Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]89536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86159[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84936[/ATTACH]Witac,

Juz od kilku lat chodzi za mna, co by zrobic jakas scenke z udzialem poslkiego galeonu. Przez ten czas mialem rozne wizje i pomysly. w zasadzie do tej pory mialem 2 nieudane podejscia do Wodnika. To jest 3 i jak narazie najbardziej zaawansowane, mimo ze jeszcze w czarnej dupie: ]. Baaa kupilem sobie plany, bo referek pirackich zlodziejskich i kradzionych jak na lekarstwo: ], czyli nie ma. Mocno wspieram sie przegladaniem wielu tematow z relacji budowy modeli takich okretow w drewnie na portalu Koga.

Dobra nie ma co pitolic.

Acha, nie obiecuje ze skoncze: ], tego nie moge obiecac: ]

Tak to wyglada, z kilkoma stadiami posrednimi. Powoli rzezbie od kilku tygodni

pozdr

Edytowane przez KoMic
  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jednak się wziąłeś za tego galeona :) Jak na razie spoko. Może tylko przydało by się pociągnąć chamfer'em niektóre krawędzie.

Napisano (edytowane)

hehe, dziekuje za cieple przyjecie: ]

chamfyyyy... hmm no nie wiem: ] nie w moim stylu, ale napewno bede musial dolozyc kilka podzialow w czesci dziobowej. obecnie okrecik ma juz az 24k poly, a detalu nima: ]. tak wiec narazie walcze zobaczymy na ile mi sil i checi starczy: ].

pomapowalem troche elementow i duzo uwagi poswiecilem texturze i shaderowi drewna, nie jestem jeszcze z tego zadowolony, ale czuje ze ide w dobra strone.

Textura jest seamlesowa, bardzo dokladnie mozna to zauwazyc na wysokosci gundecku tam co jakis czas wystepuja takie czarne kropki, 3x po dlugosci okreu. pomiedzy nimi jest 4000k pixow. bo taka jest tex: ]

 

002zje.jpg

002zje.jpg

004cpe.jpg

004dkq.jpg

004exq.jpg

004gf.jpg

004fmx.jpg

 

testy i proby mapowania drewna. bez shadera, czyli sam diff z jakims prostym bumpem

004hms.jpg

004isq.jpg

pozdr

Edytowane przez KoMic
Gość NuklearSky
Napisano

powiem ci chłopie to jest piękne , skończ cały projekt ( i nie spieprz jak ja moje amatorskie prace) a będzie naprawdę na czym oko zawiesić

Napisano

medwed, znam.... tzn widzialem, ale szczerze mowiac opracowanie MM jest dosc odlegle moim wyobrazeniom. jak chcialbym widziec wodnika. Zdecydowanie bardziej wole bazowac, na planach modelarskich z 1969. oraz na opracowaniu niemieckiego galeonu Roter Lowe.

NuklearSky, hehe postaram sie: ]

 

kolejny progres w mapowaniu, w zasadzie kolejnym etapem bedzie modelowanie detalu kadluba.

004kvj.jpg

004jk.jpg

Napisano

Bardzo fajnie. Może sprawdź czy na górnym pokładzie między burtą a gretingiem zmieści się armata po strzale dość mocno one się cofały.

Napisano

ja zrobie armate to sprawdze: ]. na planach wyglada jak by sie miescila, poza tym to pewnie bylo jakies malenstwo 4 funtowe.

Narazie kolega zwrocil mi uwage na problem "rozszezajacych sie dech. niestety plany donika sa slabe pod tym wzgledem, wydaje sie ze geometria hulla jest totalnie skopana. proba ratowania wyglada tak.

glowne zmiany to zmiana szerokosci pasow ozdobnych. reszta to kosmetyka. ale i tak piepszenia sie z tym bylo na 2h: \

 

004lhy.jpg

Napisano

uuuu aaa nie, nigdy. byloby to sprzeczne z moimi pogladami religijnymi: ] a tak serio to nie ma po co. chamferowanie jest slabe. obecny polycount to 44k tris

  • Like 1
Napisano

jak napisałeś o tych rozjeżdzających sie dechach to teraz mi przeszkadzają :) nie a sie ukryć że jednak troche to widać na teksturze

Napisano (edytowane)

Zbyt sękate to drewno. Słoje za mocne.

Model natomiast zapowiada się ciekawie.

 

To miejsce mnie też trochę zastanawia bo wygląda jak wklęsłe.

Edytowane przez Tores
Napisano

pabulo, postaram sie z tym jeszcze powalczyc. choc przyznam ze mam male pole manewru, bez przebudowania calego hulla, a szczerze mowiac, nie chce mi sie zaczynac znow od zera: ]

maly up. posprzatalem wszystkie elementy ktore nie mialy tex. Oprocz steru, jego jeszcze nie mam wymodelowanego.

004rc.jpg

Napisano

Tores, masz racje, taki input tez juz dostalem, ze drewno wyglada jak sosna, a powinien byc dab. dlatego ze Wodnik byl budowany przez mistrzow holenderskich. To wgniecenie ktore prezentujesz zostalo juz wyprowadzone. hehe, od tego screena co podales do fazy obecnej, kadlub przeszedl chyba z setke drobnych poprawek i udoskonalen... niestety mam obawy ze to nie koniec.

ola-f, hehehe, mi tez rzucilo sie to w oczy, nie wiem. nie wiem czy tak ma byc. zrobilem w skali z planow, ale tez mi nie lezy. poza tym, jesli bylaby taka wielka to byla ona ze stali? jakis odlew zeliwny? tak czy inaczej tej wielkosci metal musialby byc cholernie ciezki w stosunku do wielkosci kadluba.

PrzemaSS_POL_1, texy sa seamlesowe w jednej osi, do tego maskowania i mixowania aby cos sie dzialo. Tak to nie statek, generalnie to jest okręt : ]

gregory, ten sam klopot, mialy nie mialy, nie wiem, ale mi tez troche to nie pasuje.

 

pozdr

Napisano

Może to pomoże, da to przynajmniej jakiś pogląd, to jest dziób holenderskiego galeonu z tej samej epoki ale o połowę większego od Wodnika. Nie mam książek o holenderskich okrętach ale porównując angielskie i francuskie publikacje to tak kotwica jest o 1/3 za duża. Z drugiej strony publikowane plany pinty "Żółty lew" i kotwica jest też przeogromna w stosunku do tonażu okrętu. Wydaje mi się że tak ogromny kawał złomu powieszony na dziobie spowodował by straszne dziobanie fal. Co do desek poszycia to szerokość desek w angielskich okrętach wynosiła około 1 stopy podobną szerokość desek miały galeony francuskie to i holenderskie prawdopodobnie też. No i nie trać cierpliwości co masz poprawić to popraw nie idź na skróty bo to przecież nasza narodowa duma:).

Napisano

Dzieki jatat, pomniejszylem kotwe 20% imo teraz duzo lepiej.

Do tego dorobilem 1 wante i rozgrzebalem kawalek masztu. hehe juz wiem ze z linami i blokami beda jazdy, dosc ciezko mi sie operuje ukladami wspolzednych tak aby wszystkie elementy byly wspoliniowe z punktu A do B... no ale, damy rade.

Desek nie ruszylem, niestety

004smh.jpg

Napisano
dosc ciezko mi sie operuje ukladami wspolzednych tak aby wszystkie elementy byly wspoliniowe z punktu A do B...

 

a to jakiś problem aby zrobić całe pojedyncze sztuki w normalnym układzie, dać oś w odpowiednim miejscu i machać nimi później dowolnie?

Napisano

maly up.

Tores, Nie nie jest, tak wlasnie robie, ale predzej czy pozniej przychodzi moment ze trzeba polaczyc z soba wiecej tego zlomu i sprawa sie komplikuje.

jatat, dzieki. jednak zostane juz przy tych z planow. Tylko ze minejsze

 

004tbi.jpg

Napisano (edytowane)

Witac, w ramach rozkminek na temat ozaglowania, postanowilem wykonac test na najmniejszym zagielku. Czyli zaglu podbukszprytowym (ten najbardziej z przodu: ]) Na rycinach z okreu, nie widzialem aby byl on zwijany podczas biwy. Przyznam ze z Clothem cale wieki nic nie mialem wspolnego i troche musialem sobie napsuc krwi, aby moj zagielek choc troche przypominal ozaglowanie, a nie kawalek zwisajacej firanki. Oto efekty: ]

Calosc zjadla mi az 13k poly... sporo lin podzial 5 dal sie we znaki: \

najwiekszy problem mam z drobnym detalem typu jakies zmarszczki itp

005azz.jpg

Edytowane przez KoMic
Napisano

Napiszesz coś więcej o tym jak zrobiłeś to cloth'em. Czy było warto tego używać... Przecież editable path dałoby radę - tak mi się wydaje.

 

Pomijając sposób efekt jest fajny.

Napisano

Oleksiak, z tym Clothem sprawa jest prosta. zrobilem sobie ksztalt plachty zagla, tzn wymodelowalem prostokat z plane: ] hehe, podzielilem go segmentami tak aby wpasowywal sie w detal wykonczenia. czyli tam gdzie sa te szfy(nie wiem jak to sie nazywa) to przebiega podzial. Dodatkowo wydzielilem na krawedzi tam gdzie jest podwojny material. Do tego dorobilem sobie Reje oraz 2 kulki ktore maja symulowac liny i gotowe. mozna dmuchac. Oczywiscie Trzeba nadac selekcjom rozne walsciwosci materialow. Za mocno nie wnikalem w poprawnosc, Calosc ma cotton, a reszta tak aby wygladala OK: ] z tych presetowych ustawien. Nastepnie po przedmychaniu naszego plane. Dorobilem reszte badziewia

Tak to mniej wiecej wygladalo

 

screenshot132lo.jpg

 

W miedzy czasie porobilem maszty i zabralem sie za mocnowanie want na topach(tu grotmaszt)... troche jest z tym zabawy: ]

005bdk.jpg

Napisano

Cześć KoMiC, rzadko się wypowiadam, ale od tylu lat już kawał dobrej roboty odwalasz, że nie idzie tego nie pochwalić. Świetny model, tekstury - fajnie by było to zobaczyć w ruchu. Gratuluje skilla, pozdr.

Napisano

KoMic - dzięki za zobrazowanie i wytłumaczenie ;).

 

 

Pokaż go całego na wodzie proszę proszę :D

 

 

w jakiejś zatoczce może być zwykły szary mat tak tylko niech to pływa :D

 

zajebisty model Panie.

 

Ps. Mógłbyś te szwy na cylindrze usunąć poprzez użycie offsetu w PS i zrobienie ładnego przejścia a potem jeszcze raz offset. - tak żeby było ładniej ;)

Napisano

max_1989, hehe kope lat.: ] milo Cie widziec: ]

Oleksiak, w zasadzie nie ma jeszcze co ogladac, kilka desek z paroma linami.

Obecnie walcze glownie z olinowaniem stalym i masztami. tak to wyglada obecnie

005dm.jpg

Napisano

Ogromnie się cieszę widząc Cię znowu w akcji Stary! Jak dla mnie to wybrałeś absolutnie rewelacyjny temat. I jak zwykle idziesz nieprawdopodobnie dobrze! Trzymam kciuki za finał, choć już widać, że będzie super. Wspaniały kadłub!

Co do mikro zmarszczek na żaglach to czy bump lub normale nie załatwiłyby sprawy? W galeonie, który robiłem z Wojtkiem (Klimentem) geometria z symulowanym cloth'em + bumpy dały radę. Tak trzymaj!

Napisano

hehe dzieki chlopaki: ]

Peter, zrobie dokladnie tak jak napisales

Kilka "linków" wiecej. Wanty zrobione, kilka Falow i ostatni maszt

005ek.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności