Skocz do zawartości

Teczka 3D: Anatomia i te sprawy


michalo

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

skończyłem taki w miarę szybki buścik i chcaiłbym usłyszeć jakiś feedback. Chcę trochę rozweselić swoją galerię na Artstation ale nie chcę odwalić też kaszany. A tutaj mnie znacie, wiecie jak jest więc nie mam obaw się podzielić ;)

 

Wzorowałem się głównie na tej pracy Floral by Lois van Baarle

 

attachment.php?attachmentid=105302&stc=1&d=1540202573

attachment.php?attachmentid=105303&stc=1&d=1540202577

attachment.php?attachmentid=105304&stc=1&d=1540202581

attachment.php?attachmentid=105305&stc=1&d=1540202586

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Boris tu widze bez ogrodek cukeirkow emenemsow i moich ulubionych snickersow wiec nieco zrewiduje swoj wpis. Podoba mi sie pierwszy render ze wzgledu na stylistyke. Tutaj zdecydowanie duzy plusik. Wrzutka z rzutu glowy bez wlosow faktycznie odslania troche niedociagneic w obrebie twarzy...moim zdaniem chodzi tutaj o ksztalt/umiejscowienie oczu/nosa i faktycznie moglbys z tym jeszcze cos zrobic jesli by Ci sie chcialo. Zerknij Do Cezara Brandao do jego teczki na zbrush Central, to jest bardzo zblizona stylistyka, lekka/szybka/bez detali z doskonale opanowanym warsztatem budowania kobiecosci. Wlosy, ktore zrobiles abrdzo dobrze maskuja wszelkie mankamenty twarzy, ktore widac zwlaszcza przy 3/4 portretu i w profilu zapewne rowniez...pozatym ladny render jak mowilem

Edytowane przez genitalius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki Panowie za słowa krytyki. Właśnie na takich komentarzach mi zależy, choć wolał bym OCHY i ACHY :P

 

No właśnie tutaj jest problem, bo to miała być stylizowana główka więc tak trochę proporcje zachwaine. Od konceptu trochę dobiegłem robiąc mniejsze oczy bo jakoś mi pasowało.

Mam takie poczucie estetyki, że mi się tak spodobało :P

 

Cezar to taki mistrz w swoim fachu. Ale nie wzorowałem się na jego pracach. On robił taki semi-realizm. Wyidealizowane sexy laski. Ja celowałem raczej w taki styl (sprawdźcie, proszę ;P):

https://www.artstation.com/artwork/4wBwW

https://www.artstation.com/artwork/OQa6K

https://www.artstation.com/artwork/O6LaJ

https://www.artstation.com/artwork/9G2Py

 

i zależało mi żeby dociągnąć lub chociaż doczołgać się do takiego poziomu.

 

Za cienki bolek chyba jestem, żeby widzieć te błędy i dobrze je poprawić bez "palca" który pokaże - tutaj spier***.

 

attachment.php?attachmentid=105309&stc=1&d=1540243188

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie spoko. Trzymanie się ilustracji 2d raczej nie ma sensu więc dobra decyzja z obraniem własnej interpretacji. Jeśli miałbym coś zmienić to uprościł bym te formy. Można powiedzieć że jest zbyt "anatomicznie" Przy takich rzeczach lepiej skupić się na dużych formach a nie żeby było poprawnie anatomicznie ;)

Nie wiem czy dobrze to tłumaczę, ale chodzi mi o coś takiego

 

KqGrpe5.png

 

generalnie im mniej tym więcej ;) Duże formy + łagodne przejścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Boris ale tak łatwo się nie poddam ;) Poniekąd jestem zmuszony do przerwy ale będę dział.

 

@Olaf popracuję trochę nad renderem. Do którego odnosi się twój komentarz? Docelowo chcę zrobić render w toolbagu, czyli ten "szary" ma najbardziej dopracowane oświetlenie. Tylko tam przesadziłem z saturacją i ciężko mi teraz zrobić taki z polypaintem.

Kolorowy, to zbrushowy, raczej z sentymentu takie robię.

 

Generalnie rzadko kiedy musiałem coś renderować żeby jakoś to wyglądało, i głównie to wizki propsów, i tutaj wiem, że nie domagam.

Zawsze mi wystarczały zbrushowe viewporty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam wątek razem z babeczką, którą sobie dłubię. Ogólnie miałem nie pokazywać, dopiero skończoną i upozowaną, ale wrzucę bo nowe forum mnie zmotywowało plus to, że...

Zacząłem z t-pose i to coś co mnie zablokowało. Strasznie mi się pozuje bo irytuje mnie to, że wszystko co zrobiłem niszczę i nie deformuje się tam gdzie konkretnie chcę. Zwykle robię w pozie lub w osobnych częściach. Tutaj z kulki dynames, potem zremesher jako całość 😕
Jak robię w pozie odrazu idę tam gdzie chcę. Nie robię game-devu itp, więc t-pose i skomplikowanie pozowanie jest dla mnie nienaturalne.

Render z toolbaga bo taki wrzuciłem sobie na dropboxa a piszę z roboty. W domu zrobię więcej (tył :P) jeśli kogoś to zainteresuje. Włosy to placeholder, zajęły mi z 5 minut.

screenshot039.thumb.png.95161f954e083a1fdf123a68223bfe67.png

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ladnie wyglada, dej wiecej fot 🙂 rece w okolicach nagarsta bym odchudzil i dodal sutki 🙂 aaaa i kolana popraw bo tam koszmarek sie przytrafil 🙂 

image.png.540ac4fc0cc7214ee30646278c6a1cac.png

 

Co do pozowania, opisz jak robisz, czy na pelnym gestym meshu, czy na najnizszym subdivie?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

pozuję na low resie, z zremeshera. Czasem się nie pitolę i tnę obiek z dynamesh który i tak w końcu będzie miał wersję lowres do bardziej globalnych zmian w proporcjach pozie. Tutaj jakoś mi było szkoda pracy i porzuciłem ją 😉

Wrzucam inny porzucony/odroczony projekt. Koncept właściwie mój - zlepek różnych pomysłów. Tutaj już poza była zrobiona szybko więc dużo swobodniej się czułem budując na tym.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale nie wiem czy nie za dużo roboty 😉

Mam symetryczne oczy 

Robię ich duplikat,

Kasuję jedno oko

Włączam ghost view

Tworzę array mesh i zrównuję kopię drugiego oka z tym z symetrycznego dupliaktu

Teraz nie zezują oczy

 

Czyli trick działa tylko na osi.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Destroyer napisał:

@michalo już wszystko działa, super model. To coś darksoulsowego czy własny pomysł? 

Mocno w darksoulsowych klimatach. Ale generalnie to modele zrobione do planszówki Kingdoms Forlorn, naszego studia Into The Unknown, któe niedawno odniosło spory sukces na Kickstarterze (uzbierali fundusze chyba w pół godz).

Robiłem te modele na przestrzeni dwóch lat.

A sporo tam podziałałem tylko nie miałem kiedy tego wyrenderwoać żeby się pochwalić wcześniej.

 

Wrzucam link do kampanii, ale nie wszystko tam jest "moje"

 

Edytowane przez michalo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, michalo said:

to modele zrobione do planszówki Kingdoms Forlorn, naszego studia Into The Unknown, któe niedawno odniosło spory sukces na Kickstarterze (uzbierali fundusze chyba w pół godz).

Łoooo Paaanie! Kozacko to wygląda i super projekt! Gratuluje sukcesu kampanii. 

A te turntable to to nie 3d tylko kamera na szynach? 

Znalazłem stronę na kickstarterze, jesus f christ, że też komuś chciało się aż tyle pisać i grafik robić, to dobre 3km tekstu 🙂 prawie mi się rolak w myszce urwała 😄

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Destroyer napisał:

A te turntable to to nie 3d tylko kamera na szynach? 

Nie no.. te miniaturki są tak duże, że dronem latali XD

To jeszcze obyczaj to, ponad połowę ja robiłem 🥸

https://www.facebook.com/watch/?v=329996835742291

tylko, że to nie jest jeszcze finałowy wygląd. To są chyba głównie wydruki pomalowane jakimś gruntem.

Ale patrząc co oni zrobili z Aeon Trespass to nie ma się co martwić. 

Gra zostanie wysłana backerom chyba za jakieś 2 lata  więc dopiero teraz będzie masowa produkcja. 

 

To jak chłopaki twierdzicie, że mój setup jest ok to niedługo porobię te rendery

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, michalo said:

To jeszcze obyczaj to, ponad połowę ja robiłem 🥸

https://www.facebook.com/watch/?v=329996835742291

wow to ujęcia wyglądają bardzo dobrze trochę jak prawdziwe trochę jak render pewnie przez postprodukcję, fajny wygląd figurek przez ten materiał, wydobywa detal i daje ciekawy feeling całości, prezentacyjnie kawał dobrej roboty. Chyba fajnie być częścią czegoś takiego? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Destroyer napisał:

wow to ujęcia wyglądają bardzo dobrze trochę jak prawdziwe trochę jak render pewnie przez postprodukcję, fajny wygląd figurek przez ten materiał, wydobywa detal i daje ciekawy feeling całości, prezentacyjnie kawał dobrej roboty. Chyba fajnie być częścią czegoś takiego? 🙂 

No, przyznam, że oglądałem ten filmik z dumą 😉 Naprawdę się postarali. Ale mają już doświadczenie.

Aeon Trespass też odniósł wielki sukces. Wielu backerów KF wsparło wcześniej własnie AT. Kampania była dość dynamiczna i to był dla mnie pracowity okres.

Into the Unknown to taki myślę, CDproject lub Techland planszówek. Oni naprawdę robią wyjątkową grę. 

Ja działam z nimi od 2 lat przy tych obu grach. Fajnie było być częścią tego (i nadal być), taki osobisty sukces chociaż nie odczuwam tego aż tak bardzo, bo ja działam przy tym zdalnie. Więc bardzo z ubocza a to  co innego niż na żywo z ludźmi. 

Ale miło było poczytać komentarze nt. moich figurek. Sam b. rzadko dostaje takie commenty, bo w sumie kto mnie zna? A oni już mają dużą społeczność zgromadzoną wokół swoich gier więc i odzew jest większy. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michalo napisał:

Nie no.. te miniaturki są tak duże, że dronem latali XD

To jeszcze obyczaj to, ponad połowę ja robiłem 🥸

https://www.facebook.com/watch/?v=329996835742291

tylko, że to nie jest jeszcze finałowy wygląd. To są chyba głównie wydruki pomalowane jakimś gruntem.

Ale patrząc co oni zrobili z Aeon Trespass to nie ma się co martwić. 

Gra zostanie wysłana backerom chyba za jakieś 2 lata  więc dopiero teraz będzie masowa produkcja. 

 

To jak chłopaki twierdzicie, że mój setup jest ok to niedługo porobię te rendery

JEZU JAKIE TO JEST PIĘKNE. Gratulacje roboty i kozackich modeli 😮 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam wszystkim za miłe słowa. 

Będzie tego ze 20-parę. Nie chcę robić kilku shotów każdemu bo to za dużo i komu się będzie chciało na to patzeć, tylko taką zbiorczą galerię. Tak jak ten rycerz powyżej tylko dorzucić mu jeszcze jedno ujęcie.

W taki sposób

image.png.c072fb2717824ca9d2121dcb45f5c752.png

Myślicie, że 3 rzuty na jednym obrazku to ok? Nie za dużo? Nie za mało? 3/4 z przou 3/4 z tyłu i jeszcze jakiś z lepszego kąta. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebista robota jak zwykle.
Wedlug mnie nieparzysta liczba zawsze wyglada lepiej. Lepiej jeden badz trzy. Dwa jakos tak dupowato wygladaja. To jak z kwiatkami - albo dajesz jeden albo trzy, nie?
Mozesz pograc kompozycja troche i zrobic na przyklad dwie figurki cale (przod/tyl) a trzecia to zblizenie na glowe na przyklad, wieksze nieco, w tle.
Rob jak chcesz - material wejsciowy masz super. Jak z pannami. Ladna bedzie nadal ladna chocby odziana w kiepskie ciuchy a brzydkiej nie pomoze nawet najfajniejsza kreacja. #harshtruths 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zetce mozez sie pobawic zwyklym materialem i swiatlami. Mozna spoko efektu osiagnac. No i mozesz walnac lekki jakis polypaint chocby zeby krawedzie zaznaczyc albo wglebienia. Z BPR mozna bardzo duzo wyciagnac, potem zapisac sobie ustawienia swiatel i materialu i jak potrzebujesz to wgrywasz i lecisz z renderem raz dwa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pomogliście 😉 Kurcze nigdy nie zrobię tych renderów. Nie wiem co sobie wyobrażam ale nie potrafię tego zrobić.

@ArnoldSzczesliwy No włąsnie UV master nie radzi sobie z niektórymi siatkami. 
Próbowałem na smoku uv-ki robić i w miarę to szło ale na podstawce zawiecha

image.png.704e68ae8e4d0dfc0aa759d4722792d6.png

 

image.png.99292b375838818f51705188ea6c7845.png

nie przejdzie to chyba.. a są jeszcze gorsze siatki. Zajmie mi to wieczność.

Już chyba lepiej w czasie modelowania myśleć o renderze i coś sobie kolorwoać, uvałkować itp.. teraz już za późno.

 

A czemu ten bpr lepszy? Nie narobię wiochy? 

Taki jeszcze zrobiłem testowy96233155_ZBrushDocument12.thumb.jpg.51e07ca9666a0a4d032d3de948d869a9.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci to robisz decimate na tych siatkach? Ja tak ostatnio renderowalem rzeczy od jednego koleszki i tez probowalem zrobic UVke na siatce z 27 milionow poly 🤣. Day Decimate i pojdzie.
Poza tym jak dajesz jeden material to po co ci UVki? A polypainta mozesz bez UVlek renderowac przeciez. Tylko zaznacz przy decimate zeby polypainta zachowal.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie napinaj sie, bo skonczysz na tym ze to jebniesz. Imo renderowanie musisz tak ogarnac zeby max zajmowalo 10 min ustawienie wszystkiego.

 

Jezeli chodzi o marmo, to ja robilem tak ze laczylem wszystkie meshe dawalem dynamesh i przepalelem detal dopiero uv (ael to tez nie wszedzie zadziala)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi

Chodziło mi o to co zaproponował Arnold - a do tego trzeba już UVaki

@Chłopaki 😉 

, wszystkie modele co wrzucam do renerów są w wersji do druku więc mało mają.  Tylko UV master czasem się wiesza, czasem czegoś nie przełknie. I tak jak mówisz Klicek, nie chcę spędzić godzin nad każdym modelem.

Nie próbowałem dynameshować tego razem. Może łatwiej, i z polygrupami itp. Spróbuję jeszcze tak. 

Chce zrobić to w miarę ładnie, żeby wstydu nie było ;0 

Mi osobiście ten ostatni renderek co wrzuciłęm (taki pomarańczowy z BPRa) podoba. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności