Skocz do zawartości

Postać: Portret mężczyzny


Quentin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Tak więc, jest to finalna wersja mojego modelu. Mam nadzieję, że się podoba. :)

 

użyte programy:

cinema 4d, zbrush, bodypaint, vray, photoshop.

 

wip - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1016464#post1016464

 

Pozdrawiam ;)

 

 

maleportrait2large.jpg

 

 

tutaj jeszcze kilka screenów

sculptbreakdownportrait.jpg

 

hairbreakdownportrait2.jpg

 

editorviewbreakdownport.jpg

Edytowane przez Quentin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim za komentarze. I dziękuję za fronta. ;]

 

lucek, a co jest wg Ciebie nie tak? Zauważyłem, że Ty zawsze masz jakieś straszne wymogi co do modelowania, hehe. :D Nawet na zbcentral pisali, że model jest ok, więc już nie wiem. Dlatego, że nie wygląda jak jakiś superbohater czy bardzo pomarszczony staruszek? A proporcje itp to już bez przesady. Są w granicach normy, nie każdy człowiek ma identyczną twarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w tej twarzy a szczególnie uszy, oczy i wyraz twarzy pomijając render i futro wygląda na kiepską kopię tego: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=087012

 

Shader zrobiłeś całkiem niezły ale przez słaby model i odpuszczony sculpt nie wygląda to za dobrze. Oczy najgorsze. Dodatkowo widać że trochę nie chciało ci się robić textury. Obszar wokół oczu jest texturowanyy chyba ze zdjęcia i się wyróżnia od reszty.

 

Jak na 4 gwiazdki to dla mnie za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w tej twarzy a szczególnie uszy, oczy i wyraz twarzy pomijając render i futro wygląda na kiepską kopię tego: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=087012

 

Shader zrobiłeś całkiem niezły ale przez słaby model i odpuszczony sculpt nie wygląda to za dobrze. Oczy najgorsze. Dodatkowo widać że trochę nie chciało ci się robić textury. Obszar wokół oczu jest texturowanyy chyba ze zdjęcia i się wyróżnia od reszty.

 

Jak na 4 gwiazdki to dla mnie za mało.

 

 

W czym niby uszy są podobne do tamego? Bo ja nie widzę w ogóle podobieństwa... hehe. A co do tekstury to nie powiedziałbym, że mi się nie chciało, bo sam psd z diffuse składa się chyba z 50 warstw. I poświęciłem na nią duuużo czasu. Po prostu nie posiadam (być może jeszcze :D) takich umiejętności jak artyści z międzynarodowego forum, którzy grafiką zajmują się zawodowo i na co dzień. Ja mam 15 lat i artystycznego wykształcenia praktycznie nie posiadam. Zajmuję się tym tylko jako hobby w wolnych chwilach. Nad tym portretem na prawdę nasiedziałem się sporo. Więcej po prostu z tego nie dałem rady wycisnąć. To traktuję tylko jako naukę. Mam nadzieję, że z następną pracę pójdzie lepiej... ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wipie na obrazku nr 5 wyglądało ciekawiej.

Tu twarz jest trupio blada, zniknęły gdzieś detale spod oczu,

same tęczówki są jak z innej bajki. Najbardziej rażą włosy w okolicach skroni,

wyglądają trochę jakby były wkopiowane stemplem w fotoszopie.

Widać masę włożonej pracy, ale jeśli ma być realistyczne to trzeba jeszcze trochę poprawić. Póki co praca jest dobra, do bardzo dobrej nieco jej brakuje, 3 gwiazdki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twarz niby ok, ale coś mi w niej nie pasuje. bardziej przypomina postać woskową (szczególnie usta) niż prawdziwego człowieka i włosy też jakby z jakiejś lalki. Ale widziałem że te rzeczy, które wytknąłem bardzo często pojawiają sie w modelach 3d postaci, tak wiec nie wiem czy to jeszcze technologia tak daleko nie zaszła, czy to jest bardzo bardzo trudne o osiągnięcia:) sam nie próbowałem, wiec nie powiem:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu, z tego co mi wiadomo sss w vrayu jest po prostu bardzo niedoskonały w porównaniu do mentalowskiego, ale rzeczywiście mi też wygląda odrobinę na figurę woskową.

Bardzo pięknie Quentinie, nie jest to praca na najwyższym super/giga światowym poziomie hiper/ultra realizmu, ale jest bardzo dobrze, fajnie, spójnie, czysto i ładnie bo o to chodzi chyba w grafice. Mój umysł nie ogarnia co się stanie za kilka lat jeśli teraz masz 15.

Keep up the good work i brawa dla tego "Pana" :)

****

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 15 lat to sorry za ostry komentarz, mam nadzieję że cię zmotywuje bardziej niż zniechęci bo jak na taki wiek to świetnie Ci idzie.

 

Co do uszu to uwierz mi, są bardzo podobne :) I nie mów że nie wzorowałeś się choć trochę na pracy big guns'a bo i tak nie uwierzę ;)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kotisted. ;)

 

Szczery - jasne że się wzorowałem. Wzorowałem się po trochu na wielu modelach i zdjęciach. ;) A co do ostrego komentarza to spoko :D Gdyby nie szczera krytyka to nie miał bym motywacji do zrobienia lepszej pracy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina. Ponad to nos jest wyrwany z kontekstu i poszczególne elementy twarzy nie grają ze sobą.

 

Specular (czy tam reflect nie wiem którą z technik stosujesz) jest mocny w okolicach oczu a na twarzy nie występuje. Warto żebyś zapoznał się z tym gdzie na twarzy występuje tłusta a gdzie sucha cera.

 

SSS jest ale przesadziłeś z radiusem i usta są prześwietlone (pomimo że są faktycznie dosyć przepuszczalne, podobnie jak policzki).

 

Shader shaderem ale podstawa w takiej pracy to solidny model i dobry diffuse - reszta tekstur i samo sss to już nie taka filozofia.

 

A co do zbrushcentral to jest takie wielkie forum pełne anonimowych userów często znacznie mniej doświadczonych niż ty i nie sugeruj się specjalnie tym co tam piszą. Warto jednak przeglądać tamtejsze wątki Biggunsa czy Vimmiego bo jest sporo tipsów.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina. Ponad to nos jest wyrwany z kontekstu i poszczególne elementy twarzy nie grają ze sobą.

 

Specular (czy tam reflect nie wiem którą z technik stosujesz) jest mocny w okolicach oczu a na twarzy nie występuje. Warto żebyś zapoznał się z tym gdzie na twarzy występuje tłusta a gdzie sucha cera.

 

SSS jest ale przesadziłeś z radiusem i usta są prześwietlone (pomimo że są faktycznie dosyć przepuszczalne, podobnie jak policzki).

 

Shader shaderem ale podstawa w takiej pracy to solidny model i dobry diffuse - reszta tekstur i samo sss to już nie taka filozofia.

 

A co do zbrushcentral to jest takie wielkie forum pełne anonimowych userów często znacznie mniej doświadczonych niż ty i nie sugeruj się specjalnie tym co tam piszą. Warto jednak przeglądać tamtejsze wątki Biggunsa czy Vimmiego bo jest sporo tipsów.

 

Dzięki za objaśnienie, teraz bd wiedział na co zwracać uwagę. ;) A wątki Biggunsa i Vimmiego to przeglądałem już wiele razy, na zbrushcentral, cgfeedback itd. Jednak oni piszą ciągle, że tu nie chodzi o shadery czy specjalne oświetlenie tylko balansowanie wszystkich elementów ze sobą, więc tak czy inaczej samemu trzeba dojść co i jak.

Mam jeszcze pytanie lucek. Mówisz że specular/odbicia nie występują na twarzy z wyjątkiem okolic oczu, jednak Luc w swoich modelach ma specular na wielu częściach twarzy. Na renderach Vimmiego jest bardziej rozproszony specular ale też na całej twarzy. :) Więc jak to w końcu jest? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ja napisałem że nie występują? Chodzi o to że u ciebie nie ma tyle ile trzeba. Największy jest na nosie i powiekach, środku czoła i w innych miejscach z tłustą skórą. U starego gościa mniej u młodej dziewczyny więcej. Granice są płynne:) Ogólnie spec jest wszędzie. Nie ma chyba miejsca na ciele gdzie go nie ma. No może jest jedno hyhy.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina.(...)

 

Jak twarz jest rozluźniona bez grymasu czy usmiechu, to może nie być widać zmarszczek mimicznych. Dla autora gratulacje, jak już ktoś wspomniał, skoro mając 15 lat zrobiłeś coś takiego, to świetlana przyszłość przed Tobą. Pozdrawiam.

 

/od siebie czepiłbym się ewentualnie wypukłości w środku małzowiny usznej. Zwykle nie jest ona taka równa i regularnie półkolista. No i cały obrys małżowiny też jest jak dla mnie zbyt równy i regularny.

Edytowane przez Maksym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pokazać wielkość gałki ocznej bo wydaje mi się że jest sporo za duża? Oczy są płaskie, wyglądają jak namalowane. Poza tym jak na vraya sobie nieźle poradziłeś. Jet sporo mankamentów, głównie sam model który nie powala ale widać że będą z Ciebie ludzie.

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności