WojtekFus Napisano 29 Listopad 2011 Autor Napisano 29 Listopad 2011 Miała być martwa. Nie wyszło. "Rekonstrukcja"
groch Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Nie ma martwej, ale wyszło coś naprawdę fajnego. Ma klimat, fajne pociągnięcia brushem i ogólnie design postaci. ;)
WojtekFus Napisano 30 Listopad 2011 Autor Napisano 30 Listopad 2011 (edytowane) @groch - dzięki bardzo :) Ostatnio więcej robię w low-key oświetleniu - jakoś lepiej się sprawdza. No, ale martwa nie ucieknie :D Odpalam swojego artbloga: http://artfus.blogspot.com/ Wymiana linków mile widziana :D I jak macie jakieś sugestie odnośnie layoutu (jakby coś było nieczytelne etc.) - mówcie. Edytowane 2 Grudzień 2011 przez WojtekFus
groch Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Odpalam swojego artbloga: http://wojtekfus.blogspot.com/ Wymiana linków mile widziana :D I jak macie jakieś sugestie odnośnie layoutu (jakby coś było nieczytelne etc.) - mówcie. Jak dla mnie wszystko nadzwyczaj czytelne, możliwe że ramka może być aż za ostra, ale niekoniecznie. ;) Chętnie się wymienię linkami, wrzuciłem Cię już na swojego 'artbloga'. ;0
WojtekFus Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Napisano 1 Grudzień 2011 Jak dla mnie wszystko nadzwyczaj czytelne, możliwe że ramka może być aż za ostra, ale niekoniecznie. ;) Chętnie się wymienię linkami, wrzuciłem Cię już na swojego 'artbloga'. ;0 O, cieszę się :) Link zarzuciłem.
Swiezy Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Fajnie fajnie ostatnia martwa wychodzi z obrazka praktycznie ;) postać fajnie malarsko wyszła, wiele dobrego się dzieje z Twoim warsztatem.
WojtekFus Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Napisano 1 Grudzień 2011 @twi: Dzięki :) Swiezy - Cieszy mnie to strasznie, bo ostatnio sporo czasu na to wszystko poświęcam :) Obiecana martwa :)
groch Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 No i gitara! Fajne światełko na cytrynie i troszkę tekstury. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to "miękkość" całej pracy. Myślę, że wyglądałoby super, gdyby jeszcze zdetalizować gdzieniedzie. Ogólnie bardzo fajnie. :)
Pasiterek Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Ładne i mam porównanie do swojego jabka to jak "Piękna i Bestia" ehhh
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 no martwa fajna i chyba teraz jest w modzie :P ja tez będę musiał jakaś skrobnąć:D
n-pigeon Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Super wykonanie, gdybyś wyostrzył lekko rejony światła, wyglądało by nawet lepiej. PS Deja vu? PS Radze też nie używać tylu smug pędzla, tylko dawać bardziej jednolite plamy, ktoś z kiepskim monitorem TN zobaczy brzydkie artefakty.
Rotcore Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 świetnie wykonana martwa, szkoda, że kompozycja słabiutka i nudna, ale z chęcią bym takie jablko zielone wszamał... pozdro
n-pigeon Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Kalberos, jak to co, no smugi :D te drobne gradientowe przeskoki.
Swiezy Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 uskoki tektoniczne na powierzni jabłka? martwa pro, poziom EC ;p
Kalberos Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Kalberos, jak to co, no smugi :D te drobne gradientowe przeskoki. hmm no wiesz co to gradient to czaje ale nie wiem po co ten smug pędzel i jak się go stosuje
n-pigeon Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Mało zrozumiale napisałem, chodzi by nie tworzyć tylu smug/śladów pędzla podczas malowania, np. przez wielokrotne pociągnięcia twardym okrąglakiem na bardzo niskim opacity.
groch Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 hmm no wiesz co to gradient to czaje ale nie wiem po co ten smug pędzel i jak się go stosuje Haha. :D Wydaje mi się, że n-pigeonowi chodziło bardziej o smugi pędzla (smugi, które powstają w wyniku danego pędzla), a nie "smug pędzel". ;) Edit: widzę, że już sam n-pigeon mnie wyprzedził. :)
WojtekFus Napisano 5 Grudzień 2011 Autor Napisano 5 Grudzień 2011 O kurka, nie spodziewałem się takiej reakcji :D @groch - Dzięki serdeczne! Trzeba się wspierać w trzaskaniu martwych! :D @Pasiterek - E tam. Nie poddawaj się. Praktyka, praktyka, praktyka. @Kalberos - Racja! Polecam, jako sprawdzenie siebie. @n-pigeon - Yes Sir, ostrzej w rejonach światła. Będę pamiętał przy następnej :) Dzięki za, jak zawsze, konstruktywną krytykę. @Rotcore - Kompozycja to coś co wciąż czeka w kolejce. Następną martwą postaram się zrobić ciekawszą :) Dzięki za komentarz. @Swiezy - Dzięki za odwiedziny :) Jeżeli chodzi o smugi, to dodałem je po skończeniu obrazka - Mixer Brush Toolem, widocznie za mocno pojechałem :) Wnioski do następnej martwej: - więcej ostrości na świetle - edge control - mniej zabawy z mixer brush toolem - kompozycja Teraz z innej beczki. Podglądając livestreama Coyote'a postanowiłem sam czegoś takiego spróbować. Przez moment zastawiałem się po co mi coś takiego, ale stwierdziłem, że po prostu pomaluję/porysuję i zobaczę co z tego wyjdzie. I cholera muszę to polecić wszystkim, którzy maja problem z płynnością ćwiczeń - co mam na myśli - dotychczas podczas rysowania/malowania na komputerze robiłem sobie przerwy na tak zwane fejsbuki i inne zjadacze czasu, jednym słowem massive refresh. Po takim czymś czułem się całkowicie rozproszony i cały proces skupiania się na procesie rysowania musiałem zaczynać od początku. Co jest świetne w livestreamie - nie zrobisz przerwy bo się nagrywa, do tego jesteś całkowicie skupiony na malowaniu, chcesz żeby wyszło dobrze i co najważniejsze, musisz skończyć. W pewnym momencie 'muszę' zamieniło się na 'chcę'. Tak więc mój kanał na livestreamie potraktujcie jako rachunek sumienia i bicz, który będzie mnie powstrzymywał od nieproduktywnych działań :D Wiem, że to może wyglądać na leczeniu objawu, a nie przyczyny, ale portale społecznościowe i inne rozpraszacze to chyba cecha charakterystyczna medium jakim jest komputer. A jeżeli w jakiś sposób mogę to wykluczyć - czemu nie. O i do tego znalazłem dziś świetny artykuł na temat skupienia podczas malowania - tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że na kompie dotychczas pracowałem nieproduktywnie - http://artandinfluence.blogspot.com/2011/12/focus.html Szczerze polecam :) Trochę się rozpisałem, więc może przejdę do rzeczy - w tym momencie startuje z drugą serią ćwiczeń gesture, jak ktoś zainteresowany i ma jakieś muzyczne sugestie, zapraszam :D KLIK
WojtekFus Napisano 6 Grudzień 2011 Autor Napisano 6 Grudzień 2011 Zaczynam kolejny trening gesture :) Zapraszam: http://www.livestream.com/artfus
WojtekFus Napisano 6 Grudzień 2011 Autor Napisano 6 Grudzień 2011 Szkice gesture z paru posiedzeń. Na jedno poświęcam 8-10 min, co wydaje mi się zdecydowanie za dużą ilością czasu. 1
groch Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 Jak tak patrzyłem, jak to dziubdziasz, to chyba faktycznie za długo, chociaż wyglądają ogólnie ładnie. :d
Rotcore Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 świetne, ale faktycznie długo coś... nawet 5 minut wydaje mi sie dlugo na taki szybki zarys postaci w ruchu... ale nieźle nieźle ;P
Coyote Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 fajny artykuł leci okejka :) odepnij neta, refki masz na kompie, kartka i ołówek i jazda. Schodzi ci 10 minut na narysowanie pozy którą można narysować 2/4minuty, a tylko dlatego rysujesz ją 10 bo robisz to na kompie i starasz się zrobić super ładne linie. Takie ćwiczenia wydaje mi sie że są dla ciebie dla twoich rozkmin i tak dalej. Wydaje mi się że juz jesteś na takim poziomie że łapiesz większe proporcje.
n-pigeon Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 Lepiej się nie spieszyć, prędkość przyjdzie z czasem. Możesz nawet siedzieć nad jednym 30 min jeśli nie jest wystarczająco dobry, ciesz się, że to tylko 8 :) Jakość jest ważniejsza od szybkości kiedy jest się na etapie nauki. Robiąc dużo, szybko i na odwal, nie zrobisz progresu. Dobrze że się starasz by było ładnie, ćwiczysz łapę na tablecie :) nie będziesz potem marudził, że na tablecie nie da się wygodnie rysować. :)
WojtekFus Napisano 6 Grudzień 2011 Autor Napisano 6 Grudzień 2011 Kolejny raz dzięki za odzew! @groch - Dzięki :) @Rotcore - No właśnie - prędkość. Będę nad tym pracował. @Coyote - Rozumiem co chcesz mi przekazać, jednak za cel postawiłem sobie swobodniej stawiać linie na tablecie. I masz rację - narysowanie czegoś takiego węglem jest superszybkie i nawet lepiej wygląda. @n-pigeon - No właśnie - czuję, że nie do końca jestem swobodny jeśli chodzi o linię na tablecie. Już teraz mogę powiedzieć, że po tych 3h jest lepiej :) Dzięki za komentarz. A żeby nie było, że jestem gołosłowny zapraszam na livestreama - tym razem porysuję panów - http://www.livestream.com/artfus
Kalberos Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 (edytowane) Ja też oglądałem i uważam że pospiech tu raczej nie jest konieczny ,fajna delikatna krecha do tego ciekawi mnie skąd takie refki dopadłeś?? Ciekawe pędzelki masz Edytowane 6 Grudzień 2011 przez Kalberos
WojtekFus Napisano 7 Grudzień 2011 Autor Napisano 7 Grudzień 2011 Kaleberos - po refki na priv pisz :D i dzięki za komentarz. Jedziemy dalej:
WojtekFus Napisano 7 Grudzień 2011 Autor Napisano 7 Grudzień 2011 Ok. Postawiłem wielkie lustro, oświetliłem się i jadę z autoportretem :D Będzie turpizm - zapraszam na livestream. Feedback mile widziany. KLIK
WojtekFus Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 Studium portretu z lustra. Ryj mój. 3h. I time-lapse:
Kalberos Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Fajnie ci to wyszło tylko mi nie pasuje parę drobiazgów mianowicie ... nos ,jego oświetlona cześć jakość dziwnie wygląda . Światło na czole takie metaliczne trochę no i kolo brudny i przypalony szczególnie w okolicy szyi .I szacenuk za Woodkid-a :D
WojtekFus Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 Mam w ten sposób zadarty nos :D A z brudami to ciężko mi było wybrnąć z 2 dniowego zarostu :D I muszę popracować nad opanowaniem koloru jeszcze duuuużo. Czuję, że nie do końca trafiam. Dzięki za koment!
Kalberos Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 Hmm na początku kolor był dobry i zmierzało to w dobrym kierunku . Na tym filmiku widać ,ze dodałeś tego czerwonego odcienia za dużo i to cie zgubiło .Do zarostu to stwórz sobie jakiś inny pędzel ziarnisty najlepiej
Rotcore Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 jak dla mnie świetne... fajna bryła, widać kierunki prowadzenia pędzla, światło, włosy mogłeś innym pędzlem pociągnąć bo troche kluski wyszły... spoko, pozdro
WojtekFus Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 Dzięki Kalberos! Masz rację z tym czerwonym odcieniem. Mam słabość do tego kolorku i tendencję do przesadzania. Teraz to widzę :D @Rotcore - Racja. Zwrócę uwagę na włosy, w tym wypadku nie powiem, 3h bez przerwy mnie znużyło i byłem gotowy sobie łysą glacę walnąć :D
Coyote Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 jak chcesz popracować nad kolorem to ustaw sobie martwą w świetle dziennym(zbliża się weekend to jak znalazł :P) i pomaluj troche twardym pędzlem który zmusza do trafienia od razu w ten kolor co trzeba :)
n-pigeon Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Chyba najlepsza twoja praca jak dotąd, ogólnie prezentuje się świetnie. Fajny kadr, ułożenie głowy, ciekawe oświetlenie. Czy czerwień jest zła, cóż mi się podoba to twój styl i nie porzucaj go, ale zrób też prace bez dodawania czerwieni, tym bardziej że to ćwiczenia. Mimo to powtórzę, nie porzucaj tego, mi się podoba :) Przynajmniej widać że Rothbartowe : ] Jedyne zgrzyty to te światło koło nosa i ucho zrobione metodą brute force :) jednolita linia światła zdradza, że nie wiedziałeś jak opisać jego formę, ale rozumiem takie małe skomplikowane formy to czasem niezła łamigłówka i gdybanie gdzie dostanie światłem, a gdzie nie. Mi ułatwia oświetlenie takich elementów jak podejdę je jako abstrakcyjne kształty, oceniam co jest zasłaniane przez co i co wystaje na tyle by dostać światłem. Nie rysuje ucha w całej jego złożoności, tylko wgłębienia i wystające elementy z płaszczyzny. Takie myślenie dużo ułatwia. Nie bój się płaskich plam, na swoich pracach starasz się dodać jak najwięcej przejść walorowych, przyciemnisz rozjaśniasz po kilka stopni, za wszelką cenę starasz się pokazać że to jest forma 3D. Widzowi wystarcza mała wskazówka, czasem nawet subtelna, by w płaskiej plamie widział trójwymiarową formę. To przez to zatraciłeś zarost, ponieważ na czole i policzku też był, więc na szczęce zaczął wyglądać jak cień. Moje widzi mi się na overze: http://img7.imagebanana.com/img/gc2j0d0i/rothbatauto.png
ICE Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Mi sie bardzo podoba, no swietnie zaczales, widze ze udalo ci sie wgryźć w system konstrukcji, do tego epicki kawalek z Assasins Creed, bomba. Wlosy moze i faktycznie mozna by nieco jeszcze podciagnac, lub tyez odpuscic, rozmyc, ale np nie wiem dlaczego czepiaja sie tego nosa, wyglada dobrze i tyle. Przyznam tez racje przedmowcy iz wersja przed overlayem byla lepsza, bogatsza w rozne odcienie.
telthona Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 no, świetny jest ten utwór ;) portret bardzo fajny, super rim lighta namalowałeś. moim zdaniem jest za dużo "powietrza" nad głową" lepiej by było to uciąć lub dla równowagi dodać troche obszaru roboczego na dole i domalować koszulki więcej. ale to takie czepialstwo, portret ok, swoją role spełnia. i weź teraz narysuj coś fantasy lub scfi w tej technice :D
ICE Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 To znowu ja, ogladalem przed chwila twoj stream z gesture drawing i mam dla ciebie jedna wielka uwage, robisz je zbyt, hm ujimijmy to tak za duzo czasu poswiecasz na jedna. Tu nie chodiz o to by dokladnie przestudiowac gdzie postawic ta i tamta linie, ale o ogolny charakter i oddanie akcji. Zaleca sie nie wiecej niz 2 minuty na jedna, ale najlepsze sa te max do 60 sekund. Zacytuje tu kogos, bodajze Scotta Budrick'a ( choc moge sie mylic : It's not about drawing as much as you can, but it's about drawing as precisely as you can in that given short amount of time. Czyli nie skupiaj sie na pierdolach, przyjmijmy, ze klatka piersiowa "wykonuje" ciekawa akcje wzgledem tulowia, skup sie na tym, olej rece etc. Art: Jaime Jones
CUKIERASS Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 bardzo podoba mi się światło na portrecie troszkę brakuje mi tam "ostrości" nie wiem jak to inaczej nazwać.
WojtekFus Napisano 10 Grudzień 2011 Autor Napisano 10 Grudzień 2011 (edytowane) @Coyote - spróbuję :) @n-pigeon - z uchem trafiłeś idealnie - jeszcze nie rozkminiłem jego formy. Dzięki za krytykę! Wszystko zapamiętam :) @ICE - Dzięki :) ! @telthona - Dziękuję :) Challenge accepted! :D @ICE - Prawda, za bardzo dziubdziam i nie mogę się zdecydować na element postaci, który chcę narysować. Te rysunki które wrzuciłeś są świetne. Spróbuję iść w tym kierunku. Dzięki ;) @CUKIERASS - Danke! I do rzeczy :D Wziąłem starą prackę, bodajże ze strony 15 swojej teczki ( robiona 4 miesiące temu): Po pierwsze, złapałem się za głowę nad ilością błędów. Po drugie postanowiłem zrobić z niej pracę do portfolio: Wrzucam jako WIP. Zależy mi na krytyce, chciałbym, żeby ilustracja była jak najlepsza :) Swoją drogą, mało już widzę i muszę od niej odpocząć. EDIT: o. dłoń za mała i cała ręka za długa. głowa chyba trochę za mała. i do dopieszczenia stwory na dole i Ci dwaj żołnierze. Edytowane 10 Grudzień 2011 przez WojtekFus
Piret Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 Przyjemne światełko. Trawa na pierwszym planie wygląda trochę jak futro. Myślę, że dobrze by było podnieść jej bark, bo skoro podnosi rękę to ramię powinno być bliżej twarzy. Szyja wygląda na długą (co nie jest złe ;), wydaje mi się, że głowa może być źle osadzona. To jest jej szal czy włosy? Pozdrawiam i czekam na kolejny etap:)
badassky Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 Wielkość tych dwóch ostatnich wojowników źle wpływa na przestrzeń , wydaje mi się , że nie muszą odmachiwać .Trochę sobie nie wyobrażam jak cała armia przemaszerowała przez tą wątłą dróżkę , poszerzenie albo jakieś inne ciekawe rozwiązanie mogło by korzystnie wpłynąć na cały efekt.Masz fajne, charakterystyczne kolorki ;)Ogółem bardzo podoba mi się pomysł i mam nadziej ,że to jakoś fajnie wykończysz,czekam na dalsze etapy.Powodzenia. Pozdrawiam.
Coyote Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 mała dłoń babki, do tego zaburzenie przestrzeni i perspektywy teraz to wygląda tak że cała armia sięga jej do pasa... jak robisz jakąś bardziej rozbudowaną scenę albo robisz postać z wyobraźni rozrysuj sobie grid perspektywiczny o horyzoncie już nie wspomnę ;)
WojtekFus Napisano 10 Grudzień 2011 Autor Napisano 10 Grudzień 2011 @Piret - Dzięki za komentarz! Fajnie, że ktoś spojrzał na to świeżym okiem :D @Bombadil - Racja. Wziąłem pod uwagę i ich zmniejszyłem. @Coyote - Własnie zastanawiałem się w czym tkwi problem i przeczytałem Twój komentarz. Rozrysowałem linie i CHOLERA. Postać powinna być z 5 razy mniejsza :D Dzięki za uwagę. Nie powinienem zapominać o tak podstawowych sprawach :D Tutaj over metodą brute-force - zrobiony myszką. Nie wiem czy te drzewa to dobry pomysł. Zastanawiam się czy w ogóle babki nie skasować i całego tego klifu z lewej. Jak myslicie? A tu wip kolejnej pracki, robiony na podstawie jakiejś starej rzeczy którą kiedyś malowałem.
badassky Napisano 11 Grudzień 2011 Napisano 11 Grudzień 2011 Wciąż ciężko stwierdzić po czym ci wojownicy idą.Proponuje dodanie innych kolorów na armię,teraz wygląda trochę monochromatycznie. Usunięcie kobiety i klifu nie jest na pewno dobrym pomysłem. A może wsadź ją na drzewo ? ;) Drugi bardzo mi się podoba , trawa fajnie kontrastuje z całą resztą.
WojtekFus Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Napisano 11 Grudzień 2011 @Bombadil - Dzięki :) Troszkę więcej detalu i koloru położyłem na armię. I jednak usunąłem babkę. Nie miałem już cierpliwości poprawiać :D Kolejny wip.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się