Napisano 27 Czerwiec 201311 l http://pixologic.com/zbrush/features/ZBrush4R6/ Edytowane 27 Czerwiec 201311 l przez damian85osg
Napisano 27 Czerwiec 201311 l Krew mnie zalewa jak słyszę o nowych, niesamowitych możliwościach;) Podobnie jak w przypadku poprzedniego remshera powstrzymam się od huraoptymizmu póki sam tego nie dotknę;)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Kotisded - Nope. Zbrush5 będzie miał, pewnie dopiero w przyszłym roku. Tylko wtedy będziesz potrzebował minimum 2 razy tyle ramu dla tej samej wydajności więc bez ~16 gigsów nie ma co się bawić w 64 bity.
Napisano 29 Czerwiec 201311 l robi ci idealną siatkę z quadów z byle jakiej siatki. nawet na twarzy są loopy pod animacje. i generalnie nie tylko twarz remes***e wszystko
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Właśnie przetestowałem ZRemeshera i chce mi się płakać ze szczęścia. :D Branża czekała na coś takiego od lat. Odpaliłem zetkę dla testów i pomyślałem że sobie w 20 minut narysuje guidsy na starym modelu i wyjdzie mi ładna siateczka, Qremesher bardzo często pomijał guidsy, nawet te oczywiste jak loop do okoła oczodołu. Z ciekawości odpaliłem Zremeshera tak po prostu bez rysowanych guidsów i zrobił mi idealna siatkę... Jeszcze nawet nie testowałem jak dział to z guidsami bo ten algorytm jest tak wyśmienity że na razie ich nie potrzebowałem. To jest rewolucja. Początek końca ery polymodelingu. :D
Napisano 29 Czerwiec 201311 l @Monio dodając do tego kontrole gestosci siatki to jest wypas. Dzieki za informacje, bo nie miałem okazji przetestować. I chyba masz racje, czyzby koniec polymodelingu? Jak działa to jak napisales to Autodesk "trzepie portkami".
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)
Napisano 29 Czerwiec 201311 l zibrasz jest kompatybilny wstecz, to znaczy ze pliczek z 4.6 otworzysz w 4.5 gites
Napisano 30 Czerwiec 201311 l http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/ Koniecznie przyswójcie ten manual. Tym można zdziałać cuda, wyśmienite siatki do animacji albo 90% roboty z siatką jeśli chodzi o gameart. :) Rzeczy do obadania: guidsy, dwa tryby symetrii, malowanie wag na polypaincie no i retopologia fragmentu mesha. Do tego topobrush żeby mieć pełną kontrole nad niektórymi fragmentami i jest perfekt.
Napisano 30 Czerwiec 201311 l Przetestowalem i to jest niewiarygodne. Na domyślnych ustawieniach Zremesher czyni cuda z siatka, dodając guidsy można poprowadzić edgeflow w dowolny sposób. Obiekt konwertowany z nurbsow do poly w maxie miał masakryczna siatke, Zremesher plus 2 krzywe na poprawne loopy plus jeden klik i plakalem ze szczęścia. Pixologic dowalili do pieca, niejeden artysta zmieni podejście do modelowania.
Napisano 30 Czerwiec 201311 l zbrushowe działa dużo lepiej. Na tym filmiku widać straszne błędy jakie robi ten mudboxowy remesh
Napisano 30 Czerwiec 201311 l Jakie błędy, ja tam nie widzę wielkiej różnicy, aż za dobrze wyglada w tym filmiku z mudboxa, pewnie coś poprawiali ręcznie:D
Napisano 1 Lipiec 201311 l Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.
Napisano 1 Lipiec 201311 l dobrze, zalezy co chcesz osiagnac czy obrysy czy czysta siatek pod dalszy sculpt, jedziesz albo w dol z curves strenght albo w gore
Napisano 1 Lipiec 201311 l Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach. Tutaj parę rzeczy porównawczych z forum polycount:
Napisano 1 Lipiec 201311 l Takie porównanie że nie ma porównania. ;) Mud radzi sobie słabiej niż Qremesher. Brak symetrii jak dla mnie stawia go w rankingu niżej niż 3dcoata mimo że ten robi najgorszą siatkę.
Napisano 3 Lipiec 201311 l Tymczasem tak u konkurencji sprawdza się Generator Asymetrycznych Siatek™ Autodesk cannot into space.
Napisano 3 Lipiec 201311 l Ale... ale... Mudbox ma obracanie modelu z przyciskiem i jest wykorzystywany w mega PRO pipelineach... nooo.... A tak na serio to jak juz cos zaczeli sensownego do tego softu dodawac poza malowankami to Zbrush przyszedl i pozamiatal. Jak zwykle.
Napisano 3 Lipiec 201311 l Apropos asymetrycznych siatek, to nie ma w mudzie czegoś w stylu mirror and weld ze zbrusha? Wtedy by można bez problemu naprawić:)
Napisano 3 Lipiec 201311 l O ile wiem to nie ma takiej opcji w mudzie. Można zduplikować mesh i go flipnąć po danej osi ale nie ma żadnej możliwości łączenia meshy. Nawet jakby była to żeby to zadziałało potrzebowałbyś mieć na samym środku loopa z quadów a jak widać jest to cholernie trudne bo uzyskania bo loopy lubią sobie skręcać w bok.
Napisano 3 Lipiec 201311 l No to faktycznie dupiasto:D. Trzeba skakać do maxa czy maya. Może poprawią w następnym mudzie;)
Napisano 5 Lipiec 201311 l Chyba nie było: http://robertvignone.blogspot.com/2013/07/automatic-topology-mudbox-vs-zbrush.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto