Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

no faktycznie może założenie teczki to dobry pomysł , no i te gwiazdki, sława, piękne kobiety :)

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Dzięki za rady :) Książki Bridgmana i Loomisa mam kupione z Amazon'u już dawno (nie mogłem przeboleć marnej jakości pdf'ów) i na nich uczę się wszystkiego. Zaczałem anatomię rysunkiem kilka miesięcy temu ale trochę się obijałem i teraz staram się nadrobić.

 

Raczej niż nakierowanie na materiały do nauki potrzebuję dodatkowych par oczu które wyłapią niuanse których moje oczy nie widzą lub nie chcą widzieć :) Tak jak mi się wydaje, że jest "raczej" okej to spojrzy się taki profesjonalista i powie: źle ręce, źle stopy, za wąsko tam i za szeroko tu.

Wtedy szybciej, łatwiej jest mi odnotować błędy.

Napisano (edytowane)

Pierwsze podejście do zbrusha. Bardziej uczyłem się narzędzi, ale jak na początek jestem zadowolony. Bardziej to humanoidalne...

Wczesniej korzystalem z mudboxa.

 

popiersie.png

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

Jestem nowy, wiec witam wszystkich

 

Sebazx6r

to tak samo jak ja. Na poczatku sculptowalem w Blenderze takie proste elementy, lecz te narzedzia wymagaja wiekszego dopracowania, potem przetestowalem Sculptris, ale znikoma ilosc narzedzi w tym programie troche mnie przerazila. Wtedy siegnalem po Mudbox'a, swoja prostota mnie zachwycil, ale silnik graficzny jest slabo zoptymalizowany, bo im czesciej subdivideowalem tym bardziej sie zacinal. Wtedy siegnalem po Zbrusha i poznalem niebo.

a tak btw. to naprawde swietny model.

 

To moj pierszy model wykonany w Zbrush'u, w sumie pierwszy ogolnie jesli wezmiemy pod uwage programy do rzezbienia, wiem ze wymaga jeszcze dopracowania i wielu poprawek, ale moj lapek nie wyrabia po prostu, jak obracam model to laguje mi sie. Moze jak wroce do Polski to sie za to wezme porzadnie.

 

 

24002197020520602225.png

 

82512592501672422364.png

Model zaczynalem od zwyklej kuli.

Przyda sie kazda opinia, nawet ta najbardziej negatywna.

@down

moze teraz, zmienilem hosting

Edytowane przez Maxoss
Napisano (edytowane)

Dzieki... do swietnosci mu duzo brakuje.

 

Nie widac Twojego modelu.

 

 

Mam pytanie da sie zagescic juz utworzone Zscetchowe kulki?

 

kulkman.png

 

Wie ktos moze jak konwertowac na mesh z sphears razem z zscetch?

-na ta odpowiedz juz sobie znalazlem odpowiedz. Tylko zcetchowe kulki musza przylegac do zsphears.

 

Update proporcje i zmiana materialu bo tamten kicha.

wsteppostac.png

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

no no ) gonisz, muszę się sam wziąć do roboty.

 

nie da się, z poziomu tamtego albo kulki albo sketch, chyba że poprzez subtool> jako oddzielną geometrię

Napisano

Tak na starcie Panowie (Ci nowi w ZB) to wyłączcie perspektywę jeśli macie i proponuje zmianę materiału bo imo na tym się źle pracuje.

Napisano

Też mnie zdziwiła ta rada, czemu radzisz wyłączyć perspektywę? Może ew. Przy dłubaniu jakichś pojazdów jeżeli ktoś to lubi robić w zbrushu, ale do organiki to nie widzę sensu. Zwłaszcza jak ktoś bazuje na fotach, które zawsze są w perspektywie.

Napisano

Sprawdzilem z goZ i ladnie eksportuje i nie mam efektu fish eye. Czytalem o takim problenie w spolpracy z Maya. Byl to przypadek Ztki 3 ale widze ze tu dziala ladnie.

 

Maxos chyba Ty wlasnie masz wylaczona prespektywe "P".

Napisano

Jakie wyłączyć perspektywę? Co za herezja. :P Materiał jest okej, ja polecam umieścić sobie w UI ze 4-6 materiałów o różnych właściwościach i sobie przeskakiwać miedzy nimi. Jeden podbijający cavity, jakaś refleksja, skinshader zmiękczający detale itp. Można też zrobić sobie materiał który jest w pełni czarny i niczego nie odbija, szybki podgląd sylwetki. :) Tylko ją trzeba oglądać bez tego kiepawego gradientu w tle, można go wyłączyć w Document > Range na 0. Ja podgląd sylwetki robię przez wduszenie V (switch colors) jeśli mam drugi kolor czarny, matcapy wtedy stają się w czarne.

Napisano

Jaka herezja ? jak dłubiesz coś dłużej to opłaca się ją raz na jakiś czas wyłączyć i model pooglądać pod każdym kątem, a jak materiał Ci Monio pasuje to pozdro ^^ Co do reszty rad na temat materiałów to bardzo trafnie. Przy okazji polecam przeglądnąć Zbrush central w poszukiwaniu brushy, były tam np MAHcut itd to hardsurface oraz znajdzie się parę do organiki, bardzo pomagają. Wracając do perspektywy to ja bazuje na własnym doświadczeniu i na początku gdy ogarniałem Zbrusha to więcej wprowadzała chaosu jak pomagała, stąd ta rada. Z biegiem czasu jest pomocna, ale pytaliście o rady dla początkującego więc tak napisałem, ot co.

Napisano

//Ode mnie taki mały test, próbowałem różnych technik do tworzenia nowych powierzchni, przede wszystkim hard surface, pobawiłem się też z insert brushami oraz paroma innymi rzeczami, całkiem relaksujące ;)

spVpn.jpg

 

//Mały edit

Napisano

seba napewno masz rację, dzieki

 

dreamlovekit, con otro! :)

 

niby wszystko spoko ale buźka odstaje dość mocno, ucho za nisko, czaszka dziwnie wygląda (jak mozesz to pokaz ja w orto bez włosów) no i brak jej jakiegoś wyrazu "duszy", pępek za nisko, nawet nie zaznaczyleś mięśnia na szyji sternocleido mastoidu, szyja w ogóle wydaje sie przygruba dla takiej dziewczynki, ramię przykrótkie, przedramię przydługie. Całokształt w pytke, ale można ją jeszcze dopracować.

 

pozdro

Napisano

@rice: myślę, że zgodzimy się, iż błędów nie popełnia jedynie ktoś kto siedzi z założonymi rękoma i nic nie robi.

 

@indian: fiber mesh to temat na dłuższą rozmowę, a w zasadzie tutka - jak sobie wyrobię konkretniejszy workflow, to postaram się przygotować jakieś materiały na ten temat.

Napisano (edytowane)

Jeśli chodzi o fiber to jest parę fajnych rzeczy w tutorialu na stronie Zbrusha o robieniu wojskowego camo dla snajpera.

//

Taka mi to bryła ostatnio wyszła, na tyle mi się spodobała, że chyba to popoprawiam i zrobię jak trzeba.

bn32x.jpg

Edytowane przez No]2
Napisano

dzieki wielkie, to było to, zdjałem włosy jak cos widzisz jeszcze to wal śmiało. uszu w tej nie przewiduje ;]

ktos wie która aktorka była inspiracją? ;P

2hi1rop.jpg

Napisano

@rice fajnie śmigasz, tylko coś z rozstawem źrenic jest nie tak. Usta zdaje się zbyt mocno wyciągnięte i zarys szczęki nie wygląda naturalnie. Szyja przydługa, ale aktorki nie mogę skojarzyć. Może mała podpowiedź?

Napisano

Tzn ja wielkim może ekspertem nie jestem, żeby nie było, ale ja bym spróbował jeszcze wyciągnąć troszkę oczy, wydają mi się odrobinkę za głęboko osadzone. Dodatkowo szczęka w okolicach łączenia z szyją i uchem jest zbyt mocno zarysowana, podziałaj smoothem. Szyja faktycznie trochę długa. Co do ust to już zależy od referencji, nie brakuje teraz kobiet po operacjach, które mają dość nabite usta więc nie koniecznie to musi być jakiś błąd. Na nosie (a raczej wzdłuż) delikatnie smooth (ale nie dużo), takie kanty na nosie nie są fajne. I ostatnia rzecz, do której bym się przyczepił to broda - jest za duża. Poza tym spoko, tak trzymaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności