adek Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Nie wiem ile osób pamięta pierwsze DOS'owe wersje programu 3D Studio, ale chyba nie jest ich dużo. Pierwsza oficjalna wersja 3D Studio 1 pod DOS'a ukazała się w roku 1990. Tymczasem w serwisie Vimeo możemy zobaczyć wideo przedstawiające pierwszą prototypową wersję programu z roku 1988. Zamieścił ją nikt inny jak sam jej autor - Tom Hudson. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1039
ZelvaBOi Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 (edytowane) Lezka sie w oku zakrecila :D. Ja zaczalem od dwojki. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
Plugawiciel Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 muj szef mi ostatio opowadal jak to max byl pod dosa:)
dziadek3D Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 ..pamietam, instalował się z 8 dyskietek ... i nigdy się nie wieszał.........:))...miodzio.....!!!!
Hynol Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 (edytowane) Ależ to było straszne i toporne :). Że też człowiekowi się chciało. Hehehe - miło sobie obejrzeć. Ja jeszcze Imagine pamiętam z tego okresu. W zasadzie to jeszcze wcześniejsze to było bo na Amisi odpalałem. Edytowane 25 Luty 2010 przez Hynol
dac77 Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 A ktoś może modelował w Real3D na 1MB pamięci? Mażyłem wtedy o VideoToasterze z Lightwave. Niestety trzeba było mieć coprocesor matematyczny żeby na tych progrmach renderować z sensowną prędkością.
waza Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Moje pierwsze spotkanie z 3D było na Amidze w Real3d. Pamiętam, że zrobiłem animację motyla latającego wokół popielniczki, w której ćmił się papieros, robota wstającego z krzesła i przechodzącego przez rozsuwane dzwi i powieliłem prostą reklamę z TV - jakieś obracające się obręcze, snop światła wpadający na pojawiający sie tekst. Potem było kilka lat przerwy i kolega podrzucił mi maxa trójkę. Ale te pierwsze kroki nie były chyba 20 lat temu. Najwyżej piętnaście. Ech....
Simple_man Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Pamietam reala3d pamietam Lightweva i 3dstudio pod dosem. Zero znajmosci anglika i chec zrobienia Gwiezdnych Wojen :)
ZbyszekLLL Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Hehe, robilem na tym pierwsze animacje postaci. To byl kosmos.
Kris_R Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 No to dołączam do grona dziadów :) Pierwszy raz zobaczyłem u kumpla. Pokazał mi bo wiedział, że kręcą mnie różne graficzne rzeczy. Od razu przegrałem na dyskietki i tak się zaczęło :) Faktycznie to było daaawno temu :) Hyh
Bacry Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Jak to Kris_R przegrałeś na dyskietki? Toż to piractwo było;) Ja zacząłem od Lightwava od wersji, która już nie potrzebowała videotoastera :D
Loopik Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ja 3dS używałem 3D studio 3 pod dosa i to co pamiętam to każdy obiekt, który modelowałem wybierałem "faced", a nie "smooth" bo zawsze chciałem wymodelować twarz :) Pamiętam też że renderowałem krótkie filmiki i kilkanaście sekund zajmowało mi 100MB na moim 1,2Gb dysku, w formacie flv.
n-pigeon Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Hehe miło popatrzeć, niestety nie mogę tego pamiętać, skoro w tym roku się urodziłem xD Aaahh powiew historii. :)
Pionier Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 WOW pamięta się takie rzeczy :) mam jeszcze parę książek do tej wersji :)
jacenty Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 a mnie naszla inna mysl ogladajac to video :Maxiu z badziewia powstales i w badziew sie obrucisz:P Sorry ale nie moglem sie powstrzymac:P 1
Gość KRUChY Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 najlepsza wersja 3dsmaxa... nie wieszala sie, i tych 5 (jak dobrze pamiętam) modułów. Aż potem nie mogłem się przestawić na modelowanie krzywych w oknie 3d... :)
arch515 Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 WOW pamięta się takie rzeczy :) mam jeszcze parę książek do tej wersji :) Heheh ja też ma dwie,z takim opornym domkiem maglowanym praktycznie przez całą książkę, i z lokomotywom, ale to chyba.Max, 4.0.? ale fajnie się na to patrzy:), i te przełączanie miedzy trybem rysowania płaskiego a tłoczeniem..heheh .Pozdrawiam.
narwik Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Najpierw był Imagine, Real 3D v1.4, Maxon Cinema... Wszystko zajmowało oczywiście po jednej dyskietce FDD, a na drugiej trzymało się rendery :-D
dac77 Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 @narwik: Jeszcze wcześniej był jakiś program ze "sculpt" w nazwie ale jego możliwości były naprawdę nietego.
Alibaba Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Najpierw był Imagine, Real 3D v1.4, Maxon Cinema... Wszystko zajmowało oczywiście po jednej dyskietce FDD, a na drugiej trzymało się rendery :-D Dlatego, specjalnie dla Reala1.4 dokupilem dwie dodatkowe, zewnetrzne stacje dyskietek, HDD to wtedy rarytas byl:)
Traitor Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ja zabawe w 3d rozpoczalem dokladnie po przeczytaniu tego artykulu. Istna hipnoza byla:) http://www.cechowski.com/raytracing.jpg
dac77 Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ja zabawe w 3d rozpoczalem dokladnie po przeczytaniu tego artykulu. Istna hipnoza byla:) http://www.cechowski.com/raytracing.jpg Czizes man! To samo. Commodore & Amiga pierwsze strony. Wytłumaczenie raytracingu i opis programów. Napaliłem się wtedy jak prawiczek na pornosa.
Hynol Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 @narwik: Jeszcze wcześniej był jakiś program ze "sculpt" w nazwie ale jego możliwości były naprawdę nietego. Sculpt 3D był bardzo fajny. Sculpt 4D jeszcze fajniejszy. Do dzisiaj mam książkę do tego programu. Pierwszy RayTracer. A możliwości miał całkiem spore biorąc pod uwagę to że był pionierem 3D.
Kulki Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ha a ja pamiętam jak pierwszy max wychodził.. Chyba jeszcze na win95. myślałem wtedy, że taki program nie ma prawa dobrze chodzić pod windą a jak nawet to będzie jakoś tak bez sensu z tymi oknami, że wszystko: material editor, modeler itp będą na tym samym ekranie i nie trzeba się będzie przełączać:)
plrang Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Na PC zaczynałem od 3ki pod DOS, troche mnie wkurzał, nawet mam jeszcze kilka starych prac, jak pomysle co wtedy wyrabiałem to sam nie wiem jak to nazwać.
_Mich@l_ Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Moje pierwsze zetknięcie z 3D Studio Maxem to była jego wersja 2.5. Gdy na wysypisku, gdzie za dziecka się bawiłem, bo było dużo zabawek znalazłem piratów trochę. Na jednej z płyt pisało: Program do tworzenia gier. Zaintersowany zainstalowałem na komputerze. Moja mina jak zobaczyłem interfejs i nie miałem pojęcia oso chozi musiała być bezcenna. To był chyba 2001 rok. Najsmutniejszą częścią tej historii, jest to że do dziś sensownie nie potrafię przy nim przysiąść i się uczyć... ale to już odrębny temat o nazwie głupota. ;P
Grave Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ale wy to macie dobrze, stare wyjadacze... Ja latami zazdrościłem kolegom atari, commodore, amigę, pc... I MI TO SIĘ DOPIERO ŁEZKA KRĘCI! Przygodę z własnym sprzętem zacząłem mając 18 na karku, a już nie wspomnę o moim bracie, bo ten zdążył studia magisterskie do tego czasu skończyć :(
dac77 Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Ale wy to macie dobrze, stare wyjadacze... Ja latami zazdrościłem kolegom atari, commodore, amigę, pc... I MI TO SIĘ DOPIERO ŁEZKA KRĘCI! Przygodę z własnym sprzętem zacząłem mając 18 na karku, a już nie wspomnę o moim bracie, bo ten zdążył studia magisterskie do tego czasu skończyć :( To masz szczęście. Uratowałeś dzieciństwo i wczesną młodość.
Grave Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Tja... W zeszycie w kratkę rysowałem plansze do Robbo Konstruktora, coby potem z kumplami pograć :)
waza Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Grave, ja też latami zazdrościłem kolegom a pierwszy komputer (używaną Amigę 500) kupiłem w wieku 35 (trzydziestu pięciu) lat za extra premię z pracy bez porozumienia z żoną, mając już troje dzieci i tak naprawdę nie wiedząc, do czego może służyć komputer. To nie są zawody, ale ciekaw jestem, czy ktoś mnie przebije.
ZelvaBOi Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 (edytowane) Kulki: pierwszy Max byl na WinNT 4 - chociaz smigal tez na 3.51 :D, ale nie mial supportu. Pozniej dopiero ruszyl na Win95. Moje pierwsze kroki (1990) to byla piekna lustrzana kulka na szachownicy we mgle "napisana" w POVrayu na Atari ST. Render 320x200 (taka dziwna ;-) rozdzialka byla na low resolution ST) robil sie przez prawie tydzien. Jak przesiadlem sie na przepiekne 386DX 40 MHz i zobaczylem, ze da sie 3D tworzyc wizualnie a nie pisac skrypty to mi szczeke urwalo i nie moglem jej tydzien znalezc :). W 1993 mialem juz Pentium 90 MHz (dostalem od wujka za pomoc przy noszeniu cegiel na budowie jego domu w dojczlandzie) - wtedy kosztowal bagatela 4 500,- Marek Niemieckich - zaczelo sie "prawdziwe" 3D - wyliczenie jednej 3-4 sekundowej sceny zajmowalo "raptem" 2 dni a nie 3 tygodnie, kumple z calego osiedla przychodzili zobaczyc jak wyglada Pentium - hehe, niesamowite to bylo - w Chip Magazynie pisali dopiero wtedy o profesjonalnych stacjach roboczych CAD/CAM/CAE opartych na 486DX. Szkoda, ze wujek nie buduje teraz drugiego domu - ciekawe co dzisiaj by mi kupil :P. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez ZelvaBOi
comander_barnik Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 każdy wielki dzisiaj program wyglądał, te 15-20 lat temu, w ten sposób :D
comander_barnik Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 "here we have mirror option.... oh I guess he cant mirror them" xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się