Skocz do zawartości

[Modele 3d] Nowa teczka Pirata


PIraT

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nonono panie.. dawno nie widziałem tak dokładnie wykonanej texturki 0o

Tylko losowe plamki na granatniku i nad nim trochę mi się nie podobają (wydają się zbędne) ale to już kwestia gustu ;]

Jest kolorowo bogato ale nie ma jakiegoś wielkiego chaosu.

Plastycznie jest bardzo fajneale ale praktycznie czy te elementy nie powinny być bardziej spójne ?? teraz jest taki trochę borderlands ;].

Nie znam się na broni XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że desaturate każdy może wrzucić, szary zawsze będzie do siebie "pasować"...

Dograć parę kolorów ze sobą (bądź co bądź na dość jednolitej powierzchni) to wyzwanie z którym zawsze próbuje się zmierzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, robota wypas aż chce się patrzeć,

mam pytanie Pirat modele hp robisz w blenderze czy używasz do tego jakiegoś innego softu ?

 

mógł byś zrobić tutka jak robisz teksturki, ewentualnie podrzucić sznurek do tych z których się samemu uczyłeś ?

Edytowane przez StK Uriziel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

to low poly jest zbyt low poly :) tym bardziej ze to do folio masz wiec nie szczyp sie i dodawaj tych poli tyle ile trzeba zeby kantow nie bylo, stad bagow na normalce ;). no i nie swiec jak disco polo ;). super partia panie - nie wiem tylko jeszcze czemu na froncie nie jestes ale wiesz jak to tu jest... trolololo pzdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki Pirat, miło popatrzeć na to jaki robisz postęp ;) Bardzo fajna textura, może trochę śladów po prochu brakuje na końcach luf i ścierania rękojeści tam gdzie dłoń się układa. Jak tak patrzę na tą giwerę to przypomniało mi się jak w wojsku prostowaliśmy lufy kałaszy w kaloryferze - Polska armia rulez :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielogodzinnych bojach, na cgwisdom.com ukazał się tutorial poświęcony hard-surface&texturowaniu, w całości przygotowany przeze mnie (pokazuje moje podejście do tych zagadnień i w jaki sposób sobie z nimi radzę >).

 

Nie będę przeklejał planu etc, wszystko znajduje się na stronie.

 

LINK

 

Powiedzmy że grupą docelową są zdecydowanie osoby, dla których modelowanie nie jest niczym nowym. Skoncentrowałem się na przedstawieniu wszystkiego co istotne dla medium jakim są gry wideo. Także jeśli ktoś liczy na to, że nauczy się odróżniać extruda od UV mapingu, to raczej będzie zaskoczony. :P

 

Także myślę że najbardziej zadowoleni będą osoby pragnące zajęcie się tworzeniem grafiki na potrzeby gier będące zaraz po studiach, osoby które maja doświadczenie w innych dziedzinach grafiki komputerowej, a chciałby spróbować swoich sił w gierkach, a także juniorzy powiedzmy do 2 lat doświadczenia, aczkolwiek uważam że tutorial jest na tyle obszerny że każdy znajdzie coś interesującego, może nawet pozna zupełnie inny punkt widzenia.

 

Programy użyte: Blender, xNormal, Photoshop, UDK

 

Materiał w dostępny jest w języku polskim.

 

Obrazki finalnego modelu:

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_01.jpg

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_02.jpg

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_04.png

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_06.png

 

 

---

Nie jestem pewien czy to dobre miejsce, ale kilka ludzi pytało czy nie planuje tutoriala.

 

Pozdrawiam,

Pirat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne są te Twoje prace. Tutoriala też na pewno kupię. Uważasz, że dla kogoś dobrze znającego maxa, ale bez znajomości Blendera, będzie pomocny? Czy wyjaśniłeś w nim może jak działają i czym są mapy "albedo"? Jakiś czas temu zacząłem zabawę z Marmoset Toolbag i miałem niezłą zagwozdkę widząc ile rodzajów map można tam wpakować (oczywiście diffuse, bump, normal, specular i gloss są mi znane). Póki co przerabiam lekcje Mateusza Barana z CGwisdom (Zbrush).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji odświeżania wątku, wrzucam - póki co - najlepszą moją pracę (w moim odczuciu):

 

Rój pomarańczowych ciem oświetlający cegłę, wcale nie będącą domem pana Johnsona

michal-kubas-flies.jpg?1430506591

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne te lokomotywy. Bardzo fajna zabawa z materiałem. Trochę nie widzę tych nodów. Roughness i metalness generujesz na podstawie constantów przeliczonych przez kanały z tego mixu (AO, Dirt i Scratch) czy też była jakaś osobna texa?

Na upartego mogłeś wyciąć niebieski kanał z normalki żeby tam coś jeszcze upakować. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były jeszcze 2 osobne textury "globalne" + 2 normal mapy do nich - do farby i do piasku. (ALBEDO + gloss na alphie)

 

Metalnes jest w całości z constantów.

 

Tak, mogłem, ale generalnie nie lubię wrzucać na siłę coś na normal mapę, ona jest inaczej kompresowana, potem zdarza się, że się cos wykrzaczy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te lokomotywy....ehhh...ja też tak chcę! w 2006 roku robiłem SM-42 w Cinemie 4D R9. Model jakoś poszedł ale UV'ek nie umiałem zrobić i model wyglądał tak marnie :( A Tu proszę, aż by się chciało Twoje lokomotywki wziąć do ręki i obejrzeć z każdej strony !!! Gratulacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności