Skocz do zawartości

Zbrush 4R6 Wydany !


damian85osg

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Właśnie przetestowałem ZRemeshera i chce mi się płakać ze szczęścia. :D Branża czekała na coś takiego od lat.

Odpaliłem zetkę dla testów i pomyślałem że sobie w 20 minut narysuje guidsy na starym modelu i wyjdzie mi ładna siateczka, Qremesher bardzo często pomijał guidsy, nawet te oczywiste jak loop do okoła oczodołu. Z ciekawości odpaliłem Zremeshera tak po prostu bez rysowanych guidsów i zrobił mi idealna siatkę... Jeszcze nawet nie testowałem jak dział to z guidsami bo ten algorytm jest tak wyśmienity że na razie ich nie potrzebowałem. To jest rewolucja. Początek końca ery polymodelingu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/

Koniecznie przyswójcie ten manual. Tym można zdziałać cuda, wyśmienite siatki do animacji albo 90% roboty z siatką jeśli chodzi o gameart. :) Rzeczy do obadania: guidsy, dwa tryby symetrii, malowanie wag na polypaincie no i retopologia fragmentu mesha. Do tego topobrush żeby mieć pełną kontrole nad niektórymi fragmentami i jest perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowalem i to jest niewiarygodne. Na domyślnych ustawieniach Zremesher czyni cuda z siatka, dodając guidsy można poprowadzić edgeflow w dowolny sposób. Obiekt konwertowany z nurbsow do poly w maxie miał masakryczna siatke, Zremesher plus 2 krzywe na poprawne loopy plus jeden klik i plakalem ze szczęścia. Pixologic dowalili do pieca, niejeden artysta zmieni podejście do modelowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.

Tutaj parę rzeczy porównawczych z forum polycount:

 

346135m.jpg

 

retopo%20compair.jpg

 

retopo%20compair2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... ale... Mudbox ma obracanie modelu z przyciskiem i jest wykorzystywany w mega PRO pipelineach... nooo....

 

 

A tak na serio to jak juz cos zaczeli sensownego do tego softu dodawac poza malowankami to Zbrush przyszedl i pozamiatal. Jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem to nie ma takiej opcji w mudzie. Można zduplikować mesh i go flipnąć po danej osi ale nie ma żadnej możliwości łączenia meshy.

Nawet jakby była to żeby to zadziałało potrzebowałbyś mieć na samym środku loopa z quadów a jak widać jest to cholernie trudne bo uzyskania bo loopy lubią sobie skręcać w bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności