Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

gol 1: zrobić grę w klimacie: http://www.newgrounds.com/portal/view/591128

gol 2: zrobić ja w jeden dzień.

 

po pięciu godzinach mam taką klatkę z gameplaya ale jeszcze nie wszystko jest oskryptowane. Część elementów graficznych wyciągnąłem z innej gry (tekstura trasy). Obecnie zjada ok 4-5% CPU na moim sandy. nie mam kompletnie pomysłu jak podzielić to na etapy, ale o tym pomyślę później.

 

wipe1.jpg

 

chciałbym to dziś skonczyć, bo na jutro mam kolejną grę do odpalenia (wystąpi w niej owca z poprzedniej strony) na szczescie moj junior designer opracował wstępnie rozklad leveli.

  • Odpowiedzi 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ok pozostało podpięcie jakiś przeszkadzajek, zbierania bonusów opcji upgrade'owania w menu. Mam 7.5godziny pracy ale juz mnie głowa napiernicza i mamy weekend w sumie.

 

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/race2.html

 

kieruje sie strzałkami (trzeba pewnie kliknąć w ekran flasha najpierw). Mam nadzieje ze uczucue prędkości a'la wipe out jest jako takie.

Napisano

dzieki. wróciłem w miarę trzeźwy to koncze. znacie jakies zbiory darmowej albo taniej muzyki (do 10$) z loopami jak z wipeouta albo np. scootera Fire/apollo 440

Napisano

udało mi się znaleźć całkiem fajny utwór na licencji linkware. Musze więc creditsy dorobić. Dobiłem do 16h. pracy nad projektem. został mi sklepik z upgrade'ami i podpięcie reklam.

 

w weekend tez strzeliłem taki plakacik. Pod plakatem zrzuty ekranu z kilku leveli.

 

manoloDzienKobietS.jpg

 

scenerie2.jpg

Napisano

Fajny ten szarmancki Mefistofeles z roza ;) Giera tez daje rade. Widze ze nawalasz jakies chore ilosci dupogodzin w weekend. Tez mialem przysiasc ale moj syn zmienil moje plany w granie w NFS Run i teraz siedze po nocy...

Napisano

No graficzki miód malinka, charakterne :D

Jeśli chodzi o scigałke top pierwszy screen i próbka była najfajniejsza , taka spójna -pustynia , czyste niebieskie niebo wszystko jakoś tak pasowało do siebie. A w ostatnich screenach niby levele są spójne ale stateczek sie jakoś zabardzo odcina od poszczególnych leveli (nawiasem to fajny pomysł z tymi dymkami które sie stopniowo pojawiają zblizając sie do krawedzi ).

Ja bym dodał (jeśli to możliwe , ale chyba raczej tak tylko sie nie znam:D) jakis filtr na całość który by ujednolicił cały obraz gry. Kolor z jakims kryciem czy cos , trzeba byłoby sie pobawić i stestować.

Ogólnie lubie Twoje prace i Twoje tempo - które mnie niszczy :D

Napisano

Hej, Nezumi faktycznie, troche posiedziałem, a własnie zacząłem projekt, ktory da mi troche wytchnąć niemniej cały czas mnie kusi wypuszczanie gier i zarabianie na reklamach.

Karkosik - jakies tam filtry sa - wykorzystałem je do tła ale niestety w pojeździe nie mogłem, bo za bardzo muli przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Mogłem teoretycznie dać jakieś lepsze zmiany ale wtedy nie byłby to projekt wykonalny, bo mam kalendarz na następne kilka tygodni zajęty. Lepiej skonczyc niż mieć na dysku kolejny prawie ukonczony koncept.

 

Gra właśnie została dopuszczona do wyświetlania reklam więc mogę ją upublicznić. Przyznaje się, ze jest nieco nudna. To najwieksza wada tego co robie z grami - nie mam instynktu do tego niestety.

 

Oczywiście za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny.

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/raceMochi.html

Napisano

Wyscigi nazwałem R4CE 2078, by mi sie latwo w googlu wyszukiwało, w weekend stuknie im 100tys. wyświetleń reklam więc miałem okazję poznać opinie i przekonać się o największych błędach jakie popełniam. Zarówno w gameplayu jak i w sposobie zarabiania. Spróbuje złapać jakiegoś sponsora na rozbudowaną i dopracowana wersję tych wyscigów.

 

no dobra, POOF to platformówka jaką zrobimy do końca tygodnia mam nadzieje, Musze jeszcze pomyśleć co i jak. Silnik d platformówek mam gotowy, moj grafik pracował nad poziomami więc też sie nimi pozniej pobawie ale baze mam.

 

Projekt będzie szybki wiec żadnego spuszczania sie nad jakością grafiki, szybko podmaluje assety tylko i obrysuje w kolorze bohaterkę. Pomyslane jest jako pierwszy rozdział bym mogl co wa tygodnie puszczać kolejny rozdział przygód dodając to i owo.

klimatPoofS.jpg

 

a tu dla klienta ekranik:

TITLEa.jpg

Napisano

qrde twoja szybkość jest nie do ogarnięcia ;], to ostatnie spoko aczkolwiek jak dal mnie kilka minut by się przydało, chyba ze to taki koncept, szczególnie kora i duże partie liści mógłbyś zamiast nich zmontować z mniejszych coś na zasadzie warkoczyków u babki wcześniej

Napisano

Yarosh i tak ostatnio zwolniłem, programowanie w ostatnim kwartale mnie mocno wyczerpało i czuję się strasznie wymięty. Co do uwag masz rację jak będize okazja to dopracować to tak zrobie. Tylko to jest gra typu settlers i ogarniam spora jej czesc więc nie będzie łatwo.

 

Ok tu jest pierwszy stage platformówki. Będą po trzy stage na poziom. W weekend wypuszcze myślę nie więcej niż dwa poziomy i zamknę je w jeden Rozdział. Wydaje się mało ale opiszę rozgrywkę. Opierać się będzie w dużej mierze na rywalizacji i przechodzeniu jednego levelu po kilka razy.

Każdy stage będzie miał osobny ranking, osobne rankingi będą też miały dwa poziomy i cały rozdział.

 

Poof! to gra platformowa w ktorej gracz musi uzyskac jak najlepszy wynik (stąd taki nacisk na ranking) koncząc etap po zebraniu wszystkich pierdolników świecących. Bohaterem jest mała dziewczynka (moze uda mi się zrobić w klimacie Burtona), ktora potrafi się teleportować (stąd tytuł - onomatopeja). Trzeba odpowiednio skoczyć by po teleportacji, by dziewczynka miała odpowiedni wektor skoku i zabrała bonusy. Zasięg jej teleportu po kazdy uzyciu ładuje się na nowo więc trzeba mądrze go używać, by jak najmniejszy dystans dobrać wtedy można teleportować się w czasie lotu kilkukrotnie (małe skoki) lub szybko skok po skoku. Gra jest na czas. Im szybciej, tym lepiej. Zatem do elementu logicznego (ułożenie sobie skoków) dochodzi zręcznościowy - teleportowanie się w czasie lotu.

 

Na pewno taka gra już jest - nic odkrywczego. Chodzi o to by ją zrobić i tyle. Po pierwszym chapterze postaram się znaleźć sponsora na kolejne. Ale t margines, chodzi o zbudowanie bazy własnych gier.

 

jedyne co mi do głowy przychodzi z ulepszeń - to koncentracja (większy pasek początkowy), siła woli (szybciej się ładuje) i bullet time. Po zdobyciu ulepszeń można grać jeszcze raz w ten sam level więc teoretycznie 6ekranów starczy na jakąś chwilę rozgrywki przy założeniu ze to pierwszy rozdział. Statystyki pokażą.

 

klimatPoofLevelS.jpg

Napisano

zapomniałem dodać refleksów od elementów świetlnych, ale to i tak skryptem dodam. Tu sa ale gwiazdki za wielkie zrobiłem. Drugi stage już trudniejszy bo z przeszkodami. Machnę jeszcze jeden i zabieram się za implementowanie z silnikiem levelu, bo dziś cały dzień prawie śpie.

 

Swoją droga nie zauwazylem ze pracuje w wersji 4k x 3k więc musze gdzieś to jeszcze sprzedać, bo to niemal wersja do druku. W sam raz na "new" IPada.

 

klimatPoofLevel2.jpg

Napisano

Fajnie wyglada - podoba mi sie paleta i taki duszkowaty klimat. Postac troche kaprawa ;) Az sie klimat prosi o jakas mala wrozke a'la ta z disneya, taka "fairy" ze skrzydelkami. Co do new ipada to jak to w koncu jest - mozna publishnac z poziomu flasha i przyjma to w tym ich i-sklepie?

Napisano

mozna wypuszczac z flasha do iosa. nawet jak by byl jakis problem to objective C jest niezbyt skomplikowany.

 

postac na szczescie tylko szkicowo naniesiona.

Napisano

ok znudziło mnie ogladanie filmu machnąłęm trzeci stage konczący level i konary do następnego levelu i moge zacząc weekend.

 

klimatPoofLevel3.jpg

 

 

poof_konary.jpg

Napisano

Spoko to wystarczy, zrobić to dla mnie nie problem ;) ale fajne zestawienie kolorów i tekstury. Właśnie niedawno szukałem na wzór jakichś fajnych malowanych tekstur również dla drewna i wszystko wyglądało strasznie topornie bardziej jak skały, a tutaj przez przypadek trafiła mi się fajna inspiracja :)

Napisano (edytowane)

ok skonczona. troche koślawą ma mordę ale jakoś mam taką maniere, musze spojrzec w lustro czy tez nie mam jakeijś koślawej ;)

 

girlProgress2.jpg

Edytowane przez olaf
Napisano

zazdroszczę zapału i umiejętności, dopiero co wyścigi a tu już leci platformówka, mi po napisaniu jakieś kiepawej galerii niechce sie dotykac flasha przez przez dłuższy czas :). A tu prosze power jak po redbulu ;)

Napisano

dzięki za dobre przyjęcie stuffu. Chyba z pośpiechu zrobie tylko cztery poziomy w jednym stage'u. Bedzie troche zabawy z samym silnikiem teleportowania itp. a od poniedziałku mam zawał zwykłych projektów. To czwarty stage i na nim sie zatrzymam. Dorobię moze rano w nim jakieś ostre skały na krawędziach.

 

klimatPoofLevel4.jpg

Napisano

troche mnie zaskoczyliście opiniami, nie planowałem tego robić tak dobrze. Nie lubie się przykładać ;)

No ale jeżeli wyszło lepiej niz planowałem to poczekam jeszcze tydzień i nie zajeżdzą sie przed tygodniem, a testowanie będę mógł zorganizować lepiej.

Niemniej plan by wydac w tym roku 40gier powinien się powieść, łącznie z tą pięć jest w stadium klonowania/produkcji dość zaawansowanym + klony jakie planuje dla wyścigów (ale to w kwietniu).

Napisano

wiem co masz na mysli. chcialem oddac absurdalny usmiech jaki rysowal postaciom chuck jones ale w wersji statycznej dla nie znanej postaci to chyba nie wychodzi najlepiej.

Napisano

nie nie, EC ma troche racji, też tam widzę wąsik. mniejszy uśmiech też by pasował i byłby może mniej kłopotliwy dla ludzi którzy widzieli dużo i im sie skojarzenia narzucają :)

 

40 gier? serio? :P

Gość Chrupek3D
Napisano

40 gier... a to już wiemy dlaczego Ola-f kupił Unity :D

Zawsze powtarzałem, ze to najbardziej pracowity człowiek na forum, a do tego ma 6,7 albo już ósmy zmysł estetyczny... prawie jak ja ;)

Napisano

Jak dobrze liczę to zostało 41 tygodni w 2012 i 38 gier do odpalenia więc powinno się powieść. Nie będą to żadne hity, po prostu zrobię lepsza grafikę do znanych popularnych gier i wydam jako swoje pomysły - jak steve jobs :)

Do tego niesamowity komfort, gdzie ja ustalam zasady - można dzięki temu pracować znacznie szybciej niż przy zleceniu, a to też praca płatna i wygląda na to ze wcale nie gorzej niż regularne zlecenia.

 

Wyścigi w tydzień wbiły ponad 150tys wyświetleń reklam, co daje mi dobrą próbkę statystyczną i możliwość poznania dokładnie zachowań internautów.

 

Macie racje jak się raz zobaczy kobietę z wąsem, to później ciężko to z głowy wyrzucić ;)

Napisano

Z ciekawosci bo gier nie robie - na czym to zarabia? Na reklamach dolaczonych do gry i odslonach? Czy tez sprzedajesz gierke gotowa jakims serwisom ktore pozniej nabijaja odslony? O sumy nie pytam mimo ze nie jestem gentlemanem :D

Napisano

W sumie dokladnie tak jak napisałeś. Zarabia się na odsłonach reklam (w zależności od kraju 0.1-3 dol za tysiąc w tej sieci reklamowej), grę można też sprzedać sponsorom - czyli jedna lub kilka firm moze mieć swój stały baner w grze.

Ja akurat robiłem najpierw advert games, pozniej na ich silnikach klony pod sponsoring a następnie zmieniam skórkę i wypuszczam jako kolejną w pełni własną. Dosyć opłacalna nekrofilia.

Samo zarabianie na grach jest miło zazębiającym się procederem zarobkowym. Jeżeli gra nie zarobi jako samodzielny produkt, to i tak pozwala przyciągać klientów leżąc sobie w portfolio.

Tak było w przypadku HellOut:

sama gra bezpośrednio zarobiła tylko ok 150$ natomiast była okazją do przyciągnięcia klientów na kilka gier, co akurat się opłaciło więc w ogólnym rozrachunku była bardzo dochodowa.

Druga sprawa po tylu grach spokojnie będę posiadał solidne know-how sprzedawania 'za darmo' contentu, co myślę w najbliższych latach będzie najbardziej dochodowym biznesem w konsumenckim IT. Za taka wspolpracę agencje tez chetnie płacą dobrą kasę.

Napisano

ha, Olaf znalazł sobie dobrą niszę ekologiczną :D a tak z ciekawości, masz jakąś stronkę gdzie pokazujesz te swoje cuda? Z linkami skąd można pobrać etc? Bo coś nie mogę znaleźć... :P

Napisano

Dzieki Kalberos, no gier sporo wyszło. Najbardziej mnie jednak zdziwiło, ze w ostatnich 8miesiącach wypuściłem prawie 60 róznych aplikacji nie licząc mirrorów. Niektore bardzo małe inne większe ale jak ostatnio musiałem wyswietlić listę wszystkich to troche się pogubiłem.

 

Ale piszę w innej sprawie. Czy ktoś kto mial styczność ze sponsoringiem może mi dac radę ile wart jest Poof. Po głowie mi chodzi (ten jeden raz nie bądźmy gentelmanami) 500-2000$ ale nie wiem czy kwoty takie są za małe/za duze. Podobno za gry z dobra grafiką sonsoring zaczyna sie od 2tys $ ale Poof to tylko epizod z 6poziomami (w które można będzie grać wielokrotnie z uwagi na ranking osobny dla każdego poziomu). Trzymając się jeszcze gier myślę,ze w przeciągu roku z samych reklam zarobiłbym na Poof 500 dolarów więc sam nie do końca jestem pewien.

Z jednej strony na freelancer.com ludzie są gotowi płacić za crap jaki zrobiłbym w 1dzień (by nie zawyzac poziomu) 500-700$ - przykład: www.freelancer.com/projects/Flash-Game-Design/Flash-Games.1498081.html

Uważam, ze Poof wart jest 2k $ jeżeli będę miał czas na testowanie gameplay'u a taki mam plan.

Zatem jeżeli ma ktoś doświadczenie to byłbym wdzięczny za radę.

 

Żeby nie było zbyt ascii, wrzucam rzeczy z zeszłego tygodnia jeszcze i sprzed 2ch (gemz).

 

p.s. testowy race2078 przebił już 200tys emisji reklam po 8 dniach. Zaskakująco duzo jak na coś co oceniam na dosyć nudne i niedopracowane.

 

gnomeMan.jpg

gemz.jpg

Napisano

najpierw robimy w wektorze. grafik mi przygtował wektorowe ikony jednokolorowe pozniej do photoshopa jako png i na szybko filtry dostepne dla warstw (bevel,gradient,drop shadow itp.) w niektorych miejscach lekka korekta na warstwie wyzej.

Kiedys tego nie uzywalem teraz stale.

Napisano

dzięki grass za miłe słowa. Musiałem ją hostowac więc wklejam. To karta do gry Poof. W trybie kampanii będzie można uzywac kart z roznymi bonusami.

card1.jpg

Napisano

kurde super te rzeczy... w końcu zaczynasz robić "naprawde ładne gry" :) ten Jumpin Gemz wygląda mi na tego typu gre co pochłania mi strasznie dużo czasu mimo że nic sie nie dzieje.. grałeś kiedyś w Puzzle Questa? Raz pół przerwy świątecznej spędziłam grając w tą grę... babom nie wiele trzeba żeby zainteresować je czymś na dłużej...: ooo! klejnociiikii...!! ... - no comment XD

 

prezentacja kart do poof'a tez fajna :D strasznie mnie ciekawi koncowa wersja gry. :]

Napisano

dzięki możliwe, ze to wynik tego, że (co zabrzmi nieszczerze) zmniejszyłem znacznie tempo pracy.

 

żeby nie było pusto, to karta kolejna. z tego co widzę zrbiłem 11 obrazków, ale ogranicze do 10. Zainteresowałem grą kilku sponsorów wiec po weekendzie będę miał wersje grywalną mam nadzieje.

card2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności