Jump to content
n-pigeon

BITWA 30: Start

Recommended Posts

2011-11-11-191853_rek.jpg

 

Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej Mini-Bitwie Game Art. Uczestnicy bitwy zawalczą o zwycięstwo
w jednej bądź obu z dwóch kategorii tematycznych
, Postać oraz Rekwizyt.

 

Tematami tej edycji, dla postaci oraz rekwizytu, zostały kolejno:
hybryda człowieka z maszyną lub zwierzęciem
i
ręczna broń palna
.

 

Zapraszamy do zabawy!

Tematy: hybryda człowieka z maszyną lub zwierzęciem i ręczna broń palna

 

Nowa bitwa zostaje podzielona na dwie kategorie, postać oraz rekwizyt. Każda z kategorii będzie oceniana niezależnie, zatem tym razem wyłonimy dwie zwycięskie prace, po jednej na kategorię.

 

 

Limity:

 

  • Modele, łącznie, powinny zmieścić się w 12 500 trójkątów (nie poly) dla postaci i 5 000 trójkątów dla rekwizytu

 

  • Maksymalny rozmiar każdej z tekstur to 2048 na 2048 pikseli. Dozwolone wszystkie rodzaje tekstur, każda może być podzielona na mniejsze pliki pod warunkiem, że łączny rozmiar kawałków jednego rodzaju tekstury nie przekroczy odgórnego limitu.
     
    Przykładowy, prawidłowy zbiór tekstur:
    diffuse map 2048x2048 px + specular map 2048x2048 px + 4x glow map 512x512 px itd.
     
    nie prawidłowy zbiór tekstur:
    2x diffuse map 2048x2048 px + specular map 2048x2048 px + druga specular mapa 512x512 px itp.

 

 

Zasady:

 

 

  • Dozwolone jest wykonanie dowolnej ilości prac w każdej z kategorii, ale z pośród nich, tylko jedna praca na kategorie, może być zgłoszona do głosowania.
  • Każdy z uczestników musi założyć wątek dotyczący modelu, w którym musi pokazać, procesy powstawania modelu/tekstury.
  • Wątki w których znajdować się będzie tylko finalna wersją, nie będą dopuszczone do głosowania.
  • Tytuł wątku musi zawierać prefix BITWA 30 Postać: [Tytuł pracy] albo BITWA 29 Broń: [Tytuł pracy]
  • Gdy praca zostanie ukończona, należy dodać miniaturkę z napisem "koniec", w pierwszym poście wątku. Wątki bez miniaturki z napisem koniec, zostaną uznane za nieskończone i nie wezmą udziału w głosowaniu.
  • Aby przedstawić pracę więcej niż z jednego ujęcia, należy dostarczyć obraz o szerokości 800 px i dowolnej wysokości, np. 800x4000 px.
  • Na obrazku z finalną wersją pracy, muszą zostać przedstawione:
    - render modelu REAL TIME - rendery offline, np. rendery z vraya czy mentalraya, nie będą brane pod uwagę
    - smooth shaded model (oświetlony model bez tekstur koloru i odbić, z prostym materiałem)
    - siatka modelu
    - płaska prezentacja tekstury

 

Limit czasowy:

Bitwa trwać będzie ponad 6 tygodni, rozpoczyna się dziś (tj. 11.11.2011) a kończy się dnia
26.12.2011
o godzinie 24.00. Po tym terminie zostanie założona ankieta dzięki której zostanie wyłoniony zwycięzca.

 

Nagrodą jest, dołączenie pracy do rekomendacji na stronie głównej max3d.pl i wieczna sława :)

 

 

W razie uwag, wątpliwości lub pytań, proszę pisać w tym temacie.

 

Powodzenia, udanych modeli i ostrych tekstur!

Edited by n-pigeon
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra dobra ;)

 

Biorę udział :)

Edited by Vega

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Ci dam "dobra dobra" :P

 

aha, można brać udział w obu kategoriach na raz, jest w zasadach, ale jakby ktoś nie zauważył

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie mam plan na spluwe, ale nie wiem czy dam rade sie spiac zeby zrobic na bitwe :) zaloze temat pewnie dla motywacji.

Powiedz mi tylko czy jest to 5K na sama bron?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5K na broń z osprzęt, za dużo, za mało? Szczerze nie wiedziałem ile dać :), limity postaci biorę z dominance war.

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wszystko zalezy ile sobie ustalimy, chodzilo mi bardziej zeby sprecyzowac na co poswiecic te poligony:) bo temat "broni" troche potraktowales po macoszemu :P moim zdaniem 5K jest wystarczajacym limitem, ale 7K tez by bylo dobre :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc, uściślając, 5K to limit dla broni z dodatkami, liczymy je jako całość.

 

@Chico, nawet 2 wystarczą :P

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie zakładać wątki? jako work in progress, czy będzie oddzielny dział?

nie brałem wcześniej udziału a teraz mam zamiar coś porobić.

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@przems

 

Wątek należy założyć w tym subforum :) znaczy "Mini-Bitwa", już 4 wątki się pojawiły, ale jak zawsze start jest leniwy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem wątek na str. głównej

dopiero teraz widzę że jest w dziale game art

...tak to jest jak się zwiedza dokładnie forum

 

dzięki, zakładam swój temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiłem ze bedzie przedłużona ;)

Bardzo dobrze ze przedluzyles. Dzięki.

 

 

Wysłano z telefonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie lubię zmiany zasad w trakcie gry :/ nie można było od razu dać dłuższego terminu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valery gdyby dali dluzszy termin to i tak by sie przedluzyło, nie bądz naiwny :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki temu masz więcej czasu na poprawienie :)

Może więcej osób weźmie udział. Same plusy bo minusów nie widzę. Bawimy się bez nagród :) Biorę udział bo zawsze jest dod. motywacja (konkurencja) oraz termin na który muszę zrobić. HP mam skończone, ale chcę wprowadzić poprawki :) Dzięki przedłużeniu wiem, że na pewno zdążę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie gadać. Do roboty :D

 

@Valery

 

Kiedyś bitwa trwała 4 tygodnie, przedłużyłem do 6, ale to niewiele dało :)

To i tak tylko zabawa, nie chodzi o szybkość. Liczy się wspólna praca, wzajemna motywacja. Termin jest tylko dlatego, że musi, bo nie wiedział bym kiedy zakończyć bitwę, postawić sondę i zacząć nową :D

 

Deadline to zawsze dodatkowa motywacja :)

 

Przedłużenie jest dla osób które są bliskie ukończenia pracy, ale z przyczyn osobistych nie zdążą w terminie. No i ten tydzień po świętach jest dla wielu wolny od pracy, będzie więcej czasu doszlifować projekt.

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy