adek Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Ken Pimentel na blogu Maxed Out zapowiedział nową wersję programu 3ds Max 2013 o raz 3ds Max Design 2013. Zachęcam do przeczytania. Wpis bardzo obszerny i podsumowujący również ankietę wypełnioną przez beta testerów. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2311
mafida Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Właściwie to zapowiedzieli nowe odsłony wszystkich programów http://area.autodesk.com/products/features/maya http://area.autodesk.com/products/features/softimage http://area.autodesk.com/products/features/3dsmax http://area.autodesk.com/products/features/mudbox
adek Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 (edytowane) Wiem wiem, właśnie o tym piszę. Ale jak pisałem poprzedniego nie było jeszcze informacji. Ten post natomiast wydaje mi się, że naprawdę jest konkretny. Warto rzucić okiem na opinie beta testerów i co pokazały wyniki. Edytowane 27 Marzec 2012 przez Adek
MF Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 "Egg Spline The Egg spline lets you create splines that are shaped like a chicken egg." Mind=blown Poczekamy zobaczymy.
FF Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 MF - ahahahaha, rozwaliles mnie:D nie zauwazylem tego w tekscie
mafida Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Hotkey view switching remembers last view - czyżby naprawili przełączanie viewportów i będzie działac jak w maxie 2009:D Maya Navigation Style, interaction modes are customizable according to personal preference - o to może byc dobre:)
kpulka Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Z tego co widzę Iray nadal ma support jedynie dla Nvidii (brak openCL)?
mateusz_s Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Ostatnio zauważyłem buga w Dope Sheet, chodzi o to że po wejsciu w DopeSheet widze tylko kwadraciki symbolizujące klucze, jeżeli np. mam klucze na pozycji jakeigos obiektu to tak samo widze te same klucze przy nazwie obiektu i przy grupie objects - powodouje to że cały Dope Sheet jest zawalony tymi kwadracikami i całość robi się niesamowicie nieczytelna, przeszkadzało mi to od dłuższego czasu i od kilku już wersji wstecz, ale dopiero teraz zauważyłem że jeżeli przełacze z DP do CurveEditor i z powrotem do DP wtedy zamiast ikonek kluczy widzę w końcu czarne grube linie zasięgu w grupach nadrzędnych, czyli tak jak to było dawniej, i czytelnosc od razu jest lepsza...
mujas Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Panowie kiedy ma się pokazać max 2013?? pytam bo mam wykupioną subskrypcję do 10 maja tego roku i po cichu liczę że może uda mi się załpać na tą 13 choć jak znam życie pewnie sie nie uda
KoMic Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 ja juz czekam, na maxy 14... mam taka swoja teorie wersji nieparzystych. shit
Zed Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 @mujas spoko powinien byc na poczatku kwietnia ;) Poczytalem troche co tam naskrobali o nowej wersji. Ja tam jestem usatysfakcjonowany. Sporo poprawek poprawiajacych prace z programem a to wazne. Nic nie pisza o tych smiesznych toolsach wyskakujacych przy uzywaniu extruda, chamfera itd. Mam nadzieje ze jak nie zlikwidowali to chociaz poprawili ergonomie tego wynalazku ;)
Shogun 3D Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 "Egg Spline The Egg spline lets you create splines that are shaped like a chicken egg." Ufff.. Nareszcie, dotąd co bym nie zrobił, wychodziły mi przepiórcze... Ciekawe ile będzie trzeba czekać na update'y pluginów, skoro maxa tak dogłębnie przebudowali, jak się chwalą? No i niedługo zrobią taki viewport, ze będzie można w teksturę wrzucić sobie film HD i go sobie oglądać bez zacięć. Na dobreprogramy.pl max trafi wówczas do działu multimedia/odtwarzacze... :)
Zed Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Z tego co widzę Iray nadal ma support jedynie dla Nvidii (brak openCL)? Iraya robi Nvidia wiec raczej nie beda sobie w kolano trzelac ;)
deshu Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Dlaczego autodesk nie dopuszcza do myśli faktu, ze istnieją inne render enginy do maxa niz mental? Dof w viewporcie? Super! Ale pewnie mocno ponad polowa userow maxa, mentala nie uzywa. I jaki procent uzytkowników mentala, korzysta z takich rzeczy w viewporcie, zamiast zrobic probny render ktory pewnie bedzie trwał krocej niż rozszumianie viewporta? Natomiast duzo ludzi uzywa vraya, z ktorym Render States jak nie działały, tak zapewne działac nie będą, bo nikt ani słowem o ty nie wspomina. (Chociaz w SAPie do 2012 deklarowali, ze bedzie full support vraya, bo 'close cooperation with chaosgroup;) )
mokramyszka666 Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Jak dla mnie dość szczegółowy opis: * Custom render element pathing. * Custom file type pathing including EXR. This tracks parameters for output file formats, as well as formats, and, in the case of EXR, includes render elements, gbuffers, bit depth, color channels, and more. * iray and Quicksilver render parameter tracking. * Better UI interaction through render-dialog refreshing. * Tracking of viewport layouts. * MAXScript exposure. * Object and solid scale tracking to After Effects. * Ability to copy state sets. * Tracking of V-Ray object properties. * Tracking of V-Ray cache. Pomijam już fakt że w przypadku render_states sprawię załatwia punkt 'maxscript exposure'... No comments.
mookie Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Jako użytkownik Blendera jestem zaskoczony ilością zmian jakie pojawiły się we flagowym produkcie Autodesku; na dobrą sprawę tak duża firma powinna w rok "wybajerzyć" program do granic możliwości, a jest raczej skromnie. Część nowych ficzerów powinna nosić miano fixów, ich innowacyjność jest raczej wątpliwa.
comander_barnik Napisano 28 Marzec 2012 Napisano 28 Marzec 2012 Na 100% skocu - to moja codzienność o ile nie robie tylko modeli. Jak dla mnie to niech dorzucą dla kazdej funckji multithread i tylko to wystarczy..
Juliusz Napisano 29 Marzec 2012 Napisano 29 Marzec 2012 Jeśli chodzi o ulepszenia viewporta, to bardziej bym oczekiwał obsługi multitekstur i map proceduralnych. DOF i tym podobne efekty są OK, ale raczej drugoplanowe, bo i tak takie rzeczy robi się z reguły w post produkcji. Chyba, że dodadzą AA i filtrowanie tekstur i proste animacyjki będzie można renderować prosto z viewportu (coś w klimatach np. Lumiona).
Shogun 3D Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 Czasem mam wrażenie, że te ficzery są bardziej na użytek i ku uciesze klientów zaglądających nam przez ramię i nie pojmujących niczego, niż faktycznych potrzeb specjalistów.
mokramyszka666 Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 @Shogun 3d: obawiam się że większa część użytkowników maxa pracuje w taki sposób. Tym osobom z miejsca współczuję...
iniside Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 Maya Navigation Style Najlepsza zmiana. Daloby jeszcze te menu pod spacja z mayi o byloby jeszcze lepiej :D
jefim Napisano 2 Kwiecień 2012 Napisano 2 Kwiecień 2012 https://www.youtube.com/watch?v=atyCa5uB_AA&hd=1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się