Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Bardzo fajny pomysł ze zrobieniem własnego bestiariusza, i totalnie rozumiem założenia stylu. Myślę, że znajdziesz to czego szukasz, jeśli sam postawisz się w "roli" takiego podróżnika, szkicującego w notatniku. Więc bierz notes, długopis i ołówek i rusz się na jakąś wieś poszkicować owce, krowy i kozy (zoo też może być) i zobaczysz jak trudno się szkicuje zwierzęta które non stop są w ruchu. Praktykując takie właśnie rysowanie prawdopodobnie metodą prób i błędów utworzysz styl, który jest zarówno informacyjny jak i luźny. Możesz też pobawić się w botanika i zbierać liście i rośliny ze sobą do domu, i starać się je dokładnie przerysować. W ten sposób zobaczysz jak odmienny jest rysunek botaniczny od szkicowania zwierząt i rysowania ze zdjęć. Styl rysunkowy sam Ci się przy tym uformuuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkurzamy. Ostatnie kilka latek zajmowałem się bardziej programowaniem niż digitalem, ale tak leży sobie tablet na tym biurku, więc pomyślałem, czemu by nie wrócić do ćwiczeń?

 

Autoportret1:

5qjYw9U.jpg

 

Autoportret2:

yENS9d3.jpg

 

Jakaś nieudolna próba ze stworzeniem własnego światła na pdst. fotki z neta, chyba i tak wyszło płasko, ale będziemy mam nadzieję się z tym rozkręcać. refka

PQ0FICA.jpg

 

Przy okazji, chciałbym Was spytać na jakich monitorach pracujecie? Ja mam 19" NEC'a, ale rozmiarowo to dla mnie trochę przymało. Moglibyście polecić jakieś dobrą 24" odpowiednią do takiego malowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno przesiadłem się z przestarzałej kwadratowej 19 calówki na NEC MultiSync EA275wmi. Co prawda to nie 24" ale jak najbardziej polecam jeżeli masz trochę więcej miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5v3mf7r.jpg

 

idIIctw.jpg

 

rWALUZm.jpg

 

Miejsca mam dużo jak i trochę floty do wydania. Oczywiście nie chodzi tu o kupno czegoś uber drogiego, ale żeby było wygodne w użytkowaniu, lepsze od tego sieciówkowego crapu z defektami matrycy.

Jakiś czas temu kupiłem Dell U2412M, "pięknie" świeciły mu rogi jak na załączonym poniżej obrazku. Jakość zdjęcia fatalna, ale chyba widać o co chodzi. W rzeczywistości te rogi świeciły tak jasno, że już po chwili przyzwyczajenia się do ciemności widziałem, że mam oświetlone pół pokoju... Oczywiście monitor niezwłocznie zwróciłem do sklepu i tak odpuściłem temat na jakiś czas. Tutaj ludzie muszą jednak pracować na porządnych monitorach stąd moje pytanie. Dzięki Piotr Jamroz za sugestię, dodam go do listy podczas rozważań.

 

Pyige7s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mały update, te pierwsze są dość stare, ale wrzucam chronologicznie

 

michal-pulawski-speed-1.jpg?1501356831

michal-pulawski-speed-2.jpg?1501357729

michal-pulawski-trance.jpg?1501406673

michal-pulawski-tarot.jpg?1501412650

michal-pulawski-rescue-mission.jpg?1501449752

michal-pulawski-bandits.jpg?1501449170

michal-pulawski-finale.jpg?1501412999

michal-pulawski-scralett.jpg?1501450346

michal-pulawski-rodrik.jpg?1501450560

michal-pulawski-monstrum.jpg?1501450921

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na produkcji kolejny glut więc wrzucam WIP'a. Wstępny szkic przedstawia wynik nieudanych eksperymentów genetycznych - taki trochę personal project do mojej gry. Tymczasem jadę z kolejnym etapem, czyli linerart w dużo wyższej rozdzielczości.

 

hXXrnjh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff, srogi to temat jednak, męczę się z tym ciut za długo, ale cóż... prace w toku.

 

CXUSV58.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam kolejne stepy i chyba finał (choć pewny nie jestem, na chwilę obecną nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić co dodać/zmienić/usunąć) te łańcuchy w tle mi trochę nie pasują, ale co Wy o tym sądzicie?

 

dpjxxZo.jpg?1

ivYIu1h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że bardziej niż łańcuchy rzuca się w oczy brak reakcji między potworem, a otoczeniem. Mamy silnie oświetloną postać o bardzo nasyconych kolorach na praktycznie czarno-białym tle przez co wygląda ona na wklejoną. Szczególnie brakuje mi jakiegoś cienia tego plugawca, zgodnego ze źródłem światła (nawet mimo mgły). :) Uzyskałeś fajny focus na postać ale w moim odczuciu nieco za mocny. Sama postać za to świetna, aż szkoda że dół jest we mgle bo fajnie wyglądał na pierwszym szkicu. Mam nadzieje, że moje rozkminy na coś Ci się przydadzą.

 

Updateps. zacząłem się przyglądać zdjęciom ludzi we mgle i nie byłoby cienia gdyby mgła była gęstrza, tylko te dwa zdjęcia w jakiś sposób oddają to co myśle https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b0/87/c2/b087c23a0a7fdcaacb612dddfe900074--fog-photography-the-fog.jpg

https://beyondtheborderlinepersonality.files.wordpress.com/2011/05/fog255b21255d.jpg głównie to drugie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za feedback. Co do tego cienia wynikającego z mgły, przeanalizowałem zdjęcia, które zamieściłaś. To dało mi do myślenia i w sumie doszedłem do wniosku, że może lepiej będzie użyć czegoś, co ja znam pod nazwą 'volume light'. Żeby jednak z tym nie przesadzić, potraktowałem to łagodnie.

 

Łańcuchy dalej mi się nie podobają, ale pomyślałem, że może lepiej będzie jak same w sobie wprowadzą jakiś podział planów i trochę zdynamizują całość.

 

Dodałem też trochę koloru do tła, może teraz jest bardziej spójnie. Odkryłem też spod mgły więcej dolnych partii. Nie wiem, wcześniej sugerowałem się tym, że im mniej widać tym więcej pozostawia się pola dla wyobraźni :P no dobra, tak na poważnie, to był przejaw mojego lenistwa :P

 

Uy1JTcO.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te łańcuchy troszkę dewastują Ci kompozycję. Całość jest dość dynamiczna(linie) a łańcuchy wiszą jak te kluchy pionowo :D i psują cały efekty.

Może bardziej w tym kierunku spróbuj

z1835Zv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem, wygląda to coraz lepiej :D Myśle że kierunek który wskazuje Graft może rzeczywiście być rozwiązaniem, tylko by trzeba dopieścić łańcuchy żeby się zgodnie z grawitacją układały i będzie świetna pracka :D Good job!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, zniewolony maszkaron, teraz to nabrało więcej sensu :) Dzięki.

 

565Wl2j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny WIP, tym razem to będzie odświeżenie starej pracy [link]

 

ehIMGmy.jpg

 

Coś tu jednak nie gra, nie wiem tylko co... kompozycja, perspektywa, flow lines, proporcje? Na tym etapie, można przestawiać elementy do woli, także chętnie wysłucham waszych sugestii bo ewidentnie coś tu jest skopane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję ci żebyś zrobił sobie z 3-4 thumbnaile tej sceny z różnych kamer itd. i wybrał co najlepsze w takiej prostej formie bez wskakiwania w detale. Odpuść też 3 wojaków- zrób porządnie 1 a praca też zyska. W tym przypadku wybrałeś trochę niefortunne ujęcie i rozjechała ci się perspektywa na tych skałach. No i ten gryf ma strasznie sztywną pozycję - bardziej jakby za przeproszeniem srał:D niż zbierał się do lotu. Bankowo pozycja tego gryfa będzie najbardziej nadawać dynamizmu scenie więc nad tym musisz przysiąść. Nie zniechęcaj się i wrzucaj progress a na pewno ktoś coś podpowie. Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem Rymin ma w 100% racje. Nie staraj się na trzymać poprzedniego kadru, bardziej skup się na historii, którą chcesz opowiedzieć. Pokombinuj z bardzo szybkimi szkicami kompozycji. Masz już ten plus, że wiesz jakie elementy chcesz pokazać teraz tylko zastanów jak najlepiej przedstawić tą scenę.

Jeżeli znasz jakis program 3d, to polecam zrobić sobie szybki mockup i pobawić się kamerą, ustawieniem postaci, światła itp. pozwala to fajnie spojrzeć na całość z totalnie innej strony.

Akurat rozkminiałem kilka rzeczy w blenderze i pozwoliłem sobie przetestować workfolow na Twojej pracy. Poniżej masz kilka mockupów, mam nadzieje, że się przydadzą ;).

 

gryf_by_sebel-dbkr4d9.jpg

 

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no, jestem pod wrażeniem! Oczywiście, że rymin ma rację. Zniechęcać się nie mam zamiaru, jeśli mam się czegoś nauczyć to żadne lenistwo nie może tu wchodzić w grę. Trochę mniej mam czasu, ale wykorzystuję każdą wolną chwilę, żeby zrobić coś w tym kierunku. Thubnailsów mam zamiar zrobić sporo, z 30-50, bo i to przyda się poćwiczyć przy okazji. Ilustracja opowiadająca historię musi się rządzić swoimi prawami, więc kompozycja musi być zrobiona na tip-top, a to u mnie leży i kwiczy.

 

Co do makiet 3d, no własnie w mojej poprzedniej pracy użyłem czegoś takiego, w zasadzie prawie każda moja wcześniejsza praca opierała się po części na scenie 3d z boxów. Niestety w pracach końcowych za bardzo to czuć i nie daję rady zerwać z tymi 'menkinowymi' pozami à la poser, po prostu za sztywnie to wszystko wygląda. Muszę na tej pracy poćwiczyć gesture. Będę wrzucał postępy i mam nadzieję, że dużo się na tej pracy nauczę, tymczasem tworzę thumby i wrzucę je za niedługo. Ostatnio takowe robiłem w marcu zeszłego roku i totalnie zapomniałem jak się do tego zabrać, ale już obczajam to na yt :P Najważniejsze, to nauczyć się profesjonalizmu w tym zawodzie i dobrze przygotować sobie podstawy.

 

-------------------------------------- [uPDATE] ----------------------------------

 

Zrobiłem trochę thumbnailsów, wprawdzie to jeszcze nie to, ale traktuję to jako ścieżkę do celu, coś co należało zrobić, aby zrzucić trochę klapki z oczu i spojrzeć na tą pracę inaczej. Wyszło dość monotonnie, kompozycje raczej powtarzalne, ale mam pewne przemyślenia. Muszę przyznać, że im więcej się tego robi tym jest przyjemniej, coraz więcej swobody i luzu. Teraz będę bardziej myślał o flow lines i wędrówce oka po focal pointach, nie wspominając o samej anatomii gryfa.

 

still WIP

9YnPTMD.jpg

Edited by ZiN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompo już chyba trochę lepsze... Cieniować tła i tych skał już mi się nie chciało. Zostawię to na kolejny etap. Zobaczymy co wyjdzie.

 

WIP

y2v6oAu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre! Fajnie pokazana akcja. Takie powinny byc okladki ksiazek Fantasy a nie ta bida z nedza co czasami widuje - w photoshopie na zdjecie kolesia dodane zdjecie helmu, jakis bryzg niby to krwi i jest okladka... Tutaj zapowiada sie na prawde swietnie - zobaczymy co dalej wykombinujesz - powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Nezumi, to zdecydowanie najmilszy komplement jaki kiedykolwiek słyszałem! To bardzo mobilizujące. Staram się podchodzić do każdej następnej ilustracji z coraz większym zaangażowaniem i dobrze widzieć, że to popłaca :)

 

Tym razem nie obyło się bez przygód, ten etap pracy miałem zrobiony już wcześniej, ale skraszował mi się psd i w sumie wszystko poza samym gryfem (zbackupowanym 2 dni wcześniej) musiałem malować od nowa. Zgubiło mnie manipulowanie wielkością navigatora podczas zapisywania ;/. Do samej góry na drugim planie podchodziłem chyba z 6 razy. Wymaga jeszcze dopieszczenia, ale chyba już jestem blisko. Zamierzam jeszcze zrobić bardziej subtelne cienie na piórach, bo wydaje mi się, że sam gryf jest przesadzony z kontrastem. Ale jestem dopiero co po skończeniu tła i nad bestią przysiądę przy kolejnym updacie.

 

Na razie wrzucam to co jest, żeby było widać, że coś się robi ;)

 

Still WIP

 

KkStWYS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znowu miałem czas nad tym przysiąść. Wypadałoby już to skończyć. Przemalowałem jeszcze raz skały oraz dodałem kolor. To chyba finał, ale jeśli macie jakieś sugestie co poprawić/zmienić/usunąć to chętnie przeczytam. Jeśli nie będzie się to wiązało z przemalowaniem ponad połowy pracy to postaram się jeszcze przy tym podłubać, jeśli tak to cóż... Na pewno w przyszłości podejmę jeszcze temat gryfa, za parę lat zrobię sobie zestawienie postępów swojego warsztatu ;]

 

i0EQOPo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

szacun za dłubanke :D umiesz detal wydobyc, stylowka tez spox :}

poszczegolne elementy tej pracy wyodrebnione bylyby fajne. ale jak ocalosc to niezbyt dziala.

kadr za szeroki, brak glebi, blade straszliwie - cala dynamika przez to zabita.

nuda wieje, takie pustkowie bez sensu - zbudowali tam tak z czapy nagle ten harpun i siedza na zadzie te zolniezyki? :D

jaki zamek by sie przydal, miasto,w dalszym tle tez - ze to zywy tetniacy swiat, a nie banda garnkoglowych broni kamienia przed gryfem (drzewo na ta ich wiezyczke tez z dolu zwozili na to wyglada :D)

 

z tego co piszesz to juz nie wrocisz do tej pracy - szkoda. ale samego gryfa mozesz wyciac bo solo sie prezentuje kozak :D

cierpliwosc masz i potencjal siedzi, takze dzialaj dzialaj!

 

p o z d r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za feedback mysz. Wrócę do tej pracy, i spróbuję przemalować tło, w enviro jestem bardzo słaby, jakoś nigdy nie miałem własnie do tego tyle cierpliwości. Zawsze wydaje mi się, że jak okiem ogarnia się tyle widoku to dużo malowania (postrzeganie wszystkiego w kontekście detalu i syndrom malowania każdego liścia na drzewie :P) A w enviro własnie najbardziej liczy się uproszczanie, natomiast żeby coś uprościć, najpierw trzeba to zrozumieć. Ja jeszcze nie wszystkie elementy dobrze rozumiem (za mało studium), ale jak się rozrysuję to z czasem powinno być lepiej (skały nawet zaczęły mi sprawiać frajdę). Dobór skały wapiennej rzeczywiście wypadł blado, oczekiwałem na potwierdzenie swoich obaw, spróbuję z nimi uderzyć w lekki pomarańcz, będzie to stanowiło jakiś kontrast dla niebieskiego tła i powinno pod tym względem zdynamizować całość. Cieciom z harpunem domaluję jakiś mały obóz, żeby dodać im nieco więcej historii, że się tam czaili na tego gryfa od dłuższego czasu czy coś. Samo miasteczko w tle też dopiero teraz zauważyłem, że za mocno rozmyłem. Biorąc pod uwagę ruch kamery i efekt parallax, to tło powinno być w zasadzie najmniej rozmyte, a plan pierwszy nieco bardziej. Cóż, takie rzeczy widzi się po czasie, ale jest nauka i jak wspomniałem, tak tego nie zostawię, bo nie zmienia to faktu, że praca z bugami to wciąż crap. Miło że gryf się podoba, jego może zostawię bez zmian :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy