Jump to content

Recommended Posts

Dzięki za pozytywny odbiór, ale najważniejsza jest krytyka, staram się poprawiać stare prace, bo na nich najwięcej można się nauczyć, także cierpliwości.

 

jameli - plastikowość mnie prześladuje, dostrzegam pod tym pojęciem wiele definicji, przez co ciężko mi się czasem skupić na dokładnym rozwiązaniu tego problemu. Tymi pojedyńczymi rozblurowanymi źbłami trawy chciałem jeszcze bardziej zwiększyć głębię. Wiem, że to bardziej fotograficzny niż malarski zabieg, ale jakoś akurat tu nigdzie nie symulowałem pociągnięć pędzla więc uznałem to za dopuszczalne. Wrzucam wersję bez tego ekstramalnego pierwszego planu:

 

armormini.jpg

 

Oczywiście mam pędzle symulujące futra/trawy etc, jednak z uwagi na to, iż to pierwszy plan chciałem, żeby była to dość zróznicowana materia i żeby było tu nieco więcej detalu niż tylko zielona masa. W ten sposób potraktowałem za to dalsze plany.

 

WojtekFus - cieszę się, że się podoba. Chyba akurat to kosztowało mnie najwięcej pracy i czasu. Te tekstury to taka stylizacja tylko na rysunki na papierze z jakichś starych ksiąg, czy coś w tym stylu.

 

Igi - Rozumiem o co Ci chodzi, często to wina balansu koloru i poziomów, które stosuje pod koniec pracy, zapominam, że się histogram trochę za bardzo rozjeżdża. W kobiecie kocie, nie użyłem natomiast czerni w żadnym miejscu. Możesz wziąć i sprawdzić pipetą ;) Podglądałem podczas swojej pracy artystkę, którą wymieniłeś. Ona fajnie to stylizuje. Ja natomiast nie chciałem tego bezmyślnie odgapiać. Komponując odbicia na tym materiale trzeba sobie wyobrazić całe studio oświetleniowe po drugiej stronie kamery. Jako, że to pierwsza tego typu moja praca, użyłem prostych świateł. Jak moja świadomość sie nieco poszerzy, będę z tym więcej kombinował.

 

A tu coś nowego - trochę inspirowany koncept strażnika lasu:

 

armormini.jpg

 

Planuje w przyszłości stowrzyć krótki cykl takich stworków w tym stylu rysunkowym.

 

pzdr

Edited by ZiN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, wrzucam 2 nowe obrazki do waszej oceny.

 

soldierrk.jpg

 

okoy.jpg

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszechstronny zawodnik, na tej stronie wymiatają te koncepty do gierki strategicznej, mnie podoba się też ten milioner, oko też całkiem. Z 3d to opowiadałbym się za większą ingerencją na samym renderze, ale szacun ,że dysponujesz już takim narzędziem i pewnie będziesz je doskonalił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinię!

 

Tu sprzed kilku tygodni:

49601231.jpg

 

 

a tu sprzed kilku dni... storytellu bym się tu nie doszukiwał, chciałem po prostu poćwiczyć malowanie zwierząt a i enviro przy okazji.

gryft.jpg

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrzmi to nie milo i gdzies kiedys chyba ci juz kos o tym pisal, ale niestety wiekszosc twoich prac wyglada jak tanie 3d z lat 90'tych. Ostatnio robi sie lepiej, bo zaczales lepiej operowac tekstura, aczkolwiek sama filozofia tworzenia pracy zostala taka sama. Musisz myslec globalnie o pracy, niebo odbija swiatlo na wszytskim, slonce odbija sie od trawy trawa oddaje kolor temu i tamtemu i tak dalej.

 

Poswiecilem chwile i zrobilem ci luzny over tej pracy, bo uwazam ze ma ona potencjal. tzreba by jeszcze przy tym podlubac, ale to twoj material wiec ja tego nie zrobie :P

 

Powodzenia w dalszej pracy.

 

24uxbog.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, wielkie dzięki za over! Zdaję sobie sprawę, że nie umiem jeszcze tego dobrze wykańczać, dzięki takim overkom jak Twój, dostrzegam kierunek w jakim mam podążać, żeby przełamać ten etap "taniego 3d" xD posiedzę nad tym na pewno jeszcze.

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po krótkiej przerwie :) Praca nie jest jakaś świeża bo ma pewnie ze 3-4 miesiące, ale wrzucam ją dopiero teraz, bo jakiś taki luźniejszy dzień mi sie w końcu trafił :P

 

tbd5.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powrót do podstaw czyli ćwiczenia balansu postaci :P Czerwonym kolorem chciałem zaznaczyć partie ciała, które są w danym momencie najbardziej obciążone (z wyjątkiem kręgosłupa).

 

lixs.jpg

 

jak są jakieś uwagi to śmiało pisać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądałem twoje prace wczoraj na szybciaka i jedna rzecz zwróciła moja uwagę. Wszędzie wstawiasz ta sama teksturę na fragmenty ciała które staja się kamienne, wręcz posagowe. a przecież to żywa tkanka która posiada trochę życia w sobie. Zwróć uwagę na to przy kolejnych pracach. Może posil się jakimiś refkami z fajnym oświetleniem na skórze i poobserwuj trochę... Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew :) hm z tymi materiałami to popadam ze skrajności w skrajność, albo to plastikowe, albo jak kamień. Eh.. ciągle odwalam amatorszczyznę, (jak ja głupi mogłem myśleć, że wrzucona na szybko tekstura da lepszy efekt niż wielogodzinne mozolne studium skóry np. starca :() ale na szczęście już powoli przekonuję się żeby bez zgromadzonych refek nie zaczynać pracy ;) Przecież mam czas, nikt mnie nie goni. Obrazki niekomercyjne, do szuflady, po co ta spina? :P Trzeba się wziąć w garść :]

 

A żeby pusto nie było, to trochę starego stuffu z dysku:

 

8il9.jpg

 

nieudolna kopia Christian'a Breslauer'a, w sumie to nie pamiętam już jaki miałem zamysł w tej pracy

nrmw.jpg

 

a tu studium postaci z obrazów Boris'a Vallejo

g0kf.jpg

 

Życzę sobie, żeby to co kiedyś tam jeszcze zrobię w przyszłości, było dużo lepsze od tego badziewia prezentowanego do tej pory ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link pod obrazkiem, góra na focie była szara, ale chciałem to rozegrać bardziej po malarsku i uniknąć tego koloru wprost tylko w jasnych partiach pomieszać kilka jasnych kolorów a w cieniu zastosować chłodny niebieski (pochodzący od nieba jak wiadomo). Obecnie zastanawiam się jak malować płaszczyzny, żeby nie były takie nudne i jednolite a było tam zauważalne kilka kolorów z których ten docelowy jest zbudowany. Kiedy malowałem martwe zauważyłem, że to bardzo ożywczo wpływa na całość kiedy kolor w każdym miejscu nie jest na 100% trafiony a "dygocze" na granicy :P Można powiedzieć, że te tutaj kolory i tak są malowane z głowy, ale chciałem przemycić to doświadczenie z wcześniejszych martwych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Link pod obrazkiem, góra na focie była szara, ale chciałem to rozegrać bardziej po malarsku i uniknąć tego koloru wprost tylko w jasnych partiach pomieszać kilka jasnych kolorów a w cieniu zastosować chłodny niebieski (pochodzący od nieba jak wiadomo). Obecnie zastanawiam się jak malować płaszczyzny, żeby nie były takie nudne i jednolite a było tam zauważalne kilka kolorów z których ten docelowy jest zbudowany. Kiedy malowałem martwe zauważyłem, że to bardzo ożywczo wpływa na całość kiedy kolor w każdym miejscu nie jest na 100% trafiony a "dygocze" na granicy :P Można powiedzieć, że te tutaj kolory i tak są malowane z głowy, ale chciałem przemycić to doświadczenie z wcześniejszych martwych.

 

Rozumiem :) Chcesz żeby płaszczyzny nie były nudne, myślę, że lekarstwem mogą być różne pędzle. Możesz sam zmieniać dodatkowo ich właściwości, zmniejszając lub powiększając np color dynamics (właściwości pędzla pod F5- pisze na wszelki wypadek ;)) Tutorial, który bardzo dużo mi dał: http://www.youtube.com/user/shaddy1100/videos . Shaddy jest genialny :) Bardzo fajnie tłumaczy wiele rzeczy. Jeżeli chodzi o referkę, to szkoda że odpuściłeś trawę i te drobne kamyczki u podnóża góry. Póki co, odstawiłabym tekstury w Twoich pracach, moim zdaniem bardziej nadają się do enviro niż w przypadku postaci, w szczególności skóry, draperie można fajnie podrasować. Trzymam kciuki :) i czekam na więcej. Powodzenia w szukaniu "dygoczącego" koloru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za lekturę, pewnie kilka wieczorów na to zejdzie, skoro każdy trwa prawie pół godziny ;) Szczerze przyznam, że te pędzle doprowadzają mnie już trochę do szału. Mam kilka zestawów różnych pro masterów, razem to będzie ponad dwie setki różnych brushy, jedne do malowania gór, inne drzew, traw, chmur, morza itd.... aleee, nie umiem się za bardzo nimi obsługiwać. Efekty jakie nimi osiągam nigdy nie są zadowalające. Przerasta mnie ich liczba. Wolałbym mieć tylko kilkanaście pędzli, którymi mógłbym osiągnąć konkretne rzeczy, stąd u mnie te nagminne używanie tekstur. Wiem, że to mocno spłaszcza całość i materiał staje się jakiś taki "oszukany" i nienaturalny. Ciągle brak mi jeszcze wyczucia w tym. Muszę sam sobie stworzyć własne pędzle by w pełni świadomy sposób ich używać. Obejrzę te linki od Ciebie, może mi się coś rozjaśni w tej kwestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie wiesz jak używać pędzli prosów to poza zassaniem ich brushy pościągaj ich prace/video speedpainty żeby zobaczyć jak oni ich używają po czasie zaczniesz zauważać w jakiś sposób nimi operują ;)

co do shaddiego bardzo dobry wybór na start

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pędzle pędzlami ale np: przy tym widoczku góry to jak malujesz góre to nie rób obrysu z chmur tylko namaluj sobie te góre na innej warstwie albo ją zablokuj maska lub jakkolwiek żebyś mógł nie przejmować się tym że na nią wjedziesz. Dalej góra na zdjęciu wcale nie jest szara tylko pełno na niej kolorów , często mocno zdesaturowanych ale one tam są.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezły przykład dobrego rozklepania tematu to moj ziomek http://bartwitulski.blogspot.com/

 

Przeorał tutki shaddyego, namalował 2 pierwsze landszaftowe digitale ever w soim zyciu, wg. mnie wyszło co najmniej nieźle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pędzle naprawdę zacne. Rzeczywiście nigdy nie oglądałem video jak się tymi posługiwać :P Widać odbiło mi się to czkawką... Tym razem było jednak inaczej. Pędzli jest mało a wydaje mi się, że można nimi namalować praktycznie wszystko uzyskując przy tym ciekawe faktury.

 

Malowałem jeden widoczek ale mi się jakoś tak dziwnie skasował, że nie mogłem go odzyskać :/ Postanowiłem więc, że namaluje coś innego, i o to powstała ta gęba jako dalsze ćwiczenia materiału skóry.

 

yeg1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno wiem na pewno, nie chcę malować jak ta pani. Tapeta na twarzy sprawia wrażenie sztuczności, w digitalu takie malowanie jeszcze bardziej wzmaga tą sztuczność. Właśnie takie fotki mi wyskakują kiedy wpisuję w google słowo "twarz" kiedy szukam referencji. Nie o to mi chodzi. Do ćwiczeń chciałbym więcej surowych gęb, ze zmarszczkami, piegami, przebarwieniami skóry, żeby było widać, że to co maluje składa się z mięsa, krwi i kości - jest opatulone przepuszczającą światło skórą, którą gdy się uszkodzi/skaleczy to popłynie krew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć! Ostatnie lata poświęciłem programowaniu, ale postanowiłem wygrzebać tablet z szafy i ponownie wrócić do rysunku.

Jest tu wielu ekspertów, a ja potrzebują Waszej opinii, ponieważ planuję stworzyć mały bestiariusz do osobistego projektu, no i warto by było, że by ten, nazwijmy to artbook, miał jakiś "styl rysunkowy" - jakieś spoiwo, łączące wszystkie arty w jedną całość.

 

Podobają mi się takie rzeczy: przykład#1 , przykład#2, przykład#3, przykład#4.

 

Czyli chodzi mi o coś z pogranicza "notatek podróżnika" i trochę konkretu jako akcent, który mógłby działać jako focal point, który nada trochę więcej głębi.

 

W tym zbiorze planuję umieścić ludzi, zwierzęta, zmutowane potwory, ale także i jakieś pojazdy. Jako, że moja własna kreska nie do końca mi się podoba, próbuję miksować kilka stylów rysunkowych, aby uzyskać jakąś nową jakość dla siebie. Nie wiem tylko, jak dobrze połączyć precyzyjną kreskę ze stylu komiksowego z luźną, swobodną, z gestu szybkiego szkicu i czy w ogóle można coś takiego zrobić, żeby to jakoś sensownie wyglądało.

 

Stworzyłem specjalnie na potrzeby tego posta taki oto rysunek (wiem, że jeden to za mało, ale chcę tylko pokazać, o co mi chodzi).

Jak Wam się to widzi? Daje rade? Do doopy? Krytyka mile widziana. Zachęcam do bazgrania po tym rysunku, jeśli ktoś ma ochotę.

 

refka

SfUweT9.png

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy