Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sebazx6r - imho referencje najbardziej się przydają gdy ktoś chce odwzorować konkretną głowę, ja na razie bym polecał poćwiczenie generic heads - taka ciut podsculptowana baza żeby można było szybko wykorzystać do innych głów, ale zawierające już takie rzeczy jak poprawny owal czaszki czy kształt oczu, ust itp.

 

Jeśli szukasz referencji to tutaj trochę jest:

http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html

 

https://www.google.pl/search?q=mugshots&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=rcs&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=9hsUUZTGKvPZ4QTG0oHoAg&biw=1200&bih=642&sei=-BsUUbrNNOLL4ASPvICwCQ :)

 

ale ja bym polecał zacząć od tego (nie ważne czy się umie rysować czy nie:P):

http://www.portrait-artist.org/face/eyes.html

 

bo wystarczy spojrzeć na prosty rysunek i od razu widać co jest złe:

73b3c137cdf090d6.jpg

 

(proporcje -> anatomia [mięśnie] -> płaszczyzny twarzy i dopiero wtedy głowy zaczną wychodzić tak jak się chce :) )

Napisano

Własne foty to najgorsza refka. To jak widzimy siebie samych to jedno wielkie zakrzywienie percepcji. Inne obszaru mózgu przetwarzają patrzenie na siebie a inne patrzenie na innych. To jak wyglądasz już wiesz, no chyba że masz zespół Cotarda. ;D

Dużo się nie nauczysz robiąc siebie. Bierz aparat i wybijaj na ulice. Polecam. :D

Napisano

Tak na szybko. Kilka rzeczy bym poprawiłem, nie mówiąc o renderingu który zupełnie mi nie wychodzi (przez to wygląda teraz jak murzyn)

 

MbjhDvn.jpg

Napisano

Wielkie dzięki, jakiś czas temu szukałem tego typu refek, ale bez skutku.

 

Odnośnie pracy, gdzie są błędy? Możliwe że czegoś nie dostrzegam ... Włosy i brwi nie biorzcie pod uwagę, bo o tym dokładnie wiem :P Teraz zauważyłem że oko nie jest takie jakie powinno być (blędy zaczyna się dostrzegać z czasem :/) brakuje przede wszystkim wykończenia lewego rogu na prawym oku (analogicznie z lewym okiem)

Napisano

DreamLoveKit - ciało w większości świetne - poza detalami jak palce, uszy czy w szczególności usta (trochę poprzesuwania by się przydało, kształt jest zbyt uproszczony oraz za dużo pincha na brzegach). Szmacie na postaci też przydałoby się polygonów, ale ogólnie to bardzo fajny sculpt :)

Napisano

Uff, chwila przerwy. Sorry za zwłokę z odpowiedzią. Recent days were quite hectic and those to come, appear to be even busier;/

 

andy_a & indian: Garść konstruktywnych uwag i sugestii ze strony kogoś, kto zna się na rzeczy - dzięki:) Praca w momencie publikacji była średniozaawansowany wipem, wyrenderowanym tuż po 5h sesji w Ecole Pivaut. Mam nadzieję, że w weekend zdołam przysiąść przy tej rzeźbie i nanieść niezbędne poprawki. Z pewnością wezmę twoje wskazówki pod uwagę.

 

Seba: Ja wciąż się go uczę. Choć obecnie może bardziej sprowadza się to eksperymentowania - myślę, że w tym tkwi klucz do sukcesu. Od strony teoretycznej, podstawa to dokumentacja do 4r2b i posty Josepha Drusta (Piggyson) @ zbrushcentral z przełomu przełomu 2011/12.

 

A na deser outtake z wczorajszej sesji:

 

ginger02comp03.jpg

Napisano

No Panie, to już wygląda bardzo fajnie :) Może bary trochę za wysoko, ale poza tym przyjemne dla oka. Pozdrawiam.

Napisano

Zwęzisz szyje i poprawi się odbiór. Pogrub powieki. Dolną wargę daj głębiej szczególnie kąciki ust. Przy dolnej wardze. Wywal texture i pokaz z profilu amfas i profil bez wlosów. Na pewno jakiś większy szpec się odezwie.

Napisano

No]2: Dzięki! I wyczekuję na coś twojego - dawno nic nie wrzuciłeś.

 

marekf3h: Uszczuplij trochę tę włócznio-lancę. Zwróć też uwagę na sposób rozchodzenia się fałd materiału na samej chorągwi i spodanich. Szczególnie na spodniach! Pamiętaj, że przykrywają one nogi, które (mimo zwiewnego kroju odzienia) wciąż powinny być w mniejszym lub większym stopniu zarysowane. Dotyczy to szczególnie ud i pośladków - czyli miejsc, które u Ciebie wyraźnie tracą objętość. Mając w pamięci moje wywody o fałdach, przyjżyj się butom twojego husarza - nie odróźniają się one jakoś szczególnie od dopiero co omówionych spodni. Spójrz na te przykłady (un, deux, trois). Skórzane obówie ma tendencje do marszzenia się i fałdowanie, przede wszystkim w okolicach stawu skokowego i stawów kości śródstopia (czyli tam, gdzie zginają się palce;)). Tymczasem u Ciebie faldy pojawiają się w na wysokości łydek i im dalej w dół w kierunku stopy, tym bardziej zanikają. Możnaby jeszcze wymieniać - dziwne ułożenie ręki trzymającej chorągiew, zbytnie wychylenie górnej cześci ciała w przód na ostatnim rzucie, nienajlepiej rozchodzące się cienie. Na to ostatnie szczególnie zwróć uwagę, spróbuj rozmyć cienie w opcjach BPR Shadow, ew. pokombinuj z innym ustawieniem świateł, skomponuj innego lightcapa, lub (w OSTATECZNOŚCI) podkręć wartość opcji Angle w BPR Shadow na 40+. Pamiętaj też, że w opcjach zakładki Display Properties > BPR Settings, możesz zmniejszyć lub całkowicie wyłączyć rzucanie cieni przez wybranego subtoola, np. skrzydła - to jak w przypadku opcji Angle nie jest zbyt "fizycznie poprawne", ale czymże jest grafika 3D jak nie sztuką przekomującego mamienia odbirocy:).

Plus za historycznye skrzydła i ogólnie teamtykę!

 

-------------------------------------------------

 

And just tae show ya that i'm still kicking// Jeden z trzech odrzuconych sculptów koncepcyjnych z pracy. Resztę wrzucę jak dostanę ostateczną zgodę i znajdę chwilę na ich dopieszczenie.

 

bobcomp.jpg

Napisano

@DreamLoveKit No ja niestety popełniłem błąd - studia - nie dają mi tyle czasu ile bym chciał. Mam nadzieję, że za tydzień już dociągnę parę spraw do końca. Mam kilka projektów rozpoczętych więc coś tam działać będę. Btw fajny materiał i oświetlenie, podzieliłbyś się?

Napisano
Proszę. Aby uzyskać zbliżone cienie, musisz odrobinę je rozmyć w opcjach BPR Shadow. Oświetlenie też jest spakowane, ale (w przypadku ostatniej pracy) to lekko zmodyfikowany 3 point lighting setup. Tenże jest standardowo zaimplementowany w Zecie - po prostu należy aktywować trzy pierwsze lampy z menu Light. Lampa nr1 służy za key light, nr2 - fill light, nr3 - rim light. Warto też pobawić sie nieco nieco przy opcjach - Intensity Curve, Ambient i Distance oraz włączyć (tylko dla key light) lub wyłączyć (dla pozostałych dwóch) funkcję rzucania cieni. Powodzenia.
Gość fishinthewater
Napisano

siema,

Wspólnie z kilkoma osobami z forum stworzyliśmy grupę speedującą na fejsie, jeśli są chętni to zapraszamy. Grupa ruszyła w ubiegłą niedzielę. Aby dołączyć trzeba spełnić jeden warunek...trzeba speedować ;)

W każdą niedzielę będą pojawiały się 3 tematy speedów, każdy robi ile che. W kolejną niedziele chętna osoba zapodaje kolejne trzy.itd. Nie ma ograniczeń czasowych na speeda, nie ma też ograniczeń softowych. Nie ma ankiet i rywalizacji. Ogólnie chodzi o podnoszenie skilla i dobrą zabawę.

 

https://www.facebook.com/groups/355096327932359/

 

Grupa jest otwarta do końca marca, potem prawdopodobnie zostawiamy tylko tych co zapostowali chociaż jednego speeda.

 

Pozdrówki.

Napisano

bom bom- nie znam się na anatomii, poza tym jest to odskocznia od świata rzeczywistego ale klatka wydaje się zbyt płaska, na prawej nodze nie widoczne jest kolano. Poza tym dla mnie model świetny.

Napisano

Bom Bom - fajne te Twoje modele :) Szalenie mi podchodzą :) Wiadomo, że zawsze się znajdzie coś, co można by jeszcze dopieścić i poprawić, ale ogólny zamysł na bryłę i pozę bardzo ładnie łapiesz. BOMBA Bom Bom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności