Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

4 godziny temu, Destroyer napisał:

Loozack do .79 nawet nie podchodź, nie ma sensu, 2.8 jest o niebo bardziej przystępne i sprawia wrażenie jednolitej całości a nie sklejki różnych systemów jak np taka majka. Sam do końca roku już raczej nie znajdę czasu na blednera, okres przedświąteczny już się zaczął ale co chwila widzę coś co robi na mnie mniejsze lub większe wrażenie. Na tę chwilę to dla mnie osobiście bledner i houdini wyglądają najciekawiej ale póki co tylko w houdinim coś zrobiłem pożytecznego do pracy ale też zacząłem się go uczyć chyba z 1,5 roku temu z przerwami nawet po kilka miesięcy a do blendera usiadłem tylko raz na dłużej i trochę pomodelowałem i spróbowałem rzeźbić i dawał radę ale czasami ciężko znaleźć czas żeby przespać 6 godzin a co dopierouczyć się czegoś nowego 🙂 

Dzięki za radę, gdybym miał zaczynać na poważnie przygodę z Blenderem to jak najbardziej od wersji 2.80 wzwyż, ale i tak raczej prędko to nie nastąpi 😉 Za to wspomniany przez Ciebie Houdini z każdą nową wersją kusi coraz bardziej, szczególnie, że to zupełnie inny system modelowania a nie "tylko" inne narzędzie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelowanie w hudym potrafi być ciężkie i czasami szukałem z pół godziny jakiegoś rozwiązania które w innym programie miałbym od razu i efekt w kilka sekund ale jak już podczas finalnego renderingu wyjdzie, że coś jest nie tak albo klient chce coś zmienić to jeżeli w hudym nie zrobiło się śmietnika to jest to do zrobienia relatywnie łatwo a w innych programach już niekoniecznie. Inna sprawa hudy indie rocznie to tylko 200$ zamiast kupować jakiś plugion do destrukcji można mieć hudego na dwa lata z masą innych rzeczy i teraz jak zobaczyłem jak wygląda solaris to mam straszną ochotę trochę w hudym porenerować i jeżeli siądzie to pewnie z czasem na tradycyjne modelowanie będę się przesiadał na blendera bo bo siedzieć na majce która już w coraz mniejszym zakresie jest niezastąpiona albo nawet porównywalnie dobra 🙂 Ale to pieśń przyszłości pewnie szybciej umrę i problem się sam rozwiąże 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie czuję się najlepiej gdy ludzie się tak popisują 🙂

To jest poziom który jeszcze mogę zrozumieć 🙂

 

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego symulowania akumulowania sie materialu to chyba nawet w zetce nie ma... Nie kojarze.
Ale musze powiedziec ze jestem w ciezkim szoku jak chodzi o wydajnosc sculptu w Blenderze. Dawno nie sprawdzalem bo siedze w ZBrushu, ale jak ktos tam wrzucil filmik ze niby rzezbi przy 88 milionach poly plynnie tomowie sobie "co mi szkodzi - sciagne i zobacze".
Wczesniej na tej samej, nie najnowszej juz maszynie Blender przy 3 milionach poly zaczynal lagowac. Teraz w buildzie 2.82 plynnie smiga mi 25.1 miliona... (dalej sie balem subdivide wciskac bo nie chce restartowac). Na prawde robi sie sensowny sculpt w blendku. A Pablo ma jeszcze tyle szalenstw w planie wprowadzic, ze strach sie bac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne. 

 

To już widziałeś?

 

 

@mandragora @Nezumi ten Pablo to gość z kosmosu (ma 24 lata i łączy w sobie artystę i programistę). Od czasów dyntopo i Bishopa nikt nie zrobił lepszej roboty dla sculptu w blenderze. Jest nastawiony na sculpt "stylizowany", gdzie duża ilość poly nie jest potrzebna, ale jego narzędzia ogólnie zwiększają wydajność rzeźbienia jako takiego. Ciągle nie widzę, żeby w 2.81 był jego remesher jako modyfikator, byłoby szkoda, bo fajnie śmigało.

 

Czas na zapoznanie się z notką o zmianach w B2.81, bo lektura jest obszerna  https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81 a z drugiej strony jest już dostępna do pobrania  alpha 2.82.

Oprócz wielkich zmian podoba mi się nowy snapping (Edge perpendicular) i ulepszony adaptive subdivision bez pęknięć na materiale.

spacer.png

Snap_Perpendicular.png

spacer.png

 

 

 

 

Edited by alex3d
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, to "drzewko" node'ów dalej w wątku. Czy te kozackie prace na #nodevember są zazwyczaj tworzone z "podstawowych" node'ów dostępnych w Blenderze, czy to już trzeba wchodzić w rzeczy bardziej customowe, jak np. pisanie shaderów w OSL? Jak za pierwszym razem odkryłem OSL w blendku, byłem zachwycony w zasadzie nieograniczonymi możliwościami i już miałem wizję odtwarzania większości "klocków" z Substance Designer, ale potem lekko mina zrzedła, że ich użycie jednak ogranicza pod względem tego, jak mogę wyrenderować scenę (brak Eevee i GPU render w Cycles).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, VGT napisał:

Damn, to "drzewko" node'ów dalej w wątku. Czy te kozackie prace na #nodevember są zazwyczaj tworzone z "podstawowych" node'ów dostępnych w Blenderze, czy to już trzeba wchodzić w rzeczy bardziej customowe, jak np. pisanie shaderów w OSL? Jak za pierwszym razem odkryłem OSL w blendku, byłem zachwycony w zasadzie nieograniczonymi możliwościami i już miałem wizję odtwarzania większości "klocków" z Substance Designer, ale potem lekko mina zrzedła, że ich użycie jednak ogranicza pod względem tego, jak mogę wyrenderować scenę (brak Eevee i GPU render w Cycles).

wszystko standard :) ostatnie 2 miesiące w sumie 3... był w sumie właśnie projekt / task.. gdzie większość nodów dostała mocny refresh etc. aby lepiej to wszystko działało.. 

https://devtalk.blender.org/t/cycles-eevee-improvements-weekly-reports/7697/85

tutaj masz kopalnie zmian :) z przykładami.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, świetnie to wygląda. Nie śledziłem na bieżąco, jakie zmiany nadchodzą w 2.81. Widząc, jak krótki to okres, nie sądziłem, że będzie dużo, co najwyżej jakieś małe ulepszenia, a tutaj nie dość, że głośny sculpting, czy denoising, to jeszcze mnóstwo ulepszeń, o których nawet nie słyszałem. Widzę, że trzeba ściągnąć betę i jak tylko ktoś prezentuje także node graph, to przeklikać sobie to także samemu, żeby zrozumieć jak doszedł do rezultatu. Będzie szybsza nauka tego, co da się w nim zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wy te tweety tak ladnie embedujecie? 😉

Edited by le_chu

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, le_chu napisał:

jak wy te tweety tak ladnie embedujecie? 😉

wklejasz link. poniżej pojawi ci się info o usunięciu formatowania czy coś takiego. Robisz to i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba, że masz same krzaki to zależy od przeglądarki i np taki lisek jak ustawisz zbyt mocną ochronę przed śledzeniem takie krzaki tworzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boszz, to Blender już nawet Photoshopa ma wbudowanego? Dobra, poczekam jeszcze chwilę do wersji, która będzie miała w sobie system operacyjny i antywirusa i instaluję...

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze żeby robił moją ulubioną kawę "venti double cup decaf caramel macchiato, 190, extra whip, whole milk, 6 pump vanilla, extra caramel drizzle, caramel brûlée topping. Tall nonfat chai, 5 pumps, no water, no foam, extra hot" i obcinał paznokcie u stóp bo ciężko mi się tak schylać 😛 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie już to mają na roadmapie.

PS. Też zawsze taką zamawiam, ale z mleczkiem kokosowym, odtłuszczonym i bez kokosów.

PS2. Nikt jeszcze nie wymyślił bezprzewodowej podbiurkowej obcinarki do paznokci z appką ze statsami i możliwością powiadamiania znajomych? Dzięki za podpowiedź, lecę na Patreona!

Edited by Loozack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Loozack napisał:

Boszz, to Blender już nawet Photoshopa ma wbudowanego? Dobra, poczekam jeszcze chwilę do wersji, która będzie miała w sobie system operacyjny i antywirusa i instaluję...

a wszystko zaczeło się od tego że jeden ziomek chciał mieć możliwość robienia notatek w blenderku więc zrobił skrypta który umożliwiał mazanie w viewporcie i node edytorze etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam to z doświadczenia, często to się tak niepozornie zaczyna, idziesz do biedronki po jarmuż i pomidorki a kupujesz przy okazji 2l lodów i pół kilo chałwy, zjadasz na raz i próbujesz nie umrzeć 🙂

asd.jpg.33fcedebcb2b4c24d74ae5b5464e037b.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że malowanie w Blendku jest lepsze niż w Photoshopie. Chociażby dlatego, że jest w 3D 🙂
A jak przeczytałem to o obcinaniu paznokci, to mi przyszło namyśl, żeby spróbować sobie poobcinać paznokcie Blenderem. Ale nie będę ryzykował. U nas na SOR-ze czeka się nawet 7-8 godzin 😄

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre z tych rzeczy są naprawdę imponujące. Jakby w kwestii proceduralnych tekstur blender wyprzedzał SD. Prawda to czy tylko złudzenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba podejścia mają swoje mocne strony jak i limitacje. Dałoby się stworzyć system który łączy te mocne stwony i pozbywa się większości limitacji ale to task o skali porównywalnej do Eevee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie wyprzedza ale w wielu miejscach dorównuje, co jest dużym plusem to w blenderze masz od razu cały pakiet 3d z modelowaniem renderem, kamerami itd w substance to musisz exportować i patrzeć czy działa a tutaj masz pod jednym dachem i wiesz, że będzie działało bo masz podgląd na bieżąco. Ale substane chyba jest jednak bardziej dojrzałym pakietem ale bledner depcze mu po piętach a potem długo, długo nic i reszta hołoty 🙂  

 

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy