Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@sucharek - Dzięki za overa! Przez większość pracy nad tym portretem zastanawiałem się w jakim spektrum waloru chcę go zrobić. No i zdecydowałem, że nie chcę wchodzić w głębokie czernie i szarości, przestawiając skalę szarości obrazka bardziej w kierunku jasnych tonów. Zabieg zamierzony :D Nawet podobnie jeździłem levelsami jak na Twoim overze pod koniec, ale zdecydowałem że podkręcenie cieni niszczy jakiś tam poziom subtelności który chciałem osiągnąć :D Ale jak widać, nie do końca jest to czytelne, więc usterka gdzieś musi być :)

 

Coś jak portrety Zhanga Lu: http://i105.photobucket.com/albums/m217/Fusman/PortraitCaucasianFemale3_image_jpg.jpg

Napisano

Bardzo podoba mi się portret znajomej. Przemyślane od początku do końca, delikatne i kobiece. Idziesz ze wszystkim do przodu, tak trzymać. Trzymam kciuki :)

Napisano

mmm Zhang Lu wymiata :) tak też myślałam, że chciałeś po prostu subtelnie to zrobić, myślę że problem tkwi w tym, że w Twoim portrecie nie ma jednoznacznie tego punktu, który skupiałby wzrok, czegoś co jest najważniejsze i wyeksponowane - na tym portrecie, który podlinkowałeś twarz ma przykuwający wzrok detal, jest namalowana trochę inaczej niż reszta i spojrzenie automatycznie leci w tamtą stronę. Ale też ja mogę to inaczej odbierać a ktoś inny inaczej, fajnie by było jakby ktoś jeszcze się wypowiedział w tym temacie ;) tak czy inaczej bardzo fajne, koleżanka się pewnie ucieszyła :)

Napisano

@Piret - Dziękuję za odwiedziny i miłe słowo :)

 

@sucharek - Masz absolutną rację! Dzięki za zwrócenie na to uwagi, bo sam też czułem, że coś jest nie tak jednak nie wiedziałem konkretnie w którym miejscu :) Czyli zabrakło tak naprawdę focal pointa :)

 

@xmichalinx - Dzieki :)

Napisano

Paczył i paczył na tego Zhang Lu, ale nie wyłapał najważniejszego;) Zobacz co się dzieje z portretem Zhanga jak mu się skale szarości przesunie niemal do uzyskania czerni http://imageshack.us/photo/my-images/31/portraitcaucasianfemales.jpg/ Nadal jest spójny i subtelny, masz 2 highlighty na czubku nosa i dolnej wardze i wbrew pozorom jest tam sporo kontrastu. A włosy są jedynie płaską plamą bez detalu i tworzą ramkę dla twarzy, ale z nią nie konkurują. Czyli można powiedzieć, że aktywny obszar obrazka to tylko i wyłącznie twarz. A teraz porównaj to z Twoim portretem- http://imageshack.us/photo/my-images/406/portrait1o.jpg/ Spory walorowy chaos, choć fajnie zgaszony np. na wlosach po prawej stronie;) Dół i tło obrazka mają strasznie dużo detalu i kontrastu, a biel tła zamiast skupiać wzrok w danym obszarze rozprasza go i "wurzuca" poza ramy obrazka. Sama twarz jest fajnie malowana, ale zginęła przygnieciona "efekcikami", więc żeby zrobić fokal potrzeba było takiego zabiegu, jaki zrobiła pani Sucharek... Jak to fajnie ujął Coro - keep your values close together:)

Napisano (edytowane)

Zmiana nicku i trochę nowych rzeczy :)

 

Studium kadru z "Muchy".

 

Untitled-1-20.jpg

 

 

Randomowy speed.

 

Untitled-2-6.jpg

 

Trochę szybkich envirosów.

 

Untitled-2-5.jpg

 

3-16.jpg

 

55.jpg

 

4-15.jpg

 

 

Dunno wtf.

 

666.jpg

 

 

Concept.

 

erca.jpg

 

I takie o.

 

2-29.jpg

Edytowane przez WojtekFus
Napisano (edytowane)

Panie Wojtku, jestem już fanem :) Swietne enviro i speedy wg. Mnie to góruje nad reszta prac, taka jest moja opinia. Kadr już mniej mi do gustu przypadł.

Edytowane przez Pinokio
Napisano

O ja na "Framed Ink" właśnie czekam od paru tygodni aż mi z ebaya przyślą. Ale cieszę się, że słyszę kolejną dobra opinię na temat tej książki.

 

A co do twoich prac. Faktycznie kompozycja to najsłabsza Twoja strona. Na większości obrazków jest strasznie ciasno i dość nudno.

Wydaję mi się też, że zbyt chętnie wspomagasz się różnymi udziwnionymi brushami listków, kępek trwa i innych farfocli. Na twoim miejscu próbowałbym więcej struktur i kształtów uzyskać prostszymi pędzlami a użycie specjalnego brusha od czasu do czasu stanie się dodatkowym smaczkiem. A może po prostu u Ciebie one zbyt rzucają się w oczy.

W enviro zwróciłbym jeszcze większą uwagę na upraszczanie dalszych planów i detalizowanie bliższych no i ta kompozycja.

Portrety najbardziej mi się podobają. Wydaję mi się że za rzadko flipujesz je sobie bo mam wrażenie że jak się odbije tą twarz po prawej z ostatniego obrazka to wyjdzie jakaś masakra.

A paradoksalnie najbardziej podoba mi się to co nazwałeś "Dunno wtf". Ma w sobie moc, ładne kolory i ciekawą kompozycje, która jako jedyna z prac tutaj skupia wzrok widza tam gdzie trzeba. Chętnie zobaczyłbym więcej prac tego typu w twoim wykonaniu.

Pzdr.

Napisano

@lordbiernac - Dzięki serdeczne za odwiedziny :) W takim razie biorę na warsztat kompozycję. Nad Framed Ink myślałem wcześniej, jednak nie mieli go na amazonie brytyjskim :

 

@GrzegorzPrzybys - Dzięki za wypowiedź! Cholernie to motywuje, jeśli ktoś doświadczony wypowiada się w teczce, do tego bardzo konkretnie. Aż chce się działać :D Mniej brushowych bajerów, więcej czytelnych kształtów, upraszczanie dalszych planów i budowanie detalu w focalu. Przyjąłem! I coś stylu dunno wtf :D Się robi.

 

Tutaj z dzisiejszego livestreama:

 

1-29.jpg

 

2-30.jpg

 

3-17.jpg

 

I nie skończony jeszcze, bo system mi zbluescreenował i w zasadzie nie chciało mi się wykańczać:

 

4-16.jpg

Napisano

Thursday, March 29, 2012

 

"-I'm happy to let you know that 'Framed Ink' is being reprinted right now and, after having been temporarily out of stock, will be available again soon around mid-May!'

 

Wiadomość z bloga autora "Framed ink"

Mam nadzieję że część tego trafi do UK a najlepiej by było na Amazon

Napisano

Może jakieś korepetycje online Panie Wojtku? ;D Za naukę z kimś takim zapłacił bym sporo, chyba, że w tej kwestii cenisz się baaardzo wysoko ;p Oczywiście żartuję, keep goin

Napisano

@Pasiterek - Aw yeah! Super wieści.

 

@Rotcore - Dzięki!

 

@Kalberos - Zapraszam :D :D

 

@Pinokio - Jeśli piszesz choć trochę serio, to wal na PW, coś wymyślimy :D Jestem otwarty na tego typu akcje :)

 

I tu portret. 1h. Bawie się różnymi smudge toolami. Now back to enviros.

 

5-9.jpg

Napisano

@Rotcore - Owszem, próbowałem. Ostatnio dziewczyna daje się rysować, więc jakby co będę wrzucał :D

 

A tu takie zabawy ze starą pracką - 30 min:

 

321.jpg

 

 

I swoją drogą, udało mi się dotrzeć do tutków poleconych mi przez Lorda Biernaca. Cholera, dopiero zorientowałem się jak ogromnie nie mam pojęcia o kompo. Intuicja to nie wszystko :D Zacząłem analizować obrazy, które mi się podobają z http://www.googleartproject.com/ i dostrzegam prawidłowości i niezwykle chytre, kompozycyjne zabiegi twórców :D Teraz troszkę pokopiuje mistrzów :) Zrobiłem sobie viewfindera ze złotym podziałem i postaram się regularnie łazić ze szkicowanikiem i szukać wokół fajnych kompozycji i upraszczać je do abstrakcyjnych mas.

 

Dziękuję wszystkim za odwiedziny!

Napisano

@ICE - Prawda! Dzięki za feedback!

 

@Swiezy - Dzięki!

 

Kopie obrazów Bierstadta - 40 min na jeden.

 

Untitled-1-22.jpg

 

I portrecior - 3h.

 

Untitled-2-7.jpg

 

I wracam do ćwiczenia kompozycji i kopiowania Bierstadta :D

Napisano

No...a Ty twierdzisz, że nie masz umiejętności. Kłamca!;p Jak na 40 minut to naprawdę fajne rzeczy. Co prawda patrząc na kopie jedno pod drugim to wsio to samo(przynajmniej bardzo podobne), ale to pewnie przez to, że twórca oryginałów był monotematyczny;) Tak czy siak gratulacje.

Napisano

W zasadzie trochę mnie tu nie było :)

 

Portret lubej. Z kwietnia. Teraz widzę, że brakuje hard-edge'a.

 

485740_214381095338446_1125471250_n.jpg

 

 

Świeże Bridgmany:

 

476320_244578028985419_1872963141_o.jpg

 

575164_246484875461401_1546567807_n.jpg

 

I taki test brusha, który zrobiłem i można go sobie pobrać stąd: http://artfus.blogspot.com/2012/06/realistic-charcoal-brush.html

 

465638_244745972301958_931801014_o.jpg

 

No właśnie. Odświeżyłem bloga: http://artfus.blogspot.com/ I trochę zmieniłem jego ideę. Teraz znajdą się tam też jakieś moje chore przemyślenia, pomysły i prace oczywiście. Dajcie znać czy ujdzie :)

Napisano

No i bardzo fajnie sobie działasz. Hm ja mam trochę dylemat na temat : moja nauczycielka od rysunku wskazuje mi na moje nawyki z racji schematów i np. książek właśnie typu Brigtmana. Oczywiście krytykuje je, ale nie sadzę żeby sama wiedziała tyle o anatomii co oni. Z kolei czytałem ostatnio na CGsociety dobry artykuł(link) gdzie nauczyciel tłumaczy że najpierw uczniom każe kopiować fotografie i do anatomii takich właśnie np. Brigdmanów. Jeszcze konfrontuje się we mnie ten temat, ale co jakiś czas,czy rysowanie zastanawiam się nad tym.

Pozdrawiam

Napisano

bo przerysowanie wpaja nawyki, schemat. Zwykle już to widać na samym etapie kompozycji. Studium z 3d realy zmusza do analiz, które musicie jakoś ustosunkować na płaszczyźnie 2d, od taka różnica, pozdro

Napisano

Oj, ostatnio coś mam nastrój do narzekania :/

Bardzo fajny Bridgman, z porządną, choć skopiowaną kreską. Fajne postaci (luba z pierwszego ma pokaleczoną rękę przez takie drobne kreseczki. Zepsuło mi to odbiór świetnej skądinąd pracy) i w ogóle czad, ale poważnie, wybacz mi narzekanie, nie namalował byś czegoś indywidualnego? Jakiś koncept, ilustracja, mate nawet. No cokolwiek co pokarze Ciebie i twoje rzeczywiste zainteresowania rysunkowe. Robisz takie, ale jakoś nieśmiało, niewiele.

Wiesz, wydaje się że człowiek ze smykałką do rysunku, pracowity i uparty niczego już więcej nie potrzebuje do sukcesu oprócz odrobiny łaski z Góry. Skoro masz i smykałkę i upór jakiego wielu może pozazdrościć, musisz jeszcze się zastanowić, czy rzeczywiście sukcesem jaki chcesz osiągnąć jest mistrzowski portret? Ostatecznie kończy się to na jakimś rodzaju akademizmu.

Zerknąłem na Twojego bloga. Opisujesz Siebie jako beginner concept artist, illustrator and graphic designer i wierzę, że się absolutnie nie mylisz. Spodziewam się, że przemyślenia jakie przyniosło malowanie tradycyjne dadzą ciekawe nowe kierunki. Może jednak czas na odważniejsze kroki? Po prostu: nie musisz już malować portretów, żebym uwierzył, że to potrafisz, ale jeśli chodzi o to, co Ci siedzi w głowie, to owszem, będziesz się musiał jeszcze trochę napocić, żeby mnie przekonać. Czemu nie miałbyś dowieść jeszcze raz, że w rysunku "dajesz radę"?

 

Wybacz podły humor, wiesz, że życzę Ci dobrze.

Kibicuję Ci w tej drodze. Masz wszystko, czego potrzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności