ZiN Napisano 8 Wrzesień 2012 Autor Napisano 8 Wrzesień 2012 Powracając do projektowania, parę konceptów kosturów.
ICE Napisano 8 Wrzesień 2012 Napisano 8 Wrzesień 2012 Masz dobrze wyrobiona oserwacje, potrafisz robic fajne sylwetki. Ale jak bierzesz sie za malowanie ( glownie z wyobrazni ) to wychodzi to w wiekszosci przypadkow jak tanie 3D z lat 90 tych ( widac to dobrze na poprzednich ilustracjach ).Zupelnie tego nie rozumiem, skoro w martwych idziesz w lepszym kierunku :S Sproboj bardziej odwaznie i mniej plastikowo traktowac zagadnienie koloru, nie boj sie z nim poeskperymentowac. Sproboj skopiowac jakiegos lubianego artyste, inspiracji w internecie jest od groma. Powodzenia!
EthicallyChallenged Napisano 8 Wrzesień 2012 Napisano 8 Wrzesień 2012 Długo nie poćwiczyłeś... Nastąpił powrót na stare tory. Chyba Ci sponsor potrzebny, może jakiś program 12 kroków czy coś w tym stylu... Obejrzałeś choć jedną prawdziwą gałąź, czaszkę itp zanim strzeliłeś sobie aż 20 kosturów z wyobraźni? Za mało realnych informacji włożyłeś do głowy, żeby mogło z niej wyjść coś co wygląda realnie.
ZiN Napisano 8 Wrzesień 2012 Autor Napisano 8 Wrzesień 2012 Dzięki za odpowiedź. Nie byłem pewny, ale wasza reakcja utwierdziła mnie trochę w moim złym podejściu do malowania "z głowy". Dzięki malowaniu martwych uświadomiłem sobie pewną rzecz. Otóż gdy maluję martwą to jadę ze wszystkim na jednej warstwie, nie używam nawet ctrl+z. Kolory kładę obok siebie, jak na płótnie, szukam tego koloru, a te nietrafione kolory działają ożywywczo na całość. W przypadku malowania z głowy nie posiłkuję się niczym, przez co kolory są z góry ustalone i wyprecyzowane, nie ma poszukiwań, stosuje maski i różne filtry dla osiągnięcia podobnego efektu i teraz już wiem, że brakuje tego eksperymentu z kolorem w pracy i jest to poważny błąd który rzutuje na wszystko. Czuję się uświadomiony, teraz zobaczymy jak to wyjdzie w kolejnych próbach. Zapewne, w wielu jeszcze pracach pojawią się ślady tego złego podejścia, ale mam nadzieje, że z waszą pomocą uda mi się to całkowicie wyeliminować. Co do ostatniej wrzuty, hmm, z jednej strony chciałem żeby te materiały się od siebie jakoś odróżniały ale z drugiej, chciałem to potraktować jakoś tak schematycznie , coś w stylu jak tu http://cghub.com/files/Image/281001-282000/281829/921_large.jpg, czy tu http://cghub.com/files/Image/281001-282000/281825/167_large.jpg. Tak w zasadzie, przydały by mi się jakieś refki, gdzie ktoś robi to naprawdę dobrze, bo szczerze przyznam, że nie znam zbyt wielu światowych artystów dp a cghuba odwiedzam sporadycznie :( Co do martwych, coś tam skrobię, ale nie mam póki co możliwości zorganizowania sobie normalnego studia, pozostaje mi albo światło z okna albo 40 wartowa żarówka :/ Teraz zabieram się za skopiowanie jakiegoś mistrza za poradą ICEa. Wrzucę niedługo, zobaczymy co z tego wyjdzie. pzdr :)
ZiN Napisano 10 Wrzesień 2012 Autor Napisano 10 Wrzesień 2012 Poprawiłem troszkę jeden set rózg, mam nadzieję, że jest trochę lepiej, ale jeśli nadal jest do kitu to poproszę o jakieś wskazówki, dozwolony over, etc, coby wskazać mi drogę w mym błądzeniu, za co z góry dzięki. Coś mnie tchnęło na mordki z herosów. Na podstawie małych awatarów z gry: Christian Astral Praca domowa >Link do oryginału pzdr.
ZiN Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Napisano 20 Wrzesień 2012 Odgrzewane schabowe: Ćwiczenie materiałów, w tym przypadku skóra. I przymierzam się do kolejnej ilustracji: Które ujęcie najlepsze?
ICE Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 Jak juz trzaskasz takie dobre sylwetki, to sprobj przelamac pewna bariere i polacz je z fajna abstrakcja, a byc moze wyjdzie ci cos w stylu pana Andersona. http://flaptraps.blogspot.com/
ZiN Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 Dzięki ICE, gościu jest godny uwagi, popróbuję coś pomęczyć w tym stylu. Póki co ogarniam jeszcze stary workflow, odkrywając przy tym serię praw i zależności płynących z fundamentalnych podstaw. Ciąg dalszy kadru nr 4. Uwagi, jak zwykle mile widziane. pzdr
takashmen Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 plastik, plastik wszędzie plastik!!!! dlaczego nie skorzystasz z referencji?! drzewa masakryczne, ja tu nie widze nawiazania do żadnych fundamentalnych podstaw, jedynie powtarzanie tych samych błędów.
ZiN Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 Nad tłem jeszcze mam zamiar posiedzieć, bo przyznam, że lekko odpuściłem. Ale co to pierwszego planu to chętnie luknę na over od ciebie, jakbyś mógł oczywiście ;) Myślę, że to mi bardziej unaoczni błędy, które popełniłem. Z referek korzystałem, jednak nie do drzew, ale jak pisałem, jeszcze będę je picował. pzdr
takashmen Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 hah, wyzwanie! lubue wyzwania :D zrobie ale chwile to potrwa :)
ZiN Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Napisano 25 Wrzesień 2012 Do dłubałem jeszcze, chociaż przyznam, że nie wiedziałem jak to dalej ruszyć na początku, ale wielkie podziękowania dla Kalberosa, bo po jego sugestiach, coś mi zaczęło świtać, co napsułem. Mam nadzieję, że wygląda trochę lepiej. A poza tym, chciałbym sobie trochę usystematyzować wiedzę o matowych materiałach. Najlepiej będzie jak wyłożę swoją wiedzę na prostym schemacie. Powiedzcie mi czy dobrze to rozumuję. Już analizuję x razy ten obrazek. pzdr
kamesanin Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 konik jest pykny:) tylko ta kobiecina jakaś sztywnawa...
ZiN Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Napisano 25 Wrzesień 2012 Jak tylko to skończę to wracam do podstaw, bo dużo jest do nadrobienia, aczkolwiek warto od czasu do czasu strzelić sobie coś poważniejszego, żeby się przekonać, co w głowie z tych prostszych ćwiczeń zostało. I tak uważam, że dużo się na tym obrazku nauczyłem, a i chyba zacząłem rozumieć rady sprzed kilku stron wstecz. :D Poprawiłem trochę góry i dodałem trochę particli...
takashmen Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 dobra jest, troche zminiłem kolorystyke, tło odpuściłem... a teraz tak na serio to - po co robisz takie sceny jak to powyżej "kobieta w zielonej pelerynie na tle zielonych choinek jedzie na koniu w zielonej trawie do pasa" (dobrze że koń nie był zielony) zielony jest najgorszym kolorem jaki mogłes wybrać, dlaczego nie wymyślisz jakiejś epickiej sceny, nie opowiesz historii? - wszystko masz jednakowo wymuskane, dopicowane w każdym calu, a gdzie miejsce na artyzm, luz? robiąc "over" nie używałem praktycznie brushy eksperymentowałem z teksturami, wykorzystałem sylwetkę jeźdzca i konia i wkleiłem twarz na końcu a juz tak zupełnie na serio to robie jeszcze jeden w klimatach pierwszego ale bardziej się przyłoże pzdr
ZiN Napisano 26 Wrzesień 2012 Autor Napisano 26 Wrzesień 2012 Po co, pytasz? A masz dużo zleceń na takie arty jakie znajdują się w twoim portfolio? Nie jestem obecnie w takiej sytuacji, aby pozwolić sobie czasowo na taki "artyzm" w pracach. Jestem w trakcie tworzenia portfolio w konkretnym celu. Nie będę szedł w artyzm, kiedy kuleją podstawy. Na epickie sceny jeszcze przyjdzie czas, pomysłów mi nie brakuje, więc nie ma strachu, ale nie będę się rzucał z motyką na słońce póki co. Mamy tu na forum sporą ilość przykładów, że rzucanie się na epickie sceny bez warsztatu daje zwykle opłakany efekt. Od wymuskania powoli odchodzę. Trzeba czasem popełnić wiele błędów zanim zacznie się coś kumać. A teraz wracam do jabłek i sześcianów, pzdr
takashmen Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 nie nie mam, bo to co robie jest jeszcze za słabe a jak jest z twoimi zleceniami? jestem ciekaw jaki to cel? no to powodzenia :)
ZiN Napisano 26 Wrzesień 2012 Autor Napisano 26 Wrzesień 2012 Czasem jakieś zlecenie wpadnie, a cel jest taki, żeby tych zleceń było więcej i były one ciekawsze. A to, o czym tu gadamy to już kwestia tego co chce w końcowym efekcie klient. Jeden bedzie chciał abstrakcję inny coś bardziej realistycznego, więc nie ma jakiejś ogólnej zasady jak powinno się tworzyć ilustracje, jeśli nie dotyczy to warsztatu. powodzenia :)
takashmen Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 dobrze, ale realizm można osiągnąć też w "epickiej" przcy, ale już koniec masz pomysł na siebie, także życze powodzenia
ZiN Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Up szkice z warsztatów Potęgi obrazu ostatnie speedy: Koty Kto od miecza wojuje od miecza ginie Alien Fanartowa gęba mutka z fallouta jako projekt na koszulkę (tak dla picu) Koncepciki budynków i jednostek do gierki strategicznej: Poprawiona trochę kolorystyka tego co już było Randomowa gęba pzdr
jameli Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Podoba mi się oświetlenie świeczek i tło spadającego pana (choć on jest trochę "obły" :p) Fajny ten ostatni rysunek i super wyszła kora drzewa, ale trawa jest bardzo plastikowa - może warto zrobić albo znaleźć do niej jakieś pędzle, żeby była jednak masą, a nie tylko pojedynczymi źdźbłami? Nie chcę się wypowiadać co do zbroi bo nie znam się aż tak... Przepraszam za skojarzenie, ale głowa tego grubego Pana wygląda trochę jak z masy solnej :p Pzdr
WojtekFus Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Mi najbardziej podchodzą concepty z gry :) Fajna perspektywa, treściwa kreska, może tylko przesadziłeś trochę z ilością tekstury. Pozdrawiam!
Igi Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Ogólnie ok, na plus, choć do paru rzeczy bym się przyczepił np. do kolorów, czasami używasz za dużo czerni i obrazek robi się płaski. Co do kobiety kota, obczaj sobie ilustracje Serge'a Biraulta http://www.sergebirault.fr/portfolio.php przyobserwuj jak używa czerni. Jego "czerń" ma zawsze jakiś*ton innego koloru, pasującego do całej gamy. Zwróć uwagę*na odbicia w latexowych kostiumach :D
ZiN Napisano 14 Listopad 2012 Autor Napisano 14 Listopad 2012 (edytowane) Dzięki za pozytywny odbiór, ale najważniejsza jest krytyka, staram się poprawiać stare prace, bo na nich najwięcej można się nauczyć, także cierpliwości. jameli - plastikowość mnie prześladuje, dostrzegam pod tym pojęciem wiele definicji, przez co ciężko mi się czasem skupić na dokładnym rozwiązaniu tego problemu. Tymi pojedyńczymi rozblurowanymi źbłami trawy chciałem jeszcze bardziej zwiększyć głębię. Wiem, że to bardziej fotograficzny niż malarski zabieg, ale jakoś akurat tu nigdzie nie symulowałem pociągnięć pędzla więc uznałem to za dopuszczalne. Wrzucam wersję bez tego ekstramalnego pierwszego planu: Oczywiście mam pędzle symulujące futra/trawy etc, jednak z uwagi na to, iż to pierwszy plan chciałem, żeby była to dość zróznicowana materia i żeby było tu nieco więcej detalu niż tylko zielona masa. W ten sposób potraktowałem za to dalsze plany. WojtekFus - cieszę się, że się podoba. Chyba akurat to kosztowało mnie najwięcej pracy i czasu. Te tekstury to taka stylizacja tylko na rysunki na papierze z jakichś starych ksiąg, czy coś w tym stylu. Igi - Rozumiem o co Ci chodzi, często to wina balansu koloru i poziomów, które stosuje pod koniec pracy, zapominam, że się histogram trochę za bardzo rozjeżdża. W kobiecie kocie, nie użyłem natomiast czerni w żadnym miejscu. Możesz wziąć i sprawdzić pipetą ;) Podglądałem podczas swojej pracy artystkę, którą wymieniłeś. Ona fajnie to stylizuje. Ja natomiast nie chciałem tego bezmyślnie odgapiać. Komponując odbicia na tym materiale trzeba sobie wyobrazić całe studio oświetleniowe po drugiej stronie kamery. Jako, że to pierwsza tego typu moja praca, użyłem prostych świateł. Jak moja świadomość sie nieco poszerzy, będę z tym więcej kombinował. A tu coś nowego - trochę inspirowany koncept strażnika lasu: Planuje w przyszłości stowrzyć krótki cykl takich stworków w tym stylu rysunkowym. pzdr Edytowane 14 Listopad 2012 przez ZiN
ZiN Napisano 5 Luty 2013 Autor Napisano 5 Luty 2013 Witam, wrzucam 2 nowe obrazki do waszej oceny. pzdr
KaliditusZaliditey Napisano 5 Luty 2013 Napisano 5 Luty 2013 Wszechstronny zawodnik, na tej stronie wymiatają te koncepty do gierki strategicznej, mnie podoba się też ten milioner, oko też całkiem. Z 3d to opowiadałbym się za większą ingerencją na samym renderze, ale szacun ,że dysponujesz już takim narzędziem i pewnie będziesz je doskonalił.
ZiN Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 Dzięki za opinię! Tu sprzed kilku tygodni: a tu sprzed kilku dni... storytellu bym się tu nie doszukiwał, chciałem po prostu poćwiczyć malowanie zwierząt a i enviro przy okazji. pzdr
ICE Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Zabrzmi to nie milo i gdzies kiedys chyba ci juz kos o tym pisal, ale niestety wiekszosc twoich prac wyglada jak tanie 3d z lat 90'tych. Ostatnio robi sie lepiej, bo zaczales lepiej operowac tekstura, aczkolwiek sama filozofia tworzenia pracy zostala taka sama. Musisz myslec globalnie o pracy, niebo odbija swiatlo na wszytskim, slonce odbija sie od trawy trawa oddaje kolor temu i tamtemu i tak dalej. Poswiecilem chwile i zrobilem ci luzny over tej pracy, bo uwazam ze ma ona potencjal. tzreba by jeszcze przy tym podlubac, ale to twoj material wiec ja tego nie zrobie :P Powodzenia w dalszej pracy.
ZiN Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 Wow, wielkie dzięki za over! Zdaję sobie sprawę, że nie umiem jeszcze tego dobrze wykańczać, dzięki takim overkom jak Twój, dostrzegam kierunek w jakim mam podążać, żeby przełamać ten etap "taniego 3d" xD posiedzę nad tym na pewno jeszcze. pzdr
ZiN Napisano 21 Czerwiec 2013 Autor Napisano 21 Czerwiec 2013 Witam po krótkiej przerwie :) Praca nie jest jakaś świeża bo ma pewnie ze 3-4 miesiące, ale wrzucam ją dopiero teraz, bo jakiś taki luźniejszy dzień mi sie w końcu trafił :P Pozdrawiam
ZiN Napisano 24 Czerwiec 2013 Autor Napisano 24 Czerwiec 2013 Powrót do podstaw czyli ćwiczenia balansu postaci :P Czerwonym kolorem chciałem zaznaczyć partie ciała, które są w danym momencie najbardziej obciążone (z wyjątkiem kręgosłupa). jak są jakieś uwagi to śmiało pisać :)
Yndza Napisano 24 Czerwiec 2013 Napisano 24 Czerwiec 2013 Przeglądałem twoje prace wczoraj na szybciaka i jedna rzecz zwróciła moja uwagę. Wszędzie wstawiasz ta sama teksturę na fragmenty ciała które staja się kamienne, wręcz posagowe. a przecież to żywa tkanka która posiada trochę życia w sobie. Zwróć uwagę na to przy kolejnych pracach. Może posil się jakimiś refkami z fajnym oświetleniem na skórze i poobserwuj trochę... Pozdrawiam
ZiN Napisano 24 Czerwiec 2013 Autor Napisano 24 Czerwiec 2013 Dzięki za odzew :) hm z tymi materiałami to popadam ze skrajności w skrajność, albo to plastikowe, albo jak kamień. Eh.. ciągle odwalam amatorszczyznę, (jak ja głupi mogłem myśleć, że wrzucona na szybko tekstura da lepszy efekt niż wielogodzinne mozolne studium skóry np. starca :() ale na szczęście już powoli przekonuję się żeby bez zgromadzonych refek nie zaczynać pracy ;) Przecież mam czas, nikt mnie nie goni. Obrazki niekomercyjne, do szuflady, po co ta spina? :P Trzeba się wziąć w garść :] A żeby pusto nie było, to trochę starego stuffu z dysku: nieudolna kopia Christian'a Breslauer'a, w sumie to nie pamiętam już jaki miałem zamysł w tej pracy a tu studium postaci z obrazów Boris'a Vallejo Życzę sobie, żeby to co kiedyś tam jeszcze zrobię w przyszłości, było dużo lepsze od tego badziewia prezentowanego do tej pory ;)
ZiN Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 Z dziś. Mały eksperyment kolorystyczny.. ref
Piret Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Ze zdjęcia czy z głowy ten eksperyment ? :)
ZiN Napisano 26 Czerwiec 2013 Autor Napisano 26 Czerwiec 2013 Link pod obrazkiem, góra na focie była szara, ale chciałem to rozegrać bardziej po malarsku i uniknąć tego koloru wprost tylko w jasnych partiach pomieszać kilka jasnych kolorów a w cieniu zastosować chłodny niebieski (pochodzący od nieba jak wiadomo). Obecnie zastanawiam się jak malować płaszczyzny, żeby nie były takie nudne i jednolite a było tam zauważalne kilka kolorów z których ten docelowy jest zbudowany. Kiedy malowałem martwe zauważyłem, że to bardzo ożywczo wpływa na całość kiedy kolor w każdym miejscu nie jest na 100% trafiony a "dygocze" na granicy :P Można powiedzieć, że te tutaj kolory i tak są malowane z głowy, ale chciałem przemycić to doświadczenie z wcześniejszych martwych.
Piret Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Link pod obrazkiem, góra na focie była szara, ale chciałem to rozegrać bardziej po malarsku i uniknąć tego koloru wprost tylko w jasnych partiach pomieszać kilka jasnych kolorów a w cieniu zastosować chłodny niebieski (pochodzący od nieba jak wiadomo). Obecnie zastanawiam się jak malować płaszczyzny, żeby nie były takie nudne i jednolite a było tam zauważalne kilka kolorów z których ten docelowy jest zbudowany. Kiedy malowałem martwe zauważyłem, że to bardzo ożywczo wpływa na całość kiedy kolor w każdym miejscu nie jest na 100% trafiony a "dygocze" na granicy :P Można powiedzieć, że te tutaj kolory i tak są malowane z głowy, ale chciałem przemycić to doświadczenie z wcześniejszych martwych. Rozumiem :) Chcesz żeby płaszczyzny nie były nudne, myślę, że lekarstwem mogą być różne pędzle. Możesz sam zmieniać dodatkowo ich właściwości, zmniejszając lub powiększając np color dynamics (właściwości pędzla pod F5- pisze na wszelki wypadek ;)) Tutorial, który bardzo dużo mi dał: http://www.youtube.com/user/shaddy1100/videos . Shaddy jest genialny :) Bardzo fajnie tłumaczy wiele rzeczy. Jeżeli chodzi o referkę, to szkoda że odpuściłeś trawę i te drobne kamyczki u podnóża góry. Póki co, odstawiłabym tekstury w Twoich pracach, moim zdaniem bardziej nadają się do enviro niż w przypadku postaci, w szczególności skóry, draperie można fajnie podrasować. Trzymam kciuki :) i czekam na więcej. Powodzenia w szukaniu "dygoczącego" koloru :D
ZiN Napisano 26 Czerwiec 2013 Autor Napisano 26 Czerwiec 2013 Dzięki za lekturę, pewnie kilka wieczorów na to zejdzie, skoro każdy trwa prawie pół godziny ;) Szczerze przyznam, że te pędzle doprowadzają mnie już trochę do szału. Mam kilka zestawów różnych pro masterów, razem to będzie ponad dwie setki różnych brushy, jedne do malowania gór, inne drzew, traw, chmur, morza itd.... aleee, nie umiem się za bardzo nimi obsługiwać. Efekty jakie nimi osiągam nigdy nie są zadowalające. Przerasta mnie ich liczba. Wolałbym mieć tylko kilkanaście pędzli, którymi mógłbym osiągnąć konkretne rzeczy, stąd u mnie te nagminne używanie tekstur. Wiem, że to mocno spłaszcza całość i materiał staje się jakiś taki "oszukany" i nienaturalny. Ciągle brak mi jeszcze wyczucia w tym. Muszę sam sobie stworzyć własne pędzle by w pełni świadomy sposób ich używać. Obejrzę te linki od Ciebie, może mi się coś rozjaśni w tej kwestii.
Piret Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Shaddy używa tylko tych pędzli z tego co wiem http://www.shaddyconceptart.com/download i zaleca żeby resztę usunąć :P Powodzenia :)
Coyote Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Jak nie wiesz jak używać pędzli prosów to poza zassaniem ich brushy pościągaj ich prace/video speedpainty żeby zobaczyć jak oni ich używają po czasie zaczniesz zauważać w jakiś sposób nimi operują ;) co do shaddiego bardzo dobry wybór na start
grass Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Pędzle pędzlami ale np: przy tym widoczku góry to jak malujesz góre to nie rób obrysu z chmur tylko namaluj sobie te góre na innej warstwie albo ją zablokuj maska lub jakkolwiek żebyś mógł nie przejmować się tym że na nią wjedziesz. Dalej góra na zdjęciu wcale nie jest szara tylko pełno na niej kolorów , często mocno zdesaturowanych ale one tam są.
lisu Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Niezły przykład dobrego rozklepania tematu to moj ziomek http://bartwitulski.blogspot.com/ Przeorał tutki shaddyego, namalował 2 pierwsze landszaftowe digitale ever w soim zyciu, wg. mnie wyszło co najmniej nieźle...
ZiN Napisano 29 Czerwiec 2013 Autor Napisano 29 Czerwiec 2013 Pędzle naprawdę zacne. Rzeczywiście nigdy nie oglądałem video jak się tymi posługiwać :P Widać odbiło mi się to czkawką... Tym razem było jednak inaczej. Pędzli jest mało a wydaje mi się, że można nimi namalować praktycznie wszystko uzyskując przy tym ciekawe faktury. Malowałem jeden widoczek ale mi się jakoś tak dziwnie skasował, że nie mogłem go odzyskać :/ Postanowiłem więc, że namaluje coś innego, i o to powstała ta gęba jako dalsze ćwiczenia materiału skóry.
grass Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 malowanie twarzy. http://beta.imaginefx.com/characters/part-one-marta-dahligs-ultimate-guide-drawing-faces-61079 pędzle Marty się do tego świetnie sprawdzają .
ZiN Napisano 30 Czerwiec 2013 Autor Napisano 30 Czerwiec 2013 Jedno wiem na pewno, nie chcę malować jak ta pani. Tapeta na twarzy sprawia wrażenie sztuczności, w digitalu takie malowanie jeszcze bardziej wzmaga tą sztuczność. Właśnie takie fotki mi wyskakują kiedy wpisuję w google słowo "twarz" kiedy szukam referencji. Nie o to mi chodzi. Do ćwiczeń chciałbym więcej surowych gęb, ze zmarszczkami, piegami, przebarwieniami skóry, żeby było widać, że to co maluje składa się z mięsa, krwi i kości - jest opatulone przepuszczającą światło skórą, którą gdy się uszkodzi/skaleczy to popłynie krew.
ZiN Napisano 23 Kwiecień 2016 Autor Napisano 23 Kwiecień 2016 Cześć! Ostatnie lata poświęciłem programowaniu, ale postanowiłem wygrzebać tablet z szafy i ponownie wrócić do rysunku. Jest tu wielu ekspertów, a ja potrzebują Waszej opinii, ponieważ planuję stworzyć mały bestiariusz do osobistego projektu, no i warto by było, że by ten, nazwijmy to artbook, miał jakiś "styl rysunkowy" - jakieś spoiwo, łączące wszystkie arty w jedną całość. Podobają mi się takie rzeczy: przykład#1 , przykład#2, przykład#3, przykład#4. Czyli chodzi mi o coś z pogranicza "notatek podróżnika" i trochę konkretu jako akcent, który mógłby działać jako focal point, który nada trochę więcej głębi. W tym zbiorze planuję umieścić ludzi, zwierzęta, zmutowane potwory, ale także i jakieś pojazdy. Jako, że moja własna kreska nie do końca mi się podoba, próbuję miksować kilka stylów rysunkowych, aby uzyskać jakąś nową jakość dla siebie. Nie wiem tylko, jak dobrze połączyć precyzyjną kreskę ze stylu komiksowego z luźną, swobodną, z gestu szybkiego szkicu i czy w ogóle można coś takiego zrobić, żeby to jakoś sensownie wyglądało. Stworzyłem specjalnie na potrzeby tego posta taki oto rysunek (wiem, że jeden to za mało, ale chcę tylko pokazać, o co mi chodzi). Jak Wam się to widzi? Daje rade? Do doopy? Krytyka mile widziana. Zachęcam do bazgrania po tym rysunku, jeśli ktoś ma ochotę. refka pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się