Skocz do zawartości

Zapowiedź 3ds max 2013


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Ken Pimentel na blogu Maxed Out zapowiedział nową wersję programu 3ds

Max 2013 o raz 3ds Max Design 2013. Zachęcam do przeczytania. Wpis

bardzo obszerny i podsumowujący również ankietę wypełnioną przez beta

testerów.

 

 

 

 

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2311

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wiem wiem, właśnie o tym piszę. Ale jak pisałem poprzedniego nie było jeszcze informacji.

Ten post natomiast wydaje mi się, że naprawdę jest konkretny. Warto rzucić okiem na opinie beta testerów i co pokazały wyniki.

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hotkey view switching remembers last view - czyżby naprawili przełączanie viewportów i będzie działac jak w maxie 2009:D

 

Maya Navigation Style, interaction modes are customizable according to personal preference - o to może byc dobre:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem buga w Dope Sheet, chodzi o to że po wejsciu w DopeSheet widze tylko kwadraciki symbolizujące klucze, jeżeli np. mam klucze na pozycji jakeigos obiektu to tak samo widze te same klucze przy nazwie obiektu i przy grupie objects - powodouje to że cały Dope Sheet jest zawalony tymi kwadracikami i całość robi się niesamowicie nieczytelna, przeszkadzało mi to od dłuższego czasu i od kilku już wersji wstecz, ale dopiero teraz zauważyłem że jeżeli przełacze z DP do CurveEditor i z powrotem do DP wtedy zamiast ikonek kluczy widzę w końcu czarne grube linie zasięgu w grupach nadrzędnych, czyli tak jak to było dawniej, i czytelnosc od razu jest lepsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mujas spoko powinien byc na poczatku kwietnia ;)

 

Poczytalem troche co tam naskrobali o nowej wersji. Ja tam jestem usatysfakcjonowany. Sporo poprawek poprawiajacych prace z programem a to wazne.

Nic nie pisza o tych smiesznych toolsach wyskakujacych przy uzywaniu extruda, chamfera itd. Mam nadzieje ze jak nie zlikwidowali to chociaz poprawili ergonomie tego wynalazku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Egg Spline

 

The Egg spline lets you create splines that are shaped like a chicken egg."

 

Ufff.. Nareszcie, dotąd co bym nie zrobił, wychodziły mi przepiórcze...

 

Ciekawe ile będzie trzeba czekać na update'y pluginów, skoro maxa tak dogłębnie przebudowali, jak się chwalą?

 

No i niedługo zrobią taki viewport, ze będzie można w teksturę wrzucić sobie film HD i go sobie oglądać bez zacięć.

Na dobreprogramy.pl max trafi wówczas do działu multimedia/odtwarzacze... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego autodesk nie dopuszcza do myśli faktu, ze istnieją inne render enginy do maxa niz mental? Dof w viewporcie? Super! Ale pewnie mocno ponad polowa userow maxa, mentala nie uzywa. I jaki procent uzytkowników mentala, korzysta z takich rzeczy w viewporcie, zamiast zrobic probny render ktory pewnie bedzie trwał krocej niż rozszumianie viewporta?

 

Natomiast duzo ludzi uzywa vraya, z ktorym Render States jak nie działały, tak zapewne działac nie będą, bo nikt ani słowem o ty nie wspomina. (Chociaz w SAPie do 2012 deklarowali, ze bedzie full support vraya, bo 'close cooperation with chaosgroup;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie dość szczegółowy opis:

* Custom render element pathing.

* Custom file type pathing including EXR. This tracks parameters for output file formats, as well as formats, and, in the case of EXR, includes render elements, gbuffers, bit depth, color channels, and more.

* iray and Quicksilver render parameter tracking.

* Better UI interaction through render-dialog refreshing.

* Tracking of viewport layouts.

* MAXScript exposure.

* Object and solid scale tracking to After Effects.

* Ability to copy state sets.

* Tracking of V-Ray object properties.

* Tracking of V-Ray cache.

Pomijam już fakt że w przypadku render_states sprawię załatwia punkt 'maxscript exposure'... No comments.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik Blendera jestem zaskoczony ilością zmian jakie pojawiły się we flagowym produkcie Autodesku; na dobrą sprawę tak duża firma powinna w rok "wybajerzyć" program do granic możliwości, a jest raczej skromnie. Część nowych ficzerów powinna nosić miano fixów, ich innowacyjność jest raczej wątpliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ulepszenia viewporta, to bardziej bym oczekiwał obsługi multitekstur i map proceduralnych. DOF i tym podobne efekty są OK, ale raczej drugoplanowe, bo i tak takie rzeczy robi się z reguły w post produkcji. Chyba, że dodadzą AA i filtrowanie tekstur i proste animacyjki będzie można renderować prosto z viewportu (coś w klimatach np. Lumiona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności