Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nowa wersja Zbrusha wydana. Sporo filmikow pokazujacych nowe opcje i ogolne informacje mozecie znalezc tutaj:

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=091973

 

 

trim brushes i ten caly lightbox... wiem ze do ostatecznych modeli z konkretna topologia i tak trzeba uzyc czegos do polymodelingu ale do szybkich prototypow to cudo wydaje sie byc idealne. Prezentuje sie znakomicie. Elastic brush - troche mi sie kojarzy ze sculptrisem, ale nie dodaje geometrii - tym niemniej wyglada na przydatna sprawe. To co definitywnie sie przyda to "move topological" - genialne w swojej prostocie. Co do samej topologii nie widzialem nic nowego - chyba ze cos przegapilem. Roll alphas - tez swietny pomysl - masa fajnych malych, przydanych rzeczy.

Edytowane przez Nezumi
  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sporo ale na bank znajda sie narzekacze - kazdy ma jakies tam swoje oczekiwania, wiec najlepiej samemu sprawdzic.

 

KLICEK - no nawet sie nie spoznili (choc bylo blisko) i nie wydali tez wersji 3.9 wiec jest git. A za rok to wyjdzie mudbox z mega wszechnowoscia - odpowiednikiem trim brushes. I bedzie czad bo bedzie mozna ich uzywac naciskajac przy tym alt ;)

Napisano

Clip brushe są całkiem ciekawe, myślałem jakiś czas temu o tym że mogliby dodać jakieś narzędzie w którym ustawiałoby się płaszczyznę trimowania, i to jest właśnie coś takiego. Co prawda w prezentacji używają tego do modelowania hard surface, ale wydaje mi się że można tego też używać do mocnego stylizowania modeli a'la Hoghart.

Napisano (edytowane)

Najważniejsza sprawa: Upgrade za darmola czy trza płacić?:)

EDIT: Nie trza:)

 

Najbardziej przydatny tool to chyba ten export i tworzenie różnych mapek. Dzisiaj rano mało kompa nie zepsułem jak chciałem w maxie AO wypalić a tutaj będzie z automatu:)

Edytowane przez Lucek
Napisano (edytowane)

Tomala - nie ma 64bitow. Pytani o to na Siggraph mowili tajemniczo ze nie moga jeszcze o tym mowic (czyli albo nad tym pracuja albo... nie chcieli o tym mowic :D). Na razie tylko decimation master jest 64 bitowy :D

 

Luki Luki - a tu Kingslien uzywa shadow boxa przy budowaniu anatomii na przyklad:

 

A co do animacji jeszcze - tego timelinea mozna wykorzystac na wiele sposobow. Tu znalazlem opis jednego z uzyc o jakim sam bym nie pomyslal:

 

"...the timeline can also be used to store and switch between your model's states for fast, easy control while working. For example, you can use points on the timeline to swap visibility of entire groups of SubTools, making project management easier than ever"

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Mały cytacik z głownego forum:

Originally Posted by McNistor

Yeah, paint layers are listed. Good!

Now has anyone tried to see if the bug in the StandardSculpt brush is gone? The dots when you fast stroke on a mesh, that bug.

 

aurick

That's not a bug. It's a design feature, meant to help you create randomness in your organic sculpts without having to change settings. The faster you move the cursor, the more spaced out the dots that make up every brush stroke will be. For smooth strokes, draw more slowly. For super smooth strokes, activate Lazy Mouse.

 

To niestety brzmi jak kpina. Co z tego, że za darmo, kiedy śmieją ci się w twarz... Oczywiście program jest nadal 32-bit, jednak w systemie 64-bit potrafi wykorzystać i 4 gb ramu!! Wspaniałe osiągnięcie, pewnie długo nad tym pracowali. Ciekawe, co zrobiono z retopologizacją? Zresztą nie ważne, kto tego używał w ogóle?

Napisano

Boruteczko, czy aurick to ktoś z pixologic, czy fan-boy, czy podirytowany user o wysokim stopniu ironiczności? :)

 

To naprawdę niezły żart, jeżeli jeszcze GoMax zawiedzie, to nic już nie powstrzyma mnie od przesiadki na Mudboxa.

 

P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P

Napisano

 

P.s. muszę przyznać ze retopo w ZB 3.5 to akurat nawet mi odpowiada:P

 

Are you syria? :)

 

Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :)

Napisano

Hah, ktoś naprawdę użył tego tekstu "it's not a bug, it's a feature"? Nieźle. Ale skoro tak dbają żeby ludzie nie musieli zmieniać samemu żadnych parametrów, to ja rozumiem teraz ilość pędzli, w których właśnie wystarczyłoby parę opcji zamiast rozszczepiania ich na kilka osobnych.

Napisano

dokladnie troche za duzo nonsensow w tym jakby nie bylo najlepszym programie :) robi sie program z trudnym interfacem, ktory utrudnia wszystko i mozna by pomyslec ze to soft bardziej wymagajacy, nie dla poczatkujacych, a niechca dac kilku zmiennych do brushy tylko daja chyba 10 roznych smoothow, kaman

Napisano
Are you syria? :)

 

Próbowałeś 3d coata tam retopo to poezja nawet bez nowego auto retopo a to co zbrush oferował na tym polu odrzucało na kilometr swoją powolnością i prymitywnością :)

 

Żartowałem:) Musze się przyznać ze wolałem krztusić maxa trzy-milionowymi modelami niż bawić się w ten cały burdel z retopo i wypalaniem map w 3.5 (bez zmappera)

Napisano

Obawiam się, że Aurick napisał to na serio - jest przecież moderatorem (no i wcześniej, jakoś nie wykazywał się poczuciem humoru).

Co do ilości pędzli, to ja już się zacząłem gubić przy poprzedniej wersji, a teraz i tak pewnie będę używał tych "starych" (jeśli ich nie zbytnio nie "polepszyli"). Do dzisiaj nie mogę ogarnąć tego "lepszego" wygładzania - korzystam z pluginu, który zmienia działanie smooth tak, jak to standardowo było w 3.1 (prawie :().

Napisano

Ale o jakie wygładzanie Ci chodzi? Smooth brusha czy wygładzanie działania pędzli jak np dam standard, żeby nie było kropkowania?

Smooth brush akurat w 3.5 działał ładnie. Wystarczyło zmienić focal shift na 0 i już w ogóle było super. Ja jeszcze zmieniałem alternative brush size na coś koło 1,8.

 

Jak w zb4 nie dodali możliwości "upłynnienia" brusha tak jak to było w 3.1 to po prostu skandal wielki i nic więcej ;)

Napisano

Tomala - właśnie o Smooth brush piszę; z tym, że po zmianie focal shift jest super, to bym nie przesadzał - jest prawie super(co jednak czyni różnicę). Mam nadzieję, że ZBrush nie idzie drogą Opery - co nowe wydanie, to coś spierniczone, ale to nic, skoro tyle nowego...

Z tym "upłynnianiem" to muszę wyznać, że ani trochę nie kojarzę.:P

 

Na razie oglądam filmy prezentujące działanie nowinek i muszę przyznać, że niby można byłoby wszystko zrobić i w 3.1, ale ile czaaaasu by to zabrało (i nerwów), nawet tym bardzo utalentowanym.

 

Jeśli chodzi o kropkowanie: http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=632035&postcount=21 - but it's not a bug it's a feature (a może jednak będzie lepiej niż w 3.5?)

Napisano

Ten tekst że to jest feature to słyszałem już dawno i do dziś się nadziwić nie mogę.

Co do smootha imho działa w 3.5 lepiej niż w 3.1 gdzie był za mocny i za ostry przez co przypominał flattena. W 3.5 jak ustawiłeś focal shift to było wyraźne wygaszanie brusha przy krawędziach. Jak komuś działał za mocno to zmniejszało się z intensity i po problemie. Bez ustawiania smooth curve jak w 3.1.

Napisano

Nie może być - przecież to 3.5 smooth był zbyt mocny i spłaszczał? Może najzwyczajniej już jest zbyt późno (tylko dla kogo, oto jest pytanie)?

No i co z tym "upłynnianiem"?

 

Napisano

Boruteczko co Ty opowiadasz? W zb 3.5 smooth był normalny. W wersji 3.1 był lekki szok dla wielu użytkowników bo właśnie działał za mocno i spłaszczał jak flatten.

 

Co do GoZ to wydaje mi się że XSI jest o wiele częściej wykorzystywany przez użytkowników zbrusha niż taki cinema 4d i pojawienie się wsparcia dla niego jest tylko kwestią czasu.

Napisano

Tomala: Oby się tak stało. No to czekamy dalej.

 

Da się pracować z .obj. Ale tak patrze na ten workflow z GoZ i widzę że to dużo szybciej i sprawniej idzie.

Napisano

Paanie ja używam gomax(taki odpowiednik goz jak go jeszcze nie było) i nie wyobrażam sobie życia bez tego. Dla mnie to jest najlepszy bajer którego się używa przy codziennej pracy.

 

Dziwi mnie natomiast fakt że program w którym ram jest bardzo ważny jeszcze nie przeszedł na 64 bity? Ciekawe czy chociaż poprawili coś z wydajnością. Zb 3.5 był wydajniejszy od 3.1 a 3.1 o wiele wydajniejszy niż 3.0. Mam nadzieję że 4 też da jakiś postęp w tym temacie.

Napisano

No kurde, brak supportu 64bit? Troche lipa, zwazywszy ze przystosowali do rzeźbienia hardsurface, gdzie idzie zazwyczaj jeszcze więcej poly na obiekty:/

Napisano

GoZ do xsi jest! i do wszystkiego innego tez. Wyeksportuj mesha zmien i wczytaj spowrotem, dzisiaj przetestowalem. Nie ma tylko interfejsu do tego ale dziala. Moze w jakims faq to dac bo nikt o tym nie wie? Aurick o tym pisal na zbc.

 

Poza tym niedawno natknalem sie na skrypt do xsi, cos jak gomax

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=91860

 

Natomiast nie udalo mi sie szczesliwie uzyc gomaxa.

Napisano

Gomez to już nie jest sprawa gomaxa tylko samego zbrusha który może zrobić podmiankę topologii bez żadnego problemu.

Cały bajer gomaxa czy goz polega na jednym kliknięciu zamiast exportowania i importowania.

Napisano

Mylisz sie Tomala, bajer goz to jest właśnie sprawa podmiany modelu, skrypt ułatwiający to jednym kliknięciem to jest dodatek. Tak to zostało przez nich wymyślone a użytkownicy dopowiedzieli sobie reszte. Tak oficjalnie napisał aurick więc sam tego nie wymyśliłem, naprawde. Plugin może napisać każdy jak widać za sprawą skryptów: gomax, goxsi etc.

 

Nie będe się sprzeczać bo nic z tego nie mam. Mówię tylko co przeczytałem na zbc (od admina). Do ludzi takie info nie dociera, chciałem się podzielić wiedzą a czy ktos uwierzy to mnie nie obchodzi.

Napisano

Gomez w pełni się z Tobą zgadzam. To że mamy bezproblemową podmianę meshy to jest właśnie napisane pod goz. Tyle że przez brak dwóch ikonek i współpracy z programami nadal wiele osób uważa że goz nie było.

Niestety przez tą niedoróbkę goz traci na funkcjonalności. Na szczęście ktoś wpadł na pomysł żeby to zrobić samemu nie czekając na pixoli. Dzięki temu od dawna mamy gomaxa :)

Napisano

Pipboy - dali nowosci ktorych nie ma nigdzie indziej i sa to na prawde rzeczy przyspieszajace prace (ledwo zaczalem cos grzebac w shadow boxie ale juz w kilkanascie sekund moge zrobic cos co zajeloby mi mase czasu w innym sofcie - zwlaszcza koncepty mozna trzaskac masowo w hiper krotkim czasie). Masz GoZ, masz darmowego Blendera z calkiem fajnym retopo. Nie rozumiem dlaczego od Zbrusha wymaga sie perfekcji a od takiego mudboxa.... wlasciwie nic sie nie wymaga. Tam wcale nie ma retopo i wszystko gra. To zbrushowe retopo moze nie jest wybitnie szybkie, ale jest i wcale nie jest tragiczne jak do niego przysiasc zamiast od razu zakladac ze jest "be!". Zawsze to lepiej niz 3D-Coat w ktorym TYLKO retopo jest na prawde fajne ;)

Napisano

Retopo w ZBrush jest bardzo "be", a mogliby to bez trudu zmienić (i wiadomo, że nie o szybkość tu chodzi ;)). Co do małpowania, to bardzo bym prosił autoretopo vide 3DCoat! Przydałby się jakiś plugin...

Od Mudboksa nie wymaga się wiele, a to z tego powodu, iż wszystko ma podane jak na dłoni i nawet laik poradzi sobie w parę minut, a to niestety przysłania skromniejsze możliwości w stosunku do ZBrusha.

 

Dla wszystkich tych, którzy męczyli się z "kropkowaniem" przy szybszym(?) rzeźbieniu, mogę napisać, że Aurick wykazał się bardzo nieprzyjemnym poczuciem humoru i teraz nawet naprawdę szybkie pociągnięcia piórkiem są NIEpoprzerywane (a już kląłem w duchu)!

PS. Nie robię "technikaliów", ale ShadowBox jest naprawdę niesamowity - gdyby jeszcze nie trzeba było używać później Clip brushów!

Napisano

Boruteczko - na jakiej podstawie twierdzisz ze "mogliby to BEZ TRUDU zmienic"? Znaczy wiesz - nie mam nic przeciwko ulepszeniu retopo, ale jako ze bazuje ono na zspheres to cholera wie jak bardzo "bez trudu" by to bylo.

Co do mudboxa to pokaz mi laika - a co tam - pokaz mi nawet mastera co w nim zrobi retopo :D O to mi chodzilo - ze jak czegos nawet nie ma w MB to i tak wraca jedna i ta sama spiewka - "ale obraca sie z altem". I to ma wystarczyc za brak wszystkich opcji z Zbrusha i pokrewnych.

 

Troche dziwne, ze wiele osob chce by Zbrush przypominal inne aplikacje. Sa od tego te inne aplikacje przeciez :D A w Zbrushu mam teraz cos czego nie ma nigdzie indziej i kopara mi opada za kazdym razem jak do tego siadam - ShadowBox wlasnie. Wobec takiej innowacyjnosci chyle czola. Czy jestem fanbojem? Nie mam innego wyjscia :P Nikt inny nie oferuje tego co Zbrush. Retopo moge sobie smignac nawet w Blenderze ale zspheres i shadowboxa nie uswiadczysz nigdzie indziej.

Napisano

Nezumi - mając na myśli "bez trudu", chodziło mi właśnie o automatyzację tej żonglerki z zspheres. Tak jak pisałem wyżej - Mudbox zachęca prostotą, a ZBrush odstrasza złożonością zapakowaną w nielogiczny interfejs. Nielogiczny nie oznacza w tym przypadku niestety niestandardowy/nietypowy. Również uważam, że ZB przewyższa wszystkie inne aplikacje do sculptingu, ale takim fanboyem nie jestem. ;P

PS. Jeśli chodzi o obracanie, to akurat wolę ZBrush.

Tomala - przy 8 gb mam w 3.1 21.68, a w 4.0 mam 21.87 - czyli wzrost wydajności jest, ale czy odczuwalny? Taki Etcher (zdecydowanie zna się na rzeczy) pisze, że: "I've got about 20 to 30 subtools on this model, never going over 2 milion polygons per subtool (my machine only has 4gig ram) the file weighs in at a modest 264mb. I do feel that ZB4 handles larger polycounts better though... http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=91748

Napisano

Tomala - na 4GB mam na Z3.5r3=11.25 a na Z4=11.39. Jak sie to przeklada na wydajnosc? Na standardowych ustawieniach w poprzedniej wersji dobijalem do 6 milionow a w 4 wczoraj dobilem do 9. Wiec wzrost jest. Nie bawilem sie jeszcze na tyle zeby powiedziec cos o brushach ale podobno ogolnie rzecz biorac usprawnili ich dzialanie.

 

Ale faktem jest ze sporo tych nowosci - jeszcze sie gubie w nich. Na pewno nie przypomina to wielu innych softow gdzie nowosci opanowujesz przez 5 minut bo sa 3 z czego jedna przydatna ;) Doooobra fanbojuje ale podoba mi sie jak cholera :P

Napisano

Tu nie pomoge - nie uzywam maxa ale tez chetnie poslucham jak sie ma GoZ do GoMax na przyklad. Zasadniczo jak wyglada GoZ do czegokolwiek. Dziala tak jak na filmikach czy bylo to podkolorowane?

Napisano

Dzięki panowie. Czyli przy 4 gb ramu za bardzo już się nie da wyciągnąć więcej poly. Ja mam 4gb i w 3.5=16,59 ale bez problemu śmiga 25mln bo więcej nigdy nie próbowałem.

Nie żeby mi było mało ale ciekawe kiedy pojawi się wersja 64bit :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności