Nezumi Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 (edytowane) Nowa wersja Zbrusha wydana. Sporo filmikow pokazujacych nowe opcje i ogolne informacje mozecie znalezc tutaj: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=091973 trim brushes i ten caly lightbox... wiem ze do ostatecznych modeli z konkretna topologia i tak trzeba uzyc czegos do polymodelingu ale do szybkich prototypow to cudo wydaje sie byc idealne. Prezentuje sie znakomicie. Elastic brush - troche mi sie kojarzy ze sculptrisem, ale nie dodaje geometrii - tym niemniej wyglada na przydatna sprawe. To co definitywnie sie przyda to "move topological" - genialne w swojej prostocie. Co do samej topologii nie widzialem nic nowego - chyba ze cos przegapilem. Roll alphas - tez swietny pomysl - masa fajnych malych, przydanych rzeczy. Edytowane 10 Sierpień 2010 przez Nezumi
KLICEK Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 o :) myslalem ze rok jeszcze trzeba bedzie poczekac hehe
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 No i nie przegapcie tej stronki - tutaj sa tez niezle triki pokazane do czworki ;) http://www.zbrushcentral.com/forumdisplay.php?f=112
vrocker Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Niestety nie przedarłem się przez zawalone serwery, poczekam aż dzieciaki w stanach ochłoną ;) ogolnie dużo dobrego?
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 Sporo ale na bank znajda sie narzekacze - kazdy ma jakies tam swoje oczekiwania, wiec najlepiej samemu sprawdzic. KLICEK - no nawet sie nie spoznili (choc bylo blisko) i nie wydali tez wersji 3.9 wiec jest git. A za rok to wyjdzie mudbox z mega wszechnowoscia - odpowiednikiem trim brushes. I bedzie czad bo bedzie mozna ich uzywac naciskajac przy tym alt ;)
KLICEK Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 hehe ja sie przebilem, ale dlugo to trwa :)
Luki Luki Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Hej, to ja! Pierwszy narzekacz. Nie znalazłem na razie nic ciekawego w tej wersji. A w galerii te rzeczy które mi się podobają, można było zrobić i bez v4.
KLICEK Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 zgadzam sie, ale i tak oblukam co i jak :)
Luki Luki Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Clip brushe są całkiem ciekawe, myślałem jakiś czas temu o tym że mogliby dodać jakieś narzędzie w którym ustawiałoby się płaszczyznę trimowania, i to jest właśnie coś takiego. Co prawda w prezentacji używają tego do modelowania hard surface, ale wydaje mi się że można tego też używać do mocnego stylizowania modeli a'la Hoghart.
Lucek Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 (edytowane) Najważniejsza sprawa: Upgrade za darmola czy trza płacić?:) EDIT: Nie trza:) Najbardziej przydatny tool to chyba ten export i tworzenie różnych mapek. Dzisiaj rano mało kompa nie zepsułem jak chciałem w maxie AO wypalić a tutaj będzie z automatu:) Edytowane 10 Sierpień 2010 przez Lucek
kengi Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 ... pokaz mozliwosci move elastic... koles zrobil dyczensa... huehue
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 (edytowane) Tomala - nie ma 64bitow. Pytani o to na Siggraph mowili tajemniczo ze nie moga jeszcze o tym mowic (czyli albo nad tym pracuja albo... nie chcieli o tym mowic :D). Na razie tylko decimation master jest 64 bitowy :D Luki Luki - a tu Kingslien uzywa shadow boxa przy budowaniu anatomii na przyklad: A co do animacji jeszcze - tego timelinea mozna wykorzystac na wiele sposobow. Tu znalazlem opis jednego z uzyc o jakim sam bym nie pomyslal: "...the timeline can also be used to store and switch between your model's states for fast, easy control while working. For example, you can use points on the timeline to swap visibility of entire groups of SubTools, making project management easier than ever" Edytowane 10 Sierpień 2010 przez Nezumi
Boruteczko Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Mały cytacik z głownego forum: Originally Posted by McNistor Yeah, paint layers are listed. Good! Now has anyone tried to see if the bug in the StandardSculpt brush is gone? The dots when you fast stroke on a mesh, that bug. aurick That's not a bug. It's a design feature, meant to help you create randomness in your organic sculpts without having to change settings. The faster you move the cursor, the more spaced out the dots that make up every brush stroke will be. For smooth strokes, draw more slowly. For super smooth strokes, activate Lazy Mouse. To niestety brzmi jak kpina. Co z tego, że za darmo, kiedy śmieją ci się w twarz... Oczywiście program jest nadal 32-bit, jednak w systemie 64-bit potrafi wykorzystać i 4 gb ramu!! Wspaniałe osiągnięcie, pewnie długo nad tym pracowali. Ciekawe, co zrobiono z retopologizacją? Zresztą nie ważne, kto tego używał w ogóle?
deshu Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Boruteczko, czy aurick to ktoś z pixologic, czy fan-boy, czy podirytowany user o wysokim stopniu ironiczności? :) To naprawdę niezły żart, jeżeli jeszcze GoMax zawiedzie, to nic już nie powstrzyma mnie od przesiadki na Mudboxa. P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P
Destroyer Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P Are you syria? :) Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :)
Luki Luki Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Hah, ktoś naprawdę użył tego tekstu "it's not a bug, it's a feature"? Nieźle. Ale skoro tak dbają żeby ludzie nie musieli zmieniać samemu żadnych parametrów, to ja rozumiem teraz ilość pędzli, w których właśnie wystarczyłoby parę opcji zamiast rozszczepiania ich na kilka osobnych.
KLICEK Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 dokladnie troche za duzo nonsensow w tym jakby nie bylo najlepszym programie :) robi sie program z trudnym interfacem, ktory utrudnia wszystko i mozna by pomyslec ze to soft bardziej wymagajacy, nie dla poczatkujacych, a niechca dac kilku zmiennych do brushy tylko daja chyba 10 roznych smoothow, kaman
deshu Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Are you syria? :) Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :) Żartowałem:) Musze się przyznać ze wolałem krztusić maxa trzy-milionowymi modelami niż bawić się w ten cały burdel z retopo i wypalaniem map w 3.5 (bez zmappera)
Boruteczko Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Obawiam się, że Aurick napisał to na serio - jest przecież moderatorem (no i wcześniej, jakoś nie wykazywał się poczuciem humoru). Co do ilości pędzli, to ja już się zacząłem gubić przy poprzedniej wersji, a teraz i tak pewnie będę używał tych "starych" (jeśli ich nie zbytnio nie "polepszyli"). Do dzisiaj nie mogę ogarnąć tego "lepszego" wygładzania - korzystam z pluginu, który zmienia działanie smooth tak, jak to standardowo było w 3.1 (prawie :().
Tomala Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Ale o jakie wygładzanie Ci chodzi? Smooth brusha czy wygładzanie działania pędzli jak np dam standard, żeby nie było kropkowania? Smooth brush akurat w 3.5 działał ładnie. Wystarczyło zmienić focal shift na 0 i już w ogóle było super. Ja jeszcze zmieniałem alternative brush size na coś koło 1,8. Jak w zb4 nie dodali możliwości "upłynnienia" brusha tak jak to było w 3.1 to po prostu skandal wielki i nic więcej ;)
Boruteczko Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Tomala - właśnie o Smooth brush piszę; z tym, że po zmianie focal shift jest super, to bym nie przesadzał - jest prawie super(co jednak czyni różnicę). Mam nadzieję, że ZBrush nie idzie drogą Opery - co nowe wydanie, to coś spierniczone, ale to nic, skoro tyle nowego... Z tym "upłynnianiem" to muszę wyznać, że ani trochę nie kojarzę.:P Na razie oglądam filmy prezentujące działanie nowinek i muszę przyznać, że niby można byłoby wszystko zrobić i w 3.1, ale ile czaaaasu by to zabrało (i nerwów), nawet tym bardzo utalentowanym. Jeśli chodzi o kropkowanie: http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=632035&postcount=21 - but it's not a bug it's a feature (a może jednak będzie lepiej niż w 3.5?)
Tomala Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Ten tekst że to jest feature to słyszałem już dawno i do dziś się nadziwić nie mogę. Co do smootha imho działa w 3.5 lepiej niż w 3.1 gdzie był za mocny i za ostry przez co przypominał flattena. W 3.5 jak ustawiłeś focal shift to było wyraźne wygaszanie brusha przy krawędziach. Jak komuś działał za mocno to zmniejszało się z intensity i po problemie. Bez ustawiania smooth curve jak w 3.1.
Boruteczko Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Nie może być - przecież to 3.5 smooth był zbyt mocny i spłaszczał? Może najzwyczajniej już jest zbyt późno (tylko dla kogo, oto jest pytanie)? No i co z tym "upłynnianiem"?
gryzon Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Liczyłem na GoZ do XSI. Robią dla Cinemy i innych programów czemu omijają tego XSI ?
kotisded Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Wrzucili Lasso do braszy- wiesniaki!!! :)
Nezumi Napisano 11 Sierpień 2010 Autor Napisano 11 Sierpień 2010 gryzon - a Mudbox (rozwijany przez ta sama firme co Softimage) ma opcje "send to Softimage"? Bo send to Maya ma.
Tomala Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Boruteczko co Ty opowiadasz? W zb 3.5 smooth był normalny. W wersji 3.1 był lekki szok dla wielu użytkowników bo właśnie działał za mocno i spłaszczał jak flatten. Co do GoZ to wydaje mi się że XSI jest o wiele częściej wykorzystywany przez użytkowników zbrusha niż taki cinema 4d i pojawienie się wsparcia dla niego jest tylko kwestią czasu.
gryzon Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Tomala: Oby się tak stało. No to czekamy dalej. Da się pracować z .obj. Ale tak patrze na ten workflow z GoZ i widzę że to dużo szybciej i sprawniej idzie.
Tomala Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Paanie ja używam gomax(taki odpowiednik goz jak go jeszcze nie było) i nie wyobrażam sobie życia bez tego. Dla mnie to jest najlepszy bajer którego się używa przy codziennej pracy. Dziwi mnie natomiast fakt że program w którym ram jest bardzo ważny jeszcze nie przeszedł na 64 bity? Ciekawe czy chociaż poprawili coś z wydajnością. Zb 3.5 był wydajniejszy od 3.1 a 3.1 o wiele wydajniejszy niż 3.0. Mam nadzieję że 4 też da jakiś postęp w tym temacie.
Levus Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 No kurde, brak supportu 64bit? Troche lipa, zwazywszy ze przystosowali do rzeźbienia hardsurface, gdzie idzie zazwyczaj jeszcze więcej poly na obiekty:/
MaxymilianMax Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Pytanko.. czy zaczynac przygodę z Z-Bruschem od ten obecnej długi czas wersji 3.x czy od razu od tej 4rki? :)
Lucek Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Bez różnicy. Sculpt ten sam a żeby nauczyć się obsługi nowych featersów to wystarczy najczęściej krótki filmik obejrzeć.
Gomez Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 GoZ do xsi jest! i do wszystkiego innego tez. Wyeksportuj mesha zmien i wczytaj spowrotem, dzisiaj przetestowalem. Nie ma tylko interfejsu do tego ale dziala. Moze w jakims faq to dac bo nikt o tym nie wie? Aurick o tym pisal na zbc. Poza tym niedawno natknalem sie na skrypt do xsi, cos jak gomax http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=91860 Natomiast nie udalo mi sie szczesliwie uzyc gomaxa.
Tomala Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Gomez to już nie jest sprawa gomaxa tylko samego zbrusha który może zrobić podmiankę topologii bez żadnego problemu. Cały bajer gomaxa czy goz polega na jednym kliknięciu zamiast exportowania i importowania.
Gomez Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Mylisz sie Tomala, bajer goz to jest właśnie sprawa podmiany modelu, skrypt ułatwiający to jednym kliknięciem to jest dodatek. Tak to zostało przez nich wymyślone a użytkownicy dopowiedzieli sobie reszte. Tak oficjalnie napisał aurick więc sam tego nie wymyśliłem, naprawde. Plugin może napisać każdy jak widać za sprawą skryptów: gomax, goxsi etc. Nie będe się sprzeczać bo nic z tego nie mam. Mówię tylko co przeczytałem na zbc (od admina). Do ludzi takie info nie dociera, chciałem się podzielić wiedzą a czy ktos uwierzy to mnie nie obchodzi.
khatake Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 brak 64... :( smutne. trochę bez sensu przy takim programie. No ale i tak Fajnie że coś się dzieje i mają świeże pomysły.
Tomala Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 Gomez w pełni się z Tobą zgadzam. To że mamy bezproblemową podmianę meshy to jest właśnie napisane pod goz. Tyle że przez brak dwóch ikonek i współpracy z programami nadal wiele osób uważa że goz nie było. Niestety przez tą niedoróbkę goz traci na funkcjonalności. Na szczęście ktoś wpadł na pomysł żeby to zrobić samemu nie czekając na pixoli. Dzięki temu od dawna mamy gomaxa :)
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 Pipboy - dali nowosci ktorych nie ma nigdzie indziej i sa to na prawde rzeczy przyspieszajace prace (ledwo zaczalem cos grzebac w shadow boxie ale juz w kilkanascie sekund moge zrobic cos co zajeloby mi mase czasu w innym sofcie - zwlaszcza koncepty mozna trzaskac masowo w hiper krotkim czasie). Masz GoZ, masz darmowego Blendera z calkiem fajnym retopo. Nie rozumiem dlaczego od Zbrusha wymaga sie perfekcji a od takiego mudboxa.... wlasciwie nic sie nie wymaga. Tam wcale nie ma retopo i wszystko gra. To zbrushowe retopo moze nie jest wybitnie szybkie, ale jest i wcale nie jest tragiczne jak do niego przysiasc zamiast od razu zakladac ze jest "be!". Zawsze to lepiej niz 3D-Coat w ktorym TYLKO retopo jest na prawde fajne ;)
Boruteczko Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Retopo w ZBrush jest bardzo "be", a mogliby to bez trudu zmienić (i wiadomo, że nie o szybkość tu chodzi ;)). Co do małpowania, to bardzo bym prosił autoretopo vide 3DCoat! Przydałby się jakiś plugin... Od Mudboksa nie wymaga się wiele, a to z tego powodu, iż wszystko ma podane jak na dłoni i nawet laik poradzi sobie w parę minut, a to niestety przysłania skromniejsze możliwości w stosunku do ZBrusha. Dla wszystkich tych, którzy męczyli się z "kropkowaniem" przy szybszym(?) rzeźbieniu, mogę napisać, że Aurick wykazał się bardzo nieprzyjemnym poczuciem humoru i teraz nawet naprawdę szybkie pociągnięcia piórkiem są NIEpoprzerywane (a już kląłem w duchu)! PS. Nie robię "technikaliów", ale ShadowBox jest naprawdę niesamowity - gdyby jeszcze nie trzeba było używać później Clip brushów!
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 Boruteczko - na jakiej podstawie twierdzisz ze "mogliby to BEZ TRUDU zmienic"? Znaczy wiesz - nie mam nic przeciwko ulepszeniu retopo, ale jako ze bazuje ono na zspheres to cholera wie jak bardzo "bez trudu" by to bylo. Co do mudboxa to pokaz mi laika - a co tam - pokaz mi nawet mastera co w nim zrobi retopo :D O to mi chodzilo - ze jak czegos nawet nie ma w MB to i tak wraca jedna i ta sama spiewka - "ale obraca sie z altem". I to ma wystarczyc za brak wszystkich opcji z Zbrusha i pokrewnych. Troche dziwne, ze wiele osob chce by Zbrush przypominal inne aplikacje. Sa od tego te inne aplikacje przeciez :D A w Zbrushu mam teraz cos czego nie ma nigdzie indziej i kopara mi opada za kazdym razem jak do tego siadam - ShadowBox wlasnie. Wobec takiej innowacyjnosci chyle czola. Czy jestem fanbojem? Nie mam innego wyjscia :P Nikt inny nie oferuje tego co Zbrush. Retopo moge sobie smignac nawet w Blenderze ale zspheres i shadowboxa nie uswiadczysz nigdzie indziej.
Tomala Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 I co, jest jakaś odczuwalna poprawa wydajności? Wejdźcie w preferences>mem>max poly per mesh i sprawdźcie czy jest więcej niż w zb 3.5
Boruteczko Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Nezumi - mając na myśli "bez trudu", chodziło mi właśnie o automatyzację tej żonglerki z zspheres. Tak jak pisałem wyżej - Mudbox zachęca prostotą, a ZBrush odstrasza złożonością zapakowaną w nielogiczny interfejs. Nielogiczny nie oznacza w tym przypadku niestety niestandardowy/nietypowy. Również uważam, że ZB przewyższa wszystkie inne aplikacje do sculptingu, ale takim fanboyem nie jestem. ;P PS. Jeśli chodzi o obracanie, to akurat wolę ZBrush. Tomala - przy 8 gb mam w 3.1 21.68, a w 4.0 mam 21.87 - czyli wzrost wydajności jest, ale czy odczuwalny? Taki Etcher (zdecydowanie zna się na rzeczy) pisze, że: "I've got about 20 to 30 subtools on this model, never going over 2 milion polygons per subtool (my machine only has 4gig ram) the file weighs in at a modest 264mb. I do feel that ZB4 handles larger polycounts better though... http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=91748
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 Tomala - na 4GB mam na Z3.5r3=11.25 a na Z4=11.39. Jak sie to przeklada na wydajnosc? Na standardowych ustawieniach w poprzedniej wersji dobijalem do 6 milionow a w 4 wczoraj dobilem do 9. Wiec wzrost jest. Nie bawilem sie jeszcze na tyle zeby powiedziec cos o brushach ale podobno ogolnie rzecz biorac usprawnili ich dzialanie. Ale faktem jest ze sporo tych nowosci - jeszcze sie gubie w nich. Na pewno nie przypomina to wielu innych softow gdzie nowosci opanowujesz przez 5 minut bo sa 3 z czego jedna przydatna ;) Doooobra fanbojuje ale podoba mi sie jak cholera :P
deshu Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 A goz naprawdę śmiga ładne normale do maxa?
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 Tu nie pomoge - nie uzywam maxa ale tez chetnie poslucham jak sie ma GoZ do GoMax na przyklad. Zasadniczo jak wyglada GoZ do czegokolwiek. Dziala tak jak na filmikach czy bylo to podkolorowane?
Tomala Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Dzięki panowie. Czyli przy 4 gb ramu za bardzo już się nie da wyciągnąć więcej poly. Ja mam 4gb i w 3.5=16,59 ale bez problemu śmiga 25mln bo więcej nigdy nie próbowałem. Nie żeby mi było mało ale ciekawe kiedy pojawi się wersja 64bit :D
Boruteczko Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 Może zanim pojawi się wersja 64-bit, lepiej aby załatali błędyyyyyy (rok "opóźnienia"...)! Sądząc z ich ilości, na R1 się nie skończy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się