Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
czemu oni nie zrobią pełnometrazowego filmu????? Przeciez to ocieka zajebistością i geniuszem

 

zrobią Ubisoft jakiś czas temu otworzył własne studio filmowe czy coś takiego do adaptacji własnych gier

Napisano (edytowane)

...i jak zwykle Digic zmiazdzyl Blura :D

 

Dzieki Coyote, wlasnie mialem wrzucac to :)

 

..az by sie chcialo rzec: "Requiescat in pace"

Edytowane przez Gith
Napisano

Cudne pod każdym względem. Nie ma co się rozpisywać, iż Digic to no.1 Aczkolwiek Blur przy Pray 2 pokazał ząbki. Cała reszta oj daleko w tyle.

Ciekawi mnie skąd się bierze taka różnica jakości?

Platige z Wiedźmakiem zrobili duży krok do przodu, kiedy Digic zrobili całę okrążenie ....

Napisano

Ale tu nawet nie chodzi o wyglad tylko prowadzenie historii, w tym przypadku Assasin bez slow opowiada wiecej i ciekawiej niz Old Republic z gadaniem. Oba wygladaja przepieknie. Nie ma co wchodzic w detale wygladu. Blur wiecej, odpuszcza i robi na ilosc. Digic robi spokojnie i dopieszcza wszystko do konca.

Napisano

Ciekawi mnie skąd się bierze taka różnica jakości?

Platige z Wiedźmakiem zrobili duży krok do przodu, kiedy Digic zrobili całę okrążenie ....

 

AFAIR Didic to firma kolesia, ktory zjadl zeby w hollywood. Ma znajomosci w branzy filmowej, moze sobie sciagac kogo chce. I nie robia tego w 5 tygodni.

 

Poprawcie mnie, jesli sie myle.

Napisano

Reanimator> ... dobrze prawisz

 

Kiedyś wyczytałem takie zdanie:

"Jedni chcą robić filmy,ale mają na to tyle i tyle kasy, inni chcą robić dobre filmy i wiedzą, że to będzie ich dużo kosztować"

Napisano
Reanimator> ... dobrze prawisz

 

Kiedyś wyczytałem takie zdanie:

"Jedni chcą robić filmy,ale mają na to tyle i tyle kasy, inni chcą robić dobre filmy i wiedzą, że to będzie ich dużo kosztować"

 

Kazdy wie ile kasy ma na projekt bo nigdy nie jest to studia bez dna.. przynajmniej w duzej wiekszosci przypadkow. Nie widzialem zeby Digic nie wyrobil sie na czas z jakims projektem, stad wnioskuje ze Ubi placi niezly szmal. Ale nie wiem czy nie sa to pieniadze az tak rozniace sie od tych, ktore ma Blur. Gusta i gusciki.

Napisano

"I nie robia tego w 5 tygodni."

 

Tez mialem sie odniesc do produkcji PI.

 

Reanimator; z tym, ze kogo to obchodzi? Czy 5 czy 50? To ze jakis producent\szef\manager nie dal rady to sprawa firmy i podejscia do produkcji i jakosci.

 

Popatrz jak sie zagalopowales:

"AFAIR Didic to firma kolesia, ktory zjadl zeby w hollywood. Ma znajomosci w branzy filmowej, moze sobie sciagac kogo chce. I nie robia tego w 5 tygodni."

 

A nie chlopaki, sluchajcie, on jest z hollywodu, a nie... to jednak slaby ten film, nie, tak to kazdy by umial pfff, slaaaaboooooo.

 

Czaisz? Albo sie wypuszcza film na 10 albo na 5. Nie rozdrabniajmy sie.

 

Film niesamowity, te animacje tez moim zdaniem najlepsze so far.

Zrobili to po prostu dobrze czy moze to jakas nowa technologia?

 

 

Napisano

Reanimator; z tym, ze kogo to obchodzi? Czy 5 czy 50? To ze jakis producent\szef\manager nie dal rady to sprawa firmy i podejscia do produkcji i jakosci.

 

Powinno obchodzic tego, ktory zastanawia sie, czemu jest roznica.

 

Poza tym Twoja wypowiedz wydaje mi sie bardzo oderwana od rzeczywistosci.

Dostajesz termin, robisz najlepiej jak sie da z ludzmi, jakich masz, w dostepnym na projekt czasie. I tyle.

 

Zupelnie nie widze potrzeby porownywania PI do kogokolwiek.

 

Tak samo to:

 

A nie chlopaki, sluchajcie, on jest z hollywodu, a nie... to jednak slaby ten film, nie, tak to kazdy by umial pfff, slaaaaboooooo.

 

Czy ja gdzies napisalem, ze jest slabo? Przeczytaj jeszcze raz.

 

Napisalem jedynie, ze koles ma pewnie zaplecze najlepszych specow, dlatego robia na takim poziomie. I tyle.

 

Czaisz? ;)

Napisano

Zaplecze najlepszych specow? Pewnie i ma.... W hollywood i w polsce myszki sa takie same, a gdyby poszukac glebiej to i zasob ludzki podobny, idac jeszcze glebiej dojdzie sie do tego, ze czas produkcji tez niedlugi ;) Wiec masz racje, ma najlepszych specow.

Napisano

Kiedys pisalem juz o tym w innym watku Digicowym. Digice robia genialna robote i to sa filmy swietne zarowno technicznie jak filmowo ( jeden slabszy to moze czolowka Cywilizacji V ) , ale nie dzialaja w tych samych realiach ekonomicznych co nie tylko PI, ale nawet i Blur. I nie czepiam sie tutaj tego. Kurcze, sam bym tak chcial. Po prostu nie branie tego pod uwage , przez niektorych dyskutantow tutaj swiadczy jedynie o niewiedzy, albo , gorzej, braku nawet checi zdobycia tej wiedzy.

 

Digic nalezy czesciowo do znanego i duzego hollywodzkiego producenta majacego na koncie Terminatory i Die Hardy, a czesciowo do najbogatszego Wegra w Wegrzech - takiego ichniego Kulczyka. Jest ich oczkiem w glowie i stac ich bylo na ogromne inwestycje w to studio, ktore pewnie sie teraz powoli zwracaja ( a moze nawet i nie musza sie zwracac - bo obaj zarabiaja pieniadze gdzie indziej ). W tym nie ma zadnej magii. Jesli ktos pyta jakim cudem u nich nastepuje taki postep, to odpowiedz brzmi - "bo moga" i to moga bezkarnie.

 

W Polsce na podobna sytuacje byla szansa kiedy powstawala Alvernia, ale mineło juz pare lat i poki co nic nie widac.

 

salut

t.

Napisano

Masz absolutna racje Reanimator. Nie przywiazywalbym jednak zbyt wielkiej wagi do tego, ze w hollywood mamy samych super wymiataczy, bo tak nie jest. Tylko w tej chwili nie musisz nawet konczyc super szkol za granica, aby wszystko znalezc w internecie, brak tajemnic. Inna sprawa, ze latwiej jest gdy ktos pokazuje paluszkiem 8) Swoja droga jakosc platigow jest na bardzo dobrym poziomie, moze poza... bez znaczenia, jest dobrze:)

Napisano

No tak i dalej wszystko sprowadzone do pieniedzy, lepszych myszek, wiekszych renderfarm? Glowa boli... najpiekniejsze jest to, ze dobry shot 3d do filmu ma renderowac sie w kilka sekund (nie na mega sprzecie) i swietnie wygladac. Zamiast rozkminiac ile tam jest kasy, poszuklabym info o worklfow z ilm hehe

Napisano

Skoro Baggins przytacza zasade, ze to nie jest kwestia jakiegos wyboru tylko albo w 5 tygodni powstanie material albo w ogole nie powstanie to jest troche bezlitosne spojrzenie na sprawe. I rownie bezlitosne jest, ze nikogo to przeczywiscie potem nie interesuje, ze bylo na to jedynie 5 tygodni, bo kazdy oglada dwa filmy i jeden miazdzy, drugi daje sie obejrzec.

 

Mysle jednak, ze to po prostu zle decyzje. Ogladamy czasem polskie filmy sprzed 30 lat i wygladaja jakby ktos naprawde postawil tam kamere i byl w srodku prawdziwej akcji...wszystko sie czuje. A ogladamy potem taki klan czy m jak milosc i zanim jeszcze postacie zdaza powiedziec slowo to po wygladzie statycznego kadru czujemy, ze to sciema i studio. Podobnie feeling wiedzmina ma w sobie cos z tego i to w ogole nie jest kwestia lepszych fachowcow, tylko ze ktos nie wlozyl w to serca i zrozumienia na tyle gleboko na ile trzeba. I nie mam tu na mysli wkladania dupogodzin, bo te pewnie byly;)

 

No, ale skoro przykladowo art director dostaje info, ze ma 5 tygodni to pewnie i serca nie wklada, bo wie, ze jego marzenia nie opuszcza jego glowy;)

 

 

 

 

Napisano (edytowane)

Strasznie mi sie nie podoba to co napisales Pawle Lipko:)

Jak na kogos, kto ponoc zjadl zeby na produkcji i nie raz pisal, jaki to okrurny swiat, latwo ferujesz wyrokami w przypadku Platige.

 

Wklad serca jedyną zmienną - koniec ;)

 

Do tego uzywasz argumentow zle dobranych - porownanie filmow sprzed lat 30 do SERIALI z czasow obecnych. Porownaj ten sam kaliber, jezeli chcesz cos udowodnic. Obawiam sie jednak, ze wtedy moc takiego argumentu stracilaby zupelnie sile, jezeli nie obrocilaby sie przeciwko tezie.

 

nikogo to przeczywiscie potem nie interesuje, ze bylo na to jedynie 5 tygodni, bo kazdy oglada dwa filmy i jeden miazdzy, drugi daje sie obejrzec.
Dziwie sie, ze na tym forum ludzi to nie interesuje (chociaz moze wlasciwie nie powinno mnie to dziwic?;) Edytowane przez Reanimator
Napisano

Bagins: ok, dzieki. O tym nie wiedzialem. Lecz mimo wszystko uwazam, ze ten trailer dalej bylby lepszy od Blurowego nawet gdyby byl zrealizowany technologicznie brzydziej. Tutaj jest fenomenalnie poprowadzona fabula bez zadnego zdania czy nawet efektow dzwiekowych. I to moim zdaniem przykuwa widza do monitora, zeby zobaczyc jak akcja rozwinie sie w kolejnych ujeciach. W cinematicach Blura najbardziej denerwuje mnie nie wszedobylskie dymko-ognie, ktore zawsze wygladaja tak samo, tylko montaz i poprowadzenie historii. Konsekwencja ujec, chaos w montazu scen akcji. A cinematiki robione przez Blizzarda chociazby. Te, z Diablo1, 2, Warcraft 3. Stare ale jare, fakt, w niektorych miejscach te starsze wywoluja juz usmiech politowania, ale generalnie czuc klimat dlaczego? Bo sa swietnie poprowadzone. Niezapomne nigdy jednego z lepszych filmikow z W3, jak "zły" Arthas wchodzi do sali tronowej by rozprawic sie z krolem. To bylo 10 lat temu. I wciaz oglada sie to z zapartym tchem. A Old Republic? Po glebszym wgladzie jada na starych patentach Lucasa z Trylogii, te same ujecia, te same teksty. Ja jako widz brnac przez ta animacje dalej i dalej trace jakiekolwiek poczucie zrzycia z bohaterem. A to przeciez Imperium Sithow zaatakowalo po tysiacu lat! I co? I nic.

Napisano

Jestem fanem AC, śledzę uważnie postępy każdej części i jestem pod ogromnym wrażeniem trailera. Pomijam już muzykę, która na początek wydała mi się dziwna, że tak bez efektów, wokal?! Ale... kurcze jest świetnie! (zna ktoś te piosenkę?!). Postacie wykonane niesamowicie a animacje... no lepiej być nie mogło jak dla mnie :)

Napisano

Reanimator: nie feruje latwo wyrokami, bo nabylem takich obserwacji w bolach. I "okrutny swiat" wlasnie to oznacza - brak serca w podejsciu do pracy. Niejednokrotnie mialem takie podejscie ja, naprzemiennie z klientami, albo razem:) Ot taka zabawa, w brak serca;)....i choc narzekac mozna na wiele czynnikow to moim zdaniem wlasnie na tym jednym sie konczy i zaczyna.

No bo tak..jak z calego serca ktos z cd projektu pragnalby przygotowac taki teaser to pomyslalby o nim np pol roku wczesniej i chocby odpalil jakies preprodukcje w platigu z jednym/dwoma grafikami, aby potem nie kwitowac tego zdaniem "mielismy tylko 5 tygodni".

Jesli ktos z calego serca w platigu pragnalby zrobic to lepiej to moglby przeznaczyc np czesc budzetu zarobionego na drogocennej reklamie i doinwestowac w wiedzmina. No, ale czy to biznesowo logiczne? Nie..wiec sie tego nie robi.

Podobnie jak grafik robi zlecenie na freelancie przez 3 tygodnie dla firmy produkujacej tunczyki, i przez te 3 tygodnie nawet raz nie zajrzy na strone tej firmy, nie poczyta o ich produktach, nie sprobuje ich, nie porozmawia z marketingowcami o filozofii firmy..dzieki, ktorej moglby uniknac wielu poprawek, wynikajacych wlasnie z niezrozumienia charakteru produktu i tego czemu "durny klient" kaze ciagle zmieniac pierdoly i czepia sie byle czego.

 

I co najwazniejsze. Wcale nie sugeruje, ze to nalezy drastycznie zmieniac, ze nalezy ocalac swiat przed brakiem serca;) Po prostu nalezy przestac sciemniac o powodach...

 

Ale nie chce w to dalej wnikac, bo jeszcze wyjdzie, ze nie doceniam Wiedzmina, a doceniam. Poprzednie produkcje platige byly swietne. Robota cd projektu rowniez. Po prostu ta nie wyszla za dobrze, brakuje mocy godnej tego tytulu i tyle.

 

Napisano

No wreszcie jakieś życie na forum. Już mało było ostatnio.

Odniosę się tylko do Pawła Lipki.

 

Paweł - ależ niech to będą bezlitosne zasady, i do tego doskonale wiem, że nikogo potem nie obchodzi ile co powstawało i ile kosztowało. Bardzo dobrze, tak ma być. Jeśli piszę co ile czasu zajmowało, czy pokazuję makingofy to robię to z powodów informacyjnych, bo niektórych takie informacje interesują.

 

I tak ogólnie do wszystkich.

 

Niezależnie od tego, uważam, że lepiej zrobić rzecz niech nawet średnią ( choć ja tam mam o naszych rzeczach zdanie dobre i jakoś tam poparte nagrodami i opiniami spoza środowiska , ale niech już tam będzie że "średnią" ), a więc uważam, że lepiej zrobić taką rzecz, niż pierdzieć w stołek i nie zrobić, bo przecież: "nie będzie najlepsze, największe, najbardziej wypasione, światowe..., to lepiej nawet nie zaczynać ".

 

Patrząc po ilości większych animowanych produkcji poza PI to jesteśmy raczej wyjątkiem w tym myśleniu, bo widać Polacy to naród perfekcjonistów i nic tylko szkicują na papierze plany jak przebić Digica , Blura i Wetę.

 

I poza papier nie wychodzą. :-)

 

salut

t.

 

PS. Tak wiem, że był w tym roku jeszcze "Świteź" i chwała chociaż za to, ale na 38 milionów ludzi to i tak mogłoby już być bardziej kolorowo na tym ryneczku.

 

PS II - W międzyczasie doszedł nowy mail od Pawła, ale już mi się nie chce go komentować. Wracam do skorupy, hyhyhy, robić swoje.

Napisano

a na Węgrzech to przypadkiem nie mają jakiś susydiów dla branży filmowej? i vfxów? chyba vfxsolider pisał o tym, jak to taniej jest robić na węgrzech, bo studia postpro płacą dużo mniejsze podatki? nie chce mi się szukać teraz linków. może ktoś bardziej obeznany w branży węgierskiej potwierdzi.

oba cinematici miszczowe są :) AC wygrywa bo nie jest SW ;) [nie trawię SW]

Napisano

człowiek wróci z plaży (tak, Szczecin leży nad morzem) i omija go taki temat.

Film oglądam od wczoraj, słucham od wczoraj, jaram się od pierwszej części. Ja sbie różnice wyobrażam tak. Jest internet, jest dostęp do wszystkiego. Bogate studio znajdzie wymiatacza i mówi - stary masz świetne rigi twarzy od dziś pracujesz dla nas, tu masz trzech koderów, którzy przygotują taki plugin produkcyjny, że nawet dupa przemówi. Jeżeli ktoś ma świadomość, jak taka produkcja 3d jest interdyscyplinarna ma pewnie też świadomość dlaczego inni są na światowym poziome jak PI a dlaczego inni pokazują jak będzie wyglądał światowy poziom za dwa latka. Tak to widzę.

Nie wiem czy jakikolwiek polski zespół moze sobie pozwlić na przeznaczenie np. 20% obrotów n a badania i rozwój technologii. Dlatego mimo wszystko szacun dla PI i mniejszych grup.

Napisano (edytowane)

Baggins> ...ja Cię szanuję,człek jesteś bystry, tyle tylko czasem Twe posty są jak dramaty japońskie.Przez 90% bla bla bla, a dopiero końcówka treściwa.Co i tym razem uczyniłeś...

 

"Patrząc po ilości większych animowanych produkcji poza PI to jesteśmy raczej wyjątkiem w tym myśleniu, bo widać Polacy to naród perfekcjonistów i nic tylko szkicują na papierze plany jak przebić Digica , Blura i Wetę.

 

I poza papier nie wychodzą. :-)"

 

...tyle by wystarczyło.

 

I reszta dalej wraca do pierdzenia w stołek. Do momentu kiedy nie pojawi się nowa,ciekawa animacja. I tak to się robi super hiper animacje.

Edytowane przez Adam_Guzowski
Napisano

Adam - hehehe, ja po prostu lubie blablac. Jeszcze pare lat i bedzie jeszcze gorzej. W dodatku to powtorki z powtorek, ale trzeba walic glowa w ten mur, moze jakas mlodziez to czyta i sie nie zniecheci od razu.

W razie czego wakat na edytora otwarty :-)

 

Wracajac do tematu. W tym akurat klipie na mnie najwieksze wrazenie robi jakosc mocapu, a sam sie dziwilem jakis czas temu po co Digic kupil sobie wlasny mocap. Jakby ich nie bylo stac nagrywac tego w dobrym studiu. A tu widac jak sie samemu czysci te dane to i efekt jest.

 

t.

Napisano

Co tu dużo pisać, nie zaskoczyło mnie to. Jak zwykle robią najwyższej klasy robotę, aż marzenia wpadają żeby mieć takie ilości ludzi do producji.

Baggins- może nie będzie to najlepsze, największe, najbardziej wypasione, światowe... ale coś tam jeszcze wyjdzie :)

Napisano

Pięknie to wygląda, muzyka powoduje mocny zgrzyt z obrazem i choć sam utwór mi się nie podoba, to rozumiem tego typu zabieg. Szkoda tylko, że sama gra będzie pewnie kolejną platformówko-nawalanką a la PoP w ładnej otoczce historycznej.

 

 

Co do dyskusji Paweł Lipka vs Baggins, wydaje mi się że nie wszystko jest tak skrajne jak obaj panowie przedstawiacie. Chociażby z podejściem Bagginsa to nie taka prosta sprawa. Zobacz, że z okazji różnych projektów wpadasz na fora i serwisy, m.in. tu, i się tłumaczysz. Np. z animowanej historii Polski, która była szeroko krytykowana również w rozmaitych środowiskach "pozagraficznych". Za błędy, za słabość merytoryczną. I tłumaczenia były właśnie takie: bo klient, bo czas, bo pieniądze. A z drugiej strony są już tylko Polacy-malkontenci, co nic nie robią.

 

A czasem jednak warto odmówić, albo zrobić coś lepiej, we własnym zakresie, w normalnych terminach i jeśli się ma na to pieniądze. Albo nie robić wcale. Zwyczajne stosowanie zasady "jeśli nie potrafisz, nie pchaj się na afisz". A wstając rano do roboty patrzysz w lustro i jesteś w stanie uczciwie spojrzeć sobie w oczy, myśląc: "odwalam kawał dobrej roboty i nikt się mnie co kawałek nie czepia!" To też dobrze robi na psychikę ;)

 

Nie zrozumcie mnie źle, kibicuję PI i cieszą mnie jej sukcesy, ale "sztuka nierobienia" też by się wam czasem przydała :)

  • Sad 1
Napisano

Dr Judym - hehe, a podaj mi linka na jakimkolwiek forum poza tym tutaj, na którym można przeczytać jakikolwiek mój komentarz na temat Animowanej Historii Polski , a szczególnie komentarz utrzymany w tonie który tu opisujesz. Będę zaskoczony jeśli coś znajdziesz , bo od lat wypowiadam się na forum tylko tutaj. :-)

 

A tutaj, jak rozumiem mogę sobie też pozwolić na nieco więcej i mogę też czasem ponarzekać. Przy wszystkich różnicach siedzimy jednak w jednej branży i zasuwamy na jednym koniku.

 

Poza tym ja się tych projektów nigdy nie wstydzę, czasem ich bronię w ten sposób, ale argument czasowy podnosiłem mocno może w stosunku do trzech projektów na przestrzeni ostatnich 10 lat. Najmocniej przy "Biegu" .

 

Że w moje usta są wkładane słowa wszystkich członków ekipy z PI to inna sprawa i pewnie stąd to wrażenie, ale nie mogę odpowiadać z już bardzo pokaźną i bardzo różnorodną grupę ludzi jaką jest PI i ta wypowiedź jest trochę nie fair.

 

Hehe, po filmie na Prezydencję lada tydzień zostaniemy rozjechani walcem, ale obiecuję, że nie będę się bronił budżetem.

 

salut

t.

Gość Chrupek3D
Napisano

ja właśnie robie toczące się kulki po drewnianej podłodze, to będzie hit, ale musisz uzbroić się w cierpliwość ;P

 

ps. to są poważne kulki...

Napisano

O mój boże graczy, to przebiło wszystko z E3 włącznie z trailerem kampanii Gears of War 3, tytułu który jest dla mnie najlepszą grą wszechczasów. Nieziemsko nostalgiczny klimat. Nie wiem czy to będą te czasy co brotherhood czy nie ale łysy templar przypominał Roberta de Sable. Ktoś ma podobne skojarzenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności