Napisano 1 Luty 201114 l [ATTACH=CONFIG]82854[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]82790[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]81707[/ATTACH]Witam, obecnie bawię się z projektem "Kosmicznego niszczyciela". Model gotowy gdzieś w ok. 90%. Domyślnie ma być scenka małej floty gdzieś w kosmosie, także niszczyciel to dopiero początek... Uwagi bardzo mile widziane. Edytowane 8 Listopad 201113 l przez Kajzer
Napisano 1 Luty 201114 l Pokaż jakiś detal, bo po rozmiarze kokpitu mniemam że spory ten statek. Chyba że nie zamierzasz podjeżdżać potem do niego ;]
Napisano 1 Luty 201114 l Model jest w porządku, jeżeli robisz z jakiś refek to pewnie wymodelowałeś to co było natomiast jeżeli to Twoja twórczość to według mnie dobrze dodać trochę jakiś powierzchni, cylindrów a nie tylko same boxy bo wtedy ładniej i ciekawiej wygląda sam model :) Powodzenia!
Napisano 1 Luty 201114 l Autor freqfreq -> Tu trochę przybliżeń: W scence model będzie raczej na "drugim planie", bez żadnych mega "podjazdów". JacekCichy -> Model jest robiony z głowy i założenie było takie aby był, że tak powiem jak najbardziej "gładko-powierzchniowy". W takim sensie, że ma to być najnowocześniejszy niszczyciel we flocie... więc pozbawiony jest właśnie "zbędnych" urządzeń na zewnątrz :) Wiem, że jest dużo pustych powierzchni, ale chciałbym to nadrobić potem teksturami.
Napisano 1 Luty 201114 l Model fajny. Skoro ma to być gładka powierzchnia to może schować uzbrojenie pod pokładem żeby się wysuwało gdy jest potrzebne.
Napisano 1 Luty 201114 l Bardzo fajny design. - Nie bardzo widzi mi się ster/skrzydło w pobliżu dziobu - w przestrzeni niepotrzebne, w atmosferze raczej się nie zda się na zbyt wiele - nowoczesny okręt, a włazy do wieżyczek są na zawiasach? Te drabinki niepotrzebne, raczej nikt po "pokładzie" w próżni biegał nie będzie.
Napisano 1 Luty 201114 l - Nie bardzo widzi mi się ster/skrzydło w pobliżu dziobu - w przestrzeni niepotrzebne, w atmosferze raczej się nie zda się na zbyt wiele - nowoczesny okręt, a włazy do wieżyczek są na zawiasach? Te drabinki niepotrzebne, raczej nikt po "pokładzie" w próżni biegał nie będzie. Nie przesadzaj :) To model scifi a nie projekt nowego myśliwca ;D Jeśli popatrzysz na modele np. z star wars jest tam kupa szpeja którego zastosowanie wogóle jest mało logiczne co nie zmienia sytuacji że fajnie wygląda i o to chodzi. Np jeżeli dobrze przypatrzysz się falconowi milenium to zobaczysz że twórcy detale tworzyli używając gotowych modeli plastikowych, są tam np. kadłub jagdpanther, chłodnice z pantery i wiele innych. Poza tym co do tych drabinek to może pan serwisant skorzysta na ziemi a nie koniecznie w przestrzeni kosmicznej więc według mnie nie ma się co czepiać ;) @Kajzer - Mi chodziło nawet nie tyle o detale co o ogólny kształt że mógłby mieć w sobie elementy cylindrów czy bardziej wymyślnych powierzchni a nie tylko boxy lub ścięte boxy. Według mnie to wygląda ciekawiej ale to też pewnie kwestia gustu. Mi np totalnie nie podobają się statki z star treka i uważam je za brzydkie bez pomysłu i wogóle ale są ludzie którzy je uwielbiają ;)
Napisano 2 Luty 201114 l Autor Dzięki za opinie. Jeśli chodzi o te skrzydła i drabinki to jest dokładnie tak jak napisano w poście wyżej. Ponadto (jeśli chodzi o właz na zawiasach) jest to wyjście awaryjno-serwisowe, normalnie mają wchodzić od środka :) Jeśli chodzi o ogólny kształt, to w założeniu miał być "kanciasty" i "boxowy". Skoro ma to być gładka powierzchnia to może schować uzbrojenie pod pokładem żeby się wysuwało gdy jest potrzebne. Jak F-22 :) Nie pomyślałem o czymś takim... EDIT: Podejście numer 1 do tekstur. Na początek wieża (diffuse + bump) Nie wygląda to tak jakbym chciał, ale w materiałach i oświetleniu jestem na razie daremny, no ale trzeba się nauczyć, także będę działał dalej... Edytowane 2 Luty 201114 l przez Kajzer Update
Napisano 3 Luty 201114 l Autor Skończyłem ostatecznie model, dodałem kilka rzeczy tu i tam. Jeśli są jeszcze jakieś uwagi, to bardzo proszę :) Teraz powoli zabieram się za tekstury... Pierwsze podejście było nieudane, drugie będzie - mam nadzieję - lepsze. Tu linki do nieco większych renderów: http://www.il2sturm.webd.pl/Max/1b.jpg http://www.il2sturm.webd.pl/Max/2b.jpg http://www.il2sturm.webd.pl/Max/3b.jpg Pozdrawiam.
Napisano 3 Luty 201114 l Co do tej próby tekstur to według mnie nie były wcale takie tragiczne ;) Jak oteksturujesz całość w podobny sposób to myśle że będzie całkiem przyjemnie wyglądać ;)
Napisano 6 Luty 201114 l Autor Odstawiłem na chwilę tekstury i postanowiłem wymodelować kolejny obiekt do scenki... Jest to myśliwiec, w dużym stopniu wzorowany na "Viperze" z Battlestar Galactica. Miało być na początku coś w tym stylu: ale ostatecznie za chyba czwartym razem wyszło coś takiego: Na razie tylko zarys, bez żadnych detali. Jako, że to pierwsza poważna próba "zaprzyjaźnienia" się z meshsmoothem - (niestety) jest dużo baboli, których z daleka nie widać. Wiem gdzie jest błąd, ale musiałbym zaczynać znowu od nowa więc zostawiłem tak jak jest. Następnym razem będę wiedział jak nie robić... W każdym razie tam gdzie są baboki postaram się dodać jakieś inne elementy, co razem z nałożeniem tekstur powinno "uratować" model przy dużych zbliżeniach. Kabina też jest jeszcze do poprawy. Myślę, że nie jest jednak tak źle :) a tu skala porównawcza do niszczyciela: Pozdrawiam.
Napisano 7 Luty 201114 l osobiscie bardziej preferuje konstrukcje eve, lub chocby z homerowlda ktore sa genialne. czyli takie ktore sa przemyslane. tak sie przyczepie, po co wlaz i drabinki na dzialach?. wiem ze drabinki sa na konwencjonalnych, ale tam one maja sens. tu hmmm nie wiem, a wlaz to wogole juz kosmos :]. Ok koniec czepialstwa, widac ze sie narobiles i to nie malo. powodzenia: ] pozdr EDIT, byc moze znasz na wylot ta stronke, a moze nie. tak czy inaczej fajnie poogladac bo jest na czym oko zawiesic http://shipyards.relicnews.com/hw2/concept.htm
Napisano 8 Luty 201114 l Drabinki dla serwisfachmena fajnie :) dlubiesz. Siateczki :D siateczki siateczki :D daj.
Napisano 8 Luty 201114 l Modelik super jak narazie. Planujesz dac jeszcze na to TS albo MS? Jesli nie, to w niektorych miejscach mozesz zagescic troche siateczke. I dolaczam sie do Seby, pokaz jak wygladaja te polugony u ciebie.
Napisano 8 Luty 201114 l Autor Dzięki za opinie. KoMic dzięki za linka, stronki nie kojarzę, a faktycznie jest dużo ciekawych rzeczy. Też lubie "przemyślane" konstrukcję i starałem się modelować z zachowaniem pewnych "norm", ale wiadomo to SF więc pewnie nie wszystko jest normalne :) Co do MS to nie będzie, bo model nie był robiony z myślą o tym, po za tym ilość poly po MS mogłaby być trochę za wielka...więc zostawiam jak jest. Tu siatki, chociaż za bardzo nie ma się czym chwalić... podstawa: podstawa + bajery: Tu maluteńki update: lekko zmienione teksturki wież i kraty: I na koniec jeszcze działo do myśliwca, który będzie nosił oznaczenie "I-35" :) Full: http://www.il2sturm.webd.pl/Max/Mr-2.jpg http://www.il2sturm.webd.pl/Max/Mr-2-2.jpg
Napisano 9 Luty 201114 l Chociaż sam design mi się nie podoba a wieżyczki i ich kąt strzału trochę zastanawia to muszę powiedzieć że to kawał dobrej roboty. A texturki bardzo fajne ;) Bardziej podoba mi się ten BSGowski myśliwiec. Taki ... zwinny mi się wydaje ;) Z niecierpliwością czekam na updaty a jako iż robisz modele sf to zapraszam do mojej teczki w game arcie ;>
Napisano 11 Luty 201114 l Autor Test tekstur z lewej strony: skylight: zwykłe omni: Kilka rzeczy jest do poprawy, generalnie jednak tak by to miało wyglądać. Ciemne elementy na razie prowizorycznie, ale zastanawiam się czy nie zostawić ich tak jak są. W każdym razie jestem bardzo ciekaw Waszych opinii :) Pozdrawiam.
Napisano 12 Luty 201114 l Nie no bez nieuzasadnionego entuzjazmu Wyrenderowany wygląda biednie. MOja rada to poguglaj i rzuć okiem na jakieś screeny choćby z filmów SF (starwars?) i postaraj sie osiągnąć zbliżony efekt.
Napisano 12 Luty 201114 l Czy na ostatnim renderze jest bump na całym statku? Przy tej skali wygląda jak zaorane pole ;)
Napisano 12 Luty 201114 l Autor Dzięki za komentarze. Poly jest 500 tys. Wiem, że jak na taki obiekt to pewnie za dużo, ale jakoś tak wyszło... Pabulo wiem, że scena jest na razie biedna, ale to poniżej to absolutnie, żadna "propozycja podania" tylko zwykły test tekstur, chyba że chodziło Ci o tekstury, a może o całość (?). Falcon słuszna uwaga, że ten bump źle wygląda, postaram się to zrobić inaczej. Nie od razu Rzym zbudowano, także będę dłubał dalej :) Pozdrawiam.
Napisano 12 Luty 201114 l No to widze bardzo dużo poly... Co do tego że wygląda "biednie" hmm troche chyba krzywdzące dla autora. Według mnie jedyne nad czym powinieneś popracować to nad oświetleniem i materiałem a nie teksturą ;) Ciężko żebyś teraz kiedy tekstury i model skończony zmieniał wszystko. Bez sensu to i lepiej robić następny model.
Napisano 13 Luty 201114 l Autor Dzięki Jacku za słowa wsparcia :) Masz rację, zmieniał nie będę już za bardzo, postaram się lepiej przy następnym modelu. W poprzednich renderach było za dużo speculara i nie wyszło jak miało... Teraz jest trochę lepiej, zresztą oceńcie sami. Wprawdzie nie skończyłem tekstur z prawej strony i góry, ale do tego rendera akurat nie są potrzebne. Pierwsza z dwóch scenek z niszczycielem. Tu chyba wygląda to lepiej...przynajmniej taką mam nadzieję, i liczę, że zweryfikujecie moje wypociny :)
Napisano 13 Luty 201114 l wygląda lepiej. Mniej zabawkowato. nie upieram sie że mam racje, bo takie rzeczy wychodzą w testach ale..: Moim zdaniem niepotrzebnie świecisz na statki od lewej strony. to kosmos, nie ma tu atmosfery i otoczenia które rozprasza oświetlenie tworząc efekt 'global ilumination'. Oczywiście jest teoretycznie możeliwe ze za kamerą mamy jeszcze jakieś inne źródło światła (kolejna gwiazda czy cośtam). Spróbuj oświetlić to od strony słońca i planety które widać a reszta niech pogrąży sie w cieniu. Za to na przykład zabarw oświetlenie na czerowo skoro już zdecydowałeś sie na taki kolor gwiazdy i planety. Ewntualnie w cieniu dodaj jakieś lokalne światełka właśnie z od tych niebieskich cusiów. Ogólnie troche więcej konsekwesncji. Także w odbiciach. Co właściwie odbija sie w pancerzach statków powodując te dość mocne refleksy?
Napisano 13 Luty 201114 l Autor Te drugie światło, które oświetla z lewej strony miało być właśnie gwiazdą czy innym takim dziadostwem. W założeniu planowałem zrobić dokładnie tak jak napisałeś, czyli oświetlenie od strony planety i kolor światła podobny do kolorystyki tła, ale okazało się, że nie wygląda to zbyt fajnie. W każdym razie podchwyciłem Twój pomysł z dodatkowym oświetleniem żeby rozjaśnić "mroki", więc dodałem okrętowi "oświetlenie boczne" w niektórych miejscach i światła sygnalizacyjne. Zmieniłem trochę kąt kamery, w sumie nie wiem czy na lepszy, ale efekt jest taki:
Napisano 15 Luty 201114 l bardzo ładne, mnie skusiło na taką postprodukcję, że może byś ją uwzględnił jak będziesz więcej dodawał:) Nio taki misz masz, ale można dodac albo ująć jak należy.. :) to tylko propozycja.
Napisano 15 Luty 201114 l Kajzer okna moglbyś zrobić bardziej różnorodne(jasniej ciemniej) to samo gwiazdy bardzo sztucznie rozłożone. Flary lekko dodają kiczowatego efektu moze jakis inny efekt wyjdzie fajniej. Ale podstawa majstersztyk Ci wyszla co wyciagnął świetnie Donuś.
Napisano 15 Luty 201114 l Autor Dzięki za uwagi! Dunuś -> Bardzo fajna postprodukcja. Jeśli chodzi o tego blura, to zrezygnowałem z niego świadomie, gdyż chciałem stworzyć wrażenie, że okręty lecą normalnie, powiedzmy z "prędkością bojową"...a właśnie u ciebie lecą z ponad świetlną :) Dlatego dałem tylko troszeczkę, ale chyba pokusze się w finale o nieco więcej. Natomiast na pewno przerobie blask bardziej w kierunku jak na Twoim obrazku, wygląda to o wiele lepiej :) GrześDuro -> jeśli chodzi o gwiazdy, to Masz rację, postaram się to poprawić jeszcze przed ostatecznym renderem, jeśli chodzi o okna to też słuszna uwaga, też pozmieniam, a nawet pójdę jeszcze dalej - niektóre wyłączę w ogóle... Zmienię jeszcze efekt silników i powinno być już OK. Także jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi! tu natomiast drugi projekt scenki. Coś mi nie pasuje... ale jakoś nie wiem dokładnie co... Chciałbym zmienić efekt uderzenia laserów o tarcze, ale jakoś nic nie mogę wykombinować innego na razie. Może dodam jeszcze trochę asteroid. W każdym razie uwagi jak zawsze w cenie. Pozdrawiam
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Druga wersja, prawdopodobnie ostateczna drugiej sceny. Teraz tylko poprawie pierwszą scenę i finito :) Uwagi mile widziane. Pozdrawiam.
Napisano 24 Luty 201114 l Kojarzy mi się jakis OGame... :| Ładne. Bardzo fajne. Widze, ze chyba była zabawa z efektem ognia (?), więc może pomógłbyś mi z moim problemem. Nie chcę Ci śmiecić w temacie, więc podrzuce tylko linka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1010982#post1010982 Pozdrawiam
Napisano 25 Luty 201114 l Troche sie dzieje za dużo. Te eksplozje za bardzo równomiernie rozłożone. Całośc sprawia wrażenie lampek na choince troche
Napisano 22 Kwiecień 201113 l Autor Mały update myśliwca. Idzie powoli ale drobny postęp jest, chociaż jeszcze bardzo dużo do zrobienia:
Napisano 24 Sierpień 201113 l Autor Update: - praktycznie gotowy model myśliwca, teraz "tylko" tekstury i będzie finito: - projekt kolejnego okrętu do sceny: ciężki niszczyciel :)
Napisano 1 Wrzesień 201113 l Nie jestem pewien... ale malowanie kosmicznego mysliwca w "ziemski" kamuflarz chyba mija sie z celem.
Napisano 1 Wrzesień 201113 l Jak równiez wyposażanie go w skrzydła i inne elementy aerodynamiczne :-)
Napisano 1 Wrzesień 201113 l Autor Na swoje usprawiedliwienie mogę tylko dodać, że myśliwiec może "działać" także w atmosferze ziemskiej :) Po za tym, ziemski kamuflaż i futuryzm niekoniecznie muszą się wykluczać...
Napisano 1 Wrzesień 201113 l mi trochę kojarzy z niemieckim prototypem odrzutowca z IIw św. tu w wydaniu kosmicznego- kamikaze )
Napisano 1 Wrzesień 201113 l Po za tym, ziemski kamuflaż i futuryzm niekoniecznie muszą się wykluczać... oczywiscie to zalezy jaki styl przyjmujesz. Narazie malowanie mysliwca wyglada prawie jak kopia samolotow z 2WŚ - jesli idziesz w odtwazanie histori w przyszlosci to moze byc :)
Napisano 2 Wrzesień 201113 l Autor Narazie malowanie mysliwca wyglada prawie jak kopia samolotow z 2WŚ - jesli idziesz w odtwazanie histori w przyszlosci to moze byc :) Coś w tym stylu :) Co do rys, to faktycznie może troche za bardzo wyraźne są, ale chciałem uzyskać efekt "mocnego zużycia" - w końcu w kosmosie, może dużo śmieci latać - ale nie byłem to nie wiem :)
Napisano 5 Listopad 201113 l Autor Nie siedziałem ostatnio dużo nad projektem, ale udało mi się wydłubać coś takiego: Będzie co najmniej jeszcze jedna scena z myśliwcem. Komentarze jak zwykle mile widziane :)
Napisano 8 Listopad 201113 l Autor I jeszcze jeden: EDIT: nieco zmodyfikowana wersja (myślę, że na lepsze...): Edytowane 8 Listopad 201113 l przez Kajzer
Napisano 8 Listopad 201113 l Fajny myśliwiec, gorzej z renderami. Jakoś graficznie w tamtym wieku jeszcze. A myśliwce wyglądają jak te z Battlestar. :)
Napisano 9 Listopad 201113 l Już bez żadnych tekstur, wszystkie modele wyglądają naprawdę dobrze. Szczególnie myśliwiec tuż przed oteksturowaniem. Kajzer - na PM wysłałem Ci ostatnio wiadomość. Nie wiem czy widziałeś, bo nie dostałem żadnej odpowiedzi, a z doświadczenia wiem, że te forumowe powiadomienia są słabo widoczne. Gdybyś mógł odpowiedzieć, byłbym wdzięczny.
Napisano 10 Listopad 201113 l Autor Dav -> wiem, że rendery są nie najlepsze (czyste z Max'a bez "makijażu" to już w ogóle dramat :P), zwłaszcza materiały i oświetlenie są kiepskie. Jest jeszcze kilka innych rzeczy, może nawet za dużo ich jest. W każdym razie wydaje mi się, że jestem coraz bliżej poznania odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i może coś lepszego się z tego "urodzi" niedługo, a może nie :) Chociaż mam nadzieję, ze jakiś mały postęp w stosunku do prac z początku tematu jest... NightAnasazi -> Odpowiedź poszła na PW.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto