Gowron Napisano 27 Sierpień 2011 Napisano 27 Sierpień 2011 Witam jestem nowy na tym forum i mam jedno pytanie które cały czas mnie nurtuje, a nie mam komu go zadać ;P. Mam 13 lat i zacząłem już coś robić z grafiką 3D i tak zastanawiam się czy zaczynać coś z grafika 3D w tym wieku? Czy to mi w przyszłości w jakimś stopniu pomoże? I czy nie jestem za młody na takie "hobby" :D
Reanimator Napisano 27 Sierpień 2011 Napisano 27 Sierpień 2011 Z pewnoscia Ci nie zaszkodzi, wiec jezeli masz z tego frajde, to jak najbardziej. Nigdy nie jest za wczesnie :)
olaf Napisano 27 Sierpień 2011 Napisano 27 Sierpień 2011 jezeli ktos Ci powie, bys przestal i faktycznie przestaniesz, to nie zaczynaj.
żółty Napisano 27 Sierpień 2011 Napisano 27 Sierpień 2011 jeśli nie zaczniesz to nigdy się nie dowiesz czy było warto próbować ;] Na pewno w wieku 13 lat lepiej podziała na Ciebie grafika 3d niż zabawa w słoneczko i jaranie gibonu w gimnazjalnym kiblu ;]
asblaze Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Żółty - co masz naprzeciwko rozrywkom z długowieczną tradycją, uznawanym obecnie jako gimnazjalne? Można je przecież spokojnie łączyć z 3d :P Gowron - najpierw sprawdź czy Tobie to sprawia frajdę. Nie przez rok, ale przez 5 kolejnych lat. Nie zaniedbuj przy tym szkoły, bo a nóż stracisz zapał i obudzisz się z ręką w nocniku :)
Shogun 3D Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 To na dłuższą metę nigdy nie sprawia frajdy. Jak każda praca twórcza, wymaga cierpliwości, nauki, popełniania błędów, pokonywania kolejnych załamek i dawania sobie rady z niepowodzeniami i rozczarowaniami. Ale będą się trafiać i udane rendery, a po pewnym czasie może i sukcesy zawodowe w tej dziedzinie. Ja przez całą podstawówkę i liceum w zeszytach głównie rysowałem, zamiast notować i wyszedłem na ludzi, aczkolwiek Tobie radzę oprócz rysowania przede wszystkim notować, bo nie każdy, kto zastosował moją kolejność, wyszedł na ludzi.
mirach Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Nie zaczynaj. Uff, o jednego potencjalnego konkurenta na rynku mniej ;)
Gowron Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Napisano 28 Sierpień 2011 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Co do gimnazjum to takie "zabawy" mnie nie kręcą :D Teraz jestem w trakcie tworzenia głowy kosmity z książki "3Ds Max 2010 Szkoła efektu" Kiedy go ukończe może go gdzieś zamieszcze na tym forum.
RaVirr Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Ja bym jednak postawił na te gimnazjalne zabawy. Na 3d jeszcze przyjdzie czas, a młodość ma się tylko jedną.
Reanimator Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Przecież nikt mu nie każe spędzać przy komputerze 24/7 :) nie ma tez jednej właściwej drogi na spędzenie młodości, a juz na pewno nie jest nią zabawa w słoneczko;)))))
Gowron Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Napisano 28 Sierpień 2011 :D spodobała mi się ta grafika 3D. Maxa mam już co prawda od jakichś 4 miesięcy ale na początku to robiłem tylko pudełka i dzbanki na kawe :D I pomyślałem, że kupie sobie książke do Maxa i teraz jakoś tam idzie ale i tak nie wyobrażam sobie abym kiedykolwiek stworzył "prace" znajdującą sie na tym forum. Ale do studiów i prawdzwej pracy mi jeszcze daleko więc robię to teraz dla czystej rozrywki choć nie ukrywam, że chciałbym stworzyć jakąś prace podobną do tych na forum :D W zabawe w słoneczko nigdy nie miałem zamiaru się w nią "bawić" Troche się rozpisałem więc na zakończenie: kosmitów i roboty i inne rzeczy robie w maxie pomimo, że wszędzie zachęcają do mayi ale jakoś maya jest dla mnie za trudna i nie umiem sobie w niej poradzić. Czy wam też tak sie wydawało na początku i czy maya jest lepsza od maxa bo jest poręczniejsza czy dlatego, że można w niej większe rzeczy stworzyć? To jak narazie koniec mojej wypowiedzi :D Dużo się was pytam ale to dlatego, że jestem początkujący dopiero i nowy na forum.
asblaze Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 ha. Pierwsze słyszę, żeby ktoś kogoś do czegoś zachęcał. Znajdź soft w którym się dobrze czujesz, naucz i rób fajne rzeczy.
_Silent_ Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Sam zacząłem mając ok 13 lat... A zaraz potem zrobiła mi się przerwa z 8 letnia czego nie polecam :P
legomir Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 Co do softu to poszukaj sam. Mnie zachęcało dużo osób do max'a akurat a hmm... od pierwszego wejrzenia uwielbiam mayke a może i kocham choć to by było chyba za dużo słowo :P A może spodoba Ci się bardziej jeszcze co innego takiego modo albo xsi ;)
Gowron Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Napisano 28 Sierpień 2011 jak narazie robię w 3Ds Max. Mayi( jeśli sie pomyliłem przy nazwie to sorry) akurat jakoś nie polubiłem Z modo i z xsi nigdy nie miałem do czynienia Wiem tylko to, że xsi również jest od Autodesk Martwi mnie tylko to, że większość prac jakie tu widziałem używają 3Ds Max czy tam mayi oraz zbrusha. Zbrusha co prawda mam ale jakoś za ciężki jest :)
Pawelkos Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Zostaw to 3d, nos w ksiazki i zostan lekarzem, nie bedziesz musial sie uzerac z klientami i kase tez bedziesz mial o wiele lepsza ;) Jesli po drodze ci sie to 3D nie znudzi to w zasadzie mozna powiedziec ze im wczesniej tym lepiej, bo jesli nie jestes jakosz szczegolnie uzdolniony to to wymaga wiele pracy i praktyki, a co do softu, pracuje w czym ci wygodniej
Nezumi Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Rob co ci sprawia radosc - po prostu. Baw sie tym, nie zadawaj sobie pytan czy warto. Z czasem bedziesz wiedzial co jest tym co Cie kreci, co chcesz robic. Jedno jest pewne - jesli czujesz, ze chcesz robic jedno a ktos mowi ci ze lepiej wyjdziesz na robieniu czegos innego to nie idz za jego rada. Cala masa artystow stracila czas na roznych szkolach i uczelniach robiac cos czego nie lubia, tylko dlatego ze "racjonalnie" to sie wydawalo lepsze. W zyciu najlepszy bedziesz w tym co lubisz - nie w tym co inni mysla, ze byloby dla Ciebie dobre. Jak na razie gratuluje poprawnej polszczyzny - twoje posty czyta sie przyjemniej od postow niejednego dzisiejszego "magistra", co to po polsku pisac nie musi umiec, bo poszedl na techniczne studia... A skoro juz o jezykach mowa - poswiec czas na nauke angielskiego. W tej branzy jest to niezwykle wazne - pomijajac juz kwestie pozniejszego szukania pracy masa tutoriali jest w jezyku angielskim wlasnie. Rozwazylbym tez rownolegla nauke Blendera - zasady sa te same a za jakis czas nie bedziesz musial kryc sie ze swoim bezlicencyjnym maxem ;) 1 1
Shogun 3D Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Podpisuję się pod tym, co napisał Nezumi. ...Ale zabawa w słoneczko jest zarąbista. :D
Gowron Napisano 29 Sierpień 2011 Autor Napisano 29 Sierpień 2011 (edytowane) haha bardzo mnie Nezumi rozśmieszyło ostatnie twoje zdanie. No cóż, na maxa mnie narazie nie stać, bo raczej w tym wieku nie zdobędę 20tys ;) Blendera również mam ale zanim bym się nauczył jego obsługi to miałbym z 80lat :) Co do angielskiego to wiem, że jest on ważny bo chyba nie ma żadnego programu graficznego po polsku. Dlatego za niedługo będę zapisany na jakiś kurs. Podejrzewam, że będzie to trochę po rozpoczęciu roku szkolnego. Ogólnie dzięki za ten cały twój post pomogłeś mi ;) Pawelkos a myślałem, że graficy i inny z informatyki zarabiają najwięcej Edytowane 1 Wrzesień 2011 przez Gowron
beny Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 No jak najbardziej, że o soft chodzi ... nie myślę nawet o jakiś zboczonych zabawach! Ble!
mirach Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Ja stawiam na Sunflow renderer. http://sunflow.sourceforge.net/index.php?pg=gall
Gowron Napisano 1 Wrzesień 2011 Autor Napisano 1 Wrzesień 2011 Ale to jak wyczytałem z nazwy jest do renderowania?
Pawelkos Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 mirach to chyba postawiles na zlego konia bo ostani news jest z 2007 roku i ostatania kompilacja do pobrania tez.
deshu Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Ja mailem 12, i nie żałuje żadnego wieczora spędzonego samotnie:) Jako jeden z niewielu ludzi których znam - mowie o rówieśnikach - mam już swój zawód, w którym pracuje i na dodatek bardzo to lubię. Pobaw się, jak cie wkręci to pakuj się w to i już.
mirach Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 widze ze zabraklo mi fonta do oznaczenia ironi :) Sunflow to byl taki moj zart odnosnie "sloneczka".
Gowron Napisano 7 Wrzesień 2011 Autor Napisano 7 Wrzesień 2011 A tak właściwie to aby stworzyć np. postać czy potwora to trzeba korzystać z Maxa i Zbrusha? Czy Zbrush jest to tylko dla ułatwienia?
jaras Napisano 7 Wrzesień 2011 Napisano 7 Wrzesień 2011 A tak właściwie to aby stworzyć np. postać czy potwora to trzeba korzystać z Maxa i Zbrusha? ... mozna tez zrobic sobie dziecko, posadzic je przed komputerem i nauczyc 3d - po kilku latach ślęczenia dziecka przed monitorem powiesz "Boże! stworzyłem potwora!" ... i to bez maxa i zbrusha ;) sorry ale nie moglem sie powstrzymac ;) 1
Gowron Napisano 7 Wrzesień 2011 Autor Napisano 7 Wrzesień 2011 Nie zamierzam siedzieć całymi dniami i nocami przed komputerem więc bez obaw :) Zainteresowałem się grafiką 3D i spodobało mi się to i jak na razie robię to tylko dlatego, że lubię to robić. Przy maxie niecodziennie bo czasami mam przerwę po 6 dni ale uczę się po jakieś 2-3 godziny tak więc jak dla mnie to nie za dużo ;)
legomir Napisano 11 Wrzesień 2011 Napisano 11 Wrzesień 2011 Możesz zawsze użyć hmm... Gliny i gliny? :P Ale to nie jest sugestia to już nie jest sugestia do softu... No może prawie nie jest ;)
Gowron Napisano 5 Październik 2011 Autor Napisano 5 Październik 2011 Wiem, że wątek odbiega trochę już od tematu ale ile mniej więcej trzeba się uczyć aby stworzyć model samochodu?
beny Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 Ze 4 godziny nauki. Nauczysz sie przesuwać wertexy w przestrzeni i obracać kamerą, plus 2-3 operacje na polygonach (split poly, extrude, merge vertex itp.).
żółty Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 plus dużo samozaparcia, wytrwałości i kilka do kilkunastu zepsutych modeli
Kroopson Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Ze 4 godziny nauki. Nauczysz sie przesuwać wertexy w przestrzeni i obracać kamerą, plus 2-3 operacje na polygonach (split poly, extrude, merge vertex itp.). To tak samo jakbyś powiedział że żeby nauczyć się rysować samochód to trzeba wiedzieć jak się trzyma kartkę i ołówek ;)
Arjans Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Właśnie apropo rysowania czyli zdolności plastycznych czy warto się za to brać nie mając ich? Po prostu nigdy nie rysowałem i mi to nie wychodzi:( Ale bardzo podoba mi się praca 3D Troche mi myśl o tym ,że bez tych zdolności plastycznych jestem skazany na porażkę podcina skrzydła... chociaż ostro ćwiczę zrobiłem już tutorialowy model auta http://imageshack.us/photo/my-images/838/carfot9.jpg/ a teraz robię zupełnie sam inny pojazd:) Proszę o odpowiedź :-)
beny Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 To tak samo jakbyś powiedział że żeby nauczyć się rysować samochód to trzeba wiedzieć jak się trzyma kartkę i ołówek ;) Noi generalnie o to chodziło w mojej wypowiedzi. :) Moja córka jak tylko nauczyła się trzymać ołówek i rysować po kartce, od razu potrafiła narysowac samochód ... ale to że tylko ona widziała w tych chaotycznych kreskach samochód to już inna sprawa :) Nie było pytania na jakim poziomie ma być ten samochód i czy to w ogóle ma przypominać samochód, więc podałem mniej więcej oczekiwany czas nauki przesuwania werteksów i wciśnięcia klawisza przycisku "render". Co więcej, nie było tez podane ile kandydat do nauki miał wcześniej wspólnego z rysunkiem, fotografią, 3D i czy w ogóle jest zainteresowany nauką. Jako że nie było nawet żadnych podanych referencji moja odpowiedź była jaka była - nie złośliwa, tylko na poziomie pytania - bezsensowna. :)
Arjans Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Właśnie apropo rysowania czyli zdolności plastycznych czy warto się za to brać nie mając ich? Po prostu nigdy nie rysowałem i mi to nie wychodzi:( Ale bardzo podoba mi się praca 3D Troche mi myśl o tym ,że bez tych zdolności plastycznych jestem skazany na porażkę podcina skrzydła... chociaż ostro ćwiczę zrobiłem już tutorialowy model auta http://imageshack.us/photo/my-images/838/carfot9.jpg/ a teraz robię zupełnie sam inny pojazd:) Proszę o odpowiedź :-) Hej no nie róbcie mi tego, proszę o odpowiedź:P Wiem ,że 3d to rozległą dziedzina i w wielu sprawach nie przyda się umiejętność rysunku ale w czym jest nie zbędna itp?
mirach Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 umiejętność rysunku ale w czym jest nie zbędna itp? na przyklad przy szkicowaniu
Arjans Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 (edytowane) yhhm czyli nie można się bez tego obejść? OK mam już: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=48187&highlight=rysować http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=38555&highlight=rysować Edytowane 11 Październik 2011 przez Arjans 1
Chico Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 Stary, szacun, plus 15 expa za wyszukanie samemu odpowiedzi. Serio serio.
beny Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Dokładnie - już po ptakach. Praktycznie każdy z nas już to od kołyski ogarniał, więc olej sprawę!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się