Jump to content

Recommended Posts

Masz dobrze wyrobiona oserwacje, potrafisz robic fajne sylwetki.

Ale jak bierzesz sie za malowanie ( glownie z wyobrazni ) to wychodzi to w wiekszosci przypadkow jak tanie 3D z lat 90 tych ( widac to dobrze na poprzednich ilustracjach ).Zupelnie tego nie rozumiem, skoro w martwych idziesz w lepszym kierunku :S

 

Sproboj bardziej odwaznie i mniej plastikowo traktowac zagadnienie koloru, nie boj sie z nim poeskperymentowac. Sproboj skopiowac jakiegos lubianego artyste, inspiracji w internecie jest od groma. Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo nie poćwiczyłeś... Nastąpił powrót na stare tory. Chyba Ci sponsor potrzebny, może jakiś program 12 kroków czy coś w tym stylu... Obejrzałeś choć jedną prawdziwą gałąź, czaszkę itp zanim strzeliłeś sobie aż 20 kosturów z wyobraźni?

 

Za mało realnych informacji włożyłeś do głowy, żeby mogło z niej wyjść coś co wygląda realnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Nie byłem pewny, ale wasza reakcja utwierdziła mnie trochę w moim złym podejściu do malowania "z głowy". Dzięki malowaniu martwych uświadomiłem sobie pewną rzecz. Otóż gdy maluję martwą to jadę ze wszystkim na jednej warstwie, nie używam nawet ctrl+z. Kolory kładę obok siebie, jak na płótnie, szukam tego koloru, a te nietrafione kolory działają ożywywczo na całość. W przypadku malowania z głowy nie posiłkuję się niczym, przez co kolory są z góry ustalone i wyprecyzowane, nie ma poszukiwań, stosuje maski i różne filtry dla osiągnięcia podobnego efektu i teraz już wiem, że brakuje tego eksperymentu z kolorem w pracy i jest to poważny błąd który rzutuje na wszystko. Czuję się uświadomiony, teraz zobaczymy jak to wyjdzie w kolejnych próbach. Zapewne, w wielu jeszcze pracach pojawią się ślady tego złego podejścia, ale mam nadzieje, że z waszą pomocą uda mi się to całkowicie wyeliminować.

 

Co do ostatniej wrzuty, hmm, z jednej strony chciałem żeby te materiały się od siebie jakoś odróżniały ale z drugiej, chciałem to potraktować jakoś tak schematycznie , coś w stylu jak tu http://cghub.com/files/Image/281001-282000/281829/921_large.jpg, czy tu http://cghub.com/files/Image/281001-282000/281825/167_large.jpg. Tak w zasadzie, przydały by mi się jakieś refki, gdzie ktoś robi to naprawdę dobrze, bo szczerze przyznam, że nie znam zbyt wielu światowych artystów dp a cghuba odwiedzam sporadycznie :(

 

Co do martwych, coś tam skrobię, ale nie mam póki co możliwości zorganizowania sobie normalnego studia, pozostaje mi albo światło z okna albo 40 wartowa żarówka :/

 

martwah.jpg

martwa.jpg

 

Teraz zabieram się za skopiowanie jakiegoś mistrza za poradą ICEa. Wrzucę niedługo, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

pzdr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawiłem troszkę jeden set rózg, mam nadzieję, że jest trochę lepiej, ale jeśli nadal jest do kitu to poproszę o jakieś wskazówki, dozwolony over, etc, coby wskazać mi drogę w mym błądzeniu, za co z góry dzięki.

 

beznazwy1nht.jpg

 

Coś mnie tchnęło na mordki z herosów. Na podstawie małych awatarów z gry:

Christian

beznazwy1jqd.jpg

 

Astral

beznazwy1wk.jpg

 

Praca domowa

beznazwy1xu.jpg

>Link do oryginału

 

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewane schabowe:

beznazwy1al.jpg

beznazwy1zg.jpg

 

Ćwiczenie materiałów, w tym przypadku skóra.

 

beznazwy1wz.jpg

 

I przymierzam się do kolejnej ilustracji:

beznazwy1xp.jpg

 

Które ujęcie najlepsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ICE, gościu jest godny uwagi, popróbuję coś pomęczyć w tym stylu. Póki co ogarniam jeszcze stary workflow, odkrywając przy tym serię praw i zależności płynących z fundamentalnych podstaw.

 

Ciąg dalszy kadru nr 4.

beznazwy1mb.jpg

 

Uwagi, jak zwykle mile widziane.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastik, plastik wszędzie plastik!!!!

 

dlaczego nie skorzystasz z referencji?! drzewa masakryczne, ja tu nie widze nawiazania do żadnych fundamentalnych podstaw, jedynie powtarzanie tych samych błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad tłem jeszcze mam zamiar posiedzieć, bo przyznam, że lekko odpuściłem. Ale co to pierwszego planu to chętnie luknę na over od ciebie, jakbyś mógł oczywiście ;) Myślę, że to mi bardziej unaoczni błędy, które popełniłem. Z referek korzystałem, jednak nie do drzew, ale jak pisałem, jeszcze będę je picował.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do dłubałem jeszcze, chociaż przyznam, że nie wiedziałem jak to dalej ruszyć na początku, ale wielkie podziękowania dla Kalberosa, bo po jego sugestiach, coś mi zaczęło świtać, co napsułem.

 

beznazwy2av.jpg

Mam nadzieję, że wygląda trochę lepiej.

 

A poza tym, chciałbym sobie trochę usystematyzować wiedzę o matowych materiałach. Najlepiej będzie jak wyłożę swoją wiedzę na prostym schemacie. Powiedzcie mi czy dobrze to rozumuję. Już analizuję x razy ten obrazek.

 

armorle.jpg

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tylko to skończę to wracam do podstaw, bo dużo jest do nadrobienia, aczkolwiek warto od czasu do czasu strzelić sobie coś poważniejszego, żeby się przekonać, co w głowie z tych prostszych ćwiczeń zostało. I tak uważam, że dużo się na tym obrazku nauczyłem, a i chyba zacząłem rozumieć rady sprzed kilku stron wstecz. :D

 

Poprawiłem trochę góry i dodałem trochę particli...

beznazwy2qb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra jest, troche zminiłem kolorystyke, tło odpuściłem...

 

zinover.jpg

 

a teraz tak na serio to

- po co robisz takie sceny jak to powyżej "kobieta w zielonej pelerynie na tle zielonych choinek jedzie na koniu w zielonej trawie do pasa" (dobrze że koń nie był zielony)

zielony jest najgorszym kolorem jaki mogłes wybrać, dlaczego nie wymyślisz jakiejś epickiej sceny, nie opowiesz historii?

- wszystko masz jednakowo wymuskane, dopicowane w każdym calu, a gdzie miejsce na artyzm, luz?

 

robiąc "over" nie używałem praktycznie brushy eksperymentowałem z teksturami, wykorzystałem sylwetkę jeźdzca i konia i wkleiłem twarz na końcu

 

a juz tak zupełnie na serio to robie jeszcze jeden w klimatach pierwszego ale bardziej się przyłoże

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co, pytasz? A masz dużo zleceń na takie arty jakie znajdują się w twoim portfolio? Nie jestem obecnie w takiej sytuacji, aby pozwolić sobie czasowo na taki "artyzm" w pracach. Jestem w trakcie tworzenia portfolio w konkretnym celu. Nie będę szedł w artyzm, kiedy kuleją podstawy.

 

Na epickie sceny jeszcze przyjdzie czas, pomysłów mi nie brakuje, więc nie ma strachu, ale nie będę się rzucał z motyką na słońce póki co. Mamy tu na forum sporą ilość przykładów, że rzucanie się na epickie sceny bez warsztatu daje zwykle opłakany efekt.

 

Od wymuskania powoli odchodzę. Trzeba czasem popełnić wiele błędów zanim zacznie się coś kumać. A teraz wracam do jabłek i sześcianów, pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nie mam, bo to co robie jest jeszcze za słabe

 

a jak jest z twoimi zleceniami? jestem ciekaw jaki to cel?

 

no to powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem jakieś zlecenie wpadnie, a cel jest taki, żeby tych zleceń było więcej i były one ciekawsze. A to, o czym tu gadamy to już kwestia tego co chce w końcowym efekcie klient. Jeden bedzie chciał abstrakcję inny coś bardziej realistycznego, więc nie ma jakiejś ogólnej zasady jak powinno się tworzyć ilustracje, jeśli nie dotyczy to warsztatu.

 

powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze, ale realizm można osiągnąć też w "epickiej" przcy,

ale już koniec masz pomysł na siebie,

 

także życze powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up

 

szkice z warsztatów Potęgi obrazu

 

zaklinacz.jpg

geby.jpg

 

ostatnie speedy:

Koty

szablah.jpg

Kto od miecza wojuje od miecza ginie

proofoa.jpg

Alien

spluwa.jpg

 

Fanartowa gęba mutka z fallouta jako projekt na koszulkę (tak dla picu)

bladesu.jpg

 

Koncepciki budynków i jednostek do gierki strategicznej:

beznazwy1uc.jpg

beznazwy2df.jpg

 

Poprawiona trochę kolorystyka tego co już było

beznazwy1ew.jpg

 

Randomowa gęba

szabla.jpg

 

beznazwy1bs.jpg

armormini.jpg

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podoba mi się oświetlenie świeczek i tło spadającego pana (choć on jest trochę "obły" :p) Fajny ten ostatni rysunek i super wyszła kora drzewa, ale trawa jest bardzo plastikowa - może warto zrobić albo znaleźć do niej jakieś pędzle, żeby była jednak masą, a nie tylko pojedynczymi źdźbłami? Nie chcę się wypowiadać co do zbroi bo nie znam się aż tak... Przepraszam za skojarzenie, ale głowa tego grubego Pana wygląda trochę jak z masy solnej :p Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi najbardziej podchodzą concepty z gry :) Fajna perspektywa, treściwa kreska, może tylko przesadziłeś trochę z ilością tekstury.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie ok, na plus, choć do paru rzeczy bym się przyczepił np. do kolorów, czasami używasz za dużo czerni i obrazek robi się płaski. Co do kobiety kota, obczaj sobie ilustracje Serge'a Biraulta http://www.sergebirault.fr/portfolio.php

przyobserwuj jak używa czerni. Jego "czerń" ma zawsze jakiś*ton innego koloru, pasującego do całej gamy. Zwróć uwagę*na odbicia w latexowych kostiumach :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy