropelki, juz predzej gaz(w stanie cieczy jeszcze) czy rtec by tak zadzialala, woda najlepiej sie prezentuje na 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 @plasi - Kwestia subiektywnej oceny. Mnie się podoba dwa i trzy gdyż są najbardziej dynamiczne i zróżnicowane bez żadnej regularności. Edit: Podejrzewam że claude zrobi więcej niż jedną wersję jak starczy mu czasu i przedstawi do wyboru klientowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 31 Grudzień 2009 Dzięki za komenty - lucek91 - oświetlenie do dopracowania oczywiście ale tło ma takie być - plasti - nie wiem jak się naprawdę zachowuje woda, poprostu ma być ładnie a co najbardziej podobać się klientowi i ogółowi ludzi - tak zawsze przydaje się kilka wersji do pokazania, klient wybiera i odpowiedzialność jest jego zrobiłem nowego przylegającego bryzga, takiego jaki pojawiał się w referce połączyłem bryzgi 1 i 3 żeby zadowolić niezdecydowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 31 Grudzień 2009 Share Napisano 31 Grudzień 2009 To piwo jakieś matowe takie, ta żółć nieapetyczna jest.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 1 Styczeń 2010 Share Napisano 1 Styczeń 2010 Szklana wali w mokry stół, a piana jak niewzruszona;p Ciekawie to wygląda, ostatni rozbryzg najciekawszy;) Nieźle zaczynasz nowy rok:) Powodzenia! MORE BEER WHOLE YEAR!!:D Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Styczeń 2010 Share Napisano 1 Styczeń 2010 jak robisz pianę? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 1 Styczeń 2010 Szczęśliwego Nowego Roku! Levus- tym się zajmę jak najszybciej wczoraj tylko rozbryzgi testowałem, a kolor łatwo nawet w postpro zrobić Touch- taka koncepcja bajerancko efekciarska, na referce woda była chluśnięta od tyłu ale jak to ma się obracać to by kiepsko wyglądało od tamtej strony więc wymyśliliśmy koncepcje rozbryzgu od dołu, może coś jeszcze posymuluję pomyślę Dunblaster- piana to ściema na maksa zwykły materiał z bump mapą, muszę pokombinować żeby było lepiej może pomieszam z geometryczną pianą ale tak naprawdę nie wiem czy jest sens się męczyć bo ostateczna rozdzielczość będzie jak na zamieszczonym renderze więc i tak może nie być widać szczegółów tej piany Kac i zmęczenie mijają, trzeba się zabrać do roboty Jak ktoś ma toturiale do piany, bombelków i ogólnie tworzenia podobnych scen to bardzo proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Styczeń 2010 Share Napisano 1 Styczeń 2010 prześwituje to światło przez tą pianę? możesz pokazać bumpika? bo w sumie fajnie wychodzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 1 Styczeń 2010 tak naprawdę to nie mój patent, wystarczy zajrzeć na vraymaterial http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1178 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorpion85 Napisano 1 Styczeń 2010 Share Napisano 1 Styczeń 2010 a ile masz czasu na finisz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 1 Styczeń 2010 skorpion85- w poniedziałek akceptacja stila i później jakieś dwa dni na rendering powinienem szlifować oświetlenie i materiały ale nie mogę się odciągnąć od symulacji wody, wciągneło mnie wymyślam coraz to nowsze rozbryzgi ostatnio takie coś, spróbowałem też DOF ale w tym przypadku raczej nie ma sensu, nie wygląda on ciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marvin Napisano 1 Styczeń 2010 Share Napisano 1 Styczeń 2010 (edytowane) Kolory nie bardzo. Za blado. edit: sorry właśnie przeczytałem że kolory bd. na etapie postprodukcji. Edytowane 1 Styczeń 2010 przez Marvin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 no wode juz zostaw, przepiekna i nabardziej realna, jeszcze tylko ta niewzruszona piana, wrzuce ps'a jakby to moglo mniej wiecej wygladac imho, niekrzyczec, liqufie nie nalezy do moich ulubionych narzedzi:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kru Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 jak juz jestes przy wodzie, to bedziesz jeszcze robil szronik i male kropelki na powierzchni kufla? bo teraz to troche jak z plastiku wyglada szeczegolnie przy gorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 Jak z plastiku wygląda ze względu na odbicia/specular. Jak będzie bardziej ostry to będzie jak szkło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kru Napisano 2 Styczeń 2010 Share Napisano 2 Styczeń 2010 Jak z plastiku wygląda ze względu na odbicia/specular. Jak będzie bardziej ostry to będzie jak szkło. tak tak, ale mysle sobie ze wprowadzenie takich detali tez wzbogacilo by render, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 3 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2010 Dzięki za komenty, nad szkłem nie pracowałem wcześniej dobrze, że mi powiedzieliście. Kombinuje kombinuje, aż kręćka dostaje od kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 no, teraz widac ze piwo to piwo... gratulacje wczesniej troszke sikami zalatywalo ale teraz jest naprawde cool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 Mnie równieź się podoba, tylko brakuje mi rozlanej wody na podłożu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 Jeszcze tło wymień, bo ta szaro-czerń bidę klepie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 Albo zwiększ kontrast, bo faktycznie pokal wybija się z tego tła. Jeżeli bliki tła to świecące elementy to nie powinny być przecież szare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 3 Styczeń 2010 Share Napisano 3 Styczeń 2010 Świetna robota. Fajnie że na WIPie można też zobaczyć kawał profesjonalnej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulki Napisano 6 Styczeń 2010 Share Napisano 6 Styczeń 2010 Też jestem ciekaw jak to się skończy.. (ładnie wyjdzie;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotisded Napisano 6 Styczeń 2010 Share Napisano 6 Styczeń 2010 Jak takie fajne pluśnięcie zrobić? Bo właśnie robię i nie wychodzi tak fajnie. Bardzo fajna praca. Do piany bym się tylko przyczepił, wygląda bardziej jak śnieg po odwilży i kolejnym przymrozku. Ale co ja tam się znam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus23 Napisano 6 Styczeń 2010 Share Napisano 6 Styczeń 2010 mnie troche piana denerwuje a tak pozatym juz lepiej jest. sprobuj może wode w strone obiektywu pocisnąć bedzie lepszy efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2010 Temporal- dzieki sebx - mi się wydaje ze by dziwnie wyglądało ale dodałem trochę kropel przy styku kufla z podłożem Touch - tło to już kto inny dołoży ale niestety takie będzie PICsell - ja tu tylko sprzątam, to znaczy robię kufel dac77 - dzięki Kulki - dzisiaj pojutrze finisz, właściwie ja tego nie będę ostatecznie składał, chyba że tak dla siebie kotisded - zrobiłem w Realflow ten plusk, jakiś jeden do dwóch dni opanowałem podstawy markus23 - mnie też piana denerwuje ale nie znałem lepszego sposobu a czas gonił, lekko przypali na poziomach i będzie luks Wielkie Dzięki za Rady od Tweety'ego uratowały mi życie prawie, bo nie idzie takiej animki zrobić inaczej niż na pasach. Dla ciekawskich główne passy, jeszcze ich na poważnie nie składałem więc można podciągnąć i poprawić pewnie tu i ówdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się