Jump to content
n-pigeon

Redefinicja Game Art Mini Battle

Twoje zdanie?  

40 members have voted

  1. 1. Twoje zdanie?

    • Jestem za
      33
    • Jestem przeciw
      7


Recommended Posts

Niedawno dyskutowaliśmy jak zwiększyć frekwencję w GAMB (tia głupi skrót :) )

 

Bitwy Game Artu wymagają wykonania całości pracy, od fazy modelingu/sculptingu HR, model low poly, po texturing i końcowe oświetlenie, skomponowanie tych elementów. Wykonanie takiej kompletnej i złożonej pracy, łączy się z niemałym trudem i wymaga dużo wolnego czasu, a jest to zaledwie Mini Battle :)

 

Dlatego rzucam pomysł, by trochę to wszystko rozbić i przez cały rok prowadzić 3 tygodniowe sesje GAMBu, tyle że, w przeciągu tego czasu zadaniem nie będzie wykonanie całej pracy, lecz jedynie jej części.

GAMB został by podzielony na dwie wersje, organizowane na zmianę, jedna po drugiej.

W takiej o to formie:

 

- Bitwa modelarzy, gdzie zadaniem będzie wykonać skończony model postaci, real time low poly lub real time low poly + normal maps, w zależności od tematu bitwy.

 

- Bitwa teksturatorów, gdzie zadaniem, wszystkich uczestników, będzie oteksturować ten sam model, dostarczony razem z UVką, przy rozpoczęciu każdej bitwy.

 

Modele na bitwy teksturatorów, pochodzić będą od użytkowników którzy podarują swoje modele, do wykorzystania jako SDK do teksturowania. Oczywiście będzie trzeba podać oryginalnego autora modelu, przy prezentacji swojej pracy na innych stronach, a przy umieszczeniu pracy w portfolio, konieczne będzie zaznaczenie, że jest się autorem jedynie tekstur.

 

Jednak co pół roku możliwe było by zorganizowanie pełnej Mini Bitwy, gdzie zmierzymy się w tworzeniu kompletnej pracy, te bitwy mogą być podzielone na kategorie tematyczne. Wtedy jedna bitwa w roku dotyczyła by postaci, a druga enviro z propsami.

 

Co o tym sądzicie?

Edited by n-pigeon
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobry pomysl, pomysl juz kiedys byl ale zdechl, w sumie nie wiem dlaczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może jeszcze wrzucicie gdzieś pomiędzy koncept artystów?

Temat->Concept art->modelowanie->teksturowanie.

Pokusa dla rysowników, myślę, niezła - zobaczyć swój koncept w trójwymiarze i pełnej teksturze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz w czymś takim (GAMB) uczestniczę ale pragnę wrzucić swoje 3 grosze do dyskusji.

 

 

Głównym problemem takich bitw jest czas. Wystarczy porównać ilość uczestników w speedach. Im mniej czasu potrzeba na wykonanie pracy tym więcej uczestników.

Druga rzecz to wymóg kreatywności w 3d.

 

Rozbicie GAMB nie klika etapów być może zwiększy liczbę uczestników ale to mi się kojarzy z obniżaniem poziomu egzaminów tak by więcej uczniów je zdało.

 

Tu trzeba znaleźć inne rozwiązanie. Moim pomysłem było by wypracowanie społeczności game-art co by ruszyć trochę ten wątek. Większa ilość komentarzy, podsuwanie pomysłów, rozwiązań, poznanie cudzych opinii, krytyka wraz z propozycją rozwiązanie problemu (linki itp.) Chodzi głównie o to by uczestnik miał jakąś korzyść z pracy bo jak wiadomo bijemy się tu o przysłowiową pietruszkę :P.

W skrócie: Biorąc udział w bitwę mogę liczyć na wsparcie community game-art.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marvin trochę nie chwytam Twojego rozumowania :p To nie jest jak zaniżanie poziomu egzaminu, tylko rozbijanie go na 2 mniejsze testy, tej samej trudności. Zaproponowana forma tylko np. wymodelowania nie sprawa, że prace mają być gorsze niż by bitwa wymagała zrobienia całości, skąd w ogóle taki pomysł :confused: Będzie to tylko wymagało mniejsze nakładu czasu, więc więcej osób w ogóle spróbuje. Takie coś forach zagranicznych sprawuje się ok i jest sporo prac. A Twoje rozwiązanie.. no spoko, to spraw żeby było więcej użytkowników i byli bardziej aktywni, nie wnikam jak :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marvin

Dzięki za komentarz! :) Masz racje, ale mamy to szczęście, że w naszym małym GAMBicie mamy dość dużo komentujących, którzy często zmotywują, powiedzą jak można się poprawić, np. ja dużo się nauczyłem od takiego _michala, Levusa, Mortego itd. (głównie o UVkach xD ) właściwie stoimy z tym znacznie lepiej niż np. CHC :), ale to pewnie jeszcze się rozkręci :) potrzeba większego ruchu i tyle ^^

 

Rozbicie na kategorie nie ma na celu ułatwić zadania i obniżyć poziom, wręcz przeciwnie! Obecnie osoby nie potrafiące zbytnio teksturować, upraszczają swoje modele by choćby skończyć swoją prace, nie ma nic gorszego niż nie ukończenie pracy. Coś o tym wiem... Natomiast osoby dobrze teksturujące, a mający problemy z modelingiem, mogą nie dojść do etapu gdzie będą mogli pokazać swoje malowanie ;)

Rozbicie ma na celu uwolnienie talentów userów, nie każdy modelarz musi umieć malować i nie każdy malarz musi potrafić rzeźbić ;) Game Art to akurat taka dziedzina, gdzie często pracuje się w zespołach i każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, właściwie całe 3D ma taki charakter :)

 

@RaVirr

Dzięki za komentarz :]

Hmmm zaczepiłeś trudny temat, niby CHC w swoim cyklu ma kategorie concept artu, a dodanie kolejnej kategorii odciągnie nas od 3D który jest etapem realizacji pomysłów.

Na razie nie mam koncepcji jak ro rozwiązać, jeśli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł to chętnie posłucham.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbicie ma na celu uwolnienie talentów userów, nie każdy modelarz musi umieć malować i nie każdy malarz musi potrafić rzeźbić ;) Game Art to akurat taka dziedzina, gdzie często pracuje się w zespołach i każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, właściwie całe 3D ma taki charakter :)

 

Nie wiem jak ty, ale pracowalem w firmie gdzie modelarz tylko modelowal i mapowal, a teksturator teksturowatorowal i pracuje w firmie gdzie jeden czlowiek robi wsjo. I uwierz - lepsze wyjscie jest robic wsjo. Raz ze umiesz wiecej i umiesz lepiej.

 

Takie rozbicie nie ma na caelu uwolnienia talentow userow tylko dac wytlumaczenie na lenistwo badz poparcie braku czasu. Z jednej strony moze to byc dobre rozwiazanie, ale wydaje mi sie, ze miast uczyc, bedzie cofac ludzia.

 

I tak, jestem zdania, ze kazdy modelarz musi umiec malowac i kazdy malarz musi umiec rzezbic. Czasy minely bezpowrotnie gdzie jedna osoba modelila sobie przez tydzien cos tam a potem ktos to obklejal fotami. W porzadnej firmie (vide z tego co wiem PCF) modelujesz, malujesz, shaderujesz, optymalizujesz i level dizajnujesz poniekad za jednym zamachem.

 

Jezeli takie bitwy maja uczyc i skillowac - opierajac sie tylko na nich, pracy w pcf nie dostaniesz, raczej.

 

Zamiast tak bezsensowanie rozbijac to na czesc, lepiej zaproponowac odpowiedni temat i limity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chico

 

By potrafić robić wsio trzeba najpierw nauczyć się robić każdą rzecz z osobna :) dlatego raz na pół roku będzie jedna bitwa gdzie zadaniem będzie zrobić wszystko. Po za tym, to zależy od konkretnych ludzi, nawet w DominanceWar często startują drużyny i ich prace są przeważnie na bardzo wysokim poziomie ;)

 

Jeśli masz cudowne remedium na dobry temat i limity to zapodaj :)

 

Gratuluje świetnej pracy i niesamowitego skilla, mam nadzieje że nas czegoś nauczysz podczas bitwy :) (tak wiem zabrzmiało jak sarkazm, ale nim nie jest :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to widzę tak: Więcej osób po prostu wrzuca swoje prace do działu game art -> to generuje większy ruch bo i komentujących przybędzie -> podniesie się "poziom" całego działu (frekwencja i poziom techniczny prac) -> będzie przybywać więcej nowych osób, tych bardziej doświadczonych i nowicjuszy -> będzie więcej osób startowało w GAMBie, szczególnie osób początkujących, tak jak to jest np. w speed modelingu - tam z tego co zauważyłem nie ma "wymiataczy" a raczej te osoby które chcą podszlifować swoje umiejętności :)

 

Mi się minibitwa kojarzy z czymś lekkim, szybkim i przyjemnym dlatego w sumie pomysł n-pigeona mi się podoba. Tylko to doszlifować o odpowiednie limity i dobry temat i będzie git :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez odpowiedni temat i limity rozumiem taki, ktory pozwoli ukonczyc model w kilka wieczorow. 5 dni po 3 godziny dziennie wieczorem czy noca w zupelnosci powinny wystarczyc. Moze rzeczy stricte komorkowe ? 10k tri postaci maja w grach gdzie proces tworzenia postaci trwa kilka tygodni (vide Mafia 2, kilka to tez 2 ). Duzym wyzwaniem byloby chyba zrobienie postaci z 1k tri (tak, moga wygladac swietnie takie postaci).

 

Im dluzszy termin tym bardziej leniwi beda uczestnicy i beda odkladac na koniec, a w miedzyczasie zrezygnuja z modelu. Miast dawac 2k teksture, dajmy 256 badz gora 512 mape.

 

Nic innego nie motywuje jak szybko widoczny efekt - dlatego tez wole pracowac przy mniejszych grach, gdzie to co zrobilem dziala po tygodniu, a nie 3mc.

 

Dwa - w profesjonalnej robocie liczy sie tempo. Nie ma czasu na trzaskanie krzesla przez miesiac. Chyba ze to glowna bohater gry. Praca w gamedevie to robota w fabryce przy tasmie, gdzie klik. Wiem, ze to moze niszczyc marzenia wielu ludzi, jaka to wspaniala nie jest robota, ale no... taka rzeczywistosc.

 

Wracajac do tematu tematu. Dotad skupialismy sie takze na pojedynczych obiektach, propsach, postaciach. Gamedev to tez inne pierdoly - moze temat ... hm pierwszy lepszy z brzegu - na ocean. Mamy takie wspaniale silniki, moze zrobmy z nich uzytek tez ? Do zrobienia shader, model i animacje oceanu. Dowolna technika. Nie bierzemy pod wglad wydajnosci, tylko wyglad. Jak powiesze, ze animacja taka to dzialka dzialu animacji, to odpowiem : nie.

 

i Zeby nie bylo - nie tyram w pcf, nie mam skila i nie naucze nikogo nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już wcześniej podsuwałem temat o robieniu rzeczy stricte komórkowych ale temat upadł... I jestem w pełni za taką "komórkową" minibitwą ale ten drugi pomysł wydaje się też być bardzo ciekawy :D Zgadzam się też że terminy są troszku za długie, choć niektórym może to pasować bardziej że mają więcej czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy musi być jedna bitwa game artowa? Ktoś m pomysł, to niech startuje z nim. W praktyce wyjdzie wszystko. Szczególnie, że kilka pomysłów jest mocno innych od tego, co jest obecnie. Mi się podoba i pomysł z prostymi modelami na komórki, i pomysł n-pigeona (ale można by go rozciągnąć także o concept art i animację ;) i może puszczać taki co jakiś czas, by nikt się nie nudził gdy edycja pójdzie dalej).

Nie rozumiem zarzutu obniżania progów. Chodzi o to, że do bitwy nikogo nie zmusisz. Chętny będzie robił wszystkie etapy i na pewno wyjedzie na tym dobrze. Niechętny weźmie się za wybraną część i, gdy już dojrzeje, powoli będzie starał się dołączać także do późniejszych etapów. Moim zdaniem to świetny pomysł na ogólnoforumową bitwę! :)

Pomysł na bitwę Chico też fajny i kuszący :) Nic, tylko działać!

Z terminami to też śliski temat, bo jednemu brakuje czasu na prawdę, a inny uskutecznia prawo Parkinsona :) Też jestem za zmniejszeniem czasu o ile rozbije się bitwę na części :D

Ale się rządzę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@prrr

nie rządzisz się, no dyskusja musi być ;)

 

Co do organizowania kilku bitew na raz. Czy nie będzie tak, że uczestnicy będą mieli dylemat co wybrać?

 

Jeśli chodzi o zmniejszenie wielkości limitów, na boxy z komórek, tu nie chodzi o to by cały czas były te same limity :) po ostatnim pre dominance war zauważyłem, że niektórym łatwiej skończyć kompletną pracę kiedy mogą sculptować, ponieważ łatwiej im zrobić teksturę, a innym łatwiej pracować klasycznie ponieważ nie muszą rzeźbić.

 

Planowałem by zmienić kierunek limitów który teraz obrałem i raz stawiać na next gen, a raz na oldschool : d ale bez przesady, to tylko zabawa i tak wszystkich nie da się zadowolić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

obawiam się że możliwość wyboru z kilku bitew jednocześnie rozleniwi potencjalnych kandydatów i nikomu nie będzie chciało się wziąć udziału w żadnej.

 

nie do końca tak to miało brzmieć ale mam nadzieję że wiadomo o co mi chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do organizowania kilku bitew na raz. Czy nie będzie tak, że uczestnicy będą mieli dylemat co wybrać?

 

Robienie kilku bitew na raz nie ma chyba sensu... przynajmniej na razie ;) Jak już to robić je jedna po drugiej i tu miałbym mały pomysł :) Można by to zrobić w takiej małej formule grand prix. Dajmy na to, że za każde miejsca od 1-10 w każdym etapie były by przyznawane punkty. Zwycięzca całego grand prix składającego się z kilku etapów (modelowanie, tex itd) Otrzymywałby wieczną chwałę i pamięć poprzez wpis w odpowiednim wątku o zwycięzcach :)

 

Trochę mnie powiozło z tym pomysłem ale co tam :D

Wziąłbym też mocno pod uwagę pomysł chico ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tematy na bitwy:

 

1. ocean - robimy realtimowy ocean. jedyny wymog by w miare plynnie dzialal w realtimie (uzywamy ktoregos z silnikow udk/unity). Metody, sposoby wykonania dowolne. Limitow nie ma, jednak trzymajmy sie current genu i nie szalejmy z texami po 10k :).

 

2. roslinnosc - moze byc jeden krzak, drzewo, badz kupka krzakow i trawek. szalejemy - nie ograniczny sie do polozenia kilku plejnow, alfy i tekstury. z tego tematu mozna wyciagnac duzo. nie uzywamy generatorow stricte realtimowych (np speedtree). wewnatrz 3dsoftowe generatory sa mile widziane. calosc montujemy w udk/unity

 

3. moze rozwalmy cos ? most, budynek czy inne wieze. oczywiscie uruchamiamy to w udk/unity

 

Glownie chodzi mi o tematy problematyczne, takie w ktorych trzeba sie wykazac inwencja i pomyslowoscia. Wiele dziesiatek problemow pojawia sie w trakcie produkcji giery - mozna wymyslac i wymyslac, co nie ?

 

Moze zmienimy takze proces okreslania zwyciezcy ? Np powolac jakies konkretne jury. Kilka osob pracuje tu czy pracuje tam, moze mozna by zwolac ekipe jakas konkretna co by oceniali profesjonalnym okiem? moze nie posrod uzytkownikow (coby nie bylo kumpelstwa), a Ci uzytkownicy by naganili swoich leadow czy seniorow... do rozwazenia.

 

Bardzo mi sie podoba pomysl z grand prix. w sensie oceniania prac .

 

Nagroda - Duzo ludzi by zachecila - brunek, idzie wyzebrac cos od Adka ? Jakas ksiazka z helliona ( :D ) czy dvd z tutkami ? nic wielkiego, ale motywacyjny kop by byl (choc samo jury zlozone z pro ludzi to juz motywacja i okazja do pokazania sie potencjalnym pracodawcom :) ).

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze dorzucając. Co powiecie na startowanie drużynowo? Chociażby parami?

Chico, tak rozdrabniając można też na upartego coś w tylko 2d gameartowego wrzucić. Też dosyć oryginalnie by było :P Żeby nie było, nie twierdze, że Twoje pomysły są złe. Wręcz przeciwnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To drużynowe mnie się podoba :) Jednakże wtedy trzeba mieć zgrany zespół. Jedna osoba odpadnie i już jest kicha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi również się podoba pomysł na drużynowe robienie bo można by coś więcej wyskrobać niż tylko jeden model :) No już trochę pomysłów jest, teraz tylko trzeba by z każdego wziąć cegiełkę i zrobić z tego minibitwę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zepsuliście niespodziankę, w bitwach na pełną pracę miało być ogłoszone, że dopuszczamy drużyny i pojedynczych artystów ;] hehe

 

Z jury jest ten problem, że są często niesforni i trzeba na nich polować by wypełnili obowiązek ;) więc nie wiem jak z tym będzie

 

Co do grand prix to niezły pomysł :)

 

Nagrody to nie takie hop siup, tylko poważny problem organizacyjny i tak będzie trochę roboty przy tych minibitwach ;) zostawmy nagrody na DUŻE BITWY.

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miałyby być nagrody, to wszyscy by nagle znaleźli czas wieczorkiem :D

O nagrody można by zrobić coś w stylu turnieju:

 

1. mini bitwa 2 tyg - sam modelling i punkty przydzielane za np 4 pierwsze miejsca

(konkretne obiekt z refkami.)

 

2. mini bitwa 2 tyg - same textury i punkty przydzielane za np 4 pierwsze miejsca

(każdy texturuje model z 1 miejsca poprzedniej mini bitwy)

 

3. bitwa 4-8 tyg - wszystko do roboty, wyższe punktowanie niż w 1 i 2.

 

później punkty się sumują i gotowe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do pomysłu by organizować GAMBitowe bitwy na concept arty, które ktoś niedawno zaproponował, niby CHC ma sekcje concept art, ale tam niedozwolona jest grafika 3D (co jest bardzo popularną techniką przy tego typu zadaniach). Zatem równo z bitwą 3D można by organizować bitwę 2D na concept arty, gdzie nie liczy się technika lecz końcowy efekt :), wszystkie techniki łącznie z 3D, matte paintingiem itd. dozwolone.

 

Czekam na opinie þ: i propozycje jak to zorganizować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

zorganizujcie się w zespół i zróbcie coś na kształt Sintel :-)

Niech każdy robi po trochu to w czym jest najlepszy... ja moge wydawać rozkazy :D

 

albo w ten sposób... organizujemy bitwe na koncept, kto wygra, jego koncept będzie brał udział w kolejnej bitwie na model, później zwyciężce texturujemy w kolejnej bitwie itd, itd... aż po końcowy efekt.

Edited by Chrupek3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy