Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niezły detal i coraz lepsze rendery. Podoba mi się też bardzo lakier, to zwykły noise w bumpie? Trzeba pod niego zmapować całą karoserię?

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Dzieki staram się:) a mapka do lakieru to sam jakas textore, chyba to byly kamienie w szopie przerabialem, i wystarczy boxmaping i jest ok.

 

jak by sie komuś przydała to dodaje tą mapke:

 

svik.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

Czarne felgi, najs :D. To samo co Loozak w sumie nie wiem co wiecej powiedziec bo na tych ujeciach nie wiele widac :]. Jedyne od siebie dodam ze sam kolor lakieru mi nie lezy, taki mdly, no ale to juz kwestia gustu

Napisano

hmm jeszcze pobawie się tym kolorkiem. a na ujęciach nie bedzie wiele widac bo chcę same zblizenia robic. a teraz render logo, moze mnie pojebalo troche ale kurz jest modelowany :P

 

owym.jpg

Napisano

A mnie się nie podoba ;) A tak serio to wyszło świetnie :) Wiśniowy lakier, mrrrrrr...

Ten kurz do mnie nie trafia, nie wiem, może za dużo tych "włosków". Nie próbowałeś tego teksturą robić? Jakieś plamki, ziarno, rysy itp.

Model kozak i czyste szaleństwo. Jedziesz!!!

Napisano

Pamiętam kiedyś ktoś w jakimś temacie Klimenta napisał że to już nad wyraz modelować bieżnik opony, i niedługo ludzie zaczną jeszcze kurz w 3d robić na modelach. Kuzwa doczekałem się tego momentu :)

Napisano

Cholera. Ja w tym roku zażartowałem w wątku Klimenta że modeluje bakterie i atomy... Zaczynam się bać o przyszłość. Model Jaguara przedni.

Napisano

Te paprochy oczywiście robią wrażenie, tylko że przy takich zdjęciach nowych aut zazwyczaj dąży się do tego aby detale były jak najbardziej sterylne. Myślę że bardziej by to pasowało to modelu Lambo, który robiłeś wcześniej.

Napisano

@xmass jeszcze poprobuje z tym kurzem. a textura jest dla mieczakow :P hehe zartuje. Poprostu chce sie sprawdzic w takich zblizeniach gdzie mysle ze mozna sobie pozwolic na model kurzu.

@indian, Cent spokojnie narazie w planach nic mniejszego niz kurz nie mma zamiaru modelowac :)

@pecet fakt nowe autko jest ale kto powiedzial ze to zdjecia katalogowe czy prosto z fabryki. sceneria ujęcia to jakies pobocze drogi w Miami, elementy chromowane juz lekko porysowane od pucowania, takie nowe ale kilka razy juz pucowane. No w lambo by to pasowalo ale jeszcze chyba nie bylem gotowy tam na kurz a poza tym i tak juz byl tak duzy projekt ze niechcialem przegiac z poly.

 

tescik dofa z maxa ale to nie koniec bo jeszcze to nie to...

 

2od3.jpg

Napisano

Kurz z tym Dofem na feldze wygląda naprawdę fajnie. Jeszcze do tego dodać kilka odcisków palców oraz troszkę mikro rysek (nie muszę mówić że muszą być one zrobione geometrią ;) )

Kurz na zacisku wygląda jak przerośnięte plemniki lub owsiki. :D

Napisano

Widzę, że masz naprawdę mocną maszynę jak modelujesz kurz, ale naprawdę odradzam ci Maxowego dof'a. Pamiętam na moim pajączku, że z Maxowym dofem renderował się około 50h, a bez niego, czas renderowania magicznie zmalał mi do bodajże 8 - 12h (czy tam nawet 4). Także jak tylko możesz, masz możliwość i ochotę to polecam vray'owego zdeptha :)

 

PS. Model oczywiście mega jak i detal, o tym chyba nie muszę pisać ? ;D

Napisano (edytowane)
Widzę, że masz naprawdę mocną maszynę jak modelujesz kurz, \

 

Co? Błagam modelujesz 4-5 obiektów która łączna ilość poly nie przekracza 100 vertexów. Rozsiewasz to cząsteczkami czyli instancje. To nic nie zajmuje. a Tekstura bynajmniej dużo więcej...

Edytowane przez Kramon
Napisano

Cent nie no te ryski to juz byla by przeginka:P

Co do komputera to mam I7-3930K podkreconego do 4.0Ghz, grafika GTX670, 16gb ram chociaz juz powaznie mysle o dokupieniu nastepnych 16 bo kilka projektow szlo mi juz na 15,5gb..

Ale faktycznie projekt ten duzo nie zajmuje a taki render idzie jakies 30min. Ale druga sprawa z ta mapa zdeptha jest taka ze po wzuceniu jej do szopa daje bardzo brzydki efekt na krawedziach a mianowicie nie rozmywa ich w dalszych planach, oczywiscie mozna ja rozmyc ale trzeba sie troche pobawic zeby te pierwsze plany mialy jednak ostre krawedzie. juz szybciej mi dzie reczne maskowanie i rozmywanie w szopie. no chyba ze ktos zna jakis super sposob na ta mapke to z checia poslucham bo przyznam ze nie korzystalem duzo z niej i nie znam sie az tak.

Napisano

Hmm, nie wiem za bardzo o jakich krawędziach mówisz, ale polecam Ci ten tutek:

 

Gość pokazuje parę fajnych sztuczek z zdepthem, może któraś z nich ci pomoże ?

Napisano

Bez przesady, na i7 spokojnie można DOF z vraya renderować, czas jest niewiele większy. Poza tym vrayowy dof jest naturalniejszy bo opiera się na fizycznych parametrach kamery a nie czyimś oku.

Napisano

Dzieki panowie za podpowiedzi, przejzałem ale niestety efekt z mapy zdeph mnie niezadowala i zostane jak Berger pisze przy dofie z maxa i recznym podkrecaniem w szopie. Dzisiaj udało mi się wymodelować logo na tylnią klapę:

 

zeet.jpg

 

qojk.jpg

 

z086.jpg

Napisano

Ożesz idziesz na całość widzę :) Niektóre elementy pewnie mają więcej poly niż sama karoseria ;P Chciałbym mieć więcej wolnego czasu żeby podjąć się podobnego projektu. Dawno temu kiedy chciałem to nie miałem na tyle silnego kompa, dlatego kibicuję wszystkim ,którzy się siłują jak Ty :)

Napisano

@MicInc wyglada obiecujaco tylko musze miec chwile zeby tym sie pobawic.

@..:: WIKTOR ::.. nie no az tak duzo to nie wazy :)

 

A dzisiaj drugie podejscie do swiatla bo tamto bylo kompletnie nieudane, co sadzicie?

 

wice.jpg

Napisano

światło jest mega, sam będę pracował nad podobnym, nie będziesz miał nic przeciwko jak się odezwę w razie problemów? : >

 

jednakże widzę falę na nadkolu przy światle

Napisano

Kierunkowskaz jest dość słaby, kształt i materiały są inne:

 

2012-Jaguar-XKR-S-headlamp.jpg

 

Te pionowe podziałki są ze szkła, kierunkowskaz jest za gruby i nie trzyma linii reflektora. No i jak już decydujesz się na takie zbliżenie to trzeba zadbać o w miarę techniczne chamfery i zaokrąglenia bo teraz są takie o ;) Najbardziej widać to przy czujniku. No i lakier jest taki niebardzo, strasznie wypłowiały szczególnie tam gdzie nie ma frensela.

Napisano

Witam, mam problem, jak ktoś by wiedział o co chodzi bardzo bym prosił o pomoc.

Renderuje autko 3dsmax i vray, oświetlam je tylko hdrką 15K z dome i wychodza mi takie pasy na refleksach, podbijałem dość mocno ustawienia ale nie chcą zejść.

 

1test.jpg

Napisano

Być może mała ilość polygonów ? Próbowałeś zwiększyć ilość poly ? Ja w Cinemie miałem tak gdy model był dosyć wypukły a posiadał zbyt małą ilość polygonów. Ustawienia vraya nie miały nic wspólnego z podobnym przykładem jak w Twojej pracy. Przy zmianie HDRI występują dalej takie problemy ?

Napisano

1. daj jakies mapowanie na to

2. zaznacz na obiekcie wszystkie poligony, z shiftem podnies w gore(skopiuj) i zobacz czy na skopiowanych poligonach bedzie to samo

Napisano

niestety zwiekszylem ilosc poly i nic, zmienilem hdrke i tez nic, sa paski, a render w szopie na 16 zapisuje ale to w maxsie juz widac, czy chodzi ci o jakies ustawienie z maxa o ktorym nie wiem ?:)

 

edit.

mapowanie i kopiowanie nie pomoglo, nie wiem o co chodzi, pewnie jakas blachostka

Napisano (edytowane)

no dobra nie ma paskow :) ale refleksy sa ledwo widoczne a podbijanie w systemowym w multiplier nic nie daje, wiesz moze jak ?

 

Edit.

wystarczy levelsami podciagnac w szopie i jest prawie dobrze, wielkie dzieki :)

Edytowane przez maciek.m
Napisano

Tylko Ci powiem, że próbowałem kiedyś oświetlać lakier materiałem samoświecącym z przypisaną mapą i też miałem schodki. Pomogła zmiana głębi kolorów tekstury z 8 na 16bit per kanał w ps. Zobaczyłbym pod ps ile bitów ma ta hdrka i podbił głębię kolorów.

Napisano

w materialowym slocie hdrki dajesz render multiply na ile chcesz, mozesz nawet zrobic wybuch bomby atomowej :)

 

tylko ze musisz sobie kopie zrobic tej hdrki osobna dla reflectionow, bo bedziesz podbijal gi z dome light rowniez :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności