Quentin Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 (edytowane) Witam. Tak więc, jest to finalna wersja mojego modelu. Mam nadzieję, że się podoba. :) użyte programy: cinema 4d, zbrush, bodypaint, vray, photoshop. wip - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1016464#post1016464 Pozdrawiam ;) tutaj jeszcze kilka screenów Edytowane 25 Kwiecień 2011 przez Quentin
l337 Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 jedynie włosy dla mnie dziwnie wyglądają reszta świetna
Marvin Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 jedynie włosy dla mnie dziwnie wyglądają reszta świetna Mam tak samo. Chodzi o rozmieszczenie. Przez to twarz wygląda lekko kobieco (włosy za blisko okolic skroni). A tak po za tym to technicznie świetnie.
mookie Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Dlaczego portrety w grafice 3D mają takiego DOF'a? Moim skromnym zdaniem wygląda on dziwacznie. Sama praca technicznie bardzo dobra; oczy sprawiają wrażenie pomalowanych u kosmetyczki, ale generalnie jest ok.
Lucek Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 No nie wiem. Popatrzcie obiektywnie - wiadomo że człowiek, ale przez kompletnie niedorobiony sculpt wygląda jak wygląda.
Smoku Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 No nie wiem. Popatrzcie obiektywnie - wiadomo że człowiek, ale przez kompletnie niedorobiony sculpt wygląda jak wygląda. Lucek a co byś tam dodał? Moim zdaniem jest git. Praca na wysokim poziomie. 5*
Quentin Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Dzięki wszystkim za komentarze. I dziękuję za fronta. ;] lucek, a co jest wg Ciebie nie tak? Zauważyłem, że Ty zawsze masz jakieś straszne wymogi co do modelowania, hehe. :D Nawet na zbcentral pisali, że model jest ok, więc już nie wiem. Dlatego, że nie wygląda jak jakiś superbohater czy bardzo pomarszczony staruszek? A proporcje itp to już bez przesady. Są w granicach normy, nie każdy człowiek ma identyczną twarz...
Korbol Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Hmm ta twarz wygląda jakby była poparzona. Szczególnie lewy policzek w okolicach oka. Takie odnoszę wrażenie..
Quentin Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Hmm ta twarz wygląda jakby była poparzona. Szczególnie lewy policzek w okolicach oka. Takie odnoszę wrażenie.. To jest SSS. Akurat tam pada cień, ponieważ mam dość wysoko ustawione światło.
Gość i-riss Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Kawał roboty i znajomości softu....Twarz jednak bardzo nienaturalna. Mimo wszystko brawa za wytrwałość.
_Arti_ Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Okropnie podobny do tego dziomka z Uncharted. Az miło się ogląda i myśli: kurde, matematyka potrafi coś takiego wygenerować - oczywiście z udziałem człowieka ;] *****
Szczery. Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Wszystko w tej twarzy a szczególnie uszy, oczy i wyraz twarzy pomijając render i futro wygląda na kiepską kopię tego: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=087012 Shader zrobiłeś całkiem niezły ale przez słaby model i odpuszczony sculpt nie wygląda to za dobrze. Oczy najgorsze. Dodatkowo widać że trochę nie chciało ci się robić textury. Obszar wokół oczu jest texturowanyy chyba ze zdjęcia i się wyróżnia od reszty. Jak na 4 gwiazdki to dla mnie za mało.
Quentin Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Wszystko w tej twarzy a szczególnie uszy, oczy i wyraz twarzy pomijając render i futro wygląda na kiepską kopię tego: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=087012 Shader zrobiłeś całkiem niezły ale przez słaby model i odpuszczony sculpt nie wygląda to za dobrze. Oczy najgorsze. Dodatkowo widać że trochę nie chciało ci się robić textury. Obszar wokół oczu jest texturowanyy chyba ze zdjęcia i się wyróżnia od reszty. Jak na 4 gwiazdki to dla mnie za mało. W czym niby uszy są podobne do tamego? Bo ja nie widzę w ogóle podobieństwa... hehe. A co do tekstury to nie powiedziałbym, że mi się nie chciało, bo sam psd z diffuse składa się chyba z 50 warstw. I poświęciłem na nią duuużo czasu. Po prostu nie posiadam (być może jeszcze :D) takich umiejętności jak artyści z międzynarodowego forum, którzy grafiką zajmują się zawodowo i na co dzień. Ja mam 15 lat i artystycznego wykształcenia praktycznie nie posiadam. Zajmuję się tym tylko jako hobby w wolnych chwilach. Nad tym portretem na prawdę nasiedziałem się sporo. Więcej po prostu z tego nie dałem rady wycisnąć. To traktuję tylko jako naukę. Mam nadzieję, że z następną pracę pójdzie lepiej... ;) Pozdrawiam
ca mel Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 W wipie na obrazku nr 5 wyglądało ciekawiej. Tu twarz jest trupio blada, zniknęły gdzieś detale spod oczu, same tęczówki są jak z innej bajki. Najbardziej rażą włosy w okolicach skroni, wyglądają trochę jakby były wkopiowane stemplem w fotoszopie. Widać masę włożonej pracy, ale jeśli ma być realistyczne to trzeba jeszcze trochę poprawić. Póki co praca jest dobra, do bardzo dobrej nieco jej brakuje, 3 gwiazdki.
Stachu Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 twarz niby ok, ale coś mi w niej nie pasuje. bardziej przypomina postać woskową (szczególnie usta) niż prawdziwego człowieka i włosy też jakby z jakiejś lalki. Ale widziałem że te rzeczy, które wytknąłem bardzo często pojawiają sie w modelach 3d postaci, tak wiec nie wiem czy to jeszcze technologia tak daleko nie zaszła, czy to jest bardzo bardzo trudne o osiągnięcia:) sam nie próbowałem, wiec nie powiem:P
kotisded Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Stachu, z tego co mi wiadomo sss w vrayu jest po prostu bardzo niedoskonały w porównaniu do mentalowskiego, ale rzeczywiście mi też wygląda odrobinę na figurę woskową. Bardzo pięknie Quentinie, nie jest to praca na najwyższym super/giga światowym poziomie hiper/ultra realizmu, ale jest bardzo dobrze, fajnie, spójnie, czysto i ładnie bo o to chodzi chyba w grafice. Mój umysł nie ogarnia co się stanie za kilka lat jeśli teraz masz 15. Keep up the good work i brawa dla tego "Pana" :) ****
Szczery. Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Jak masz 15 lat to sorry za ostry komentarz, mam nadzieję że cię zmotywuje bardziej niż zniechęci bo jak na taki wiek to świetnie Ci idzie. Co do uszu to uwierz mi, są bardzo podobne :) I nie mów że nie wzorowałeś się choć trochę na pracy big guns'a bo i tak nie uwierzę ;) Pozdro.
Quentin Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 Dzięki kotisted. ;) Szczery - jasne że się wzorowałem. Wzorowałem się po trochu na wielu modelach i zdjęciach. ;) A co do ostrego komentarza to spoko :D Gdyby nie szczera krytyka to nie miał bym motywacji do zrobienia lepszej pracy. :)
Lucek Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina. Ponad to nos jest wyrwany z kontekstu i poszczególne elementy twarzy nie grają ze sobą. Specular (czy tam reflect nie wiem którą z technik stosujesz) jest mocny w okolicach oczu a na twarzy nie występuje. Warto żebyś zapoznał się z tym gdzie na twarzy występuje tłusta a gdzie sucha cera. SSS jest ale przesadziłeś z radiusem i usta są prześwietlone (pomimo że są faktycznie dosyć przepuszczalne, podobnie jak policzki). Shader shaderem ale podstawa w takiej pracy to solidny model i dobry diffuse - reszta tekstur i samo sss to już nie taka filozofia. A co do zbrushcentral to jest takie wielkie forum pełne anonimowych userów często znacznie mniej doświadczonych niż ty i nie sugeruj się specjalnie tym co tam piszą. Warto jednak przeglądać tamtejsze wątki Biggunsa czy Vimmiego bo jest sporo tipsów. Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez Lucek
Quentin Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina. Ponad to nos jest wyrwany z kontekstu i poszczególne elementy twarzy nie grają ze sobą. Specular (czy tam reflect nie wiem którą z technik stosujesz) jest mocny w okolicach oczu a na twarzy nie występuje. Warto żebyś zapoznał się z tym gdzie na twarzy występuje tłusta a gdzie sucha cera. SSS jest ale przesadziłeś z radiusem i usta są prześwietlone (pomimo że są faktycznie dosyć przepuszczalne, podobnie jak policzki). Shader shaderem ale podstawa w takiej pracy to solidny model i dobry diffuse - reszta tekstur i samo sss to już nie taka filozofia. A co do zbrushcentral to jest takie wielkie forum pełne anonimowych userów często znacznie mniej doświadczonych niż ty i nie sugeruj się specjalnie tym co tam piszą. Warto jednak przeglądać tamtejsze wątki Biggunsa czy Vimmiego bo jest sporo tipsów. Dzięki za objaśnienie, teraz bd wiedział na co zwracać uwagę. ;) A wątki Biggunsa i Vimmiego to przeglądałem już wiele razy, na zbrushcentral, cgfeedback itd. Jednak oni piszą ciągle, że tu nie chodzi o shadery czy specjalne oświetlenie tylko balansowanie wszystkich elementów ze sobą, więc tak czy inaczej samemu trzeba dojść co i jak. Mam jeszcze pytanie lucek. Mówisz że specular/odbicia nie występują na twarzy z wyjątkiem okolic oczu, jednak Luc w swoich modelach ma specular na wielu częściach twarzy. Na renderach Vimmiego jest bardziej rozproszony specular ale też na całej twarzy. :) Więc jak to w końcu jest? :D
Lucek Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) A gdzie ja napisałem że nie występują? Chodzi o to że u ciebie nie ma tyle ile trzeba. Największy jest na nosie i powiekach, środku czoła i w innych miejscach z tłustą skórą. U starego gościa mniej u młodej dziewczyny więcej. Granice są płynne:) Ogólnie spec jest wszędzie. Nie ma chyba miejsca na ciele gdzie go nie ma. No może jest jedno hyhy. Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez Lucek
_aser_ Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) Jak masz 15 lat, to szacun. Ja w tym wieku myślałem tylko o melanżach i wyrywaniu lasek. Generalnie wygląda spoko. Widać ogrom pracy i poświęconego czasu... Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez jaras
guru Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 swietna praca. Jakbym mial sie czepiac to w niektorych miejscach render jest jakby zblurowany - jakby textura rozciagnieta. To tyle. super:)
Maksym Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 (edytowane) No to że twarz nie trzyma się kupy. Formalnie jest ok ale to nie jest jeszcze wiarygodny model twarzy. Masz dodane jakieś losowe zmarszczki które nie wpływają na bryłę twarzy ale nie ma kompletnie mimicznych, które odróżniają twarz od manekina.(...) Jak twarz jest rozluźniona bez grymasu czy usmiechu, to może nie być widać zmarszczek mimicznych. Dla autora gratulacje, jak już ktoś wspomniał, skoro mając 15 lat zrobiłeś coś takiego, to świetlana przyszłość przed Tobą. Pozdrawiam. /od siebie czepiłbym się ewentualnie wypukłości w środku małzowiny usznej. Zwykle nie jest ona taka równa i regularnie półkolista. No i cały obrys małżowiny też jest jak dla mnie zbyt równy i regularny. Edytowane 10 Kwiecień 2011 przez Maksym
Selena Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 no tak szczerze to nie widzę w tej pracy nic nadzwyczajnego. Sculpt jest co najmniej kiepski... najlepsza z tego wszystkiego jest tekstura. takie sobie, pozdrawiam:)
Tomala Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Możesz pokazać wielkość gałki ocznej bo wydaje mi się że jest sporo za duża? Oczy są płaskie, wyglądają jak namalowane. Poza tym jak na vraya sobie nieźle poradziłeś. Jet sporo mankamentów, głównie sam model który nie powala ale widać że będą z Ciebie ludzie. Pozdro :)
tr3buh Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Jestes mlody i bardzo utalentowany :) portret wyszedl bardzo zacnie, nie przestawaj sie rozwijac a zajdziesz bardzo wysoko, powodzenia :)
Rekomendowane odpowiedzi