olaf Napisano 3 Marzec 2012 Autor Napisano 3 Marzec 2012 gol 1: zrobić grę w klimacie: http://www.newgrounds.com/portal/view/591128 gol 2: zrobić ja w jeden dzień. po pięciu godzinach mam taką klatkę z gameplaya ale jeszcze nie wszystko jest oskryptowane. Część elementów graficznych wyciągnąłem z innej gry (tekstura trasy). Obecnie zjada ok 4-5% CPU na moim sandy. nie mam kompletnie pomysłu jak podzielić to na etapy, ale o tym pomyślę później. chciałbym to dziś skonczyć, bo na jutro mam kolejną grę do odpalenia (wystąpi w niej owca z poprzedniej strony) na szczescie moj junior designer opracował wstępnie rozklad leveli.
olaf Napisano 3 Marzec 2012 Autor Napisano 3 Marzec 2012 ok pozostało podpięcie jakiś przeszkadzajek, zbierania bonusów opcji upgrade'owania w menu. Mam 7.5godziny pracy ale juz mnie głowa napiernicza i mamy weekend w sumie. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/race2.html kieruje sie strzałkami (trzeba pewnie kliknąć w ekran flasha najpierw). Mam nadzieje ze uczucue prędkości a'la wipe out jest jako takie.
Kalberos Napisano 3 Marzec 2012 Napisano 3 Marzec 2012 Fajnie sie to prezentuje ,proste sterowanie i fajny efekt . Pozdro
Nezumi Napisano 3 Marzec 2012 Napisano 3 Marzec 2012 Spoko, spoko. Na razie troche nudne ale czuje sie predkosc ;)
olaf Napisano 3 Marzec 2012 Autor Napisano 3 Marzec 2012 dzieki. wróciłem w miarę trzeźwy to koncze. znacie jakies zbiory darmowej albo taniej muzyki (do 10$) z loopami jak z wipeouta albo np. scootera Fire/apollo 440
olaf Napisano 5 Marzec 2012 Autor Napisano 5 Marzec 2012 udało mi się znaleźć całkiem fajny utwór na licencji linkware. Musze więc creditsy dorobić. Dobiłem do 16h. pracy nad projektem. został mi sklepik z upgrade'ami i podpięcie reklam. w weekend tez strzeliłem taki plakacik. Pod plakatem zrzuty ekranu z kilku leveli.
Nezumi Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 Fajny ten szarmancki Mefistofeles z roza ;) Giera tez daje rade. Widze ze nawalasz jakies chore ilosci dupogodzin w weekend. Tez mialem przysiasc ale moj syn zmienil moje plany w granie w NFS Run i teraz siedze po nocy...
Karkosik Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 No graficzki miód malinka, charakterne :D Jeśli chodzi o scigałke top pierwszy screen i próbka była najfajniejsza , taka spójna -pustynia , czyste niebieskie niebo wszystko jakoś tak pasowało do siebie. A w ostatnich screenach niby levele są spójne ale stateczek sie jakoś zabardzo odcina od poszczególnych leveli (nawiasem to fajny pomysł z tymi dymkami które sie stopniowo pojawiają zblizając sie do krawedzi ). Ja bym dodał (jeśli to możliwe , ale chyba raczej tak tylko sie nie znam:D) jakis filtr na całość który by ujednolicił cały obraz gry. Kolor z jakims kryciem czy cos , trzeba byłoby sie pobawić i stestować. Ogólnie lubie Twoje prace i Twoje tempo - które mnie niszczy :D
olaf Napisano 5 Marzec 2012 Autor Napisano 5 Marzec 2012 Hej, Nezumi faktycznie, troche posiedziałem, a własnie zacząłem projekt, ktory da mi troche wytchnąć niemniej cały czas mnie kusi wypuszczanie gier i zarabianie na reklamach. Karkosik - jakies tam filtry sa - wykorzystałem je do tła ale niestety w pojeździe nie mogłem, bo za bardzo muli przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Mogłem teoretycznie dać jakieś lepsze zmiany ale wtedy nie byłby to projekt wykonalny, bo mam kalendarz na następne kilka tygodni zajęty. Lepiej skonczyc niż mieć na dysku kolejny prawie ukonczony koncept. Gra właśnie została dopuszczona do wyświetlania reklam więc mogę ją upublicznić. Przyznaje się, ze jest nieco nudna. To najwieksza wada tego co robie z grami - nie mam instynktu do tego niestety. Oczywiście za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/raceMochi.html
olaf Napisano 8 Marzec 2012 Autor Napisano 8 Marzec 2012 Wyscigi nazwałem R4CE 2078, by mi sie latwo w googlu wyszukiwało, w weekend stuknie im 100tys. wyświetleń reklam więc miałem okazję poznać opinie i przekonać się o największych błędach jakie popełniam. Zarówno w gameplayu jak i w sposobie zarabiania. Spróbuje złapać jakiegoś sponsora na rozbudowaną i dopracowana wersję tych wyscigów. no dobra, POOF to platformówka jaką zrobimy do końca tygodnia mam nadzieje, Musze jeszcze pomyśleć co i jak. Silnik d platformówek mam gotowy, moj grafik pracował nad poziomami więc też sie nimi pozniej pobawie ale baze mam. Projekt będzie szybki wiec żadnego spuszczania sie nad jakością grafiki, szybko podmaluje assety tylko i obrysuje w kolorze bohaterkę. Pomyslane jest jako pierwszy rozdział bym mogl co wa tygodnie puszczać kolejny rozdział przygód dodając to i owo. a tu dla klienta ekranik:
yarosh Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 qrde twoja szybkość jest nie do ogarnięcia ;], to ostatnie spoko aczkolwiek jak dal mnie kilka minut by się przydało, chyba ze to taki koncept, szczególnie kora i duże partie liści mógłbyś zamiast nich zmontować z mniejszych coś na zasadzie warkoczyków u babki wcześniej
olaf Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 Yarosh i tak ostatnio zwolniłem, programowanie w ostatnim kwartale mnie mocno wyczerpało i czuję się strasznie wymięty. Co do uwag masz rację jak będize okazja to dopracować to tak zrobie. Tylko to jest gra typu settlers i ogarniam spora jej czesc więc nie będzie łatwo. Ok tu jest pierwszy stage platformówki. Będą po trzy stage na poziom. W weekend wypuszcze myślę nie więcej niż dwa poziomy i zamknę je w jeden Rozdział. Wydaje się mało ale opiszę rozgrywkę. Opierać się będzie w dużej mierze na rywalizacji i przechodzeniu jednego levelu po kilka razy. Każdy stage będzie miał osobny ranking, osobne rankingi będą też miały dwa poziomy i cały rozdział. Poof! to gra platformowa w ktorej gracz musi uzyskac jak najlepszy wynik (stąd taki nacisk na ranking) koncząc etap po zebraniu wszystkich pierdolników świecących. Bohaterem jest mała dziewczynka (moze uda mi się zrobić w klimacie Burtona), ktora potrafi się teleportować (stąd tytuł - onomatopeja). Trzeba odpowiednio skoczyć by po teleportacji, by dziewczynka miała odpowiedni wektor skoku i zabrała bonusy. Zasięg jej teleportu po kazdy uzyciu ładuje się na nowo więc trzeba mądrze go używać, by jak najmniejszy dystans dobrać wtedy można teleportować się w czasie lotu kilkukrotnie (małe skoki) lub szybko skok po skoku. Gra jest na czas. Im szybciej, tym lepiej. Zatem do elementu logicznego (ułożenie sobie skoków) dochodzi zręcznościowy - teleportowanie się w czasie lotu. Na pewno taka gra już jest - nic odkrywczego. Chodzi o to by ją zrobić i tyle. Po pierwszym chapterze postaram się znaleźć sponsora na kolejne. Ale t margines, chodzi o zbudowanie bazy własnych gier. jedyne co mi do głowy przychodzi z ulepszeń - to koncentracja (większy pasek początkowy), siła woli (szybciej się ładuje) i bullet time. Po zdobyciu ulepszeń można grać jeszcze raz w ten sam level więc teoretycznie 6ekranów starczy na jakąś chwilę rozgrywki przy założeniu ze to pierwszy rozdział. Statystyki pokażą.
olaf Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 zapomniałem dodać refleksów od elementów świetlnych, ale to i tak skryptem dodam. Tu sa ale gwiazdki za wielkie zrobiłem. Drugi stage już trudniejszy bo z przeszkodami. Machnę jeszcze jeden i zabieram się za implementowanie z silnikiem levelu, bo dziś cały dzień prawie śpie. Swoją droga nie zauwazylem ze pracuje w wersji 4k x 3k więc musze gdzieś to jeszcze sprzedać, bo to niemal wersja do druku. W sam raz na "new" IPada.
Nezumi Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 Fajnie wyglada - podoba mi sie paleta i taki duszkowaty klimat. Postac troche kaprawa ;) Az sie klimat prosi o jakas mala wrozke a'la ta z disneya, taka "fairy" ze skrzydelkami. Co do new ipada to jak to w koncu jest - mozna publishnac z poziomu flasha i przyjma to w tym ich i-sklepie?
olaf Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 mozna wypuszczac z flasha do iosa. nawet jak by byl jakis problem to objective C jest niezbyt skomplikowany. postac na szczescie tylko szkicowo naniesiona.
olaf Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 ok znudziło mnie ogladanie filmu machnąłęm trzeci stage konczący level i konary do następnego levelu i moge zacząc weekend.
n-pigeon Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 Ogólnie fajowy klimacik, ale kłody to mi się strasznie podobają :) chyba Ci kiedyś ukradnę ten materiał do jakiegoś hand painted enviro 3D :)
olaf Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 luz wstawie pozniej wieksze, to się robi pare minut maziajem.
n-pigeon Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 Spoko to wystarczy, zrobić to dla mnie nie problem ;) ale fajne zestawienie kolorów i tekstury. Właśnie niedawno szukałem na wzór jakichś fajnych malowanych tekstur również dla drewna i wszystko wyglądało strasznie topornie bardziej jak skały, a tutaj przez przypadek trafiła mi się fajna inspiracja :)
Thx Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 podziwiam takich jak ty za współczesną szarmanckość
olaf Napisano 10 Marzec 2012 Autor Napisano 10 Marzec 2012 pracuje nad bohaterką. Ponieważ to mają być rozdziały przyda się coś nieco dopracowanego.
olaf Napisano 10 Marzec 2012 Autor Napisano 10 Marzec 2012 (edytowane) ok skonczona. troche koślawą ma mordę ale jakoś mam taką maniere, musze spojrzec w lustro czy tez nie mam jakeijś koślawej ;) Edytowane 11 Marzec 2012 przez olaf
Rotcore Napisano 10 Marzec 2012 Napisano 10 Marzec 2012 niezła z Ciebie maszynka... zazdroszczę pracowitości... ostatnia lala wporzo, skojarzenie z burtonem, pozdro
grass Napisano 10 Marzec 2012 Napisano 10 Marzec 2012 zazdroszczę zapału i umiejętności, dopiero co wyścigi a tu już leci platformówka, mi po napisaniu jakieś kiepawej galerii niechce sie dotykac flasha przez przez dłuższy czas :). A tu prosze power jak po redbulu ;)
olaf Napisano 10 Marzec 2012 Autor Napisano 10 Marzec 2012 dzięki za dobre przyjęcie stuffu. Chyba z pośpiechu zrobie tylko cztery poziomy w jednym stage'u. Bedzie troche zabawy z samym silnikiem teleportowania itp. a od poniedziałku mam zawał zwykłych projektów. To czwarty stage i na nim sie zatrzymam. Dorobię moze rano w nim jakieś ostre skały na krawędziach.
telthona Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 przepiękna platforma. aż chciałoby się zagrać *_* musisz jakiś filmik pokazać jak już to będzie wszystko działać *_*
olaf Napisano 11 Marzec 2012 Autor Napisano 11 Marzec 2012 troche mnie zaskoczyliście opiniami, nie planowałem tego robić tak dobrze. Nie lubie się przykładać ;) No ale jeżeli wyszło lepiej niz planowałem to poczekam jeszcze tydzień i nie zajeżdzą sie przed tygodniem, a testowanie będę mógł zorganizować lepiej. Niemniej plan by wydac w tym roku 40gier powinien się powieść, łącznie z tą pięć jest w stadium klonowania/produkcji dość zaawansowanym + klony jakie planuje dla wyścigów (ale to w kwietniu).
badassky Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Zaskakująco dobre efekty jak na tak zaskakująco złe podejście :) Powodzenia w realizowaniu planów.
EthicallyChallenged Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Jeli chodzi o design bohaterki - rozwaz jeszcze te zawiniete usta, bo moje pierwsze wrazenie to wasy. Drugie tez. Musialem sie wysilic, zeby siebie przekonac, ze to jednak usta. Tak tylko mowie, jako sugestia. Pozdro.
olaf Napisano 11 Marzec 2012 Autor Napisano 11 Marzec 2012 wiem co masz na mysli. chcialem oddac absurdalny usmiech jaki rysowal postaciom chuck jones ale w wersji statycznej dla nie znanej postaci to chyba nie wychodzi najlepiej.
Rotcore Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 hehe mi natomiast ciężko zauważyć tam wąsy... EC ma coś z oczami, zobacz na jego prace ;P :P :P
telthona Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 nie nie, EC ma troche racji, też tam widzę wąsik. mniejszy uśmiech też by pasował i byłby może mniej kłopotliwy dla ludzi którzy widzieli dużo i im sie skojarzenia narzucają :) 40 gier? serio? :P
Gość Chrupek3D Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 40 gier... a to już wiemy dlaczego Ola-f kupił Unity :D Zawsze powtarzałem, ze to najbardziej pracowity człowiek na forum, a do tego ma 6,7 albo już ósmy zmysł estetyczny... prawie jak ja ;)
olaf Napisano 12 Marzec 2012 Autor Napisano 12 Marzec 2012 Jak dobrze liczę to zostało 41 tygodni w 2012 i 38 gier do odpalenia więc powinno się powieść. Nie będą to żadne hity, po prostu zrobię lepsza grafikę do znanych popularnych gier i wydam jako swoje pomysły - jak steve jobs :) Do tego niesamowity komfort, gdzie ja ustalam zasady - można dzięki temu pracować znacznie szybciej niż przy zleceniu, a to też praca płatna i wygląda na to ze wcale nie gorzej niż regularne zlecenia. Wyścigi w tydzień wbiły ponad 150tys wyświetleń reklam, co daje mi dobrą próbkę statystyczną i możliwość poznania dokładnie zachowań internautów. Macie racje jak się raz zobaczy kobietę z wąsem, to później ciężko to z głowy wyrzucić ;)
Nezumi Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 Z ciekawosci bo gier nie robie - na czym to zarabia? Na reklamach dolaczonych do gry i odslonach? Czy tez sprzedajesz gierke gotowa jakims serwisom ktore pozniej nabijaja odslony? O sumy nie pytam mimo ze nie jestem gentlemanem :D
olaf Napisano 12 Marzec 2012 Autor Napisano 12 Marzec 2012 W sumie dokladnie tak jak napisałeś. Zarabia się na odsłonach reklam (w zależności od kraju 0.1-3 dol za tysiąc w tej sieci reklamowej), grę można też sprzedać sponsorom - czyli jedna lub kilka firm moze mieć swój stały baner w grze. Ja akurat robiłem najpierw advert games, pozniej na ich silnikach klony pod sponsoring a następnie zmieniam skórkę i wypuszczam jako kolejną w pełni własną. Dosyć opłacalna nekrofilia. Samo zarabianie na grach jest miło zazębiającym się procederem zarobkowym. Jeżeli gra nie zarobi jako samodzielny produkt, to i tak pozwala przyciągać klientów leżąc sobie w portfolio. Tak było w przypadku HellOut: sama gra bezpośrednio zarobiła tylko ok 150$ natomiast była okazją do przyciągnięcia klientów na kilka gier, co akurat się opłaciło więc w ogólnym rozrachunku była bardzo dochodowa. Druga sprawa po tylu grach spokojnie będę posiadał solidne know-how sprzedawania 'za darmo' contentu, co myślę w najbliższych latach będzie najbardziej dochodowym biznesem w konsumenckim IT. Za taka wspolpracę agencje tez chetnie płacą dobrą kasę.
telthona Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 ha, Olaf znalazł sobie dobrą niszę ekologiczną :D a tak z ciekawości, masz jakąś stronkę gdzie pokazujesz te swoje cuda? Z linkami skąd można pobrać etc? Bo coś nie mogę znaleźć... :P
olaf Napisano 12 Marzec 2012 Autor Napisano 12 Marzec 2012 http://www.blue-box.com.pl tu mam rzeczy sprzed 2lat niektore (moja jest lewa czesc). Na bieżąco niestety nie - klientom wysyłam na bieżąco przykłady w ofertach.
telthona Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 woa, dzieki! :D ale warto co jakiś czas aktualizowac stronkę :>
olaf Napisano 12 Marzec 2012 Autor Napisano 12 Marzec 2012 aktualizuje. to jest z 2009, ta strona z 2005: dontfuckmydog.com wypada za rok coś nowego zrobić ;)
Kalberos Napisano 12 Marzec 2012 Napisano 12 Marzec 2012 świetne projekty ola-f :D w niektóre gierki nawet miałem okazje grac :D
olaf Napisano 13 Marzec 2012 Autor Napisano 13 Marzec 2012 Dzieki Kalberos, no gier sporo wyszło. Najbardziej mnie jednak zdziwiło, ze w ostatnich 8miesiącach wypuściłem prawie 60 róznych aplikacji nie licząc mirrorów. Niektore bardzo małe inne większe ale jak ostatnio musiałem wyswietlić listę wszystkich to troche się pogubiłem. Ale piszę w innej sprawie. Czy ktoś kto mial styczność ze sponsoringiem może mi dac radę ile wart jest Poof. Po głowie mi chodzi (ten jeden raz nie bądźmy gentelmanami) 500-2000$ ale nie wiem czy kwoty takie są za małe/za duze. Podobno za gry z dobra grafiką sonsoring zaczyna sie od 2tys $ ale Poof to tylko epizod z 6poziomami (w które można będzie grać wielokrotnie z uwagi na ranking osobny dla każdego poziomu). Trzymając się jeszcze gier myślę,ze w przeciągu roku z samych reklam zarobiłbym na Poof 500 dolarów więc sam nie do końca jestem pewien. Z jednej strony na freelancer.com ludzie są gotowi płacić za crap jaki zrobiłbym w 1dzień (by nie zawyzac poziomu) 500-700$ - przykład: www.freelancer.com/projects/Flash-Game-Design/Flash-Games.1498081.html Uważam, ze Poof wart jest 2k $ jeżeli będę miał czas na testowanie gameplay'u a taki mam plan. Zatem jeżeli ma ktoś doświadczenie to byłbym wdzięczny za radę. Żeby nie było zbyt ascii, wrzucam rzeczy z zeszłego tygodnia jeszcze i sprzed 2ch (gemz). p.s. testowy race2078 przebił już 200tys emisji reklam po 8 dniach. Zaskakująco duzo jak na coś co oceniam na dosyć nudne i niedopracowane.
Lucek Napisano 13 Marzec 2012 Napisano 13 Marzec 2012 Ten menus bardzo fajny. Jaką techniką robisz takie rzeczy?
olaf Napisano 13 Marzec 2012 Autor Napisano 13 Marzec 2012 najpierw robimy w wektorze. grafik mi przygtował wektorowe ikony jednokolorowe pozniej do photoshopa jako png i na szybko filtry dostepne dla warstw (bevel,gradient,drop shadow itp.) w niektorych miejscach lekka korekta na warstwie wyzej. Kiedys tego nie uzywalem teraz stale.
grass Napisano 14 Marzec 2012 Napisano 14 Marzec 2012 jak się przegląda te teczkę to pomimo tego że wróciłem z pracy dostaje kopa do dalszej roboty :)
olaf Napisano 16 Marzec 2012 Autor Napisano 16 Marzec 2012 dzięki grass za miłe słowa. Musiałem ją hostowac więc wklejam. To karta do gry Poof. W trybie kampanii będzie można uzywac kart z roznymi bonusami.
telthona Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 kurde super te rzeczy... w końcu zaczynasz robić "naprawde ładne gry" :) ten Jumpin Gemz wygląda mi na tego typu gre co pochłania mi strasznie dużo czasu mimo że nic sie nie dzieje.. grałeś kiedyś w Puzzle Questa? Raz pół przerwy świątecznej spędziłam grając w tą grę... babom nie wiele trzeba żeby zainteresować je czymś na dłużej...: ooo! klejnociiikii...!! ... - no comment XD prezentacja kart do poof'a tez fajna :D strasznie mnie ciekawi koncowa wersja gry. :]
olaf Napisano 16 Marzec 2012 Autor Napisano 16 Marzec 2012 dzięki możliwe, ze to wynik tego, że (co zabrzmi nieszczerze) zmniejszyłem znacznie tempo pracy. żeby nie było pusto, to karta kolejna. z tego co widzę zrbiłem 11 obrazków, ale ogranicze do 10. Zainteresowałem grą kilku sponsorów wiec po weekendzie będę miał wersje grywalną mam nadzieje.
pumax Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 świetne te prace z Poof! :) Lubię takie klimaty hm... aż by się chciało przy takiej grze stracić godziny :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się