Jump to content

[Modele 3d] Nowa teczka Pirata


PIraT

Recommended Posts

Nonono panie.. dawno nie widziałem tak dokładnie wykonanej texturki 0o

Tylko losowe plamki na granatniku i nad nim trochę mi się nie podobają (wydają się zbędne) ale to już kwestia gustu ;]

Jest kolorowo bogato ale nie ma jakiegoś wielkiego chaosu.

Plastycznie jest bardzo fajneale ale praktycznie czy te elementy nie powinny być bardziej spójne ?? teraz jest taki trochę borderlands ;].

Nie znam się na broni XD

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że desaturate każdy może wrzucić, szary zawsze będzie do siebie "pasować"...

Dograć parę kolorów ze sobą (bądź co bądź na dość jednolitej powierzchni) to wyzwanie z którym zawsze próbuje się zmierzyć :)

Link to comment
Share on other sites

witam, robota wypas aż chce się patrzeć,

mam pytanie Pirat modele hp robisz w blenderze czy używasz do tego jakiegoś innego softu ?

 

mógł byś zrobić tutka jak robisz teksturki, ewentualnie podrzucić sznurek do tych z których się samemu uczyłeś ?

Edited by StK Uriziel
Link to comment
Share on other sites

Guest dekiel

to low poly jest zbyt low poly :) tym bardziej ze to do folio masz wiec nie szczyp sie i dodawaj tych poli tyle ile trzeba zeby kantow nie bylo, stad bagow na normalce ;). no i nie swiec jak disco polo ;). super partia panie - nie wiem tylko jeszcze czemu na froncie nie jestes ale wiesz jak to tu jest... trolololo pzdr :D

Link to comment
Share on other sites

Gratki Pirat, miło popatrzeć na to jaki robisz postęp ;) Bardzo fajna textura, może trochę śladów po prochu brakuje na końcach luf i ścierania rękojeści tam gdzie dłoń się układa. Jak tak patrzę na tą giwerę to przypomniało mi się jak w wojsku prostowaliśmy lufy kałaszy w kaloryferze - Polska armia rulez :D

Link to comment
Share on other sites

Po wielogodzinnych bojach, na cgwisdom.com ukazał się tutorial poświęcony hard-surface&texturowaniu, w całości przygotowany przeze mnie (pokazuje moje podejście do tych zagadnień i w jaki sposób sobie z nimi radzę >).

 

Nie będę przeklejał planu etc, wszystko znajduje się na stronie.

 

LINK

 

Powiedzmy że grupą docelową są zdecydowanie osoby, dla których modelowanie nie jest niczym nowym. Skoncentrowałem się na przedstawieniu wszystkiego co istotne dla medium jakim są gry wideo. Także jeśli ktoś liczy na to, że nauczy się odróżniać extruda od UV mapingu, to raczej będzie zaskoczony. :P

 

Także myślę że najbardziej zadowoleni będą osoby pragnące zajęcie się tworzeniem grafiki na potrzeby gier będące zaraz po studiach, osoby które maja doświadczenie w innych dziedzinach grafiki komputerowej, a chciałby spróbować swoich sił w gierkach, a także juniorzy powiedzmy do 2 lat doświadczenia, aczkolwiek uważam że tutorial jest na tyle obszerny że każdy znajdzie coś interesującego, może nawet pozna zupełnie inny punkt widzenia.

 

Programy użyte: Blender, xNormal, Photoshop, UDK

 

Materiał w dostępny jest w języku polskim.

 

Obrazki finalnego modelu:

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_01.jpg

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_02.jpg

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_04.png

kurs_szkolenie_tworzenie_modeli_do_gier_06.png

 

 

---

Nie jestem pewien czy to dobre miejsce, ale kilka ludzi pytało czy nie planuje tutoriala.

 

Pozdrawiam,

Pirat

Link to comment
Share on other sites

Świetne są te Twoje prace. Tutoriala też na pewno kupię. Uważasz, że dla kogoś dobrze znającego maxa, ale bez znajomości Blendera, będzie pomocny? Czy wyjaśniłeś w nim może jak działają i czym są mapy "albedo"? Jakiś czas temu zacząłem zabawę z Marmoset Toolbag i miałem niezłą zagwozdkę widząc ile rodzajów map można tam wpakować (oczywiście diffuse, bump, normal, specular i gloss są mi znane). Póki co przerabiam lekcje Mateusza Barana z CGwisdom (Zbrush).

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji odświeżania wątku, wrzucam - póki co - najlepszą moją pracę (w moim odczuciu):

 

Rój pomarańczowych ciem oświetlający cegłę, wcale nie będącą domem pana Johnsona

michal-kubas-flies.jpg?1430506591

Link to comment
Share on other sites

Świetne te lokomotywy. Bardzo fajna zabawa z materiałem. Trochę nie widzę tych nodów. Roughness i metalness generujesz na podstawie constantów przeliczonych przez kanały z tego mixu (AO, Dirt i Scratch) czy też była jakaś osobna texa?

Na upartego mogłeś wyciąć niebieski kanał z normalki żeby tam coś jeszcze upakować. ;)

Link to comment
Share on other sites

Były jeszcze 2 osobne textury "globalne" + 2 normal mapy do nich - do farby i do piasku. (ALBEDO + gloss na alphie)

 

Metalnes jest w całości z constantów.

 

Tak, mogłem, ale generalnie nie lubię wrzucać na siłę coś na normal mapę, ona jest inaczej kompresowana, potem zdarza się, że się cos wykrzaczy ;]

Link to comment
Share on other sites

te lokomotywy....ehhh...ja też tak chcę! w 2006 roku robiłem SM-42 w Cinemie 4D R9. Model jakoś poszedł ale UV'ek nie umiałem zrobić i model wyglądał tak marnie :( A Tu proszę, aż by się chciało Twoje lokomotywki wziąć do ręki i obejrzeć z każdej strony !!! Gratulacje!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy