maciek.m Napisano 26 Wrzesień 2013 Autor Napisano 26 Wrzesień 2013 znowu niestety mało czasu mam, ale posiedzialem dzisiaj nad swiatlem i postprodukcja do ujecia.
Loozack Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Niezły detal i coraz lepsze rendery. Podoba mi się też bardzo lakier, to zwykły noise w bumpie? Trzeba pod niego zmapować całą karoserię? Pozdrawiam.
maciek.m Napisano 27 Wrzesień 2013 Autor Napisano 27 Wrzesień 2013 (edytowane) Dzieki staram się:) a mapka do lakieru to sam jakas textore, chyba to byly kamienie w szopie przerabialem, i wystarczy boxmaping i jest ok. jak by sie komuś przydała to dodaje tą mapke: Edytowane 27 Wrzesień 2013 przez maciek.m
Pawelkos Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Czarne felgi, najs :D. To samo co Loozak w sumie nie wiem co wiecej powiedziec bo na tych ujeciach nie wiele widac :]. Jedyne od siebie dodam ze sam kolor lakieru mi nie lezy, taki mdly, no ale to juz kwestia gustu
maciek.m Napisano 27 Wrzesień 2013 Autor Napisano 27 Wrzesień 2013 hmm jeszcze pobawie się tym kolorkiem. a na ujęciach nie bedzie wiele widac bo chcę same zblizenia robic. a teraz render logo, moze mnie pojebalo troche ale kurz jest modelowany :P
Loozack Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 A będą zbliżenia na roztocza? :P Nie no, pojechałeś... pokaż siatkę :]
maciek.m Napisano 28 Wrzesień 2013 Autor Napisano 28 Wrzesień 2013 miło że się podoba, wiem już w jaką stronę iść z renderkami. a roztocza hmmm pomyślę :P Poniżej siatka grila:
xmass Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 A mnie się nie podoba ;) A tak serio to wyszło świetnie :) Wiśniowy lakier, mrrrrrr... Ten kurz do mnie nie trafia, nie wiem, może za dużo tych "włosków". Nie próbowałeś tego teksturą robić? Jakieś plamki, ziarno, rysy itp. Model kozak i czyste szaleństwo. Jedziesz!!!
indian Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 Pamiętam kiedyś ktoś w jakimś temacie Klimenta napisał że to już nad wyraz modelować bieżnik opony, i niedługo ludzie zaczną jeszcze kurz w 3d robić na modelach. Kuzwa doczekałem się tego momentu :)
Cent Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 Cholera. Ja w tym roku zażartowałem w wątku Klimenta że modeluje bakterie i atomy... Zaczynam się bać o przyszłość. Model Jaguara przedni.
pecet Napisano 29 Wrzesień 2013 Napisano 29 Wrzesień 2013 Te paprochy oczywiście robią wrażenie, tylko że przy takich zdjęciach nowych aut zazwyczaj dąży się do tego aby detale były jak najbardziej sterylne. Myślę że bardziej by to pasowało to modelu Lambo, który robiłeś wcześniej.
maciek.m Napisano 30 Wrzesień 2013 Autor Napisano 30 Wrzesień 2013 @xmass jeszcze poprobuje z tym kurzem. a textura jest dla mieczakow :P hehe zartuje. Poprostu chce sie sprawdzic w takich zblizeniach gdzie mysle ze mozna sobie pozwolic na model kurzu. @indian, Cent spokojnie narazie w planach nic mniejszego niz kurz nie mma zamiaru modelowac :) @pecet fakt nowe autko jest ale kto powiedzial ze to zdjecia katalogowe czy prosto z fabryki. sceneria ujęcia to jakies pobocze drogi w Miami, elementy chromowane juz lekko porysowane od pucowania, takie nowe ale kilka razy juz pucowane. No w lambo by to pasowalo ale jeszcze chyba nie bylem gotowy tam na kurz a poza tym i tak juz byl tak duzy projekt ze niechcialem przegiac z poly. tescik dofa z maxa ale to nie koniec bo jeszcze to nie to...
Cent Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Kurz z tym Dofem na feldze wygląda naprawdę fajnie. Jeszcze do tego dodać kilka odcisków palców oraz troszkę mikro rysek (nie muszę mówić że muszą być one zrobione geometrią ;) ) Kurz na zacisku wygląda jak przerośnięte plemniki lub owsiki. :D
Zernat Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Widzę, że masz naprawdę mocną maszynę jak modelujesz kurz, ale naprawdę odradzam ci Maxowego dof'a. Pamiętam na moim pajączku, że z Maxowym dofem renderował się około 50h, a bez niego, czas renderowania magicznie zmalał mi do bodajże 8 - 12h (czy tam nawet 4). Także jak tylko możesz, masz możliwość i ochotę to polecam vray'owego zdeptha :) PS. Model oczywiście mega jak i detal, o tym chyba nie muszę pisać ? ;D
Kramon Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 (edytowane) Widzę, że masz naprawdę mocną maszynę jak modelujesz kurz, \ Co? Błagam modelujesz 4-5 obiektów która łączna ilość poly nie przekracza 100 vertexów. Rozsiewasz to cząsteczkami czyli instancje. To nic nie zajmuje. a Tekstura bynajmniej dużo więcej... Edytowane 30 Wrzesień 2013 przez Kramon
maciek.m Napisano 30 Wrzesień 2013 Autor Napisano 30 Wrzesień 2013 Cent nie no te ryski to juz byla by przeginka:P Co do komputera to mam I7-3930K podkreconego do 4.0Ghz, grafika GTX670, 16gb ram chociaz juz powaznie mysle o dokupieniu nastepnych 16 bo kilka projektow szlo mi juz na 15,5gb.. Ale faktycznie projekt ten duzo nie zajmuje a taki render idzie jakies 30min. Ale druga sprawa z ta mapa zdeptha jest taka ze po wzuceniu jej do szopa daje bardzo brzydki efekt na krawedziach a mianowicie nie rozmywa ich w dalszych planach, oczywiscie mozna ja rozmyc ale trzeba sie troche pobawic zeby te pierwsze plany mialy jednak ostre krawedzie. juz szybciej mi dzie reczne maskowanie i rozmywanie w szopie. no chyba ze ktos zna jakis super sposob na ta mapke to z checia poslucham bo przyznam ze nie korzystalem duzo z niej i nie znam sie az tak.
Zernat Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Hmm, nie wiem za bardzo o jakich krawędziach mówisz, ale polecam Ci ten tutek: Gość pokazuje parę fajnych sztuczek z zdepthem, może któraś z nich ci pomoże ?
pecet Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Ja polecam plugin do ps'a dof pro. Niestety tylko do wersji 32 bit jak na razie.
Berger Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 Bez przesady, na i7 spokojnie można DOF z vraya renderować, czas jest niewiele większy. Poza tym vrayowy dof jest naturalniejszy bo opiera się na fizycznych parametrach kamery a nie czyimś oku.
bbandi Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Maciek - fajne modele i renderki :). Pozdrawiam
maciek.m Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 Dzieki panowie za podpowiedzi, przejzałem ale niestety efekt z mapy zdeph mnie niezadowala i zostane jak Berger pisze przy dofie z maxa i recznym podkrecaniem w szopie. Dzisiaj udało mi się wymodelować logo na tylnią klapę:
MicInc Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 Wiadomo, że dof vrayowy najlepszy, ale fakty są takie, ze w cholerę czasu się robi taki render. Zobacz to: http://www.frischluft.com/lenscare/ Podobno jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy plugin do dofa. Ahhh Jag wymiata :)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 Ożesz idziesz na całość widzę :) Niektóre elementy pewnie mają więcej poly niż sama karoseria ;P Chciałbym mieć więcej wolnego czasu żeby podjąć się podobnego projektu. Dawno temu kiedy chciałem to nie miałem na tyle silnego kompa, dlatego kibicuję wszystkim ,którzy się siłują jak Ty :)
maciek.m Napisano 29 Październik 2013 Autor Napisano 29 Październik 2013 @MicInc wyglada obiecujaco tylko musze miec chwile zeby tym sie pobawic. @..:: WIKTOR ::.. nie no az tak duzo to nie wazy :) A dzisiaj drugie podejscie do swiatla bo tamto bylo kompletnie nieudane, co sadzicie?
DrRambo Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 światło jest mega, sam będę pracował nad podobnym, nie będziesz miał nic przeciwko jak się odezwę w razie problemów? : > jednakże widzę falę na nadkolu przy światle
Berger Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Kierunkowskaz jest dość słaby, kształt i materiały są inne: Te pionowe podziałki są ze szkła, kierunkowskaz jest za gruby i nie trzyma linii reflektora. No i jak już decydujesz się na takie zbliżenie to trzeba zadbać o w miarę techniczne chamfery i zaokrąglenia bo teraz są takie o ;) Najbardziej widać to przy czujniku. No i lakier jest taki niebardzo, strasznie wypłowiały szczególnie tam gdzie nie ma frensela.
maciek.m Napisano 30 Październik 2013 Autor Napisano 30 Październik 2013 DrRambo cos tam moge podpowiedziec ale sam narazie wszystko testuje. Berger dzieki, masz racje z tymi chamferami... wsumie z reszta tez :) poprawie to.
maciek.m Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 Witam, mam problem, jak ktoś by wiedział o co chodzi bardzo bym prosił o pomoc. Renderuje autko 3dsmax i vray, oświetlam je tylko hdrką 15K z dome i wychodza mi takie pasy na refleksach, podbijałem dość mocno ustawienia ale nie chcą zejść.
Kir4 Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Być może mała ilość polygonów ? Próbowałeś zwiększyć ilość poly ? Ja w Cinemie miałem tak gdy model był dosyć wypukły a posiadał zbyt małą ilość polygonów. Ustawienia vraya nie miały nic wspólnego z podobnym przykładem jak w Twojej pracy. Przy zmianie HDRI występują dalej takie problemy ?
plasti Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 1. daj jakies mapowanie na to 2. zaznacz na obiekcie wszystkie poligony, z shiftem podnies w gore(skopiuj) i zobacz czy na skopiowanych poligonach bedzie to samo
maciek.m Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 niestety zwiekszylem ilosc poly i nic, zmienilem hdrke i tez nic, sa paski, a render w szopie na 16 zapisuje ale to w maxsie juz widac, czy chodzi ci o jakies ustawienie z maxa o ktorym nie wiem ?:) edit. mapowanie i kopiowanie nie pomoglo, nie wiem o co chodzi, pewnie jakas blachostka
plasti Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 jak masz relfection wlaczone w dome light to wylacz i hdrke daj do enviroment do systemowego
maciek.m Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 (edytowane) no dobra nie ma paskow :) ale refleksy sa ledwo widoczne a podbijanie w systemowym w multiplier nic nie daje, wiesz moze jak ? Edit. wystarczy levelsami podciagnac w szopie i jest prawie dobrze, wielkie dzieki :) Edytowane 7 Marzec 2014 przez maciek.m
Pawlito Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Tylko Ci powiem, że próbowałem kiedyś oświetlać lakier materiałem samoświecącym z przypisaną mapą i też miałem schodki. Pomogła zmiana głębi kolorów tekstury z 8 na 16bit per kanał w ps. Zobaczyłbym pod ps ile bitów ma ta hdrka i podbił głębię kolorów.
plasti Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 w materialowym slocie hdrki dajesz render multiply na ile chcesz, mozesz nawet zrobic wybuch bomby atomowej :) tylko ze musisz sobie kopie zrobic tej hdrki osobna dla reflectionow, bo bedziesz podbijal gi z dome light rowniez :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się