Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 36
  • Wyświetleń 11,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Krew mnie zalewa jak słyszę o nowych, niesamowitych możliwościach;) Podobnie jak w przypadku poprzedniego remshera powstrzymam się od huraoptymizmu póki sam tego nie dotknę;)

Napisano

Kotisded - Nope. Zbrush5 będzie miał, pewnie dopiero w przyszłym roku. Tylko wtedy będziesz potrzebował minimum 2 razy tyle ramu dla tej samej wydajności więc bez ~16 gigsów nie ma co się bawić w 64 bity.

Napisano

robi ci idealną siatkę z quadów z byle jakiej siatki. nawet na twarzy są loopy pod animacje. i generalnie nie tylko twarz remes***e wszystko

Napisano

Właśnie przetestowałem ZRemeshera i chce mi się płakać ze szczęścia. :D Branża czekała na coś takiego od lat.

Odpaliłem zetkę dla testów i pomyślałem że sobie w 20 minut narysuje guidsy na starym modelu i wyjdzie mi ładna siateczka, Qremesher bardzo często pomijał guidsy, nawet te oczywiste jak loop do okoła oczodołu. Z ciekawości odpaliłem Zremeshera tak po prostu bez rysowanych guidsów i zrobił mi idealna siatkę... Jeszcze nawet nie testowałem jak dział to z guidsami bo ten algorytm jest tak wyśmienity że na razie ich nie potrzebowałem. To jest rewolucja. Początek końca ery polymodelingu. :D

Napisano

@Monio dodając do tego kontrole gestosci siatki to jest wypas. Dzieki za informacje, bo nie miałem okazji przetestować. I chyba masz racje, czyzby koniec polymodelingu? Jak działa to jak napisales to Autodesk "trzepie portkami".

Napisano

Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)

Napisano

no i zniszczyli system....

Napisano

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/

Koniecznie przyswójcie ten manual. Tym można zdziałać cuda, wyśmienite siatki do animacji albo 90% roboty z siatką jeśli chodzi o gameart. :) Rzeczy do obadania: guidsy, dwa tryby symetrii, malowanie wag na polypaincie no i retopologia fragmentu mesha. Do tego topobrush żeby mieć pełną kontrole nad niektórymi fragmentami i jest perfekt.

Napisano

Przetestowalem i to jest niewiarygodne. Na domyślnych ustawieniach Zremesher czyni cuda z siatka, dodając guidsy można poprowadzić edgeflow w dowolny sposób. Obiekt konwertowany z nurbsow do poly w maxie miał masakryczna siatke, Zremesher plus 2 krzywe na poprawne loopy plus jeden klik i plakalem ze szczęścia. Pixologic dowalili do pieca, niejeden artysta zmieni podejście do modelowania.

Napisano

zbrushowe działa dużo lepiej. Na tym filmiku widać straszne błędy jakie robi ten mudboxowy remesh

Napisano

Jakie błędy, ja tam nie widzę wielkiej różnicy, aż za dobrze wyglada w tym filmiku z mudboxa, pewnie coś poprawiali ręcznie:D

Napisano

Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.

Napisano

ciekawe jak to dziala z hard surfacem

Napisano
Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.

Tutaj parę rzeczy porównawczych z forum polycount:

 

346135m.jpg

 

retopo%20compair.jpg

 

retopo%20compair2.jpg

Napisano

Takie porównanie że nie ma porównania. ;) Mud radzi sobie słabiej niż Qremesher. Brak symetrii jak dla mnie stawia go w rankingu niżej niż 3dcoata mimo że ten robi najgorszą siatkę.

Napisano

Tymczasem tak u konkurencji sprawdza się Generator Asymetrycznych Siatek™

 

1MhzlHJ.jpg

c2K433W.jpg

 

Autodesk cannot into space.

Napisano

Ale... ale... Mudbox ma obracanie modelu z przyciskiem i jest wykorzystywany w mega PRO pipelineach... nooo....

 

 

A tak na serio to jak juz cos zaczeli sensownego do tego softu dodawac poza malowankami to Zbrush przyszedl i pozamiatal. Jak zwykle.

Napisano

Apropos asymetrycznych siatek, to nie ma w mudzie czegoś w stylu mirror and weld ze zbrusha? Wtedy by można bez problemu naprawić:)

Napisano

O ile wiem to nie ma takiej opcji w mudzie. Można zduplikować mesh i go flipnąć po danej osi ale nie ma żadnej możliwości łączenia meshy.

Nawet jakby była to żeby to zadziałało potrzebowałbyś mieć na samym środku loopa z quadów a jak widać jest to cholernie trudne bo uzyskania bo loopy lubią sobie skręcać w bok.

Napisano

No to faktycznie dupiasto:D. Trzeba skakać do maxa czy maya. Może poprawią w następnym mudzie;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności