Skocz do zawartości

Silver Award: to late....


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak zwykle twoja praca na pierwszy rzut oka prezentuje się świetnie i aż się dziwię że ciągle robisz te same błędy z proporcjami. Ten człowiek co stoi na "boi" jest dużo za duży! Jeśli to co widzimy na dole na środku to są jakieś ścieżki z barierkami to ta postać która jest 40 metrów głębiej jest do nich za duży, gdyby tą postać zabrać i przybliżyć do poziomu pierwszego planu miała by ona chyba z 10 metrów wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki człowiek? A, jest. Myślałęm że to jakiś dzyngiel z gazem. Właściwie ten brak proporcji można by wytłumaczyć tym że jest to widok z dużej odległości przez teleobiektyw. Mnie się słońce podoba, ale jednocześnie dlaczego budynek nie rzuca cienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tos sobie wybral shot pod slonce - najgorszy z mozliwych bo najtrudnieszy do wykonania i wg mnie po czesci polegles tutaj ;) ta flara jest za bardzo ordynarna i psuje wszystko bo najbardziej przyciaga uwage. lecacy statetczek tez jest niepotrzebny bo rozbija kompo i tez niepotrzebnie przyciaga uwage. no i wyjdz na zewnatrz i popatrz na centrala w slonce tak jak masz na obrazku - jestes pewien ze zobaczyl bys takie "wesole sloneczko"? energia sloneczna od razu by cie oslepila i to jest wlasnie najwiekszy problem tego typu ujec - jak je zrobiz zeby je pokazac i zeby energia sloneczna nie pochlonela calego obrazka. moalo dales highlightsow ktore zawsze wala po oczach pod takim kontem i slabo wyczowam hdr. reszta spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo mógłbyś napisać że to ujęcie SF i to nie słońce tylko reflektor zawieszony przez ufoków etc. W twoich pracach widać dbałość o szczegóły i to mi się podoba ale na temat kompozycji, perspektywy to "panoczku" leżysz i kwiczysz. Braki które musisz szybko nadrobić. Na razie skończ z maxem, szkicownik pod pachę i w plener, w plener póki ładna pogoda. Zacznij od architektury. Wybacz ale inaczej się nie da i takie babole będą wychodzić jeśli nad tym nie popracujesz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh jak każdy kto probował matte na początku: niezgodność kierunku oświetlenia...i liniowe cienie plus błędy perspektywy i skali ale nie warto się zrażać... po 3 latach dłubania to przechodzi... ; ) i juz potem się wie jak to robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoich pracach widać dbałość o szczegóły i to mi się podoba ale na temat kompozycji, perspektywy to "panoczku" leżysz i kwiczysz.

 

Uwazam tak jak Idaho... co tu wiecej pisac.Widac ze z Ps'em siedzisz juz od jakiegos czasu. Widac rzeczywiscie dbałosc o detal. Ale kompozycyjnie :/ wybacz ale tam sie własciwie nic nie dzieje. Mozna sie domyslec (bo ten facet z flara bardzo przyciaga wzrok) ze ten gosc rozbil sie na planecie i czeka na ratunek. Spoko. Ale kompozycyjnie ci to nie zagrało. Po prawej stronie masz ten budynek, troche nudny jak dla mnie. Widzialem juz takich sporo:) Po lewej z koleji ten koles i na dalszym planie ta wysoka skarpa. Nudna troche. Wysoka szara sciana. Wydaje mi sie ze chciales stworzyc taki klimat porzuconej planety i jakiegos jednego czlowieczka ktory sie na niej rozbil. No i wyszlo ci to ale nie ten kadr.

 

Na pewno na plus detal ale na minus kompozycja i wybranie kadru. Musisz nad tym popracowac. Decha pod pache i lecisz na miasto rysowac architekture...tak jak radzi Idaho. Ja od tego wlasnie zaczynalem:D

 

P.S. Rozumiem ze moja krytyka moze byc troche mocna ale nie bierz jej bezposrednio do siebie. Mam nadzieje ze dalem konstruktywne uwagi. Poprostu robiac kolejny projekt pomysl na samym poczatku jak to dobrze rozplanowac na arkuszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko, jak co niektorzy zrzedza jak starzy emeryci z zatwardzeniem, albo nie wazne jak pracka bylaby dobra, odnosze wrazenie ze niektorzy to maja straszna potrzebe sie powymadrzac i pouczac innych jak ksiadz z ambony... nic nie jest nudne, budynek dla goat91 jest nudny ale dla mnie jest super wypasny(uwielbiam takie budynki) tak wiec wiecej takich budynkow!! pliizzz!! wg. mnie kompozycyjnie jest przyzwoite, proporcje czlowieczka nieteges? Dżizas ale ktos dopatrzyl sie pierdul.. nawet nie zwrocilem na to uwagi.. perspektywa? jakim cudem perspektywa ma sie nie zgadzac jezeli budynek jest z maxa wyrenderowany.. podsumuwujac: moim skromnym zdaniem nic nie lezy i nic nie kwiczy wrecz przeciwnie.. klimacik super, budynek wprost uwielbiam.. oby tak dalej.. i rob to co lubisz, jak lubisz matte painting to tym sie zajmuj a nie bieganiem po miescie z kartka i olowkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tr3buh..>// "perspektywa? jakim cudem perspektywa ma sie nie zgadzac jezeli budynek jest z maxa wyrenderowany.."

 

Wyjdź na dwór kiedyś... Zrób zdjęcie...dowolne... a potem powtórz to w maksie i wyrenderuj... ciekawe czy ci sie kierunki pokryją... i czy skala będzie sie zgadzać jak bedziesz modelował bez wymiarów. Nawet jak bedziesz miał wymiary ... to i tak się kierunki nie pokryją... ale dlaczego tak jest .. hehe na to pytanie będziesz musiał sobie sam odpowiedzieć...a sposób jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proporcje czlowieczka nieteges? Dżizas ale ktos dopatrzyl sie pierdul.. nawet nie zwrocilem na to uwagi..

 

No specjalista ze mnie żaden, raczej początkujący amator ale jeśli dla ciebie kilkunastometrowy człowiek jest pierdołą to masz albo kiepskie oko albo bardzo niskie wymagania. Z reszta nikt tutaj nie wytyka czego ze złośliwości, po to jest chyba ten temat żeby zwracać komuś uwagi na błędy które popełnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No specjalista ze mnie żaden, raczej początkujący amator ale jeśli dla ciebie kilkunastometrowy człowiek jest pierdołą to masz albo kiepskie oko albo bardzo niskie wymagania.

 

Hmmm... A skąd wiadomo jakie są wymiary pozostałych obiektów w scenie, oprócz człowieka rzecz jasna ?

 

Z reszta nikt tutaj nie wytyka czego ze złośliwości,

 

Dość karkołomna teza :)

 

po to jest chyba ten temat żeby zwracać komuś uwagi na błędy które popełnił.

 

Eeee tam... Takie tematy są by widownia się zachwycała, bądź też rzucała pomidorami i krzyczała idź precz Keraju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tr3buh..>// "perspektywa? jakim cudem perspektywa ma sie nie zgadzac jezeli budynek jest z maxa wyrenderowany.."

 

Wyjdź na dwór kiedyś... Zrób zdjęcie...dowolne... a potem powtórz to w maksie i wyrenderuj... ciekawe czy ci sie kierunki pokryją... i czy skala będzie sie zgadzać jak bedziesz modelował bez wymiarów. Nawet jak bedziesz miał wymiary ... to i tak się kierunki nie pokryją... ale dlaczego tak jest .. hehe na to pytanie będziesz musiał sobie sam odpowiedzieć...a sposób jest...

 

Norden nie bądź taki, zdradź sposób :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maestro101>// Nie ;D ale z 85% panów wizualizatorów (ładnie ich nazywam?) popełnia to i tego nie widzi mimo opanowanych do perfekcji materiałów itd...zupełnie jakby się nigdy znie zetknęli z jakimkolwiek rysunkiem z natury...

 

SBT77>// "Hmmm... A skąd wiadomo jakie są wymiary pozostałych obiektów w scenie, oprócz człowieka rzecz jasna ? "

 

Pociągnij klika linii przez tą scene... Jestem jednak za teorią 14 metrowego człowieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden, no tak, ale na budynku też podobne elementy na pierwszym planie i w dalszych odległościach są w różnej skali. Chodziło mi o to że właściwie nie ma żadnego mocnego źródła odniesienia na wcześniejszych planach, typu postacie, pojazdy ba - nawet drzwi. To co widzimy na pierwszym planie może być bardzo duże, ale może też być małe jak makieta. Na budynku efekt skali wywołuje zagęszczenie detalu, który przynajmniej dla mnie jedynie spełnia pozory funkcjonalności - a po ludzku, ciężko właściwie powiedzieć co to jest. Z tego punktu widzenia ciężko też powiedzieć czy ten ludzik jest za mały czy za duży - niewiele wiemy o wielkości budynku i jego elementów...

Chociaż dzięki ilości drobnego detalu możemy coś przyjmować... To taki trick którym posłużyli się w gwiezdnych wojnach, aby sprawić wrażenie gigantycznych konstrukcji. Ale wciąż jest to tylko założenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to nie człowiek, tylko człekokształtny kosmita? Albo ludzie przyszłości są kolosami właśnie? he, he...

Norden - robiłem sceny 3D według zdjęć, które się idealnie pokrywały. Nie jestem pewien, co tam za tajemnicę skrywasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sly, jesteś genialny, uśmiałam się nieźle.

Co do poprzednich komentarzy - WYDAJE MI SIĘ, że słońce może być faktycznie przytłumione przez atmosferę, porę dnia, roku, warunki pogodowe, etc. Równie dobrze na potrzeby obrazka można po prostu zmniejszyć moc tego słoneczka, na przykład w taki sposób jak działają okulary, czy cokolwiek.Ważne, żeby było efektownie. A według mnie jest, więc gratuluję roboty.

Jeszcze jedno..Człowiek i statek za bardzo przyciągają uwagę? To niby źle? A to przypadkiem nie do tego nawiązuje temat pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności