KoMic Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]89536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86159[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84936[/ATTACH]Witac, Juz od kilku lat chodzi za mna, co by zrobic jakas scenke z udzialem poslkiego galeonu. Przez ten czas mialem rozne wizje i pomysly. w zasadzie do tej pory mialem 2 nieudane podejscia do Wodnika. To jest 3 i jak narazie najbardziej zaawansowane, mimo ze jeszcze w czarnej dupie: ]. Baaa kupilem sobie plany, bo referek pirackich zlodziejskich i kradzionych jak na lekarstwo: ], czyli nie ma. Mocno wspieram sie przegladaniem wielu tematow z relacji budowy modeli takich okretow w drewnie na portalu Koga. Dobra nie ma co pitolic. Acha, nie obiecuje ze skoncze: ], tego nie moge obiecac: ] Tak to wyglada, z kilkoma stadiami posrednimi. Powoli rzezbie od kilku tygodni pozdr Edytowane 24 Luty 2013 przez KoMic
veti Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 Jednak się wziąłeś za tego galeona :) Jak na razie spoko. Może tylko przydało by się pociągnąć chamfer'em niektóre krawędzie.
JacekCichy Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 Jest KoMic będą i sensownie rozmieszczone polygony, a nie tylko sam MS :D A tak serio fajnie się zapowiada powodzenia! :D
jatat Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 Jedna z ikon morskiej polski. Bardzo ładnie. Jak Pan nie dokończysz to trzy razy przeciąganie pod kilem !
pabulo Napisano 9 Luty 2012 Napisano 9 Luty 2012 Tylko weź i skończ go :D Słusznie Różnie z tym bywało a potem setki niezadowolonych fanek.. :)
kotisded Napisano 10 Luty 2012 Napisano 10 Luty 2012 U, ja też chętnie popatrzę. Te deski nie za duże przypadkiem w skali ?:)
KoMic Napisano 10 Luty 2012 Autor Napisano 10 Luty 2012 (edytowane) hehe, dziekuje za cieple przyjecie: ] chamfyyyy... hmm no nie wiem: ] nie w moim stylu, ale napewno bede musial dolozyc kilka podzialow w czesci dziobowej. obecnie okrecik ma juz az 24k poly, a detalu nima: ]. tak wiec narazie walcze zobaczymy na ile mi sil i checi starczy: ]. pomapowalem troche elementow i duzo uwagi poswiecilem texturze i shaderowi drewna, nie jestem jeszcze z tego zadowolony, ale czuje ze ide w dobra strone. Textura jest seamlesowa, bardzo dokladnie mozna to zauwazyc na wysokosci gundecku tam co jakis czas wystepuja takie czarne kropki, 3x po dlugosci okreu. pomiedzy nimi jest 4000k pixow. bo taka jest tex: ] testy i proby mapowania drewna. bez shadera, czyli sam diff z jakims prostym bumpem pozdr Edytowane 2 Marzec 2012 przez KoMic
medwed Napisano 10 Luty 2012 Napisano 10 Luty 2012 Pewnie znasz http://www.konradus.com/forum/read.php?f=148&i=5&t=5
Gość NuklearSky Napisano 11 Luty 2012 Napisano 11 Luty 2012 powiem ci chłopie to jest piękne , skończ cały projekt ( i nie spieprz jak ja moje amatorskie prace) a będzie naprawdę na czym oko zawiesić
KoMic Napisano 12 Luty 2012 Autor Napisano 12 Luty 2012 medwed, znam.... tzn widzialem, ale szczerze mowiac opracowanie MM jest dosc odlegle moim wyobrazeniom. jak chcialbym widziec wodnika. Zdecydowanie bardziej wole bazowac, na planach modelarskich z 1969. oraz na opracowaniu niemieckiego galeonu Roter Lowe. NuklearSky, hehe postaram sie: ] kolejny progres w mapowaniu, w zasadzie kolejnym etapem bedzie modelowanie detalu kadluba.
jatat Napisano 12 Luty 2012 Napisano 12 Luty 2012 Bardzo fajnie. Może sprawdź czy na górnym pokładzie między burtą a gretingiem zmieści się armata po strzale dość mocno one się cofały.
KoMic Napisano 13 Luty 2012 Autor Napisano 13 Luty 2012 ja zrobie armate to sprawdze: ]. na planach wyglada jak by sie miescila, poza tym to pewnie bylo jakies malenstwo 4 funtowe. Narazie kolega zwrocil mi uwage na problem "rozszezajacych sie dech. niestety plany donika sa slabe pod tym wzgledem, wydaje sie ze geometria hulla jest totalnie skopana. proba ratowania wyglada tak. glowne zmiany to zmiana szerokosci pasow ozdobnych. reszta to kosmetyka. ale i tak piepszenia sie z tym bylo na 2h: \
KoMic Napisano 16 Luty 2012 Autor Napisano 16 Luty 2012 zalezy jak lezy: ], zobaczymy. narazie dziergam Kolejny drobny up Luki gundeck'u Kotwica
KoMic Napisano 18 Luty 2012 Autor Napisano 18 Luty 2012 (edytowane) kolejny up. dziala pokladu glownego. Edytowane 18 Luty 2012 przez KoMic
KoMic Napisano 18 Luty 2012 Autor Napisano 18 Luty 2012 uuuu aaa nie, nigdy. byloby to sprzeczne z moimi pogladami religijnymi: ] a tak serio to nie ma po co. chamferowanie jest slabe. obecny polycount to 44k tris 1
pabulo Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 jak napisałeś o tych rozjeżdzających sie dechach to teraz mi przeszkadzają :) nie a sie ukryć że jednak troche to widać na teksturze
Tores Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 (edytowane) Zbyt sękate to drewno. Słoje za mocne. Model natomiast zapowiada się ciekawie. To miejsce mnie też trochę zastanawia bo wygląda jak wklęsłe. Edytowane 19 Luty 2012 przez Tores
KoMic Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 pabulo, postaram sie z tym jeszcze powalczyc. choc przyznam ze mam male pole manewru, bez przebudowania calego hulla, a szczerze mowiac, nie chce mi sie zaczynac znow od zera: ] maly up. posprzatalem wszystkie elementy ktore nie mialy tex. Oprocz steru, jego jeszcze nie mam wymodelowanego.
olaf Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 czy przypadkiem kotwica nie jest 5x za duża? Poza tym wyglada bardzo fajnie.
PrzemaSS_POL_1 Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Świetna robota, podoba mi się to że masz urozmaicenie w teksturkach, co do samego projektu to nie jestem fanem statków ale ten robi wrażenie- nie mogę się doczekać finału. pZDR
PrzemaSS_POL_1 Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 przepraszam to nie statek to galeon :] pZDR
KoMic Napisano 20 Luty 2012 Autor Napisano 20 Luty 2012 Tores, masz racje, taki input tez juz dostalem, ze drewno wyglada jak sosna, a powinien byc dab. dlatego ze Wodnik byl budowany przez mistrzow holenderskich. To wgniecenie ktore prezentujesz zostalo juz wyprowadzone. hehe, od tego screena co podales do fazy obecnej, kadlub przeszedl chyba z setke drobnych poprawek i udoskonalen... niestety mam obawy ze to nie koniec. ola-f, hehehe, mi tez rzucilo sie to w oczy, nie wiem. nie wiem czy tak ma byc. zrobilem w skali z planow, ale tez mi nie lezy. poza tym, jesli bylaby taka wielka to byla ona ze stali? jakis odlew zeliwny? tak czy inaczej tej wielkosci metal musialby byc cholernie ciezki w stosunku do wielkosci kadluba. PrzemaSS_POL_1, texy sa seamlesowe w jednej osi, do tego maskowania i mixowania aby cos sie dzialo. Tak to nie statek, generalnie to jest okręt : ] gregory, ten sam klopot, mialy nie mialy, nie wiem, ale mi tez troche to nie pasuje. pozdr
jatat Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Kotwica jest za wielka, wielkość kotwicy dobierana była w zależności od tonażu.
jatat Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Może to pomoże, da to przynajmniej jakiś pogląd, to jest dziób holenderskiego galeonu z tej samej epoki ale o połowę większego od Wodnika. Nie mam książek o holenderskich okrętach ale porównując angielskie i francuskie publikacje to tak kotwica jest o 1/3 za duża. Z drugiej strony publikowane plany pinty "Żółty lew" i kotwica jest też przeogromna w stosunku do tonażu okrętu. Wydaje mi się że tak ogromny kawał złomu powieszony na dziobie spowodował by straszne dziobanie fal. Co do desek poszycia to szerokość desek w angielskich okrętach wynosiła około 1 stopy podobną szerokość desek miały galeony francuskie to i holenderskie prawdopodobnie też. No i nie trać cierpliwości co masz poprawić to popraw nie idź na skróty bo to przecież nasza narodowa duma:).
KoMic Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 Dzieki jatat, pomniejszylem kotwe 20% imo teraz duzo lepiej. Do tego dorobilem 1 wante i rozgrzebalem kawalek masztu. hehe juz wiem ze z linami i blokami beda jazdy, dosc ciezko mi sie operuje ukladami wspolzednych tak aby wszystkie elementy byly wspoliniowe z punktu A do B... no ale, damy rade. Desek nie ruszylem, niestety
Tores Napisano 22 Luty 2012 Napisano 22 Luty 2012 dosc ciezko mi sie operuje ukladami wspolzednych tak aby wszystkie elementy byly wspoliniowe z punktu A do B... a to jakiś problem aby zrobić całe pojedyncze sztuki w normalnym układzie, dać oś w odpowiednim miejscu i machać nimi później dowolnie?
KoMic Napisano 28 Luty 2012 Autor Napisano 28 Luty 2012 maly up. Tores, Nie nie jest, tak wlasnie robie, ale predzej czy pozniej przychodzi moment ze trzeba polaczyc z soba wiecej tego zlomu i sprawa sie komplikuje. jatat, dzieki. jednak zostane juz przy tych z planow. Tylko ze minejsze
KoMic Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 (edytowane) Witac, w ramach rozkminek na temat ozaglowania, postanowilem wykonac test na najmniejszym zagielku. Czyli zaglu podbukszprytowym (ten najbardziej z przodu: ]) Na rycinach z okreu, nie widzialem aby byl on zwijany podczas biwy. Przyznam ze z Clothem cale wieki nic nie mialem wspolnego i troche musialem sobie napsuc krwi, aby moj zagielek choc troche przypominal ozaglowanie, a nie kawalek zwisajacej firanki. Oto efekty: ] Calosc zjadla mi az 13k poly... sporo lin podzial 5 dal sie we znaki: \ najwiekszy problem mam z drobnym detalem typu jakies zmarszczki itp Edytowane 2 Marzec 2012 przez KoMic
Oleksiak Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Napiszesz coś więcej o tym jak zrobiłeś to cloth'em. Czy było warto tego używać... Przecież editable path dałoby radę - tak mi się wydaje. Pomijając sposób efekt jest fajny.
legomir Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 A takie delikatne zmarszczki nie lepiej sculptem zrobić i displace nałożyć?
KoMic Napisano 4 Marzec 2012 Autor Napisano 4 Marzec 2012 Oleksiak, z tym Clothem sprawa jest prosta. zrobilem sobie ksztalt plachty zagla, tzn wymodelowalem prostokat z plane: ] hehe, podzielilem go segmentami tak aby wpasowywal sie w detal wykonczenia. czyli tam gdzie sa te szfy(nie wiem jak to sie nazywa) to przebiega podzial. Dodatkowo wydzielilem na krawedzi tam gdzie jest podwojny material. Do tego dorobilem sobie Reje oraz 2 kulki ktore maja symulowac liny i gotowe. mozna dmuchac. Oczywiscie Trzeba nadac selekcjom rozne walsciwosci materialow. Za mocno nie wnikalem w poprawnosc, Calosc ma cotton, a reszta tak aby wygladala OK: ] z tych presetowych ustawien. Nastepnie po przedmychaniu naszego plane. Dorobilem reszte badziewia Tak to mniej wiecej wygladalo W miedzy czasie porobilem maszty i zabralem sie za mocnowanie want na topach(tu grotmaszt)... troche jest z tym zabawy: ]
max_1989 Napisano 4 Marzec 2012 Napisano 4 Marzec 2012 Cześć KoMiC, rzadko się wypowiadam, ale od tylu lat już kawał dobrej roboty odwalasz, że nie idzie tego nie pochwalić. Świetny model, tekstury - fajnie by było to zobaczyć w ruchu. Gratuluje skilla, pozdr.
Oleksiak Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 KoMic - dzięki za zobrazowanie i wytłumaczenie ;). Pokaż go całego na wodzie proszę proszę :D w jakiejś zatoczce może być zwykły szary mat tak tylko niech to pływa :D zajebisty model Panie. Ps. Mógłbyś te szwy na cylindrze usunąć poprzez użycie offsetu w PS i zrobienie ładnego przejścia a potem jeszcze raz offset. - tak żeby było ładniej ;)
KoMic Napisano 5 Marzec 2012 Autor Napisano 5 Marzec 2012 max_1989, hehe kope lat.: ] milo Cie widziec: ] Oleksiak, w zasadzie nie ma jeszcze co ogladac, kilka desek z paroma linami. Obecnie walcze glownie z olinowaniem stalym i masztami. tak to wyglada obecnie
peter_f Napisano 5 Marzec 2012 Napisano 5 Marzec 2012 Ogromnie się cieszę widząc Cię znowu w akcji Stary! Jak dla mnie to wybrałeś absolutnie rewelacyjny temat. I jak zwykle idziesz nieprawdopodobnie dobrze! Trzymam kciuki za finał, choć już widać, że będzie super. Wspaniały kadłub! Co do mikro zmarszczek na żaglach to czy bump lub normale nie załatwiłyby sprawy? W galeonie, który robiłem z Wojtkiem (Klimentem) geometria z symulowanym cloth'em + bumpy dały radę. Tak trzymaj!
KoMic Napisano 9 Marzec 2012 Autor Napisano 9 Marzec 2012 hehe dzieki chlopaki: ] Peter, zrobie dokladnie tak jak napisales Kilka "linków" wiecej. Wanty zrobione, kilka Falow i ostatni maszt
PrzemaSS_POL_1 Napisano 19 Marzec 2012 Napisano 19 Marzec 2012 chłopie no wypasione żagielki i całość wymiata...
Solo Napisano 22 Marzec 2012 Napisano 22 Marzec 2012 Nie ma takiego słowa w języku ludzi, elfów czy entów, które mogłoby opisać zajebistość tej pracy :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się