Jump to content

Recommended Posts

Tym razem postąpiłem trochę odważniej z kolorami. Co sądzicie?

 

uADJAIf.jpg

 

Mały bonus, coś bardziej lekkiego ale wciąż zachowując jakąś tam dynamikę w obrazie w ramach ćwiczeń:P

 

NHUTv2g.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

SBT77 - o to chodzi, żeby każda następna praca była lepsza od poprzedniej ;)

 

olaf - Postaram się to jeszcze przeanalizować i poprawić, ale o co dokładnie chodzi? O skalę tego pióra poniżej, jego umiejscowienie, kierunek, czy to że w ogóle on się tam znajduje?

 

Dorzucam złotą spiralę. Nie jestem pewien czy właściwie tego używam, ale staram się to wykorzystywać jako grid do budowania kompozycji ostatnio.

JoejKo5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://spruce-mobile.com/samples/compo2.jpg

 

tak, ale taka kompozycja prowadzi oko wlasnie do centrum spirali. A tam niczego nie ma. W kazdym razie niczego zwiazanego z narracja i akcja na obrazie. Jakbys dobral sobie jedna z alternatyw powuzej, mialbys zbuowana narracje. Teraz oko jest przeciagane w miejsce gdzie nic nie ma - wiec praca moze wydawac sie nudna.

 

Rzeczy narracyjnie wazne dla przekazu sa zbudowane w obszarach z ktorych oko ucieka wiec nie ma mozliwosci zbudowania continuum narracyjnego w mogzu i caly przekaz jest chaotyczny a praca niezbyt interesujaca. Noise jaki powstal nie pozwala na asocjcacje obrazu z archetypami jakie mamy w glowie

 

podam przykład mózgiem odbiorcy:

epicka walka z potworem > o! potwor wyglada jak w M&M > o, jak ja kocham M&M > ale fajna grafika > lubie tego artyste > profit.

 

nie masz tego, bo nie zbudowałeś narracji. Nie masz korzysci jakie moglbys wygenerowac swoja praca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstyd powiedzieć, ale sądziłem, że do gryfa strzela drzewko (?) w prawym, dolnym rogu. Tzn, że to jest jakiś rodzaj pułapki...

Wydaje mi się, że trochę nie leży skala detalu. Pojedyńcze "skały" na pierwszym planie są prawie takiej samej wielkości, co w okolicach obozowiska, a przeciez obozowisko jest o wiele dalej. Brakuje mi kontrastu waloru pomiedzy planami. Jakiejs wędrówki oka między ciemnym a jasnym. Przestrzen jest strasznie nieczytelna, nie wiem co jest duże, a co małe, co blisko, a co daleko. Detal rozmieszczony bardzo jednorodnie.

Z dawnego zainteresowania grafiką została mi fascynacja Sparthem - on ma niesamowicie mocną pracę "duzymi rzeczami" - perspektywa, światło, bryła, kompozycja. Chociaz jego arty to CA, jednak imho bije na głowę wiekszosc ilustracji, które są niby dopieszczone, ale nie tak mocne w tych najważniejszych sprawach. Przy jego podejsciu można pozwolić sobie na bardzo oszczędną pracę detalem, bo umysł wiele rzeczy moze sobie dośpiewać, nawet jak ich tam nie ma. U Ciebie te "duże rzeczy" w ilustracji z gryfem są dość nieprzekonujące.

I wybacz krytyke, doceniam pracę, ktorą włożyłeś w ilustrację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za feedback! Ja mam wybaczać krytykę? Ludzie, jesteśmy na forum max3d a nie na facebooku :D Ja tu wrzucam pracę, bo właśnie chce przeczytać krytykę a nie pochwały. To Wy mi wybaczcie, że spamuję wciąż tą samą praca do znudzenia, ale jakoś ostatnio wolę poprawiać swoje obecne prace niż wymyślać jakieś nowe :P

 

olaf - otworzyłeś mi oczy, co ja sobie myślałem ustawiając ta spiralę w ten sposób... heh. Mam nadzieję już nigdy nie popełnię tego błędu.

 

SBT77 strzelające drzewko? yyy...

 

Miał to być skorpion oblężniczy (balista?),

 

to była moja refka

a07febb521a600740e05b5489bb64b90.jpg

 

Co do Spartha - szukałem jego prac w google, ale nic nie znalazłem. Jednak chyba wiem o co Ci chodzi. Sporo artystów tworzy prace w ten sposób, nie ukrywam, że również do tego zmierzam. Nie mam zamiaru dłubać każdej pracy tak jak tej. Myślę, że to kwestia dogłębnej wiedzy na temat tego co się maluje, aby wychwycić tylko te najistotniejsze i charakterystyczne cechy dla danego obiektu oraz sprawne posługiwanie się brushami do uzyskiwania odpowiedniego efektu. Mam nawet o tym książkę. Myślę, że dojdę do tego z czasem. Na razie to jest mój wielki powrót do malowania po długiej przerwie i chciałem mieć w portfolio coś nieco bardziej podłubanego bo mam wrażenie, że wszystkie moje dotychczasowe prace są takie na odpierdziel bez analizy a więc bez i żadnej nauki.

 

Przearanżowałem nieco skały podporządkowując całość pod kątem odwróconej spirali, poróżniłem też nieco plany. Mam nadzieję, że jest lepiej. Ja w każdym bądź razie jestem z tej pracy coraz bardziej zadowolony :D

 

jmkjlOo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko sie uczysz! Teraz jest znacznie lepiej, oko idzie z gryfa do obozowiska. Plany i kontrast pomagaja rozpoczac czytanie grafiki. Troche pióro odciaga wzrok z obozowiska, ale korekta w bardzo dobrym - moim zdaniem - kierunku.

Samo pióro w prawym gornym wyglada bardziej jak cos co chcesz dodac i nie chcesz zrezygnowac. Ale moze uda Ci sie podestowac z odbiorcami dwie wersje.

 

Anyway, mam dla Ciebie dwie rzeczy:

Wykład o lean startup: w przykladzie koles porownuje jak kilka draftow daloby ten sam efekt co tygodnie kodowania. Pomyslalem o tym, bo praca wyglada na bardzo czasochlonna, a korygujesz bledy dopiero na koncu, co kosztuje Ciebie czas, ktory mogles uzyc na dodatkowe skille:

Fajny wykład pozwalajacy spojrzec na kazda prace w bardziej efektywny sposób. Czas w koncu masz ograniczony.

 

Druga, fajny video-felieton o obrazie:

oczywoscie nikt tak nie analizuje grafik w internecie ale mozesz zaobserwowac jak artysta komunikuje się z odbiorcą w neoklasycyzmie, ktory w warstwie komunikacji nie jest odlegly od Twojego stylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olaf - dzięki, postaram się powoli to wdrażać w swojej pracy. Dobre planowanie to połowa sukcesu.

 

Kolejna pracka z użyciem złotej spirali. Wiem, że droid w sweterku wygląda mało logicznie, ale uznajmy, że to taka konwencja ;) Postanowiłem również przetestować to, jak poradzę sobie z wykorzystaniem fot i tekstur z nieco większym rozmachem niż do tej pory. W końcu trzeba się nauczyć korzystać i z tego w dzisiejszych czasach :P

 

Pokornie zwracam się do Was o feedback, co zmienić/poprawić/usunąć?

 

U2xFPp9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza jest dla mnie trochę mało czytelna. Nie wiem czy maszyna skacze czy spada. Stawiam na to pierwsze, ale wstępne wrażenie mam w stylu "co jest nie halo z tym robotem"... ;) Nie jestem pewny anatomii dłoni. Czy przy takim skoku nie byłoby bardziej naturalne nieco przechylić je do tyłu? A jeśli już, to ugięcie w łokciu wydaje mi się bardziej naturalne niż takie wyginanie nadgarstków. Kolory trochę zbyt jednorodne. No wiesz, tak nudnawo.

Na plus bardzo czytelne krawędzie, ale można by dodac trochę "fajerwerków" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SBT77 - dzięki! Ta poza zaczerpnięta z czyjegoś szkicu w komiksowym stylu. Spodobała mi się bo była dość "wygibaśna", coś a'ala spiderman. W oryginale ta postać miała puste ręce i rozczapierzone palce, ale słusznie zwróciłeś uwagę, że nienaturalnie wygiąłem te nadgarstki w dół, na refce były tak jak napisałeś. Widocznie kiedy zacząłem rysować pistolety przestałem już zwracać uwagę na refkę i zboczyłem z kursu.

Co do samej czytelności, zamysł był taki, że maszyna i skacze i spada, w sensie przeskakuje z wyższego pułapu/dachu budynku na przeciwko do tej dziury w murze na pierwszym planie :P Nie ukrywam, że miało być to lekko "matrixowe".

Szczerze powiedziawszy, takie obrazki to zupełnie nie moje klimaty, nie przepadam za filmami akcji i w ogóle. Traktuje to jako ćwiczonko do wyjścia z comfort zone i próba zrobienia obrazka z odrobiną dynamizmu.

Fajerwerki miałem z tyłu głowy, ale długo nie mogłem znaleźć jakichś porządnych refek do czasu, aż przypomniałem sobie prace Omena ;)

 

rY2OWbI.jpg

 

Pozostaję otwarty na krytykę.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten trójkąt w prawym dolnym chyba niepotrzebnie taki skontrastowany. Swoją drogą łatwiej byłoby opowiedzieć tą samą historię bez helikoptera myślę. Nawet byłoby ciekawiej, bo dodałoby dynamiki - strzały zewsząd, chaos, pospiech itp. Paradoksalnie helikopter ustatecznił całą scenę. Gdyby było ich kilka gdzieś w tle, widz by sie domyślił, że to jakiś oddział. Ze strzałami z nikąd dodałbyś element narracji - postać w potrzasku, polowanie itp.

Teraz nawet jak miałeś te elementy w głowie, nie skomunikowałeś tego do końca z oglądającym. Ale to tylko moja opinia. Poprawka sceny na pewno na plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie spoko obrazek, podoba mi się ten droid. Ja zdecydowanie poprawiłbym płaszcz, mocno rzuca się w oczy, że coś z nim nie tak, jeśli to skóra to było by tam zdecydowanie więcej zagięć fałd itp.a jeśli jest to jakaś tkanina to zakres waloru jest zdecydowanie za duży, tym bardziej że z obrazka wynika ze oświetla go rozproszone światło. Do tego jest trochę sztywny(płaszcz), wyobrażam sobie ze w takiej pozycji raczej nie zakrywałby ramion do samych nadgarstków a jednak trochę się ściągnął i raczej nie zacznie powiewać dopiero za pasem bo opiera się na barkach i dalej nic go chyba nie trzyma. Jeśli chodzi o resztę to helikopter zlewa się z budynkiem, a ściana w prawym dolnym rogu jest źle oświetlona, w rozproszonym świetle będzie tam raczej jakiś łagodny cień. Może czepiam się szczegółów, ale moim zdaniem właśnie takie rzeczy robią obrazki. Zrobiłem mały overpaint.

rY2OWbI2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

olaf, Wojte - dzięki za feedback i overka. Zgadza się, detale budują to coś, że praca zaczyna być fajna. Szkoda, że jeszcze sam z siebie nie potrafię tak doprowadzić pracy od A do Z. Zatrzymuję się na jakimś takim etapie, że nie wiem jak to dalej pchnąć i staję się ślepy dopóki ktoś mi czegoś nie podpowie. Ale za to dużo cennej nauki od Was czerpię ;)

 

Moje poprawki, nie wiem czy nie przesadziłem z tymi smugami wystrzałów, ale z helikoptera bardzo chętnie zrezygnowałem. Początkowo bałem się że zostanie za dużo pustej przestrzeni, ale jednak ona była tam bardzo potrzebna. Musi być miejsce i na akcję jak i na oddech. Ten płaszcz to moje lenistwo, biję się w pierś za odwalenie tamtej chały (malowanej bez refki z resztą [człowiek ciągle się zapomina]).

 

SQPv7nN.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się może odniosę do poprzedniej pracy. Tego robocika pasuje bardziej w kierunku środka kadru przenieść bo teraz wygląda bardziej jak by go jakiś wielki odkurzacz wysysał z tego pomieszczenia :P Poza tym helikopter był moim zdaniem ok bo balansował trochę ten wielki kształt. Dodatkowo sylwetka jest niezbyt czytelna. Proponuję wywalić płaszcz całkiem i bardziej stonować tło ;)

 

0op21gQ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,Graft. Bardzo ciekawe sugestie. Spróbowałem je wcielić życie na ile dałem radę. Pobawiłem się trochę kolorami, ale samego robocika nie przesuwam jednak do środka, bo chciałbym mimo wszystko utrzymać początkowe założenie kompozycyjne "złotej spirali" tak jak to było przy gryfie.

 

Fklhh8U.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio lubię więcej eksperymentować. Zawsze bałem się malować od razu w kolorze, ale ta niezdarna próba na poprzedniej stronie uświadomiła mi, że w sumie całkiem szybko można strzelić jakiś obrazek bez koniecznego bawienia się w lineart, walor, światło i na końcu kolor, co zwykle potrafiło mi zająć kilka dni (oczywiście z przerwami) taki sposób pracy w moim odczuciu jest nie do przyjęcia, a więc zaczynam skromnie bo skromnie ale od razu od koloru.

 

Okładeczka do pierwszego sezonu mojej gierki ;)

 

michal-pulawski-horesman.jpg?1515363939

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, fajnie kompozycyjnie się to wszystko układa, dobrze że linie prowadzą w stronę postaci może zmniejszyłbym walor na ostatnim krzaczorze bo się za bardzo wybija i psuje przestrzenność. Zastanawiam się też nad pozycją jeźdźca i zachowaniem konia. Ten drugi jest dynamiczny i albo mocno zapieprza po tym pustkowiu albo staję dęba. W obu przypadkach jeździec wydaje się strasznie statycznie będąc tak wyprostowanym. Oglądałem zdjęcia na googlach i rzeczywiście można siedzieć prosto na pędzącym koniu jak TU

ale myślałem czy nie korzystniej i lepiej dla historii byłoby coś TAKIEGO To takie luźne przemyślenia żeby nie robić pustego posta o tym jaka praca fajna ;P, no bo przecież kto nie lubi post-apo. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiele się udało zrobić ostatnimi czasy. "Odgrzałem" sobie jeszcze raz gryfa (chyba zmienia mi się wrażliwość nawet jak nic nie maluję).

 

Stara wersja tu

 

michal-pulawski-av.jpg

 

Poza tym jakieś mało oryginalne asseciki, jako próba przełamania się z organiki na hardsurface :P

 

By4F2JH.jpg

 

1y9OJq7.jpg

 

2tHoxDE.jpg

 

iTLJjp4.jpg

 

nL9ipuh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

poza pistoletami interesujący rendering.

 

szybko w gryfie oznaczyłem odwrotnie miejsca, by ułożyć kompozycje wg. narracji - jako feedback.

https://justpaste.it/30xua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ola-f, podoba mi się jak prostym sposobem nadałeś skrzydłom więcej trójwymiarowości, umknęło mi to jakoś wcześniej :D

 

ALwdPMJ.jpg

 

Co do renderingu, pokusiłem się o mały tutorial procesu produkcyjnego, jakby ktoś był zainteresowany. Zrobiłem sobie to ćwiczenie obczajając 3D-Coat i przekładając to co tam zobaczyłem na praktykę w 2d.

 

gFUAVjb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy