damian85osg Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 (edytowane) http://pixologic.com/zbrush/features/ZBrush4R6/ Edytowane 27 Czerwiec 2013 przez damian85osg
Lucek Napisano 27 Czerwiec 2013 Napisano 27 Czerwiec 2013 Krew mnie zalewa jak słyszę o nowych, niesamowitych możliwościach;) Podobnie jak w przypadku poprzedniego remshera powstrzymam się od huraoptymizmu póki sam tego nie dotknę;)
Monio Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Kotisded - Nope. Zbrush5 będzie miał, pewnie dopiero w przyszłym roku. Tylko wtedy będziesz potrzebował minimum 2 razy tyle ramu dla tej samej wydajności więc bez ~16 gigsów nie ma co się bawić w 64 bity.
adek Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 A pokaże ktoś na obrazku o co z tym ZRemesherem chodzi? :)
Kramon Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 robi ci idealną siatkę z quadów z byle jakiej siatki. nawet na twarzy są loopy pod animacje. i generalnie nie tylko twarz remes***e wszystko
MariushO Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 Normalnie miazga...ZRemesher bije wszystko!
Monio Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 Właśnie przetestowałem ZRemeshera i chce mi się płakać ze szczęścia. :D Branża czekała na coś takiego od lat. Odpaliłem zetkę dla testów i pomyślałem że sobie w 20 minut narysuje guidsy na starym modelu i wyjdzie mi ładna siateczka, Qremesher bardzo często pomijał guidsy, nawet te oczywiste jak loop do okoła oczodołu. Z ciekawości odpaliłem Zremeshera tak po prostu bez rysowanych guidsów i zrobił mi idealna siatkę... Jeszcze nawet nie testowałem jak dział to z guidsami bo ten algorytm jest tak wyśmienity że na razie ich nie potrzebowałem. To jest rewolucja. Początek końca ery polymodelingu. :D
MariushO Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 @Monio dodając do tego kontrole gestosci siatki to jest wypas. Dzieki za informacje, bo nie miałem okazji przetestować. I chyba masz racje, czyzby koniec polymodelingu? Jak działa to jak napisales to Autodesk "trzepie portkami".
Patris Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)
KLICEK Napisano 29 Czerwiec 2013 Napisano 29 Czerwiec 2013 zibrasz jest kompatybilny wstecz, to znaczy ze pliczek z 4.6 otworzysz w 4.5 gites
Monio Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/ Koniecznie przyswójcie ten manual. Tym można zdziałać cuda, wyśmienite siatki do animacji albo 90% roboty z siatką jeśli chodzi o gameart. :) Rzeczy do obadania: guidsy, dwa tryby symetrii, malowanie wag na polypaincie no i retopologia fragmentu mesha. Do tego topobrush żeby mieć pełną kontrole nad niektórymi fragmentami i jest perfekt.
MariushO Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 Przetestowalem i to jest niewiarygodne. Na domyślnych ustawieniach Zremesher czyni cuda z siatka, dodając guidsy można poprowadzić edgeflow w dowolny sposób. Obiekt konwertowany z nurbsow do poly w maxie miał masakryczna siatke, Zremesher plus 2 krzywe na poprawne loopy plus jeden klik i plakalem ze szczęścia. Pixologic dowalili do pieca, niejeden artysta zmieni podejście do modelowania.
Kramon Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 zbrushowe działa dużo lepiej. Na tym filmiku widać straszne błędy jakie robi ten mudboxowy remesh
mafida Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 Jakie błędy, ja tam nie widzę wielkiej różnicy, aż za dobrze wyglada w tym filmiku z mudboxa, pewnie coś poprawiali ręcznie:D
Monio Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.
KLICEK Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 dobrze, zalezy co chcesz osiagnac czy obrysy czy czysta siatek pod dalszy sculpt, jedziesz albo w dol z curves strenght albo w gore
Araiel Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach. Tutaj parę rzeczy porównawczych z forum polycount:
Kramon Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Mówiłem że mudabox kopie siatkę tutaj to widać dokładnie.
Monio Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Takie porównanie że nie ma porównania. ;) Mud radzi sobie słabiej niż Qremesher. Brak symetrii jak dla mnie stawia go w rankingu niżej niż 3dcoata mimo że ten robi najgorszą siatkę.
tr3buh Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 siatka z 3dcoatu i mudboxa jest ohydna i wulgarna ;]
Monio Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Tymczasem tak u konkurencji sprawdza się Generator Asymetrycznych Siatek™ Autodesk cannot into space.
Nezumi Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Ale... ale... Mudbox ma obracanie modelu z przyciskiem i jest wykorzystywany w mega PRO pipelineach... nooo.... A tak na serio to jak juz cos zaczeli sensownego do tego softu dodawac poza malowankami to Zbrush przyszedl i pozamiatal. Jak zwykle.
mafida Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Apropos asymetrycznych siatek, to nie ma w mudzie czegoś w stylu mirror and weld ze zbrusha? Wtedy by można bez problemu naprawić:)
Monio Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 O ile wiem to nie ma takiej opcji w mudzie. Można zduplikować mesh i go flipnąć po danej osi ale nie ma żadnej możliwości łączenia meshy. Nawet jakby była to żeby to zadziałało potrzebowałbyś mieć na samym środku loopa z quadów a jak widać jest to cholernie trudne bo uzyskania bo loopy lubią sobie skręcać w bok.
mafida Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 No to faktycznie dupiasto:D. Trzeba skakać do maxa czy maya. Może poprawią w następnym mudzie;)
blood_brother Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Chyba nie było: http://robertvignone.blogspot.com/2013/07/automatic-topology-mudbox-vs-zbrush.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się